Πιστευω πως ειναι μια πολυ καλη κινηση για να παραμεινουν τα αεροσκαφοι αξιομαχα τουλαχιστον για μια 15ετια ακομα... οσο για τα 20 mirage 2000 πιστευω πως πρεπει να εκσυγχρονιστουν σε mirage 2005 μκ2 οπως και τα 10 πρωτα κομματια στην εαβ ωστε να μπορουν να αξιοποιουν τους πυραυλους scalp fg φυσικα μετα την ενσωματωση του λογισμικου σεκ52
Από την πάντα αποκαλυπτική στήλη του Κ. Συμεωνίδη στην "Eλληνική Άμυνα &Aσφάλεια" διαβάζουμε ότι η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας αποφάσισε (επιτέλους) την συγκρότηση ελληνικού ακροβατικού σμήνους με 10 αεροσκάφη F-16 Block30, γεγονός που βγάζει μια άλλη ενδιαφέρουσα είδηση, τη μη αναβάθμιση των αεροσκαφών του τύπου στο επίπεδο -Block52+ (υπενθυμίζεται ότι η ΠΑ διαθέτει αυτή τη στιγμή 32 τέτοια αεροσκάφη).
Το ακροβατικό σμήνος, σίγουρα άξιος συνεχιστής της "Eλληνικής Φλόγας", θα δημιουργηθεί στα πρότυπα των φημισμένων αμερικανικών "Τhunderbirds", γι΄αυτό το λόγο κλιμάκιο αξιωματικών της ΠΑ θα μεταβεί το επόμενο διάστημα στην αεροπορική βάση Νέλλις της Νεβάδα, όπου και η έδρα τους.
Οφείλω να ομολογήσω ότι η διάθεση 10 μαχητικών αεροσκαφών για την δημιουργία ακροβατικού σμήνους ακούγεται υπερβολική. Ιδιαίτερα σε μία φάση που η χώρα χρησιμοποιεί τα αεροσκάφη αυτά στην πρώτη γραμμή άμυνας.
Το κόστος διατήρησής του θα είναι τεράστιο, ενώ υπάρχουν πολύ πιο κατάλληλα αεροσκάφη για τέτοιου τύπου διαφημιστικές προβολές της χώρας.
Θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα η άποψή σας για το θέμα, αλλά και για τον μη εκσυγχρονισμό των Block 30.
Καταρχήν Θα ήθελα να χαιρετίσω για πρώτη φορά την παρέα σας και χαιρομαι που αποτελώ μέλος της.
Είναι πραγματικά μεγάλο θέμα αυτό του εκσυγχρονισμού ή όχι των block30 τα οποία είναι πλέον 17+ ετών στην πλειοψηφία τους και πραγματικά στο όριο για ένα Mid-life update τους.
Ο Εκσυγχρονισμός τους ή όχι θα πρέπει να συνδυαστεί με ένα σοβαρό επιτέλους πρόγραμμα προμήθειας ΝΜΑ το οποίο ανάλογα το μέγεθός του θα αναδείξει το εάν υπάρχει πραγματική ανάγκη.
Όσον αφορά το ακροβατικό σμήνος διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, όσον αφορά το κόστος καθώς και την επιλογή του τύπου.
Τα Τ-6 αποτελούν πιο λογική επιλογή, αφού τα πανέμορφα και ταυτόχρονα ευέλικτα F-5Α δεν ίπτανται στον Ελληνικό ουρανό πλέον...
eagle1 έγραψε: Όσον αφορά το ακροβατικό σμήνος διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, όσον αφορά το κόστος καθώς και την επιλογή του τύπου.
Τα Τ-6 αποτελούν πιο λογική επιλογή, αφού τα πανέμορφα και ταυτόχρονα ευέλικτα F-5Α δεν ίπτανται στον Ελληνικό ουρανό πλέον...
Ως προς αυτό (F-16 για αεροπορικές επιδείξεις) δεν τίθεται θέμα πλέον.
Κάποιος τρελός το κυκλοφόρησε και έχει απορριφθεί εδώ και αρκετό καιρό.
Ως προς τον εκσυγχρονισμό των F-16 Block 30, οι μόνοι που θα μπορούσαν να απαντήσουν με σοβαρότητα είναι οι τεχνικοί των αεροσκαφών που γνωρίζουν την καταπόνησή τους.
Το θέμα είναι ότι αν δεν εκσυγχρονιστούν, θα πρέπει να αντικατασταθούν και το κόστος είναι πολύ μεγάλο.
Απόφαση ΑΑΣ - όλα τα F-16 σε Block 52+ Advanced, όλα τα Mirage 2000 σε -5 Mk2 Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «ΕΑ&Α», σε συνεδρίαση προ δεκαπενθημέρου το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα την αναβάθμιση του συνόλου των 129 F-16C/D παλαιότερων εκδόσεων στο επίπεδο Block 52+ Advanced του προγράμματος Στρατιωτικής Πώλησης Εξωτερικού (FMS) Peace Xenia IV, καθώς και των 20 Mirage 2000EGM/BGM σε -5 Mk2.
Όλες οι εργασίες για τα F-16 περιλαμβανόμενων των πτητικών δοκιμών θα πραγματοποιηθούν στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Κατά ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το κόστος υπολογίζεται σε $1,2 δισ.(?820 εκατ.) για τα F-16 και σε ?550-600 εκατ. Για τα Mirage 2000.
Στην περίπτωση των 58 F-16 Block 52+,39 F-16 Block 50 και 32 F-16 Block 30, η απόφαση αναφέρεται κατά πάσα πιθανότητα στην αναβάθμιση στο πλησιέστερο τεχνικά εφικτό επίπεδο με τα 30 F-16 Block 52+ Advanced. Η απόφαση του ΑΑΣ αποτελεί την επίσημη εισήγηση της Πολεμικής Αεροπορίας προς την κυβέρνηση, η οποία θα προκύψει από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου.
Συμφωνώ με τα 58 F-16 Block 52+ και 39 F-16 Block 50. Πέρα από την αναβαθμισμένη επιχειρησιακή ικανότητα θα υπάρξει και ομοιοποίηση του στόλου.
Αυτό θα έχει οφέλη στην συντήρηση, εκπαίδευση, κτλ.
Δεν είμαι σίγουρος για τα 32 F-16 Block 30 και 20 Mirage 2000EGM/BGM, διότι έχουν υπερβεί τον μέσο όρο επιχειρησιακής ζωής και το κόστος είναι μεγάλο.
Ουσιαστικά δεν θα υπάρξει απόσβεση. Θα προτιμούσα τα διαθέσιμα κονδύλια της αναβάθμισης (των 32 F-16 Block 30 και 20 Mirage 2000EGM/BGM) να προστεθούν στα προυπολογισμένα () του Ν. Μ. Α.
Στην γενικη ιδεα συμφωνω με τον σου για το κοστος των 30ριων και EGM οπως και πολλοι ερασιτεχνες αναλυτες, ομως αφου η αεροπορια θελει το συνολο να αναβαθμιστει... Ξερει καλυτερα και τις αναγκες και τις απειλες και τους πολιτικους πλεον...
Μπορεί να πω και βλακεία, αλλά έχω την εντίπωση ότι τα Mirage 2000-5 δεν μπορούν να φέρουν exocet.
Εάν ισχύει αυτό, προφανώς η αναβάθμισή τους δεν είναι συμφέρουσα γιατί χάνετε αυτή η δυνατότητα.
Πάντως όλο το πρόγραμμα μου φαίνεται ευχολόγιο, παρά την αντίστοιχη απόφαση της Τουρκίας. Και εκσυγχρονισμός και νέο μαχητικό και οικονομική κρίση; Χλωμό ...
Οχι ειναι σωστο, τα -5 δεν ειναι πιστοποιημενα για exoset, οι γαλλοι ζητησαν ακομα περισοτερα χρηματα για την πιστοποιηση τους, η ιδεα για μια "ναυτικη" μοιρα μιραζ (τα μη αναβαθμισμενα) πηγαζει απο αυτο, καλα τα μιραζ και το οπλοστασιο τους αλλα μας ρουφαν το αιμα οι φραγκοι... Ισως οικονομικα να μην αξιζει... Το συμβουλιο της αεροποριας εκανε την εισηγηση (οχι το κυσεα) για την επομενη κυβερνηση (ευχολογιο σε μεγαλο βαθμο).
Εγώ πιστεύω ότι στο πρόγραμμα αναβάθμισης πρέπει να μπούν τα block 30/40/52+ γιατί όσο να είναι αποτελούν την ραχοκοκαλιά τις πολεμικής αεροπορίας, το θεωρώ πιο σωστή κίνηση γιατί η ελλάδα αδυνατεί να απόκτηση βραχυπρόθεσμα νέα μαχητικά και ας έχουμε λάβει το πράσινο φως από την γερμανία για τα eurofigther, συμβουλή μου θα πρέπει να ξεκινήσει σε ομογενοποίηση του στόλου. Πρέπει άμεσα όλα να μπούν στην κατηγορια τον advanced αναγκαία συστήματα,1) σύστημα ζεύξης δεδομένων 2) αυξημένη υπολογιστική ισχύ για τον υπολογιστή αποστολής MMC 3) προβολή έγχρωμου κινουμενου χαρτί σε οθόνη cmfd για ναυτιλία 4) πλήρως εγκατεστημένο λειτουργικό jhmcs. Έχει και αλλα αλλα δεν έχω χρόνο για ανάλυση.
Ηταν παραλογισμος που το 2000 αντι να αναβαθμισουμε το συνολο των μιραζ και σαν αντισταθμιστικα να παρουμε 5-6 μεταχειρισμενα για αναπληρωση των απωλειων, προτιμησαμε να αναβαθμισουμε Καποια και να παρουμε Καινουργια και να μας μεινουν Τα υπολοιπα... Απλα δεν βλεπω την λογικη... Περα του οτι κρατησαμε την γραμμη παραγωγης ζωντανη (και την Προβλεπομενη μιζα)