Σε διαβουλεύσεις με τη Βουλγαρία και τις ΗΠΑ βρίσκεται η κυβέρνηση με αντικείμενο την πώληση ενός αριθμού ελληνικών μεταχειρισμένων αεροσκαφών τύπου F-16 στη Σόφια. Η Πολεμική Αεροπορία επιδιώκει να καλύψει το κενό που έχει δημιουργηθεί μέσω leasing ισάριθμων αεροσκαφών του ιδίου τύπου από τις ΗΠΑ. Για την επιδιωκόμενη συμφωνία υπάρχει ήδη ένα προηγούμενο, η αγορά πoρτογαλικών F-16 από τη Ρουμανία τον Οκτώβριο του 2013. Τόσο η Ρουμανία όσο και η Βουλγαρία είναι μέλη του ΝΑΤΟ από το 2004, το στρατιωτικό τους υλικό όμως είναι σοβιετικής προέλευσης και απαρχαιωμένο.
Τον περασμένο Φεβρουάριο το ΝΑΤΟ ζήτησε από τη Σόφια να αναβαθμίσει τις Ενοπλες Δυνάμεις της, ζητώντας επιτακτικά την αγορά μαχητικών δυτικού τύπου, καθώς η Σόφια διέθετε μόνο Mig-21 ηλικίας άνω των 30 ετών. Η πρώτη προσέγγιση με την Ελλάδα έγινε στη συνάντηση των υπουργών Αμυνας Δ. Αβραμόπουλου και Ανγκελ Ναϊντένοφ, τον Μάρτιο. Στη συνέχεια, ο υπουργός Αμυνας και ο πρωθυπουργός εκπόνησαν τη στρατηγική για το τι ακριβώς επιδιώκει η Ελλάδα από αυτή τη συμφωνία.
Στους Αμερικανούς προτάθηκε να μας νοικιάσουν με leasing ισάριθμα αεροσκάφη με αυτά που θα πουλήσουμε στους Βούλγαρους (οι πληροφορίες κάνουν λόγο για 6 ώς 8 F-16). Η κυβέρνηση επέμεινε τη συντήρηση και τις αναβαθμίσεις των αεροσκαφών να τις αναλάβει η ΕΑΒ, ώστε να αναβαθμίσει τον ρόλο της σε επισκευαστικό hub για αερoσκάφη τύπου F-16 στη Βαλκανική. Τόσο οι Αμερικανοί όσο και οι Βούλγαροι βλέπουν θετικά τη συμφωνία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μόνη ένσταση προέρχεται από την Πολεμική Αεροπορία, που θα ήθελε τα αεροσκάφη που θα νοικιαστούν να είναι τουλάχιστον Block 52. Ωστόσο το αίτημα προσκρούει στην άρνηση των Αμερικανών να τα ενοικιάσουν. Αν κλείσει η συμφωνία, αναμένεται να επιφέρει όφελος αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων για την ελληνική οικονομία και την ΕΑΒ. Στο υπουργείο Αμυνας μάλιστα θεωρούν ότι θα μπορούσε να καλυφθεί έτσι ένα σημαντικό μέρος του κόστους για την προγραμματισμένη αναβάθμιση των ελληνικών F-16.
Πηγή
Πώληση ή εκσυγχρονισμός F-16 Block 30
Πώληση ή εκσυγχρονισμός F-16 Block 30
Τι άλλο θα διαβάσουν τα κουρασμένα ματάκια μου;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος yandr την Τετ Σεπ 09, 2020 10:41 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
- pao-13
- Ανθυπολοχαγός - Έφεδρος
- Posts in topic: 1
- Δημοσιεύσεις: 253
- Εγγραφή: Τρί Ιούλ 30, 2013 2:09 pm
Πώληση ή εκσυγχρονισμός F-16 Block 30
Δεν νομιζω να γινει κατι τετοιο σε καμια περιπτωση
Πώληση ή εκσυγχρονισμός F-16 Block 30
Το 2010 επί κυβέρνηση Καραμανλή κατέφθασαν στον Άραξο 30 F-16 εκ των οποίων τα 18 σηκώνονται πλέον ενώ τα υπόλοιπα χρησιμοποιούνται για ανταλλακτικά και για να καλύψουν μαύρες τρύπες.
Τώρα τι θα πουλήσουν αυτοί ο θεός και η ψυχή τους
Τώρα τι θα πουλήσουν αυτοί ο θεός και η ψυχή τους

Πώληση ή εκσυγχρονισμός F-16 Block 30
Ανοίγω ξανά το θέμ ααυτό, καθώς εντωμεταξύ τα ελληνικά F-16 είχαν προσφερθεί στην Κροατία.
Ωστόσο, σήμερα η Κροατία ανακοίνωσε ότι στον τρέχοντα διαγωνισμό για την προμήθεια μεταχειρισμένων F-16, η Ελλάδα δεν κατάθεση προσφορά.
Προφανώς η κατάσταση με την Τουρκία επέβαλε την αναπροσαρμογή των σχεδίων και την διατήρηση σε υπηρεσία των αεροσκαφών, η πρώτη ομάδα των οποίων παραδόθηκε μεταξύ Νοεμβρίου 1988 και Οκτωβρίου 1989.
http://www.ellinikos-stratos.com/aeroporia/f-16_2.asp
Ωστόσο, σήμερα η Κροατία ανακοίνωσε ότι στον τρέχοντα διαγωνισμό για την προμήθεια μεταχειρισμένων F-16, η Ελλάδα δεν κατάθεση προσφορά.
Προφανώς η κατάσταση με την Τουρκία επέβαλε την αναπροσαρμογή των σχεδίων και την διατήρηση σε υπηρεσία των αεροσκαφών, η πρώτη ομάδα των οποίων παραδόθηκε μεταξύ Νοεμβρίου 1988 και Οκτωβρίου 1989.
http://www.ellinikos-stratos.com/aeroporia/f-16_2.asp
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος yandr την Δευ Φεβ 08, 2021 10:26 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Πώληση ή εκσυγχρονισμός F-16 Block 30
NVG's για τα μαχητικά των Μοιρών 330 "Κεραυνός",347 "Περσέας" και 341 "Βέλος" (Blobk 30)
Όλα τα προφανή οφέλη που απολαμβάνουν οι ιπτάμενοι των F-16 Block 52 plus &F-16 M κατά τις νυχτερινές πτήσεις, πρόκειται το επόμενο διάστημα να περάσουν και στους αεροπόρους που χειρίζονται τα παλαιότερα μαχητικά του τύπου.
Οι NVGs,AVS-9 που βρίσκονται υπό παραγγελία αυτές τις ημέρες, θα τοποθετηθούν στις κάσκες των ιπταμένων που υπηρετούν στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο . Ακόμη και τα πιο «παλιά» φτερά της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως έλεγαν οι ίδιες πηγές, θα πετούν πλέον τη νύχτα με την χρήση διοπτρών.
...
Οι διόπτρες αυτές περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό των F-16 από την απόκτηση των πιο προηγμένων F-16 Block 52 plus &F-16 Block 52 Adv . Τότε αυτή η τεχνολογία μπήκε σε πλήρη επιχειρησιακή χρήση.
...
Η ενσωμάτωση αυτή στον εξοπλισμό των ιπταμένων του F-16 Block 30 που ήδη πετά από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 (ς. Σ. Πριν οι διόπτρες αυτές μπουν σε υπηρεσία από τις αρχές του 2000), θέτει θέμα και με τον φωτισμό του cockpit του αεροσκάφους, αλλά και με τα φώτα του μαχητικού στις πτέρυγες. Οι ίδιες πηγές εξηγούσαν ότι έχουν προβλεφθεί σε αυτά τα κονδύλια και οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε όλα να είναι συμβατά, διότι το πιλοτήριο των block 30 δεν είναι συμβατό για χρήση NVG.
Όλα τα προφανή οφέλη που απολαμβάνουν οι ιπτάμενοι των F-16 Block 52 plus &F-16 M κατά τις νυχτερινές πτήσεις, πρόκειται το επόμενο διάστημα να περάσουν και στους αεροπόρους που χειρίζονται τα παλαιότερα μαχητικά του τύπου.
Οι NVGs,AVS-9 που βρίσκονται υπό παραγγελία αυτές τις ημέρες, θα τοποθετηθούν στις κάσκες των ιπταμένων που υπηρετούν στην 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο . Ακόμη και τα πιο «παλιά» φτερά της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως έλεγαν οι ίδιες πηγές, θα πετούν πλέον τη νύχτα με την χρήση διοπτρών.
...
Οι διόπτρες αυτές περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό των F-16 από την απόκτηση των πιο προηγμένων F-16 Block 52 plus &F-16 Block 52 Adv . Τότε αυτή η τεχνολογία μπήκε σε πλήρη επιχειρησιακή χρήση.
...
Η ενσωμάτωση αυτή στον εξοπλισμό των ιπταμένων του F-16 Block 30 που ήδη πετά από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 (ς. Σ. Πριν οι διόπτρες αυτές μπουν σε υπηρεσία από τις αρχές του 2000), θέτει θέμα και με τον φωτισμό του cockpit του αεροσκάφους, αλλά και με τα φώτα του μαχητικού στις πτέρυγες. Οι ίδιες πηγές εξηγούσαν ότι έχουν προβλεφθεί σε αυτά τα κονδύλια και οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε όλα να είναι συμβατά, διότι το πιλοτήριο των block 30 δεν είναι συμβατό για χρήση NVG.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης