Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Θα πρότεινα κάτι προωθημένο για τα Eλληνικά δεδομένα, να αποσύρουμε τα δυο παλιότερα LSTκλάσης Ιάσων και να αγοράσουμε δυο LPD,14 με 16000 τόνους. Έτσι το κόστος θα πέσει σε λογικά πλαίσια και θα έχουμε την δυνατότητα να έχουμε ανά πάσα στιγμή 1 LPD,2 LSTκαι 3 αερόστρωμνα διαθέσιμα. Τα πλοία κλάσης Ιάσων, είναι κατά το κοινώς λεγόμενο, σκάφη που δεν ανταποκρίνονται στα σύγχρονα δόγματα αμφιβίων επιχειρήσεων. Όποτε η αντικατάσταση δυο τέτοιων πλοίων από ένα σύγχρονο LPDμάλλον είναι κάτι προς την σωστή κατεύθυνση.
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Το Osumi μου αρέσει αρκετά και εμένα. Μερικές ωραιές φωτογραφίες της κλάσης:
jda.go.jp
jda.go.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
Μου αρέσει επίσης το San Giorgio, ειδικά με τις αλλαγές που σχεδιάζουν να του κάνουν οι Ιταλοί, δηλαδή την επέκταση προς τα αριστερά του καταστρώματος και την τοποθέτηση των γερανών καθέλκυσης ακάτων κάτω από το αριστερό πλευρό (φαίνονται στα σχεδιαγράμματα του globalsecurity.org ), αλλά όχι ότι θα αφαιρέσουν το 76-άρι.
Τα Foudre είναι ενδιαφέροντα. Το κατάστρωμα πτήσης είναι τεράστιο αλλά αυτό το σύστημα πολλαπλών επιπέδων δείχνει πολύ περίπλοκο. Αναρωτιέμαι αν αυτό είναι το καλύτερο που μπορούσε να γίνει και όχι, πχ, ένα ενιαίο κατάστρωμα ενός επιπέδου. Πάντως είναι πολύ ικανά σκάφη.
Τα Albion είναι επίσης μεγάλα, πολύ ικανά αλλά και ακριβά σκάφη. Η αρχική ιδέα των Βρετανών ήταν, μάλλον, ένας hi-lo συνδυασμός των Bay και Albion:
Πηγή: navy-matters.beedall.com
Τα Bay δεν απαιτείτο, από τις προδιαγραφές, να έχουν βυθιζόμενη δεξαμενή. Το ότι κατέληξαν να έχουν μια μικρή βυθιζόμενη δεξαμενή μάλλον δεν τα κάνει πραγματικά LPD. Πάντως η ιδέα των Βρετανών να κόψουν από το κόστος τους με το να προτιμήσουν πιο "πολιτικές" προδιαγραφές και λιγότερο εξεζητημένο εξοπλισμό και δυνατότητες, είναι ενδιαφέρουσα. Εάν το σχέδιό τους λειτουργούσε καλά, θα τα αποκτούσαν σε πολύ καλές τιμές. Τα ανέφερα για να δείξω τις οικονομικές και χρονικές υπερβάσεις που αντιμετώπισαν.
Το Dokdo το ανέφερα ενδεικτικά. Πάντως οι Νότιοκορεάτες έχουν φιλόδοξα σχέδια. Ακόμη και τα LCAC που θα μεταφέρει θα είναι μια δική τους έκδοση των αμερικανικών LCAC, με την ονομασία LSF-2.
Πολύ ενδιαφέροντα LHD δείχνουν και τα μέλη της οικογένειας Enforcer , όμως υπάρχουν μόνο στα χαρτιά.
Οι ενδείξεις είναι ότι οι Τούρκοι θα στραφούν σε LPD (βλέπε την επιλογή 'Landing Platform Dock (LPD) Project' στο dzkk.tsk.mil.tr ) ενώ είχαν εξετάσει και την περίπτωση να αγοράσουν LHD ή κάτι άλλο.
Το να αναβαθμίσουμε τις αποβατικές μας δυνάμεις μου φαίνεται μονόδρομος. Χωρίς μια σοβαρή δύναμη πεζοναυτών με τον σωστό εξοπλισμό, για τι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης μιλάμε;
jda.go.jp
jda.go.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
Μου αρέσει επίσης το San Giorgio, ειδικά με τις αλλαγές που σχεδιάζουν να του κάνουν οι Ιταλοί, δηλαδή την επέκταση προς τα αριστερά του καταστρώματος και την τοποθέτηση των γερανών καθέλκυσης ακάτων κάτω από το αριστερό πλευρό (φαίνονται στα σχεδιαγράμματα του globalsecurity.org ), αλλά όχι ότι θα αφαιρέσουν το 76-άρι.
Τα Foudre είναι ενδιαφέροντα. Το κατάστρωμα πτήσης είναι τεράστιο αλλά αυτό το σύστημα πολλαπλών επιπέδων δείχνει πολύ περίπλοκο. Αναρωτιέμαι αν αυτό είναι το καλύτερο που μπορούσε να γίνει και όχι, πχ, ένα ενιαίο κατάστρωμα ενός επιπέδου. Πάντως είναι πολύ ικανά σκάφη.
Τα Albion είναι επίσης μεγάλα, πολύ ικανά αλλά και ακριβά σκάφη. Η αρχική ιδέα των Βρετανών ήταν, μάλλον, ένας hi-lo συνδυασμός των Bay και Albion:
Πηγή: navy-matters.beedall.com
Τα Bay δεν απαιτείτο, από τις προδιαγραφές, να έχουν βυθιζόμενη δεξαμενή. Το ότι κατέληξαν να έχουν μια μικρή βυθιζόμενη δεξαμενή μάλλον δεν τα κάνει πραγματικά LPD. Πάντως η ιδέα των Βρετανών να κόψουν από το κόστος τους με το να προτιμήσουν πιο "πολιτικές" προδιαγραφές και λιγότερο εξεζητημένο εξοπλισμό και δυνατότητες, είναι ενδιαφέρουσα. Εάν το σχέδιό τους λειτουργούσε καλά, θα τα αποκτούσαν σε πολύ καλές τιμές. Τα ανέφερα για να δείξω τις οικονομικές και χρονικές υπερβάσεις που αντιμετώπισαν.
Το Dokdo το ανέφερα ενδεικτικά. Πάντως οι Νότιοκορεάτες έχουν φιλόδοξα σχέδια. Ακόμη και τα LCAC που θα μεταφέρει θα είναι μια δική τους έκδοση των αμερικανικών LCAC, με την ονομασία LSF-2.
Πολύ ενδιαφέροντα LHD δείχνουν και τα μέλη της οικογένειας Enforcer , όμως υπάρχουν μόνο στα χαρτιά.
Οι ενδείξεις είναι ότι οι Τούρκοι θα στραφούν σε LPD (βλέπε την επιλογή 'Landing Platform Dock (LPD) Project' στο dzkk.tsk.mil.tr ) ενώ είχαν εξετάσει και την περίπτωση να αγοράσουν LHD ή κάτι άλλο.
Το να αναβαθμίσουμε τις αποβατικές μας δυνάμεις μου φαίνεται μονόδρομος. Χωρίς μια σοβαρή δύναμη πεζοναυτών με τον σωστό εξοπλισμό, για τι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης μιλάμε;
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Βασικά οι Τούρκοι για αεροπλανοφόρο είχαν εξετάσει με αεροπλάνα AV-8B+ Harrier. Αλλά που να δώσουν $1 δισ. για αγορά ή κατασκευή
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Ελαφρά εκτός θέματος, αλλά μια ιδέα θα ήταν παράλληλα να αποκτήσουμε και κάποιο φτηνό σκάφος σαν το Multi-Role Vessel (MRV) των Νεοζηλανδών.
Το συγκεκριμένο σκάφος δεν είναι LPD ούτε LHD.
Βασικά είναι ένα σχέδιο βασισμένο σε ένα εμπορικό Ro-Ro σκάφος. Η μέγιστη ταχύτητα είναι λίγο πάνω από 19 κόμβους (16 η οικονομική). Η εμβέλεια είναι 6-8,000 nm, το μήκος 131 m, το μέγιστο εκτόπισμα περί τους 9,000 t και μεταφέρει 74 άτομα πλήρωμα (με το ιπτάμενο προσωπικό),35 εκπαιδευόμενους και 250 επιβάτες. Λέγεται ότι έχει ιδιαίτερα άνετες ενδιαιτήσεις για το προσωπικού.
Μεταφέρει επίσης οχήματα (λωρίδες συνολικού μήκους 403 m) και 33 ISO containers των 20 ft ή 20 NATO-standard παλέτες.
Η βασική αποστολή είναι η μεταφορά φορτίων και προσωπικού και η αποβίβασή τους μέχρι κατάσταση θάλασσας 3. Εάν δεν μπορεί να δέσει σε λιμάνι, η αποβίβαση υλικού και ανθρώπων επιτυγχάνεται μέσω 2 LCM των 100 t max (μεταφορικής ικανότητας 50t έκαστο με 9 κόμβους μέγιστο σε 250nm μέγιστη απόσταση) που φέρει. Τα LCM καθελκύονται με γερανό και φορτώνονται είτε μέσω των γερανών 60t (μέσω ανοιγμάτων στο κατάστρωμα ελικοπτέρων) είτε μέσω της πρυμναίας ή της πλαϊνής ράμπας. Μπορεί επίσης να υποστηρίζει τις επιχειρήσεις 2x NH90, να μεταφέρει 4x NH90 και 1x Seasprite ή να δεχτεί 1x Chinook. Οι επιχειρήσεις ελικοπτέρων είναι δυνατές μέχρι κατάσταση θάλασσας 5.
Ο οπλισμός είναι ελαφρύς, έως συμβολικός (1x 25mm,2x .50 in)
Το αναφέρω και πάλι ενδεικτικά. Δεν είναι η μόνη επιλογή για ένα τέτοιο σκάφος πολλαπλών χρήσεων ούτε αυτή η μόνη δυνατή διαμόρφωση.
Που είναι το όμως ενδιαφέρον για εμάς;
Το ενδιαφέρον είναι ότι η τιμή του σκάφους αναφέρεται στα 100 εκ.USD.
Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αυξήσουμε σημαντικά τις αποβατικές μας δυνατότητες, με οικονομικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τα ως δεύτερο κύμα μετά τα LPD (στα πρότυπα των Albion - Bay). Επίσης θα μπορούσαν να μεταφέρουν φορτία και containers, να υποστηρίξουν το στόλο σε υλικά (όχι όμως σε έλαια και καύσιμα) να συμμετέχουν σε ειρηνευτικές/ανθρωπιστικές αποστολές, να αναλάβουν αποστολές SAR, εκπαιδευτικές αποστολές κλπ.
Ένα σενάριο θα μπορούσε να είναι η αγορά 1 ή 2 LPD και 1 ή 2 MRV.
Τι γνώμη έχετε;
navy.mil.nz
navy.mil.nz
navy.mil.nz
navy.mil.nz
defence.govt.nz
defence.govt.nz
tenix.com
tenix.com
navy.gov.au
defencemodels.com.au
Το συγκεκριμένο σκάφος δεν είναι LPD ούτε LHD.
Βασικά είναι ένα σχέδιο βασισμένο σε ένα εμπορικό Ro-Ro σκάφος. Η μέγιστη ταχύτητα είναι λίγο πάνω από 19 κόμβους (16 η οικονομική). Η εμβέλεια είναι 6-8,000 nm, το μήκος 131 m, το μέγιστο εκτόπισμα περί τους 9,000 t και μεταφέρει 74 άτομα πλήρωμα (με το ιπτάμενο προσωπικό),35 εκπαιδευόμενους και 250 επιβάτες. Λέγεται ότι έχει ιδιαίτερα άνετες ενδιαιτήσεις για το προσωπικού.
Μεταφέρει επίσης οχήματα (λωρίδες συνολικού μήκους 403 m) και 33 ISO containers των 20 ft ή 20 NATO-standard παλέτες.
Η βασική αποστολή είναι η μεταφορά φορτίων και προσωπικού και η αποβίβασή τους μέχρι κατάσταση θάλασσας 3. Εάν δεν μπορεί να δέσει σε λιμάνι, η αποβίβαση υλικού και ανθρώπων επιτυγχάνεται μέσω 2 LCM των 100 t max (μεταφορικής ικανότητας 50t έκαστο με 9 κόμβους μέγιστο σε 250nm μέγιστη απόσταση) που φέρει. Τα LCM καθελκύονται με γερανό και φορτώνονται είτε μέσω των γερανών 60t (μέσω ανοιγμάτων στο κατάστρωμα ελικοπτέρων) είτε μέσω της πρυμναίας ή της πλαϊνής ράμπας. Μπορεί επίσης να υποστηρίζει τις επιχειρήσεις 2x NH90, να μεταφέρει 4x NH90 και 1x Seasprite ή να δεχτεί 1x Chinook. Οι επιχειρήσεις ελικοπτέρων είναι δυνατές μέχρι κατάσταση θάλασσας 5.
Ο οπλισμός είναι ελαφρύς, έως συμβολικός (1x 25mm,2x .50 in)
Το αναφέρω και πάλι ενδεικτικά. Δεν είναι η μόνη επιλογή για ένα τέτοιο σκάφος πολλαπλών χρήσεων ούτε αυτή η μόνη δυνατή διαμόρφωση.
Που είναι το όμως ενδιαφέρον για εμάς;
Το ενδιαφέρον είναι ότι η τιμή του σκάφους αναφέρεται στα 100 εκ.USD.
Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αυξήσουμε σημαντικά τις αποβατικές μας δυνατότητες, με οικονομικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τα ως δεύτερο κύμα μετά τα LPD (στα πρότυπα των Albion - Bay). Επίσης θα μπορούσαν να μεταφέρουν φορτία και containers, να υποστηρίξουν το στόλο σε υλικά (όχι όμως σε έλαια και καύσιμα) να συμμετέχουν σε ειρηνευτικές/ανθρωπιστικές αποστολές, να αναλάβουν αποστολές SAR, εκπαιδευτικές αποστολές κλπ.
Ένα σενάριο θα μπορούσε να είναι η αγορά 1 ή 2 LPD και 1 ή 2 MRV.
Τι γνώμη έχετε;
navy.mil.nz
navy.mil.nz
navy.mil.nz
navy.mil.nz
defence.govt.nz
defence.govt.nz
tenix.com
tenix.com
navy.gov.au
defencemodels.com.au
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Είναι τα δύο σκάφη της κλάσης Absalon , τα L-16 ABSALON & L-17 ESBERN SNARE
Γρήγορα και βαριά οπλισμένα (και αναμένεται και τοποθέτηση ακόμη περισσότερου οπλισμού), είναι ένας συνδυασμός φρεγάτας και μεταγωγικού. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι χωρίς τον οπλισμό και τους περισσότερους αισθητήρες, και τα δύο σκάφη μαζί, κόστισαν 355 εκ.USD . Η σπονδυλωτή κατασκευή τους επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει διάφορα είδη οπλισμού και εξοπλισμού. Το μόνο πρόβλημα για τις αποστολές που συζητάμε είναι ότι δεν μπορεί (απ' ότι ξέρω) να φορτώσει/ξεφορτώσει βαρύ φορτίο παρά μόνο σε λιμάνια. Τα 2x LCP που έχει, μπορούν να μεταφέρουν από 10 στρατιώτες.
Πάντως η ιδέα, σε πρώτη φάση να αποκτήσουμε άμεσα 1-2 μεταφορικά/γενικής χρήσης σκάφη με μικρό σχετικά κόστος και, όταν τα οικονομικά το επιτρέψουν,1-2 LPD μου φαίνεται λογική.
Σε πρώτη φάση, το πρώτο κύμα θα είναι τα ΙΑΣΩΝ, τα Zubr κλπ. Τα γενικής χρήσης σκάφη θα ενισχύσουν το προγεφύρωμα σαν δεύτερο κύμα και θα υποστηρίξουν εξ' αρχής την επιχείρηση με τα ελικόπτερά τους.
Όταν με το καλό αποκτήσουμε LPD, τότε αυτά θα ενταχθούν επίσης στο πρώτο κύμα.
Επιπλέον, έχει λογική το να χρησιμοποιήσουμε τα φτηνότερα γενικής χρήσης σκάφη σε ειρηνευτικές αποστολές αντί να ρισκάρουμε τα ακριβά LPD. Ειδικά εάν βρεθούμε με μόνο 1 LPD, θα ήταν παράλογο να το διαθέσουμε για τέτοιες αποστολές και να μην το κρατήσουμε διαθέσιμο για την δική μας άμυνα.
Γρήγορα και βαριά οπλισμένα (και αναμένεται και τοποθέτηση ακόμη περισσότερου οπλισμού), είναι ένας συνδυασμός φρεγάτας και μεταγωγικού. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι χωρίς τον οπλισμό και τους περισσότερους αισθητήρες, και τα δύο σκάφη μαζί, κόστισαν 355 εκ.USD . Η σπονδυλωτή κατασκευή τους επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει διάφορα είδη οπλισμού και εξοπλισμού. Το μόνο πρόβλημα για τις αποστολές που συζητάμε είναι ότι δεν μπορεί (απ' ότι ξέρω) να φορτώσει/ξεφορτώσει βαρύ φορτίο παρά μόνο σε λιμάνια. Τα 2x LCP που έχει, μπορούν να μεταφέρουν από 10 στρατιώτες.
Πάντως η ιδέα, σε πρώτη φάση να αποκτήσουμε άμεσα 1-2 μεταφορικά/γενικής χρήσης σκάφη με μικρό σχετικά κόστος και, όταν τα οικονομικά το επιτρέψουν,1-2 LPD μου φαίνεται λογική.
Σε πρώτη φάση, το πρώτο κύμα θα είναι τα ΙΑΣΩΝ, τα Zubr κλπ. Τα γενικής χρήσης σκάφη θα ενισχύσουν το προγεφύρωμα σαν δεύτερο κύμα και θα υποστηρίξουν εξ' αρχής την επιχείρηση με τα ελικόπτερά τους.
Όταν με το καλό αποκτήσουμε LPD, τότε αυτά θα ενταχθούν επίσης στο πρώτο κύμα.
Επιπλέον, έχει λογική το να χρησιμοποιήσουμε τα φτηνότερα γενικής χρήσης σκάφη σε ειρηνευτικές αποστολές αντί να ρισκάρουμε τα ακριβά LPD. Ειδικά εάν βρεθούμε με μόνο 1 LPD, θα ήταν παράλογο να το διαθέσουμε για τέτοιες αποστολές και να μην το κρατήσουμε διαθέσιμο για την δική μας άμυνα.
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Με την ευκαιρία, ένα πολύ ενδιαφέρον site με φωτογραφίες αποβατικών σκαφών είναι το worldnavy.info .
Δυστυχώς είναι στα Ρωσικά (!) αλλά μπορείτε να καταλάβετε το αντικείμενο των links από τα ονόματά τους. Πέρα από τις εικόνες σε κάθε σελίδα (συνήθως σχεδιαγράμματα ή καλλιτεχνικές απεικονίσεις), δείτε και το μενού στα αριστερά κάθε σελίδας (τα "Фотографии ..." είναι φωτογραφίες των σκαφών).
Δυστυχώς είναι στα Ρωσικά (!) αλλά μπορείτε να καταλάβετε το αντικείμενο των links από τα ονόματά τους. Πέρα από τις εικόνες σε κάθε σελίδα (συνήθως σχεδιαγράμματα ή καλλιτεχνικές απεικονίσεις), δείτε και το μενού στα αριστερά κάθε σελίδας (τα "Фотографии ..." είναι φωτογραφίες των σκαφών).
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Βασικά δεν είναι μόνο αποβατικά. Είναι Command &Support Ships, όπως αναφέρει το link που έδωσε ο Aor7.hermes έγραψε: Ωραία σκέψη. Θα ήταν πολύ χρήσιμο σε επιχειρήσεις στην Κύπρο. Δεν ξέρω αν έχεις υπόψη σου το εξής πλοίο του Ναυτικού της Δανίας.
Για άλλες κατασκευές υπάρχουν και τα σχέδια της Rolls-Royce (περισσότερο Logistic Support είναι βασικά)
1) Fast Naval Surface Logistc Vessel
2) Intra-Theatre Logistic Vessel
Και επίσης ενδιαφέρον είναι και τα σχέδια την Γαλλικής BGVN International (το link είναι από Taiwan, απλά δείτε τις φωτογραφίες).
Site: BGVN INTERNATIONAL
Και επίσης, τα catamaran της AUSTAL
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Nassos έγραψε: Βασικά δεν είναι μόνο αποβατικά. Είναι Command &Support Ships, όπως αναφέρει το link που έδωσε ο Aor7.
Μα γι' αυτό είναι χρήσιμο για επιχειρήσεις στην Κύπρο.

-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Νομίζω ότι, τώρα που κοιτάμε την γενική εικόνα, έχουμε "πιάσει" καλύτερα το θέμα.
Από την μεριά μου να πω ότι εάν συνδυάσουμε, για παράδειγμα,2 MRV και 1 LPD δεν θα έβρισκα πλέον πολύ μεγάλο το εκτόπισμα του Rotterdam (ακούω τον Λοχία να μουρμουράει
). Το αναθεωρημένο σκεπτικό μου είναι ότι τους βοηθητικούς ρόλους, την διαρκή ετοιμότητα και τις εκτός χώρας αποστολές θα τα αναλάμβαναν τα MRV, ενώ το LPD θα το κρατάγαμε διαθέσιμο για την βασική του αποστολή ως αποβατικό. Έτσι, μειώνεται η ανάγκη για πάνω από 1 LPD. Επιπλέον, με οικονομικά κριτήρια, ένας συνδυασμός MRV και LPD θα σήμαινε πολύ μεγάλη μεταφορική ικανότητα με χαμηλό σχετικά κόστος απόκτησης και λειτουργίας (εάν τα MRV δρουν εκ' περιτροπής και το LPD χρησιμοποιείται με μέτρο).
Το Absalon θα είχε ενδιαφέρον. Κατ' αρχήν θα μπορούσε να αναλάβει ρόλο ναυαρχίδας με πλήρη εξοπλισμό διοίκησης και βαρύ οπλισμό, αν και είναι πιο αργό από μια φρεγάτα. Το 900 m2 "flex deck" του εκτός από την μεταφορά αρμάτων και φορτίου μπορεί να διαμορφωθεί σε κέντρο διοίκησης, νοσοκομείο κλπ. Μπορεί επίσης να κάνει ναρκοθέτηση. Το δε κόστος ακούγεται λογικότατο. Πάντως τυχόν αγορά του δεν αντισταθμίζει την απόκτηση LPD ή MRV εφόσον δεν είναι αποβατικό.
Εκτός θέματος, αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον, είναι ότι πάνω στο ίδιο σκάφος, αλλά χωρίς το "flex deck", θα χτιστεί η νέα φρεγάτα των Δανών - ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σκάφος των 6,200 t. Το δε κόστος για 3 από αυτές τις φρεγάτες είναι 800εκ.USD (χωρίς όμως τα αντιαεροπορικά μεγάλου βεληνεκούς που σχεδιάζεται να προστεθούν αργότερα).
Δεν ανέφερα κάποιο από τα σχέδια που υπάρχουν (πλην της οικογένειας Enforcer, μέλη της οποίας είναι ήδη επιχειρησιακά) γιατί είναι δύσκολο να συμπεράνεις τι δυνατότητες, κόστος και ρίσκα συνεπάγονται. Εξάλλου, ήδη αναφέραμε αρκετές ρεαλιστικές επιλογές από υπάρχοντα σκάφη που νομίζω μας καλύπτουν επιχειρησιακά και οικονομικά.
Πολύ ενδιαφέρον στα μεταφορικά καταμαράν παρουσιάζει η δουλειά της πρωτοπόρου
Incat αλλά και της ανταγωνίστριας Austal . Η Austal είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στην παραγωγή fast-ferries και η Incat η δεύτερη. Και οι δύο μαζί κατέχουν την πλειοψηφία της αγοράς.
Η ιδέα που είχε ακουστεί παλαιότερα για ένα μεγεθυμένο ΙΑΣΩΝ δεν μου πολυάρεσε. Τα ΙΑΣΩΝ είναι αργά και η κατασκευή τους αντιμετώπισε μεγάλες καθυστερήσεις. Από την άλλη, είναι σχετικά νέα σκάφη, και για τον ρόλο τους αποδεκτά. Και να τα αποσύραμε, δεν νομίζω ότι θα κερδίζαμε κάτι ιδιαίτερο. Πάντως, όταν τελικά τα αντικαταστήσουμε, καλό είναι να προτιμήσουμε ένα σχέδιο με μεγαλύτερη ταχύτητα.
Από την μεριά μου να πω ότι εάν συνδυάσουμε, για παράδειγμα,2 MRV και 1 LPD δεν θα έβρισκα πλέον πολύ μεγάλο το εκτόπισμα του Rotterdam (ακούω τον Λοχία να μουρμουράει

Το Absalon θα είχε ενδιαφέρον. Κατ' αρχήν θα μπορούσε να αναλάβει ρόλο ναυαρχίδας με πλήρη εξοπλισμό διοίκησης και βαρύ οπλισμό, αν και είναι πιο αργό από μια φρεγάτα. Το 900 m2 "flex deck" του εκτός από την μεταφορά αρμάτων και φορτίου μπορεί να διαμορφωθεί σε κέντρο διοίκησης, νοσοκομείο κλπ. Μπορεί επίσης να κάνει ναρκοθέτηση. Το δε κόστος ακούγεται λογικότατο. Πάντως τυχόν αγορά του δεν αντισταθμίζει την απόκτηση LPD ή MRV εφόσον δεν είναι αποβατικό.
Εκτός θέματος, αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον, είναι ότι πάνω στο ίδιο σκάφος, αλλά χωρίς το "flex deck", θα χτιστεί η νέα φρεγάτα των Δανών - ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σκάφος των 6,200 t. Το δε κόστος για 3 από αυτές τις φρεγάτες είναι 800εκ.USD (χωρίς όμως τα αντιαεροπορικά μεγάλου βεληνεκούς που σχεδιάζεται να προστεθούν αργότερα).
Δεν ανέφερα κάποιο από τα σχέδια που υπάρχουν (πλην της οικογένειας Enforcer, μέλη της οποίας είναι ήδη επιχειρησιακά) γιατί είναι δύσκολο να συμπεράνεις τι δυνατότητες, κόστος και ρίσκα συνεπάγονται. Εξάλλου, ήδη αναφέραμε αρκετές ρεαλιστικές επιλογές από υπάρχοντα σκάφη που νομίζω μας καλύπτουν επιχειρησιακά και οικονομικά.
Πολύ ενδιαφέρον στα μεταφορικά καταμαράν παρουσιάζει η δουλειά της πρωτοπόρου
Incat αλλά και της ανταγωνίστριας Austal . Η Austal είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στην παραγωγή fast-ferries και η Incat η δεύτερη. Και οι δύο μαζί κατέχουν την πλειοψηφία της αγοράς.
Η ιδέα που είχε ακουστεί παλαιότερα για ένα μεγεθυμένο ΙΑΣΩΝ δεν μου πολυάρεσε. Τα ΙΑΣΩΝ είναι αργά και η κατασκευή τους αντιμετώπισε μεγάλες καθυστερήσεις. Από την άλλη, είναι σχετικά νέα σκάφη, και για τον ρόλο τους αποδεκτά. Και να τα αποσύραμε, δεν νομίζω ότι θα κερδίζαμε κάτι ιδιαίτερο. Πάντως, όταν τελικά τα αντικαταστήσουμε, καλό είναι να προτιμήσουμε ένα σχέδιο με μεγαλύτερη ταχύτητα.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Τα LSTΙάσων, είναι απλώς μια νεότερη έκδοση των LSTTerrebonne Parish με ορισμένες βελτιώσεις. Τα πλοία αυτά είναι αρκετά άβολα και ανεπαρκή για επιχειρήσεις μεγάλης διάρκειας. Ο τρόπος επιβίβασης των πεζοναυτών στις αποβατικές ακάτους είναι περίπου 60 ετών. Η είσοδος και η έξοδος αμφίβιων οχημάτων από τις ράμπες του πλοίου στην θάλασσα είναι κάπως δύσκολη. Το μόνο καλό με αυτό το πλοίο είναι ότι μπορεί να πιάσει ακτή και να αποβιβάσει βαρύ υλικό όπως άρματα μάχης κ. α. σχεδόν με κάθε καιρό.
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Πάντως είναι αξιόλογα σκάφη και χρήσιμα για το Αιγαίο.
Με την ευκαιρία, φαίνεται ότι τα LST είναι εκτός μόδας. Αυτοί που ξέρω πως ενέταξαν σε υπηρεσία νέα LST, στο μέγεθος των δικών μας, τα τελευταία χρόνια είναι οι Κινέζοι με τα ενδιαφέροντα Yuting-II .
Με την ευκαιρία, φαίνεται ότι τα LST είναι εκτός μόδας. Αυτοί που ξέρω πως ενέταξαν σε υπηρεσία νέα LST, στο μέγεθος των δικών μας, τα τελευταία χρόνια είναι οι Κινέζοι με τα ενδιαφέροντα Yuting-II .
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Η χρησιμότητα τους είναι δεδομένη.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Η πρόσφατη προμήεια των AAV-7 τροφοδοτεί εκ νέου σενάρια προμήθειας μεταχειρισμένων LPD, καθώς η πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων τους απαιτεί τη διαθεσιμότητα πλοίων αμφιβίων επιχειρήσεων με δεξαμενή.
Δυστυχώς από τον Ιανουάριο του 2000, όταν παροπλίστηκε το αποβατικό δεξαμενόπλοιο (LSD) «ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ» L153, η ΔΑΔ του Αρχηγείου Στόλου δεν διαθέτει παρόμοιο πλοίο. Η χρήση των AAV από τα αρματαγωγά τύπου ΙΑΣΩΝ είναι δυνατή, όμως χωράνε μόνο 16 AAV-7RAM/RS.
Αντίθετα, πλοία τύπου Whidbey Island έχουν μέγιστη δυνατότητα μεταφοράς 64 AAV.
Δυστυχώς από τον Ιανουάριο του 2000, όταν παροπλίστηκε το αποβατικό δεξαμενόπλοιο (LSD) «ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ» L153, η ΔΑΔ του Αρχηγείου Στόλου δεν διαθέτει παρόμοιο πλοίο. Η χρήση των AAV από τα αρματαγωγά τύπου ΙΑΣΩΝ είναι δυνατή, όμως χωράνε μόνο 16 AAV-7RAM/RS.
Αντίθετα, πλοία τύπου Whidbey Island έχουν μέγιστη δυνατότητα μεταφοράς 64 AAV.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Η κλάσεις Rotterdam/Galicia καλύπτουν μια χαρά τις ανάγκες του ΠΝ.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης