ρ έγραψε:Τοπολ, πιστευεις οτι ενα μικρο μαχητικο περιορισμενων δυνατοτητων οπως το γκριπεν εστω και η εκδοση NG με αναιμικο κινητηρα, με παρωχυμενης τεχνολογιας ρανταρ και μετρια οπλα οπως το μαβερικ μπορει να σταθει απεναντι στο φ35; Το γκριπεν το αγοραζουν χωρες που δε θα πολεμησουν ποτε, βλεπε τσεχια ουγγαρια κτλ...
εσυ σιγουρα εισαι ο ρατα

. Με τετοια δημοφιλια στην παραθεση. το θεμα ειναι το νεο μαχητικο και οι επιλογες μας, δεν καταλαβαινω γιατι η απευθειας αντιπαραθεση με τον τοπολαρα για τις επιδοσεις;
σχολιασε λυσεις στο ζητουμενο και απεφυγε τα αυτονοητα.
το γκριπεν ειναι μια μικρη συγχρονη πλατφορμα που δεν διεκδικει το στεμα των μαχητικων. Το εξεταζουμε μονο σαν προταση, δηλαδη:
η πολεμικη αεροπορια πρεπει τα επομενα δεκα χρονια να αλλαξει τα Α-7. Φ-4, ΡΦ-4 (ΤΩΡΑ) και τα Φ-16Β30, ΜΙΡΑΖΕ-2000EG, μιλαμε για τον μισο στολο. Για να αγορασουμε στα επομενα χρονια 140+ μαχητικα δεν το βλεπω (εκτος αν προτεινεις κατι), αρα εκ των πραγματων ψαχνουμε για μεικτες ενδιαμεσες λυσεις (που αρχισαν να προσφερουν πολλες εταιρειες). ΠΧ το γριπεν με μια παραγγελια προσφερει ετοιμα αποθηκευμενα μαχητικα σαν ενδιαμεση (με κυριο πλεονεκτημα την τιμη και την απεριοριστη συνεργασια). Η EADS (η ιταλια) αλλα και αλλοι εταιροι διατηρουν τυφωνες που μπορουν να δωθουν σε μια μεικτη λυση/παραγγελια παραλληλα με την κατασκευη καινουργιων (με κυριο πλεονεκτημα οτι επιτελους ικανοποιεις μια διακρατικη συμφωνια, σε εναν βαθμο). Η ντασω προσπαθει να προωθησει σαν ενδιαμεση τα -9 των αραβικων εμιρατων μαζι με Αριθμο ραφαλ στην βραζιλια η αλλου, αφου βλεπει οτι οι παραγγελιες για 80-100 μαχητικα ειναι πλεον απιθανες, ισως γινει και εδω.(με κυριο πλεονεκτημα οτι γουσταραμε γαλλια και σαρκοζυ στην κριση).
Σταθμιζουμε την καθε προταση σε θεωρητικο επιπεδο, για την κουβεντα, η λεμε μια αλλη.