

, τα πιστόνια ανακύκλωσης είναι 2 τύποι α) short stroke gas piston και β) long stroke gas piston. Οι διαφορές είναι οτι το πιστόνι στο 2ο είναι ένα κομμάτι μαζί με το φορέα κλείστρου (καλάσνικοβ)

Ενώ στο 1ο το πιστόνι είναι πολύ μικρό και σπρώχνει μία ράβδο η οποία κινεί τον φορέα. Η ράβδος επανέρχεται στην αρχική θέση της με την βοήθεια ενός ελατηρίου (hk 416).

Επίσης υπάρχει και το εσωτερικό πιστόνι που βρίσκεται πάνω στο κλείστρο και ένα σωληνάκι αερίων επιστρέφει αέρια απο την κάννη χτυπώντας το, προκαλώντας ανακύκλωση (Μ16).

Θα μπορούσε κάλλιστα η ΕΒΟ να παράξει αλουμινένιους άνω κάτω υποδοχείς, να επιλέξει τρόπο ανακύκλωσης, να φτιάξει gas block και κάννες με τις κατάλληλες οπές. Μάλιστα μπορεί να διαμορφώσει το πηγάδι της γεμιστήρας να δέχεται γεμιστήρες G3.

Υπάρχουν υλοποιήσεις με το μοχλό επανοπλίσεως να είναι στις πλευρές του υποδοχέα και όχι πίσω, χωρίς να κινείται κατα την ανακύκλωση του όπλου. Παραδείγματα Gibbs και American Spirit

Είναι γνωστό οτι ο μοχλός επανοπλίσεως του Μ16 είναι ο καλύτερος απο εργονομικής άποψης όταν δεν τον χρειάζεσαι και ο χειρότερος όταν τον χρειάζεσαι.
Υπάρχει πληθώρα μηχανισμών για γρήγορη αλλαγή κάννης οι οποίοι μπορούν να υλοποίηθούν.

Απο χειροφυλακτήρα, υπάρχει το keymod, πνευματικό παιδί της VLTOR Και της Noveske, το οποίο είναι open source.

Συνήθως οι χειροφυλακήρες αυτές είναι πολύ ελαφρές, δεν έχουν όμως θερμικές ασπίδες

Γιαυτό το λόγο έχουν βγει εξωτερικά rail pads, τα οποία τοποθετούνται στο σημείο που πιάνει ο χειριστής το όπλο του, αφήνοντας το υπόλοιπο ανοιχτό για καλύτερη ψύξη.

Όχι οτι σε χαλάνε οι εσωτερικές θερμικές, αλλά μειώνεις το κόστος και το βάρος. Επίσης μπορείς να βάλεις rails όπου τα χρειάζεσαι χωρίς να κουβαλάς συνέχεια το έξτρα βάρος.
Άρα, επιστρέφοντας στην αρχή, εκτός απο πολιτικές σκοπιμότητες, τι είναι αυτό που απαγορεύει στην ΕΒΟ να φτιάξει τυφέκιο; Περίπου όλα έχουν υλοποιηθεί απο την ιδιωτική βιομηχανία. Όσο για κοντάκι, πιστολολαβή, αορτήρες κλπ, εκεί και αν γίνεται χαμός στην αγορά. Εκεί βάζεις και κινέζικες αυθεντικές απομιμήσεις αν χρειαστεί.
Και μεις ακόμα περιμένουμε να εκμοντερνίσουμε το G3... Όχι οτι έχει κάποιο πρόβλημα το G3, κανενα δεν έχει, απλά δεν υπάρχει λόγος να ρίξεις χρήματα σε ένα τυφέκιο σχεδίασης της δεκαετίας του 40 και κατασκευής του 50. Κράτα το ως έχει. Καλύτερα να ρίξεις λίγο χρήμα στην εγχώρια βιομηχανία (ή οτι έχει απομείνει) και να έχεις εσωτερική παραγωγή + ένα τυφέκιο που μπορεί να σου προσφέρει μοντέρνες ιδιότητες.