Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Παρατήρησα ότι δεν υπάρχει κανένα topic για τα C-27J.
Μιας και η παραλαβή τους και ένταξή τους στην Π. Α. Εξακολουθεί να είναι προβληματική, είπα να το ανοίξουμε και να το συζητάμε.
Ως πρώτη αναφορά, παραθέτω το παρακάτω ρεπορτάζ που βρήκα
Προς λύση το θέμα των C-27J Spartan
Μιας και η παραλαβή τους και ένταξή τους στην Π. Α. Εξακολουθεί να είναι προβληματική, είπα να το ανοίξουμε και να το συζητάμε.
Ως πρώτη αναφορά, παραθέτω το παρακάτω ρεπορτάζ που βρήκα
Προς λύση το θέμα των C-27J Spartan
Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Η απουσία σύμβασης εν συνεχεία υποστήριξης (Follow on Support) είναι υπεύθυνη για τη χαμηλή διαθεσιμότητα των οκτώ μεταγωγικών αεροσκαφών C-27J της Πολεμικής Αεροπορίας ενώ η παραλαβή των υπολοίπων τεσσάρων σχετίζεται άμεσα με το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού B767 στην Ιταλική Πολεμική Αεροπορία για τη πιστοποίηση του συστήματος ανεφοδιασμού εν πτήσει από την κατασκευάστρια εταιρεία. Αυτή είναι η απάντηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας στην ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές Μαργαρίτης Τζίμας και Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος με θέμα τη καθυστέρηση υλοποίησης της σχετικής σύμβασης.
...
Μέχρι σήμερα Έχουν παραληφθεί με σημαντικές καθυστερήσεις, τα οκτώ (8) πρώτα Α/Φ και το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού - ανταλλακτικών - υπηρεσιών υποστήριξης και έχουν εκτελεστεί συνολικά πληρωμές ύψους 198.594.721 USD. Το ποσό των πληρωμών προκύπτει συνυπολογίζοντας την καταβολή προκαταβολής 40% του συνολικού συμβατικού τιμήματος, την παρακράτηση ποσού λόγω αποκλίσεων - ελαττωμάτων που διαπιστώθηκαν από την Επιτροπή Ελέγχου και Παραλαβών κατά την παραλαβή, που από τα περί 36.000.000 USD που ήταν αρχικά, έχει απομειωθεί σταδιακά σε 10.210.489 USD με την αποκατάσταση παρατηρήσεων από τον Προμηθευτή και την επιβολή κυρώσεων λόγω καθυστερημένων παραδόσεων, ύψους 11.796.568 USD.
Από την παραλαβή και την εν συνεχεία εκμετάλλευση των 8 πρώτων Α/Φ βασικής διαμόρφωσης μέχρι σήμερα, η διαθεσιμότητά τους παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, κυρίως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και της εμφάνισης συστηματικών ελαττωμάτων και βλαβών. Τα Α/Φ τηρούνται σε ετοιμότητα για εκτέλεση αποστολών αεροδιακομιδών, αερομεταφορών και ανθρωπιστικών αποστολών.
Λόγω αδυναμίας του Προμηθευτή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύμβασης που αφορούν στα τέσσερα (4) τελευταία Α/Φ [παράδοση εντός του έτους 2006, με πιστοποιημένο σύστημα ανεφοδιασμού εν πτήσει (IFRS) ], ο Προμηθευτής, πριν την ημερομηνία παράδοσης των Α/Φ 9-12, Υπέβαλε αίτημα νέας τροποποίησης της σύμβασης για σειρά θεμάτων, τα οποία στη συνέχεια εμπλουτίζονταν με νέα.
πηγή
Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Λιγότερα Spartan για την Πολεμική Αεροπορία.
Το πρώτο εν εξελίξει εξοπλιστικό πρόγραμμα που «τρώει» η οικονομική κρίση, είναι αυτό των 12 αεροσκαφών τακτικών μεταφορών C-27J Spartan της Πολεμικής Αεροπορίας. Ως γνωστόν, εκκρεμεί η παραλαβή των 4 τελευταίων αεροσκαφών, τα οποία φέρουν εγκατάσταση σωλήνα ανεφοδιασμού εν πτήσει. Η ΠΑ έχει παραλάβει τα 8 πρώτα αεροσκάφη, ωστόσο, λόγω ελλείψεως ανταλλακτικών, καθώς δεν έχει υπογραφεί σύμβαση Εν Συνεχεία Υποστηρίξεως (Follow On Support) σε ενέργεια διατηρούνται 1-2 αεροσκάφη, μέσω προσπορισμού ανταλλακτικών («κανιβαλισμός») από τα υπόλοιπα.
Η παραλαβή των 4 τελευταίων αεροσκαφών, τα οποία έχουν ήδη κατασκευαστεί, δεν έχει επιτευχθεί λόγω μη παροχής Πιστοποιητικού Στρατιωτικού Τύπου (MTC) για το σύστημα ανεφοδιασμού εν πτήσει από τον κατασκευαστή. Η εκκρεμότητα προέκυψε λόγω καθυστερημένης εντάξεως σε υπηρεσία των αεροσκαφών ανεφοδιασμού KC-767A της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας, που θα χρησιμοποιηθούν για τις σχετικές δοκιμές. Οι παραλαβές των KC-767Α ξεκίνησαν στα τέλη του 2010, δίχως όμως να δοθεί διέξοδος στο ελληνικό πρόγραμμα.
Η Ελλάδα έχει καταβάλει περί τα 200 εκατ. Ευρώ και το υπόλοιπο που απομένει από τις πρόνοιες της αρχικής συμβάσεως, των τροποποιήσεων που ακολούθησαν όσο και τις κυρώσεις προς τον κατασκευαστή, έχει διαμορφωθεί στα 50 εκατ. Ευρώ περίπου. Στην πορεία των διαπραγματεύσεων για παραλαβή των 4 αεροσκαφών όσο και σύναψη συμβάσεως για FOS, οι Ιταλοί έχουν αντιπροτείνει την μη παραλαβή των 4 αεροσκαφών από την Ελλάδα, παραχωρώντας σε αντιστάθμισμα σύμβαση FOS αναλόγου ύψους, μέσω συμψηφισμού των υπολοιπομένων πληρωμών της ελληνικής πλευράς και των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στον προμηθευτή. Την στάση των Ιταλών διευκολύνει η εξασφάλιση της άμεσης πωλήσεως στο Μεξικό των 4 ήδη κατασκευασμένων αεροσκαφών του ελληνικού προγράμματος, σε τιμή μάλιστα πολύ υψηλότερη από αυτήν που είχε συμφωνηθεί με την Ελλάδα. Η ελληνική πλευρά, τελικώς συμβιβάσθηκε και αποδέχθηκε την επιλογή της μη παραλαβής των 4 αεροσκαφών. Επικράτησαν τα οικονομικά κριτήρια. Στα τέλη Φεβρουαρίου, αφού έκανε αποδεκτές σχετικές εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών, ο ΥΕΘΑ Δ. Αβραμόπουλος έθεσε το θέμα στο ΚΥΣΕΑ, το οποίο έδωσε την έγκρισή του. Ως εκ τούτου, δόθηκαν οδηγίες για την οριστικοποίηση της συμφωνίας, μέσω νέου κύκλου διαπραγματεύσεων.
...
Ο περιορισμός των C-27J σε μόλις 8 αεροσκάφη, δεν αποφέρει στην ΠΑ τα οφέλη που ανέμενε από το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ακριβώς λόγω της μεγαλύτερης πρακτικότητος κι ευελιξίας που προσφέρουν τα αεροσκάφη μέσης μεταφορικής ικανότητος εν σχέσει με τα μεγαλύτερα αεροσκάφη, συνήθως αποκτώνται σε μεγαλύτερο αριθμό. Η ΠΑ θα πρωτοτυπεί, με αρνητικό επιχειρησιακό αντίκτυπο, αφού τα μέσα μεταφορικά αεροσκάφη θα αναλογούν στο 50% περίπου της δυνάμεως των C-130.
πηγή
Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Οριστικοποιήθηκε σήμερα η περικοπή της προμήθειας.
Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Ζήτωωωωωωωωωωωωωω!

Την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022 υπογράφηκε η Σύμβαση υπ' αριθ.010Γ/22, για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη (ΕΣΥ) (Follow On Support - FOS) του ΟΣ C-27J της ΠΑ, μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και της εταιρείας Leonardo SpA.
Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων
Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Φαντάσου να αρχίσουν να πετάξε ξανά τα C-27 και μάλιστα να πιστοποιηθούν για ρίψη αλεξιπτωτιστών.
Τα αεροσκάφη παραγγέλθηκαν το 2003, το πρώτο παραδόθηκε το 2005 και από τότε δεν έχει συντηρηθεί τίποτα. Η δε σύμβαση που υπογράφηκε μόλις τώρα, εγκρίθηκε από τη βουλή τουν Δεκέμβριο του 2020!
Τα αεροσκάφη παραγγέλθηκαν το 2003, το πρώτο παραδόθηκε το 2005 και από τότε δεν έχει συντηρηθεί τίποτα. Η δε σύμβαση που υπογράφηκε μόλις τώρα, εγκρίθηκε από τη βουλή τουν Δεκέμβριο του 2020!
Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Γινόταν μια υποτυπώδη υποστήριξη για τα 2 που πετάνε σε αεροδιακομιδές.
Παρακάτω βρήκα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ αποφάσεις αγοράς ανταλλακτικών για τα C-27J από τη Leonardo.
https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:%22Leonardo%22&page=0&fq=organizationUid:%226%22&sort=recent
Παρακάτω βρήκα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ αποφάσεις αγοράς ανταλλακτικών για τα C-27J από τη Leonardo.
https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:%22Leonardo%22&page=0&fq=organizationUid:%226%22&sort=recent
Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Σύντομα βελτίωση της διαθεσιμότητας των C-27J SpartanΑπό Σάββας Δ. Βλάσσης
Μέχρι το τέλος του χρόνου, αναμένεται να έχει βελτιωθεί πολύ η κατάσταση διαθεσιμότητος των αεροσκαφών τακτικών μεταφορών C-27J Spartan της Πολεμικής Αεροπορίας, σύμφωνα με τον Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Θεμιστοκλή Μπουρολιά.
Στις 7 Ιουλίου, μεταξύ ΓΔΑΕΕ και της ιταλικής Leonardo SpA, υπεγράφη η Σύμβαση υπ' αριθ.010Γ/22, για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη (FOS) των C-27J.Το πρόγραμμα κόστους 55.723.670 ?, είχε εγκριθεί από την Βουλή στις 21 Δεκεμβρίου 2020, επομένως απαιτήθηκαν 18 μήνες για την ανάθεση συμβάσεως.Η σύμβαση είναι 4ετούς διαρκείας και προβλέπει την άμεση υλοποίηση σε ροή ανταλλακτικών, προκειμένου το τεχνικό προσωπικό της 354 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών και της Leonardo, να επέμβει αποτελεσματικά και να αρχίσει η επαναφορά στην ενέργεια καθηλωμένων αεροπλάνων.
Σήμερα, η Μοίρα έχει κυμαινόμενη διαθεσιμότητα ενός με δύο από τα οκτώ αεροπλάνα, τα οποία καλύπτουν ένα μικρό μέρος των αναγκών σε τακτικές μεταφορές, όχι μόνο της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά όλων των Κλάδων. Με την έναρξη εφαρμογής της συμβάσεως FOS, εκτιμάται ότι εντός των επομένων μηνών και πριν την εκπνοή του έτους, επιχειρησιακά διαθέσιμα θα είναι συνολικώς 5-6 αεροπλάνα.
Με αυτό τον τρόπο, θα ανακουφιστούν σημαντικά οι τακτικές μεταφορές, μέχρι να αρχίσει να επηρεάζεται θετικά και η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των C-130, για τα οποία γίνονται άλλες ενέργειες. Μέχρι σήμερα τα C-27J χρησιμοποιούνται σε "απλές" αποστολές μεταφορών, χωρίς να έχουν αξιοποιηθεί στο πλήρες φάσμα των δυνατοτήτων τους, όπως επί παραδείγματι αποστολές ρίξεως αλεξιπτωτιστών, εφοδίων κ. Λπ.
Δούρειος Ίππος
Re: Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Μετά από μόλις 20 χρόνια...
Πιστοποίηση C-27J από την ΔΕΠ σε άλματα αλεξιπτωτιστών στατικού ιμάντα
Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Στις 23 Απριλίου πλέον, προσωπικό της ΔΕΠ πραγματοποίησε με επιτυχία άλμα στατικού ιμάντα από C-27J στην Ζώνη Ρίψεως Μεγάρων, ολοκληρώνοντας και τυπικώς την διαδικασία πιστοποιήσεως. Η ρίψη έγινε από πλευρική θύρα της ατράκτου ενώ οι ρίψεις με την τεχνική της ελευθέρας πτώσεως γίνονται συνήθως από την οπίσθια ράμπα φόρτου.
ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ
Re: Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
C-27: Πέντε διαθέσιμα μεταγωγικά στον αεροπορικό στόλο – Στο 12ετές εξοπλιστικό το πρόγραμμα υποστήριξης και αναβάθμισης των Spartan
*Του Κώστα Σαρικά
Στα πέντε έφτασαν τα διαθέσιμα μεταγωγικά αεροσκάφη C-27 Spartan καθώς τις τελευταίες εβδομάδες προστέθηκε ένας ακόμη «Σπαρτιάτης» στον στόλο αεροσκαφών με επιχειρησιακή διαθεσιμότητα. Από τον Σεπτέμβριο του 2022 όταν και ενεργοποιήθηκε η σύμβαση υποστήριξης Follow On Support με την κατασκευάστρια εταιρεία Leonardo, η 354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών «ΠΗΓΑΣΟΣ» παραλαμβάνει το ένα μετά το άλλο τα C-27 τα οποία για πολλά χρόνια παρέμειναν καθηλωμένα.
Οι εργασίες συντήρησης των μεταφορικών αεροσκαφών προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και ενώ οι διαθεσιμότητες ήταν ακόμα και μηδενικές, μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει πέντε «ετοιμοπόλεμα» C-27 και είναι διάχυτη η αισιοδοξία τα διαθέσιμα μεταφορικά να φτάσουν συνολικά τα έξι.
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η επαναφορά σε πτήσιμη κατάσταση τόσο του έβδομου όσο και του όγδοου αεροσκάφους C-27 τα οποία έχουν ουσιαστικά παροπλιστεί για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Onalert.gr
Re: Προμήθεια και συντήρηση C-27J Spartan
Παλαιότερες πληροφορίες ανάφεραν ότι το 8ο αεροσκάφος ήταν οικονομικά ασύμφορο να επανέλθει σε πτητική κατάσταση.
Σε κάθε περίπτωση, τα C-27 Spartan θα πρέπει να αναβαθμιστούν στην έκδοση Upgrade 2A+, σύμφωνα με την πρόταση που κατάθεση η Leonardo το 2023.
Έχω την εντύπωση ότι το πρόγραμμα περιλήφθηκε στο ΜΠΑΕ 2025-2036.
Σε κάθε περίπτωση, τα C-27 Spartan θα πρέπει να αναβαθμιστούν στην έκδοση Upgrade 2A+, σύμφωνα με την πρόταση που κατάθεση η Leonardo το 2023.
Έχω την εντύπωση ότι το πρόγραμμα περιλήφθηκε στο ΜΠΑΕ 2025-2036.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες