Άρχικη έγκριση ΓΕΣ πρότασης για 76 AAV7 κόστους 150 εκατ. ?
Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Ένα βήμα πιο κοντά στην προμήθεια Τεθωρακισμένων Οχημάτων Αμφιβίου Εφόδου, έγινε στις 24 Νοεμβρίου, μετά την έγκριση από το ΓΕΣ της σχετικής Μελέτης Ολοκληρωμένης Πρότασης Υποπρογράμματος. Η συγκεκριμένη ΜΟΠΥ βασίστηκε σε ενημέρωση από το Γραφείο Αμυντικής Συνεργασίας (ODC) της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, έπειτα από μακρά αλληλογραφία, για την διάθεση μεταχειρισμένων τεθωρακισμένων AAV7 από τα αποθέματα του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ.
Η ΜΟΠΥ που εγκρίθηκε, προτείνει την προμήθεια 76 συνολικώς οχημάτων, εκ των οποίων 4 εκδόσεως Περισυλλογής (Recovery) και 14 εκδόσεως Διοικήσεως (Command Post) ενώ τα υπόλοιπα είναι της τυπικής εκδόσεως μεταφοράς προσωπικού. Με τον αριθμό αυτόν, θα καλυφθούν συνολικώς οι απαιτήσεις της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών και των οργανικών της 505,521,575 Ταγμάτων Πεζοναυτών.
Η πρόταση στηρίζεται σε αμερικανική ενημέρωση περί παραδόσεως των οχημάτων πλήρως ανακατασκευασμένων και ικανών για επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων όπλων, συστημάτων επικοινωνιών,FOS και δημιουργία υποδομών συντηρήσεως στο στρατόπεδο της 32 ΤΑΞΠΝ.Το κόστος ανά όχημα από όλες τις εργασίες που θα αναληφθούν, ανέρχεται σε 1,7 εκατ. ? περίπου.
Πέραν των οχημάτων, περιλαμβάνεται πρόσθετο κόστος 20 εκατ. ? για την δημιουργία απαραιτήτων εγκαταστάσεων στα στρατόπεδα που θα μεταφερθούν τα οχήματα. Δηλαδή όρχοι οχημάτων, υπόστεγα, άλλες υποδομές, ακόμη και ειδική εκπαιδευτική εγκατάσταση με πισίνα για την εξοικείωση του προσωπικού με διαδικασίες διαφυγής από βυθιζόμενο όχημα. Στην δαπάνη περιλαμβάνεται βιβλιογραφία, εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού και πληρωμάτων, Επομένως, το συνολικό κόστος της προτάσεως, αγγίζει τα 150 εκατ. ?. Η αποπληρωμή θα γίνει μέσω συνάψεως Στρατιωτικής Πωλήσεως Αλλοδαπής (FMS).
Δούρειος Ίππος
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
- Togo
- Υπολοχαγός
- Posts in topic: 3
- Δημοσιεύσεις: 331
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
- Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Τα AAV7 σχεδιάστηκαν για μεταφορά Αμερικανών Πεζοναυτών απο τα πλοία στις ακτές σε Over-The-Horizon αμφίβιες επιχειρήσεις.
Δηλαδή τα μητρικά σκάφη είναι 300 χλμ μακρυά απο τις ακτές και αφού έχουν βομβαρδιστεί απο μαχητικά και πλοία για να ατονίσει η παράκτια άμυνα του αντιπάλου, έχουν περάσει επιθετικά ελικόπτερα για να εξουδετερώσουν θύλακες αντίστασης, αφού έχουν αποβιβαστει LST με άρματα M-1A2... Ε τότε αποβιβάζονται και οι Πεζοναύτες με τα AAV7 για να "σκοτώσουν τα πτώματα"...
Για αυτό άλλωστε δέν έχουν ισχυρό οπλισμό που έχουν τα αμφίβια ΤΟΜΑ ούτε προστατεύουν το προσωπικό απο βολίδες 12,7 χιλ και πάνω. Επιπλέον η διαδικασία της απόβασης απο τη στιγμή που φεύγει το AAV7 απο το πλοίο στη θάλασσα είναι εξαιρετικά οδυνηρή εμπειρία!
Η μακρά παρανομή του προσωπικού στο όχημα είναι πολύ κουραστική και ο διαθέσιμος χώρος μέσα στο όχημα είναι εξαιρετικά περιορισμένος για Πεζοναύτες με φόρτο μάχης.
Ο λόγος που αποσύρονται τα AAV7 όπως και πολλά άλλα μέσα (M-1A2,M777A2, όλμοι κα) των Πεζοναυτών είναι η αλλαγή του δόγματος. Πλέον θα χρησιμοποιούνται πύραυλοι κρούζ μεγάλης εμβέλειας,GMLRS ρουκέτες και πύραυλοι DeepStrike απο HIMARS, πύραυλοι NSM πάνω σε UGV (!) και πολλά drones.
Ο λόγος είναι η Κίνα. Είναι βέβαιο ότι με το παλιό δόγμα οι Αμερικάνοι Πεζοναύτες θα έχουν μεγάλες απώλειες! Πολύ μεγαλύτερες απο τον Β ΠΠ στα νησιά του Ειρηνικού ωκεανού.
Τί σχέση έχουν όλα αυτά με το Αιγαίο; ΚΑΜΙΑ!
Το AAV7 είναι παντελώς ακατάλληλο για το Αιγαίο. Εκτός και θέλουμε να μεταφέρουμε Πεζοναύτες απο τη μιά νησίδα στην αλλη με όχημα και όχι με ταχύπλοο.
Αλλά και στη Κύπρο δέν νομιζω ότι έχουν να προσφέρουν πολλά. Θα στείλουμε Πεζοναύτες να κάνουν αποβατικές επιθετικές ενέργειες στα βόρεια παράλια του νησιού; Δέν νομίζω
Δηλαδή τα μητρικά σκάφη είναι 300 χλμ μακρυά απο τις ακτές και αφού έχουν βομβαρδιστεί απο μαχητικά και πλοία για να ατονίσει η παράκτια άμυνα του αντιπάλου, έχουν περάσει επιθετικά ελικόπτερα για να εξουδετερώσουν θύλακες αντίστασης, αφού έχουν αποβιβαστει LST με άρματα M-1A2... Ε τότε αποβιβάζονται και οι Πεζοναύτες με τα AAV7 για να "σκοτώσουν τα πτώματα"...
Για αυτό άλλωστε δέν έχουν ισχυρό οπλισμό που έχουν τα αμφίβια ΤΟΜΑ ούτε προστατεύουν το προσωπικό απο βολίδες 12,7 χιλ και πάνω. Επιπλέον η διαδικασία της απόβασης απο τη στιγμή που φεύγει το AAV7 απο το πλοίο στη θάλασσα είναι εξαιρετικά οδυνηρή εμπειρία!
Η μακρά παρανομή του προσωπικού στο όχημα είναι πολύ κουραστική και ο διαθέσιμος χώρος μέσα στο όχημα είναι εξαιρετικά περιορισμένος για Πεζοναύτες με φόρτο μάχης.
Ο λόγος που αποσύρονται τα AAV7 όπως και πολλά άλλα μέσα (M-1A2,M777A2, όλμοι κα) των Πεζοναυτών είναι η αλλαγή του δόγματος. Πλέον θα χρησιμοποιούνται πύραυλοι κρούζ μεγάλης εμβέλειας,GMLRS ρουκέτες και πύραυλοι DeepStrike απο HIMARS, πύραυλοι NSM πάνω σε UGV (!) και πολλά drones.
Ο λόγος είναι η Κίνα. Είναι βέβαιο ότι με το παλιό δόγμα οι Αμερικάνοι Πεζοναύτες θα έχουν μεγάλες απώλειες! Πολύ μεγαλύτερες απο τον Β ΠΠ στα νησιά του Ειρηνικού ωκεανού.
Τί σχέση έχουν όλα αυτά με το Αιγαίο; ΚΑΜΙΑ!
Το AAV7 είναι παντελώς ακατάλληλο για το Αιγαίο. Εκτός και θέλουμε να μεταφέρουμε Πεζοναύτες απο τη μιά νησίδα στην αλλη με όχημα και όχι με ταχύπλοο.
Αλλά και στη Κύπρο δέν νομιζω ότι έχουν να προσφέρουν πολλά. Θα στείλουμε Πεζοναύτες να κάνουν αποβατικές επιθετικές ενέργειες στα βόρεια παράλια του νησιού; Δέν νομίζω
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Συμφωνώ μαζί σου.
Διάβασα μια καλή αναλογία στο Twitter. Φανταστείτε η Σκόπελος να ήταν τουρκικό νησί, να το καταλάμβανε η Ελλάδα και να ξεκινούσαν αρματαγωγά με ΑΑV7 από τα τουρκικά παράλια για να το ανακαταλάβουν.
Ούτε τα πτώματα δεν θα έφταναν στο νησί.
Μοναδική δυνατότητα που έχει η Ελλάδα για ενίσχυση ή ανακατάληψη νησιών είναι η αερομεταφορά, τα zubr και ταχύπλοα σκάφη, και αυτά με προϋποθεσεις.
Διάβασα μια καλή αναλογία στο Twitter. Φανταστείτε η Σκόπελος να ήταν τουρκικό νησί, να το καταλάμβανε η Ελλάδα και να ξεκινούσαν αρματαγωγά με ΑΑV7 από τα τουρκικά παράλια για να το ανακαταλάβουν.
Ούτε τα πτώματα δεν θα έφταναν στο νησί.
Μοναδική δυνατότητα που έχει η Ελλάδα για ενίσχυση ή ανακατάληψη νησιών είναι η αερομεταφορά, τα zubr και ταχύπλοα σκάφη, και αυτά με προϋποθεσεις.
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Νόστιμα νέα εξ αμερικής, όπου το σύνολο των οχημάτων αυτών καθηλώνονται σε καθήκοντα ΕΚΤΟΣ νερού και μόνο!
Αυτό συνέβη μετά από ατύχημα που είχε ως αποτέλεσμα τον πνιγμό 8 αμερικανών πεζοναυτών, ενώ όπως τονίζεται (!) το 76% των καθηκόντων των αμφίβιων AAV7 είναι στην ξηρά έτσι και αλλιώς.
Μάλιστα...
Αυτό συνέβη μετά από ατύχημα που είχε ως αποτέλεσμα τον πνιγμό 8 αμερικανών πεζοναυτών, ενώ όπως τονίζεται (!) το 76% των καθηκόντων των αμφίβιων AAV7 είναι στην ξηρά έτσι και αλλιώς.
Μάλιστα...
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Εγκρίθηκε από το ΣΑΓΕ το πρόγραμμα 76 AAV7A1 για τους Πεζοναύτες
Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Εγκρίθηκε εχθές 21 Φεβρουαρίου από το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) διά περιφοράς, το πρόγραμμα προμήθειας Τεθωρακισμένων Οχημάτων Αμφιβίου Εφόδου ΑΑV7A1 για τον εξοπλισμό της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών.Το πρόγραμμα είχε εγκριθεί προηγουμένως, στις 21 Δεκεμβρίου 2021 από το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο (ΑΣΣ) κατόπιν της επιτελικής επεξεργασίας μηνών, που είχε προηγηθεί.
Το ΑΣς, αποφάσισε να παρουσιάσει δύο εναλλακτικές επιλογές για το πρόγραμμα: Η πρώτη αφορούσε την προμήθεια 76 συνολικώς οχημάτων προς εξοπλισμό και των τριών Ταγμάτων Πεζοναυτών της 32 ΤΑΞ ΠΝ ενώ η δεύτερη μόνο 52 οχημάτων, για τον εξοπλισμό δύο Ταγμάτων Πεζοναυτών. Η δεύτερη επιλογή, στηριζόταν στο γεγονός ότι, ότι όπως έχουμε αναλύσει,σύμφωνα με την Νέα Δομή Δυνάμεων, το τρίτο πρόκειται να διαφοροποιηθεί ως προς τον βαθμό επανδρώσεως κι ετοιμότητος.
Η εισήγηση του ΑΣΣ προς το ΣΑΓΕ, προέκρινε την επιλογή εξοπλισμού και των τριών Ταγμάτων Πεζοναυτών, δεδομένου ότι αφενός το τρίτο τάγμα δεν διαλύεται και εξακολουθεί να υπολογίζεται στα σχέδια, αφετέρου τίποτα δεν αποκλείει μελλοντικώς την επαναφορά της προτέρας καταστάσεως. Κατόπιν τούτων,το ΣΑΓΕ ενέκρινε την εισήγηση για προμήθεια 76 συνολικώς οχημάτων.
Κάθε Τάγμα Πεζοναυτών θα εξοπλιστεί με 24 συνολικώς οχήματα, εκ των οποίων 21 της εκδόσεως μεταφοράς προσωπικού AAVP-7A1, δύο διοικητικά AAVC-7A1 και ένα περισυλλογής AAVR-7A1.Τα υπόλοιπα τέσσερα οχήματα, προορίζονται για την Ταξιαρχία και συγκεκριμένως, τρία διοικητικά AAVC-7A1 για το Τακτικό Στρατηγείο και ένα AAVR-7A1 για το Τάγμα Υποστηρίξεως (ΤΥΠ) της Ταξιαρχίας.
Το κόστος προγράμματος, αναμένεται να κινηθεί στο ύψος των 150 εκατ. ? περίπου.
Δούρειος Ίππος
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Για να δούμε. Το κόστος είναι τρομερά χαμηλό, αλλά προσωπικά τα συγκεκριμένα οχήματα δεν με πείθουν καθόλου και δεν έχω καταλάβει πως θα χρησιμοποιηθούν επιχειρησιακά.
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Θα αντικαταστήσουν τις απαράδεκτα παμπάλαιες ΑΒΑΚ. Και φαντάζομαι λόγω μεγέθους θα επιχειρούν μόνο από τα αρματαγωγά κλάσης Jason.
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Αν οι αποβατικές άκατοι είναι παμπάλαιες, τότε αγοράζεις νέες, κλειστού τύπου και μεγάλης ταχύτητας.
Δεν παίρνεις οχήματα που με 3 χιλιόμετρα ανά ώρα χρησιμεύουν για σκοποβολή των απέναντι.
Και τα αρματαγωγά δεν ξέρουμε καν αν σηκώνουν στον καταπέλτη τα οχήματα αυτά. Για να μην πω ότι αν είναι να φτάσουν τα αρματαγωγά στα 500 μετρα από την ακτή για να αφήσουν αμφίβια, γιατί δεν πάνε άλλα 500 μέτρα για να αφήσουν Λέοπαρντ;
Τα 500 μέτρα είναι που μας μάραναν;
Δεν παίρνεις οχήματα που με 3 χιλιόμετρα ανά ώρα χρησιμεύουν για σκοποβολή των απέναντι.
Και τα αρματαγωγά δεν ξέρουμε καν αν σηκώνουν στον καταπέλτη τα οχήματα αυτά. Για να μην πω ότι αν είναι να φτάσουν τα αρματαγωγά στα 500 μετρα από την ακτή για να αφήσουν αμφίβια, γιατί δεν πάνε άλλα 500 μέτρα για να αφήσουν Λέοπαρντ;
Τα 500 μέτρα είναι που μας μάραναν;
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Μπορουν, έχουν γίνει κοινές ασκήσεις. Επίσης τα οχήματα αφήνονται λίγα χιλιόμετρα απο την ακτη. Ούτε 300 χιλιομετρα ούτε 500 μετρα. Και όντας αμφίβια μπορουν να φύγουν απο την ακτή και να φτάσουν στην ενδοχώρα.yandr έγραψε: Αν οι αποβατικές άκατοι είναι παμπάλαιες, τότε αγοράζεις νέες, κλειστού τύπου και μεγάλης ταχύτητας.
Δεν παίρνεις οχήματα που με 3 χιλιόμετρα ανά ώρα χρησιμεύουν για σκοποβολή των απέναντι.
Και τα αρματαγωγά δεν ξέρουμε καν αν σηκώνουν στον καταπέλτη τα οχήματα αυτά. Για να μην πω ότι αν είναι να φτάσουν τα αρματαγωγά στα 500 μετρα από την ακτή για να αφήσουν αμφίβια, γιατί δεν πάνε άλλα 500 μέτρα για να αφήσουν Λέοπαρντ;
Τα 500 μέτρα είναι που μας μάραναν;
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Έγκριση αγοράς 76 Αμφίβιων Οχημάτων AAVP-7
Εγκρίθηκε η προμήθεια μέσω διακρατικής σύμβασης με τις ΗΠΑ (FMS) 76 αμφίβιων τεθωρακισμένων οχημάτων της οικογενείας AAVP-7 από τα αποθέματα του Σώματος των Πεζοναυτών των ΗΠΑ με κόστος 291 εκατ. Ευρώ,διπλάσιο σχεδόν του κόστους που μέχρι τώρα αναφερόταν σε πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Τα οχήματα πρόκειται να εξοπλίσουν τα τρία τάγματα Πεζοναυτών της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών (32 ΤΑΞ ΠΝ) «ΜΟΡΑΒΑΣ» (ανά τάγμα 24 οχήματα, εκ των οποίων 21 μεταφοράς προσωπικού AAVP-7A1, δύο διοικητικά AAVC-7A1 και ένα περισυλλογής AAVR-7A1), το οργανικό Τάγμα Υποστήριξης (ΤΥΠ, ένα περισυλλογής AAVR-7A1) και τον Λόχο Στρατηγείου της Ταξιαρχίας (ΛΣ/32 ΤΑΞ ΠΝ, τρία διοικητικά AAVC-7A1).
Ας σημειωθεί εδώ ότι τα οχήματα της οικογενείας AAVP-7, από τις 16 Δεκεμβρίου 2021, κατόπιν απόφασης του Διοικητή του Σώματος των Πεζοναυτών των ΗΠΑ, έπαυσαν να χρησιμοποιούνται σε προγραμματισμένες επιχειρησιακές αναπτύξεις ή εκπαίδευση σε αμφίβια έφοδο κατά τη διάρκεια στρατιωτικών ασκήσεων.
Στην απόφαση επίσης αναφέρεται ότι τα οχήματα «θα επιστρέψουν στο νερό» εάν απαιτηθεί για την αντιμετώπιση κρίσης. Επίσης θα πρέπει να αναφερθεί ότι το Σώμα των Πεζοναυτών των ΗΠΑ έχει λάβει την απόφαση για τον παροπλισμό και την αντικατάσταση από το νέο, τροχοφόρο αμφίβιο όχημα μάχης ACV (Amphibious Combat Vehicle) .
Defence-point.gr
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Ας ελπίσουμε ότι τα αμφίβια οχήματα θα υποβληθούν σε εκτεταμένους ελέγχους και βαριά συντήρηση πριν την παράδοσή τους στο Πολεμικό Ναυτικό, ώστε να αποφύγουμε ατυχήματα!
- Togo
- Υπολοχαγός
- Posts in topic: 3
- Δημοσιεύσεις: 331
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
- Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Τα 76 AAV-7 θα έπρεπε να έρθουν ιδανικα μαζι με 2-3 μεταχειρισμένα LSD τύπου Whidbey Island εκτοπίσματος 16.000 τόννων. Τα Whidbey Island θα μπορουσαν να αντικαταστήσουν τα 5 αρματαγωγά Ιάσων τα οποία είναι πλέον ακατάλληλα για σύγχρονες αμφίβιες επιχειρήσεις. Διαθέτουν ισχυρότατη αντιπυραυλική άμυνα με 2 Phalanx και 1 RAM.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Κυρ Σεπ 18, 2022 3:50 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Δεν θωρω σκόπιμο μια χώρα με μικρές δυνάμεις να δίνει τόσο μεγάλους στόχους στον αντίπαλο. Πρώτα πρώτα σκάφη τέτοιου εκτοπίσματος απαιτούν κονδύλια συντήρησης που το ΠΝ δεν διαθέτει, εβω και η επάνδρωση τους αποτελεί δυσεπίλυτο πρόβλημα.
Η δε βύθιση ενός τέτοιου πλοίου θα αποτελούσε εθνική καταστροφή.
Προσωπικά θεωρώ ότι η αγορά σύγχρονων, μικρότερων και πολυάριθμων μονάδων είναι προτιμότερη. Χωρίς να παραγνωριζω τη χρησιμότητα τέτοιων πλοίων.
Σε κάθε περίπτωση, ας δούμε πρώτα αν θα ευοδωθεί η προμήθεια των αμφιβίων οχημάτων, γιατί δεν ακούγονται και πολλά πράγματα
Η δε βύθιση ενός τέτοιου πλοίου θα αποτελούσε εθνική καταστροφή.
Προσωπικά θεωρώ ότι η αγορά σύγχρονων, μικρότερων και πολυάριθμων μονάδων είναι προτιμότερη. Χωρίς να παραγνωριζω τη χρησιμότητα τέτοιων πλοίων.
Σε κάθε περίπτωση, ας δούμε πρώτα αν θα ευοδωθεί η προμήθεια των αμφιβίων οχημάτων, γιατί δεν ακούγονται και πολλά πράγματα
- Togo
- Υπολοχαγός
- Posts in topic: 3
- Δημοσιεύσεις: 331
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
- Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Προμήθεια 76 αμφιβίων οχημάτων AAV7
Απο πληροφορίες που έχω βρεί στο διαδίκτυο έχουμε τα εξής:
Τo αρματαγωγό (LST) κλάσης Ιάσων ναυπηγήθηκε για τη μεταφορά ώς 22 αρμάτων μάχης Leopard-1 ή M-48A5, ΤΟΜΠ Μ-113, ελαφρών οχημάτων Πεζικού, αυτοκινούμενων πυροβόλων Μ-109 ή μέχρι 1200 στρατιώτες σε μικρές αποστάσεις προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Δηλαδή θα εκτελέσει αμφίβιες επιχειρήσεις σε φίλιες ακτές για ενίσχυση της άμυνας των νησιών. Διαθέτει ένα ελικοδρόμιο για ελικόπτερο μεσαίου μεγέθους χωρις υποστεγο.O οπλισμός του αποτελείται απο ένα πυροβόλο Oto Melara 76, δυο δίδυμα Bofors L70 των 40mm και δύο δίδυμα Rh.202 των 20mm. Δέν έχει αντιπυραυλική άμυνα και η μέγιστη ταχύτητά του είναι 16-18 κόμβους. Συνεπώς τα 5 αρματαγωγά Ιάσων θα επιχειρούν σε φίλιο περιβάλλον και θα προστατεύονται απο άλλες δυνάμεις για να μεταφέρουν ενισχύσεις. Εναλλακτικά θα "βομβαρδίσουν" μιά νησίδα που έχει καταληφθεί απο Τούρκους κομμάντος για να προετοιμάσουν την ανακατάληψή της απο τους Πεζοναύτες.
Οι αμφίβιες επιχειρήσεις της παραπάνω σχεδίασης θυμίζουν Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το Whidbey Island είναι πλοίο υποστήριξης σύγχρονων αμφίβιων επιχειρήσεων με "well deck" (LSD) για την μεταφορά πέντε αερόστρωμνων (LCAC) ή εικοσι ένα LCM ή μεχρι 36 ΤΟΜΠ AAV-7.
Επίσης είναι δυνατή η μεταφορά τριών LCU, ενός LCVP, δύο LCPL στο well deck. Με άλλα λόγια το LSD μπορεί να μείνει σε απόσταση 200-300 χιλιομέτρων μακρυά απο τα ακριτικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου και να μεταφέρει τις δυνάμεις του με μικρά αποβατικά. Αυτό σε αντίθεση με τα αρματαγωγά Ιάσων που πρέπει να αποβιβαστουν στις ακτές των νησιών.
Ακόμα το LSD Whidbey Island διαθέτει μεγάλο ελικοδρόμιο για τη μεταφορά ελικοπτέρων Chinook και αναπτύσει μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβων. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όμως είναι ο οπλισμός. Διαθέτει δύο αντιπυραυλικά CIWS Phalanx και ένα RAM! Για αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών υπάρχουν 2 RWS Mk.38 των 25mm και 6 πυροβόλα M2HB των 12.7mm. Είναι φανερό ότι το Whidbey Island μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώς πλοίο διοικησης αποβάσεων και να μεταφέρει σημαντικό αριθμό Ειδικών Δυνάμεων σε ένα μεγάλο νησί του Αιγαίου. Φυσικά είναι ιδανικό για την αποστολή των Ελλήνων Πεζοναυτών στη Κύπρο. Το πλήρωμα αποτελείται απο περίπου 330 άτομα αντί των 120 στα αρματαγωγά Ιάσων αλλά μπορεί να μειωθεί σημαντικά χωρίς να υπάρχει πρόβλημα.
Όλα τα σύγχρονα πλοία αμφίβιων επιχειρήσεων έχουν μεγάλο εκτόπισμα διότι μεταφέρουν μικρότερα αποβατικά μέσα, ελικόπτερα μέχρι και V/STOL μαχητικά. Το LSD έχει το μικροτερο μέγεθος σε σύγκριση με τα LPD και LHD/LAD. Συνεπώς το Whidbey Island θα μπορούσε να επιχειρεί στο βόρειο Αιγαίο κοντά στη Σκύρο για να στείλει ενισχύσεις προς Λήμνο, Λέσβο και Χίο. Στο νότιο Αιγαίο υπάρχει το σύμπλεγμα των Κυκλάδων και έτσι η αποστολή ενισχύσεων προς Σάμο, Κώ, Ρόδο είναι πιό εύκολη υπόθεση. Φυσικά υπάρχει και η 5η αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία στη Κρήτη που μπορεί να επέμβει άμεσα. Το μεγάλο πρόβλημα είναι φυσικά η Κύπρος που απέχει 600+ χιλιόμετρα απο τη Κρήτη. Εδώ το LSD είναι απαραίτητο!
Τέλος οι Πεζοναύτες θα πρέπει να αποκτήσουν σύγχρονο οπλισμό. Πρέπει δηλαδη να αποκτηθούν μαζί με τα LSD απο τις ΗΠΑ αριθμός ΤΟΜΑ Stryker ή LAV-25, ρουκετοβόλα HIMARS, πυροβόλα M-777A2 και Μ-109Α6, γεωπροωθητες Μ9 ΑCE, οχήματα JLTV, ελικόπτερα UH-412.
Τo αρματαγωγό (LST) κλάσης Ιάσων ναυπηγήθηκε για τη μεταφορά ώς 22 αρμάτων μάχης Leopard-1 ή M-48A5, ΤΟΜΠ Μ-113, ελαφρών οχημάτων Πεζικού, αυτοκινούμενων πυροβόλων Μ-109 ή μέχρι 1200 στρατιώτες σε μικρές αποστάσεις προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Δηλαδή θα εκτελέσει αμφίβιες επιχειρήσεις σε φίλιες ακτές για ενίσχυση της άμυνας των νησιών. Διαθέτει ένα ελικοδρόμιο για ελικόπτερο μεσαίου μεγέθους χωρις υποστεγο.O οπλισμός του αποτελείται απο ένα πυροβόλο Oto Melara 76, δυο δίδυμα Bofors L70 των 40mm και δύο δίδυμα Rh.202 των 20mm. Δέν έχει αντιπυραυλική άμυνα και η μέγιστη ταχύτητά του είναι 16-18 κόμβους. Συνεπώς τα 5 αρματαγωγά Ιάσων θα επιχειρούν σε φίλιο περιβάλλον και θα προστατεύονται απο άλλες δυνάμεις για να μεταφέρουν ενισχύσεις. Εναλλακτικά θα "βομβαρδίσουν" μιά νησίδα που έχει καταληφθεί απο Τούρκους κομμάντος για να προετοιμάσουν την ανακατάληψή της απο τους Πεζοναύτες.
Οι αμφίβιες επιχειρήσεις της παραπάνω σχεδίασης θυμίζουν Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το Whidbey Island είναι πλοίο υποστήριξης σύγχρονων αμφίβιων επιχειρήσεων με "well deck" (LSD) για την μεταφορά πέντε αερόστρωμνων (LCAC) ή εικοσι ένα LCM ή μεχρι 36 ΤΟΜΠ AAV-7.
Επίσης είναι δυνατή η μεταφορά τριών LCU, ενός LCVP, δύο LCPL στο well deck. Με άλλα λόγια το LSD μπορεί να μείνει σε απόσταση 200-300 χιλιομέτρων μακρυά απο τα ακριτικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου και να μεταφέρει τις δυνάμεις του με μικρά αποβατικά. Αυτό σε αντίθεση με τα αρματαγωγά Ιάσων που πρέπει να αποβιβαστουν στις ακτές των νησιών.
Ακόμα το LSD Whidbey Island διαθέτει μεγάλο ελικοδρόμιο για τη μεταφορά ελικοπτέρων Chinook και αναπτύσει μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβων. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όμως είναι ο οπλισμός. Διαθέτει δύο αντιπυραυλικά CIWS Phalanx και ένα RAM! Για αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών υπάρχουν 2 RWS Mk.38 των 25mm και 6 πυροβόλα M2HB των 12.7mm. Είναι φανερό ότι το Whidbey Island μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώς πλοίο διοικησης αποβάσεων και να μεταφέρει σημαντικό αριθμό Ειδικών Δυνάμεων σε ένα μεγάλο νησί του Αιγαίου. Φυσικά είναι ιδανικό για την αποστολή των Ελλήνων Πεζοναυτών στη Κύπρο. Το πλήρωμα αποτελείται απο περίπου 330 άτομα αντί των 120 στα αρματαγωγά Ιάσων αλλά μπορεί να μειωθεί σημαντικά χωρίς να υπάρχει πρόβλημα.
Όλα τα σύγχρονα πλοία αμφίβιων επιχειρήσεων έχουν μεγάλο εκτόπισμα διότι μεταφέρουν μικρότερα αποβατικά μέσα, ελικόπτερα μέχρι και V/STOL μαχητικά. Το LSD έχει το μικροτερο μέγεθος σε σύγκριση με τα LPD και LHD/LAD. Συνεπώς το Whidbey Island θα μπορούσε να επιχειρεί στο βόρειο Αιγαίο κοντά στη Σκύρο για να στείλει ενισχύσεις προς Λήμνο, Λέσβο και Χίο. Στο νότιο Αιγαίο υπάρχει το σύμπλεγμα των Κυκλάδων και έτσι η αποστολή ενισχύσεων προς Σάμο, Κώ, Ρόδο είναι πιό εύκολη υπόθεση. Φυσικά υπάρχει και η 5η αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία στη Κρήτη που μπορεί να επέμβει άμεσα. Το μεγάλο πρόβλημα είναι φυσικά η Κύπρος που απέχει 600+ χιλιόμετρα απο τη Κρήτη. Εδώ το LSD είναι απαραίτητο!
Τέλος οι Πεζοναύτες θα πρέπει να αποκτήσουν σύγχρονο οπλισμό. Πρέπει δηλαδη να αποκτηθούν μαζί με τα LSD απο τις ΗΠΑ αριθμός ΤΟΜΑ Stryker ή LAV-25, ρουκετοβόλα HIMARS, πυροβόλα M-777A2 και Μ-109Α6, γεωπροωθητες Μ9 ΑCE, οχήματα JLTV, ελικόπτερα UH-412.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Πέμ Σεπ 22, 2022 1:43 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης