Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Με την απόσυρση του LSD Ναυκρατούσα υποτίθεται ότι θα αγοράζαμε κάποιο μεταχειρισμένο (τουλάχιστον)σαν αντικατάσταση (LSD ή LPD). Μήπως υπάρχει κάποιο νέο περι του θέματος.
Καλή επιλογή πάντως θα ήταν το ολλανδικό (κλάση Rotterdam).
Κατά τη γνώμη μου χρειάζεται για να επιχειρεί στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο (μεταξύ Κρήτης και Κύπρου)και σαν flagship γενικότερα.
Καλή επιλογή πάντως θα ήταν το ολλανδικό (κλάση Rotterdam).
Κατά τη γνώμη μου χρειάζεται για να επιχειρεί στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο (μεταξύ Κρήτης και Κύπρου)και σαν flagship γενικότερα.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Συμφωνώ απόλυτα.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Πάντα ήμουν υπέρ ενός LPD κλάσεως Rotterdam. Και κυρίως χρειαζόμαστε προμήθεια αποβατικών τύπου Mk10. Προς το παρόν κανένα νέο, αν και είναι στις πρώτες προτεραιότητες του Π. Ν.
Ίδωμεν!
Ίδωμεν!
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Οι Ολλανδοί έχουν παρουσιάσει πολύ ενδιαφέροντα σχέδια LPD. Μακάρι να αγοράζαμε ένα ή δυο.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Η αγορά ενός τέτοιου σκάφους σε συνδυασμό με αγορά επιπλέων Chinook (2-3) να επιχειρούν από αυτό θα ήταν μεγάλος πολλαπλασιαστης ισχύος για την Ελλάδα στην συγκεκριμένη περιοχή έχοντας σαν βάση τον Ν/Σ της Σούδας
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Αυτό προϋποθέτει μεταφορά των πεζοναυτών στην Κρήτη.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Προϋποθέτει και παραχώρηση της Διοίκησης Πεζοναυτών στο Ναυτικό. Ξέρετε, είμαστε η μόνη χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ οπου οι Πεζοναύτες ανήκουν στο Στρατο!!
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Η Ναυκρατούσα είχε μέγιστο εκτόπισμα 9,500 t και αρκετοί θεωρούσαν πως ήταν πολύ μεγάλη για το Αιγαίο. Τα Rotterdam/Galicia είναι πάνω από 16,500 t μέγιστο και θελουν 142 άτομα πλήρωμα. Μήπως είναι τεράστια για το Αιγαίο;
Από την άλλη, χωρίς να γνωρίζω τιμές, υποθέτω ότι είναι αρκετά ακριβά για να αγοράσουμε πάνω από ένα (ή έστω και ένα).
Μήπως αντί ενός Rotterdam ή άλλου σκάφους άνω των 15,000 θα ήταν καλύτερο να αγοράσουμε 2 μικρότερα; Αυτό που έχω στο νου μου είναι κάτι σαν το το Endurance της Singapore Technologies Engineering των 8,500 t μέγιστου εκτοπίσματος (λιγότερο και από την Ναυκρατούσα).
Από την άλλη, χωρίς να γνωρίζω τιμές, υποθέτω ότι είναι αρκετά ακριβά για να αγοράσουμε πάνω από ένα (ή έστω και ένα).
Μήπως αντί ενός Rotterdam ή άλλου σκάφους άνω των 15,000 θα ήταν καλύτερο να αγοράσουμε 2 μικρότερα; Αυτό που έχω στο νου μου είναι κάτι σαν το το Endurance της Singapore Technologies Engineering των 8,500 t μέγιστου εκτοπίσματος (λιγότερο και από την Ναυκρατούσα).
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Τo Rotterdam/ Galicia έχei μέγιστο εκτόπισμα 14,000 tons. Δεν νομίζω πως είναι μεγάλο πλοίο. Εξ αλλού το πλοίο γενικής υποστήριξης κλάσης ΕΤΝΑ του ΠΝ έχει μέγιστο εκτόπισμα 13,400t.
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Νομίζω έχεις δίκιο για το εκτόπισμα και ότι το μπέρδεψα με τo Johann de Witt (το δεύτερο σκάφος της κλάσης). Πάντως θα επιμείνω ότι και πάλι μου φαίνεται πολύ μεγάλο.
Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ είναι το "το μεγαλύτερο σε εκτόπισμα (πλοίο του ΠΝ) που υπήρξε ποτέ". Θα πρόσθετα ότι στα 47 δισ. δρχ. που κόστισε ή 138 εκ.EUR (αν και ο οικοδεσπότης μας αναφέρει 187 εκ.EUR και ίσως ξέρει καλύτερα) ήταν και από τις ακριβότερες αγορές για τέτοιο σκάφος. Φαντάζομαι δεν σχεδιάζουν να το στείλουν κοντά σε "θερμή" ακτή, αφού ρόλος του είναι η υποστήριξη του στόλου σε ανταλλακτικά επισκευές, καύσιμα, λιπαντικά και περίθαλψη τραυματιών. Ένα LPD όμως είναι εντελώς άλλη υπόθεση.
H κατασκευάστρια των Rotterdam με βάση την σχετική εμπειρία προσφέρει την εξαγωγική έκδοση Enforcer . Τα μικρότερα από αυτά μου φαίνονται καλή επιλογή για το Αιγαίο.
Ο λόγος που προτείνω ένα μικρότερο σκάφος σε μεγαλύτερο αριθμό είναι για να έχουμε ευελιξία και εφδρεία. Εάν το μοναδικό μας LPD περνάει δεξαμενισμό θα μείνουμε χωρίς τέτοια δυνατότητα; εάν πάθει βλάβη, βυθιστεί, λείπει σε ανθρωπιστική αποστολή (που είναι και της μόδας) ή θέλουμε να ενισχύσουμε την Κύπρο σε περίοδο έντασης; Είμαι σίγουρος ότι ένα δεν αρκεί - καλύτερα 2 και ας είναι και μικρότερα. Από την άλλη έχω πειστεί ότι το μικρότερο μέγεθος είναι πραγματικά πλεονέκτημα για εμάς. Σημαίνει μεν μικρότερο στόχο αλλά επίσης, το βασικότερο, μικρότερο βύθισμα άρα πρόσβαση σε μεγαλύτερο μέρος του Αιγαίου.
Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ είναι το "το μεγαλύτερο σε εκτόπισμα (πλοίο του ΠΝ) που υπήρξε ποτέ". Θα πρόσθετα ότι στα 47 δισ. δρχ. που κόστισε ή 138 εκ.EUR (αν και ο οικοδεσπότης μας αναφέρει 187 εκ.EUR και ίσως ξέρει καλύτερα) ήταν και από τις ακριβότερες αγορές για τέτοιο σκάφος. Φαντάζομαι δεν σχεδιάζουν να το στείλουν κοντά σε "θερμή" ακτή, αφού ρόλος του είναι η υποστήριξη του στόλου σε ανταλλακτικά επισκευές, καύσιμα, λιπαντικά και περίθαλψη τραυματιών. Ένα LPD όμως είναι εντελώς άλλη υπόθεση.
H κατασκευάστρια των Rotterdam με βάση την σχετική εμπειρία προσφέρει την εξαγωγική έκδοση Enforcer . Τα μικρότερα από αυτά μου φαίνονται καλή επιλογή για το Αιγαίο.
Ο λόγος που προτείνω ένα μικρότερο σκάφος σε μεγαλύτερο αριθμό είναι για να έχουμε ευελιξία και εφδρεία. Εάν το μοναδικό μας LPD περνάει δεξαμενισμό θα μείνουμε χωρίς τέτοια δυνατότητα; εάν πάθει βλάβη, βυθιστεί, λείπει σε ανθρωπιστική αποστολή (που είναι και της μόδας) ή θέλουμε να ενισχύσουμε την Κύπρο σε περίοδο έντασης; Είμαι σίγουρος ότι ένα δεν αρκεί - καλύτερα 2 και ας είναι και μικρότερα. Από την άλλη έχω πειστεί ότι το μικρότερο μέγεθος είναι πραγματικά πλεονέκτημα για εμάς. Σημαίνει μεν μικρότερο στόχο αλλά επίσης, το βασικότερο, μικρότερο βύθισμα άρα πρόσβαση σε μεγαλύτερο μέρος του Αιγαίου.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Το Αιγαίο δεν είναι κατάλληλο για μεγάλες μονάδες.2 "Rotterdam" με μικρότερο εκτόπισμα πιστεύω είναι εντάξει. Μιας που ανέφερες "ανθρωπιστική αποστολή", η Ε. Ε δίνει τη δυνατότητα να συνχρηματοδοτήσει τη κατασκευή τέτοιων πλοίων με την προϋπόθεση ότι ανα πάσα ώρα και στιγμή θα δεσμευτούν για ανθρωπιστική αποστολή στο πλαίσιο της EUROFOR ή της Ε. Ε. Η Ιταλία κατάφερε και πέτυχε μια τέτοια συνχρηματοδότηση για ένα πλοίο. Δεν θυμάμαι ποίο, αλλά είχε γραφτεί σε Αμυντικό περιοδικό.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Το μικρότερο βύθισμα δεν παίζει σε αυτά τα πλοία γιατί αυτά δεν προσεγγίζουν την ακτή απόβασης όπως τα αρματαγωγά κλάσης Ιάσων. Αυτά παραμένουν σε ασφαλή απόσταση από την ακτή απόβασης και οι αποβατικές άκατοι και τα ελικόπτερα που μεταφέρουν είναι υπεύθυνα για την μεταφορά των πεζοναυτών και των υλικών τους στην ξηρά. Το θέμα στόχος είναι σχετικό. Συνήθως οι αποβατικές επιχειρήσεις είναι πολύ καλά προστατευμένες από αέρος και θαλάσσης.
Το θέμα της ποσότητας που αναφέρεις είναι πολύ σωστό. Τώρα το αν θα πάρουμε νεότευκτο ή μεταχειρισμένο (Υ. Π. Α.) είναι άλλο θέμα.
Το θέμα της ποσότητας που αναφέρεις είναι πολύ σωστό. Τώρα το αν θα πάρουμε νεότευκτο ή μεταχειρισμένο (Υ. Π. Α.) είναι άλλο θέμα.
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Νομιζω το LPD san giorgio
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
Σε σχέση με άλλους τύπους "κοινωνικής προσφοράς" των ενόπλων δυνάμεων, κατανοώ πολύ περισσότερο την σκοπιμότητα ανθρωπιστικών αποστολών. Επιπλέον βλέπω ότι στο μέλλον θα έχουν ακόμη μεγαλύτερη "ζήτηση". Μερικά LPD θα ήταν πολύτιμο εργαλείο για τέτοι ρόλο και εάν όντως η ΕΕ μπορεί να μας ενισχύσει θα ήταν μια ιδανική κατάσταση.
Καλά τα μεγάλα αερόστρωμνα ZUBR, αλλά είναι συμπλήρωμα και όχι αντικαταστάτης των LPD. Απλά νομίζω ότι το ΠΝ δεν έχει την ίδια άποψη. Από τις αρχές του 2000 που παροπλίστηκε η Ναυκρατούσα δεν βλέπω καμμία κίνηση να αποκατασταθεί το σχετικό έλλειμα. Και όμως, πριν τον παροπλισμό όλοι τόνιζαν το πόσο πολύτιμη ήταν. Για αυτό εξάλλου διατήρησαν επιχειρησιακό μεταξύ 1971-2000 ένα πλοίο ναυπήγησης 1945.
Καλά τα μεγάλα αερόστρωμνα ZUBR, αλλά είναι συμπλήρωμα και όχι αντικαταστάτης των LPD. Απλά νομίζω ότι το ΠΝ δεν έχει την ίδια άποψη. Από τις αρχές του 2000 που παροπλίστηκε η Ναυκρατούσα δεν βλέπω καμμία κίνηση να αποκατασταθεί το σχετικό έλλειμα. Και όμως, πριν τον παροπλισμό όλοι τόνιζαν το πόσο πολύτιμη ήταν. Για αυτό εξάλλου διατήρησαν επιχειρησιακό μεταξύ 1971-2000 ένα πλοίο ναυπήγησης 1945.
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Posts in topic: 35
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν
hermes έγραψε:Το μικρότερο βύθισμα δεν παίζει σε αυτά τα πλοία γιατί αυτά δεν προσεγγίζουν την ακτή απόβασης όπως τα αρματαγωγά κλάσης Ιάσων. Αυτά παραμένουν σε ασφαλή απόσταση από την ακτή απόβασης και οι αποβατικές άκατοι και τα ελικόπτερα που μεταφέρουν είναι υπεύθυνα για την μεταφορά των πεζοναυτών και των υλικών τους στην ξηρά. Το θέμα στόχος είναι σχετικό. Συνήθως οι αποβατικές επιχειρήσεις είναι πολύ καλά προστατευμένες από αέρος και θαλάσσης.
Το εκτόπισμα παίζει όμως σημαντικό ρόλο στο πόσα λιμάνια, φυσικά ή τεχνητά, μπορούν να δεχθούν το σκάφος είτε για διασπορά είτε για φόρτωση-εκφόρτωση. Μεγάλος αριθμός από λιμάνια και όρμους στο Αιγαίο είναι απροσπέλαστα από σκάφη άνω των 10,000 t. Επίσης είναι σημαντικό για το εάν μπορει να περάσει από συγκεκριμένα στενά και για το πόσο κοντα στην ακτή μπορεί να βγεί ώστε να έχει την κάλυψη της ξηράς.
Το θέμα στόχος είναι όντως αρκετά σχετικό ώστε να μην το θεωρώ βασική παράμετρο. Πάντως, σίγουρα το μικρότερο μέγεθός βοηθάει.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες