28 εκ. Το κοματι αλλα αν τα -5 πλησιαζουν σε εφαρμογη τα ραφαλ η αεροπορια εχει 2 μοιρες με το Στρατηγικο γαλλικο οπλοστασιο (σκαλπ, εξοσετ κ. Τ. Λ.) ετοιμες φθηνοτερα απο οτι να αγοραζε ραφαλ (χωρις κερματα, αυτοσχεδιαζουμε) ... Διαβαζω και για δομικη αναβαθμιση οποτε δεν ξερω Πως επηρεαζουν Τα 20 χρονια, μπορεις να βρει καποιος κατι σχετικο;
Επισήμως, δόθηκε στην Π. Α. Η πληροφορία ότι τα Mirage 2000-5 δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τους ΑΜ-39 και τους Super-530D και κανείς δε βρέθηκε να ρωτήσει το γιατί, από τη στιγμή που αυτό θα αχρήστευε τα γαλλικά αποθέματα, καθώς και αυτά των Η. Α. Ε.-στους δεύτερους.
Προκειμένου λοιπόν να μη συμβεί αυτό, η Π. Α. Αποφάσισε (μετά από αντίστοιχες προτάσεις και επιχειρήματα) ότι καλύτερη ιδέα θα ήταν η διατήρηση μίας Μοίρας στην παλιότερη, τρέχουσα μορφή,(Mirage-2000EGM), ώστε να αξιοποιεί τα δύο αυτά πανάκριβα βλήματα, και η απόκτηση μίας δεύτερης μοίρας, με αναβάθμιση μερικών αεροσκαφών σε Mirage 2000-5 και αγορά μερικών νέων.
Οποιαδήποτε αξιοπρεπής χώρα, αντιμέτωπη με ένα τέτοιο θέμα, θα απαιτούσε στα πλαίσια της αγοράς των νέων αεροσκαφών την επιστροφή των χρημάτων για τα βλήματα, το γνωστό refund, μία αντίστοιχη πρόταση με τις αποσύρσεις παλαιών αυτοκινήτων ή τις αλλαγές επίπλων. Τότε, προκειμένου να το αποφύγουν, οι εμπλεκόμενες γαλλικές εταιρείες θα αποκάλυπταν αυτό που πολύ αργότερα, μετά την επιλογή του Mirage 2000-5 από την Π. Α. βγήκε στις σελίδες του αμυντικού τύπου από δημοσιογράφο που είχε μεταβεί στη Γαλλία: Ότι το Mirage 2000-5 είναι συμβατό και μπορεί να βάλλει τα βλήματα Super 530D, φυσικά με υποβάθμιση των επιδόσεων του στην αερομαχία (εν συγκρίσει με τη χρήση MICA), όμως όχι και με υποβάθμιση των επιδόσεων του βλήματος σε σχέση με εκτόξευση από παλαιότερο Mirage-2000.
Λίγο πρωτύτερα, είχε ανασκευαστεί η άλλη ψευδολογία: Σε αναλυτική παρουσίαση του Mirage 2000-5 σε μηνιαίο αμυντικό περιοδικό αναγκαστικά αποκαλύφθηκε αυτό που είχε αποκρυφτεί από την Π. Α. Και το Υ. ΕΘ. Α.(ή έστω έτσι διατείνονταν οι δύο αυτοί οργανισμοί). Το Mirage 2000-5 μπορούσε να βάλλει τον ΑΜ-39 και μάλιστα να εκτοξεύσει ταυτόχρονα δυο βλήματα κατά δύο διαφορετικών στόχων, χάρη στις αυξημένες δυνατότητες του ραντάρ του, αλλά και ολόκληρου του συστήματος αποστολής. Τα σημερινά Mirage-2000EGM μπορούν να εκτοξεύσουν ταυτόχρονα δύο βλήματα κατά του αυτού στόχου ή διαδοχικά τα δύο βλήματα κατά διαφορετικών στόχων, οπότε η διαδικασία της σκόπευσης πρέπει να επαναληφθεί από την αρχή για το δεύτερο.
Προς τι λοιπόν αναρωτιέται κανείς όλη αυτή η περίεργη ιστορία, όπου υποστηρικτές του αεροσκάφους το παρουσιάζουν λιγότερο ικανό από όσο είναι; Οι απαντήσεις δεν είναι λίγες, ούτε είναι όλες απλές.
Η πρώτη απάντηση είναι απλή. Η κατασκευάστρια του αεροσκάφους διαμήνυσε στην ελληνική πλευρά την προθυμία της να καταστήσει τα ελληνικά Mirage 2000-5 συμβατά με το ΑΜ-39 με κόστος μόλις μεγαλύτερο των 20 εκατ.$. Το αεροσκάφος λοιπόν μπορεί να κάνει ανεξάρτητη διπλή βολή ΑΜ-39, αλλά για να το κάνει δεν αρκεί. να αγοραστεί αυτό και το βλήμα. Χρειάζεται η καταβολή αυτού του ποσού, περίπου 0,9 εκατ.$ ανά αεροσκάφος, προκειμένου να επιτευχθεί. Αφού τα δύο αεροσκάφη είναι αεροδυναμικώς ίδια, γίνεται σαφές ότι αυτό το ευκαταφρόνητο ποσό θα εισπραχθεί από τους Γάλλους.. Για μερικές γραμμές κώδικα στο σύστημα μάχης του αεροσκάφους. Εδώ να θυμίσουμε ότι και το ήδη υπάρχον Mirage-2000 της Π. Α. Εθεωρείτο εξαρχής, λόγω του ραντάρ RDM, συμβατό με ΑΜ-39 και υπήρχαν διαφημιστικές φωτογραφίες της Dassault με Mirage-2000 οπλισμένα με δύο βλήματα του τύπου. Όταν όμως αποκτήθηκαν τα βλήματα, πέρασαν μερικά χρόνια μέχρι να τοποθετηθούν στα αεροσκάφη. Αναρωτιόμαστε αν είναι γαλλική πρακτική προς την Π. Α. Να πωλούνται σε υψηλότατες τιμές αεροσκάφη ικανά για μεταφορά έξυπνων όπλων (κατά πολύ ακριβότερων από τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού), να πωλούνται μετά αυτά τα όπλα, αλλά. μετά από πολύ καιρό να πωλείται, ακόμη ακριβότερα, η διασύνδεση των αεροσκαφών με τα όπλα τους. Με τέτοια εμπειρία, η Π. Α. Δεν ήταν περίεργο που μέχρι το άτυπο αμερικανικό εμπάργκο του 1998 δεν ήθελε ούτε να ακούσει για τα Mirage 2000-5 και μερικοί κύκλοι της δε θα έβλεπαν με άσχημο μάτι την απόσυρση του αεροσκάφους (ιδίως μετά από τραγικό δυστύχημα της εποχής, όπου ενοχοποιήθηκε σφάλμα εξοπλισμού). Όσον αφορά δε τα Magic-2 που ευσχήμως ...
Για τα εξοσετ αναρωτηθηκαμε ολοι πως γινεται να ειναι πιστοποιημενοι σε παλιοτερη εκδοση και οχι στην καινουργια αφου ο φακελος πτησης δεν επηρεαζεται (ιδιο αεροπλανο, ιδιες αναταραξεις, ιδιο βαρος... ) και στα ηλεκτρονικα να υποστηριζει σκαλπ. Οι φραγκοι ειχαν πει πως αν προχωρουσαμε σε αναβαθμιση του συνολου των μιραζ θα μας εκαναν... Δωρο. Την πιστοποιηση. Απο την δεκαετια του 80 μας φουσκωνουν Τις τιμες σε ολα και εχουν το χειροτερο after sales... Επιμενω οτι η αεροπορια αναγκαζεται (τα μιραζ ποτε δεν ηταν επιλογη της) και τα καταφερε μια χαρα να τα αξιοποιηση... Η συνεχεια γινεται για να μην χαθει το οπλοστασιο και η εμπειρια...
Αφου ντεν εχει λεφτα για νμα και τελεις και 300 οροφη... Κανε αναβαθμιση στα αλλα και οτι καλο βγαλεις απο αυτα το φορας στα 30αρια και αμα δουμε καλυτερες μερες τα αλλαζεις μαζι με τους φαντομαδες με... Ντα νταν ντα νταν... Με F-35
Διαψεύδεται η "απόφαση" εκσυγχρονισμού των F-16 και Μιράζ 2000 Διαψεύδουν κατηγορηματικά ανώτατες πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας την φημολογία και τα δημοσιεύματα περί «λήψης ομόφωνης απόφασης του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) για την εκσυγχρονισμό του συνόλου των 129 F-16C/D παλαιότερων εκδόσεων στο επίπεδο Block 52+ Advanced του προγράμματος Στρατιωτικής Πώλησης Εξωτερικού (FMS) Peace Xenia IV, καθώς και των 20 Mirage 2000EGM/BGM σε -5 Mk2».
Οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι «δεν υπήρξε καμία τέτοια απόφαση και πως θα μπορούσε να υπάρξει ειδικά σε προεκλογική περίοδο».