Στο τομέα των πυράυλων αέρος-αέρος η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει ένα απόθεμα 1000+ AIM-9P4 και 600+ ΑΙΜ-9L. Είναι οι γνωστοί πύραυλοι μικρής εμβέλειας Sidewinder.
Ο AIM-9P4 είναι φτηνός πύραυλος και αναπτύχτηκε για λιγότερο απαιτητικούς στόχους όπως ελικόπτερα,drones και turboprop αεροσκάφη. Ο AIM-9L έχει FOV (Field Of View) +-67 μοίρες off-boresight και ήταν το πρώτο all-aspect βλήμα της σειράς με τελείως νέο σύστημα καθοδήγησης. Πλέον ο πιλότος δέν χρειαζόταν να "κλειδώσει" το ακροφύσιο του κινητήρα του στόχου αλλά οποιοδήποτε θερμό τμήμα του. Διέθετε επίσης κεφαλή θραυσμάτων ώστε ακόμα και άν ο πύραυλος δέν έπεφτε πάνω στο στόχο να τον χτυπούσε αριθμός σφαιριδίων απο την έκρηξη του σε μικρή απόσταση.
Το σύνολο των AIM-9L έχει αναβαθμιστεί στην έκδοση ΑΙΜ-9Μ με γερμανικό κίτ (ΑΙΜ-9L/I και AIM-9L/I1) μαζί με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-4E AUP το 1999. Υπήρχε ήδη ένα απόθεμα 265 πυράυλων AIM-9M αγορασμένο απο τις ΗΠΑ. Ο AIM-9M διαφέρει απο τον ΑΙΜ-9L γιατί έχει μεγαλύτερη αντοχή σε φωτοβολίδες και πρωθείται από "άκαπνο" κινητήρα.
Στο ίδιο περίπου επίπεδο ανήκουν οι 300 γαλλικοί Magic-2 Mk2 που αγοράστηκαν μαζί τα Mirage-2000 αν και είναι σίγουρο ότι έχουν δυνατότητα ελιγμών περισσότερων g απο τον AIM-9M.
Συνεπώς η Πολεμική Αεροπορία έχει ένα μεγάλο απόθεμα πυραύλων αέρος-αέρος που μπορεί να εξοπλίσει ελαφρά μαχητικά και Ελικόπτερα Kiowa σε "αντι-ελικοπτερικό" ή "αντι-drone" ρόλο. Μιά άλλη ιδέα θα ήταν η μετατροπή ενός αριθμού σε ελαφρούς πυραύλους αέρος-εδάφους με προσθήκη κιτ SAL ερευνητή. Δηλαδή ένα όπλο ικανότερο απο τις κατευθυνόμενες ρουκέτες 70mm με μεγαλύτερη εμβέλεια.
Φυσικά η Πολεμική Αεροπορια προμηθεύτηκε 350 σύγχρονους πυραύλους IRIS-T για τα F-16C/D Block 52 και 300 MICA IR/EM για τα Mirage-2000-5 με FOV +-90 μοίρες. Μάλιστα αρκετοί IRIS-T μπορούν να διασυνδεθούν με το σκοπευτικό επι κράνους (HMD) JHMCS επιτρέποντας πολύ μεγαλύτερες γωνίες προσβολής του αντιπάλου σε κλειστές αερομαχίες. Είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν στο μέλλον προμήθειες των νέων εκδόσεων των πυραύλων με εμβέλεια που πλησιάζει την κατηγορία των πυραύλων αέρος-αέρος μέσης εμβέλειας! Με άλλα λόγια τα ελληνικά μαχητικά θα είναι άτρωτα σε κλειστές αερομαχίες που θα είναι συχνές σε μιά ελληνο-τουρκική σύγκρουση λόγω των μικρών αποστάσεων.
Το μεγάλο ενδιαφέρον βρίσκεται στους πυραύλους BVR μέσης εμβέλειας. Στο παρελθόν αγοράστηκαν AIM-120B AMRAAM για να εξοπλίσουν τα παλαιότερα μαχητικά F-4E AUP και F-16C/D Block 30. Έχουν εμβέλεια μικρότερη των 65 χιλιομέτρων και η παραγωγή του σταμάτησε το 1995. Η Πολεμική Αεροπορία προχώρησε σε αγορά 400 AIM-120C για το στόλο των F-16C. Με την αγορά των Rafale F3 θα έρθεί και ένας αριθμός πιό σύγχρονων Meteor Μκ2 με μέγιστη εμβέλεια τα 200 χιλιόμετρα!
Ο ARH ερευνητής του Meteor Mk2 ανήκει στην ίδια οικογένεια με τους ερευνητές των MICA EM και Aster-15/30. Δηλαδή είναι ότι πιό προηγμένο έχει να προσφέρει η ευρωπαϊκή αμυντική τεχνολογία! Θεωρείται σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα βγεί σε παραγωγή το "αμερικανικό αντίστοιχο" AIM-260 JATM αλλά προς το παρόν υπάρχει διαθέσιμη μόνη η έκδοση AIM-120D ΑMRAAM με νέο κινητήρα για μέγιστη εμβέλεια στα 150 χιλιόμετρα.
Τα F-35A που προσπαθούν να μας πουλήσουν οι ΗΠΑ δέν είναι πιστοποιημένα για πυραύλους Meteor Mk2. Θα μεταφέρουν στην εσωτερική αποθήκη οπλισμού ΑΙΜ-120C για "αυτοάμυνα" και κυρίως οπλισμό αέρος-εδάφους. Μελλοντική προμήθεια JATM συνεπάγεται και κόστος πιστοποίησης στο αεροσκάφος εφόσον αγοραστεί. Το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο αφού αρκετά απο τα προηγμένα όπλα που μπορει να φέρει το F-35A δέν αποδεσμεύονται για εξαγωγή προς την Ελλαδα (JSSM,JSOW-ER,AGM-84N2 κα).
