Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
- yandr
- Στρατάρχης
- Δημοσιεύσεις: 11275
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι ο ελλιπής προγραμματισμός που έχει αντικατασταθεί από αποσπασματικές προμήθειες με στόχο είτε το μπάλωμα των αναγκών, είτε την χορήγηση των απαραίτητων προμηθειών (βλέπε μίζες). Επειδή ορισμένοι επισκέπτες του site φαίνεται να διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις, θα ήθελα εδώ να συζητήσουμε την εικόνα που θα θέλαμε να έχει η Πολεμική Αεροπορία σε ένα βάθος χρόνου, στηριζόμενοι όμως στις δεδομένες οικονομικές δυνατότητες και όχι σε φαντασιώσεις.
Σήμερα η κατάσταση έχει περίπου ως εξής (λαμβάνοντας υπόψη και τις τρέχουσες παραγγελίες):
F-16C/DBlock 52+ 39/20 + 30 σε παραγγελία
F-16C/D Block 50 32/8
F-16C/D Block 30 28/4
Mirage 2000-5 Mk2 25
Mirage 2000 EGM/BGM 18/3
F-4E Phantom PI 2000 35
A-7E/TA-7C Corsair II 39/15
A-7H/TA-7H Corsair II 20/5
Σύνολο:301 μαχητικά αεροσκάφη περίπου
Πολύ σύντομα θα αποσυρθεί το σύνολο των Α-7, ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα ακολουθήσουν τα εκσυγχρονισμένα F-4. Πως πιστεύετε θα πρέπει να διαμορφωθεί ο εξοπλισμός σε μαχητικά το 2010 και το 2015; Αναμένω τις προτάσεις σας.
Για παράδειγμα, πιστεύετε ότι είναι εφικτός ο εκσυγχρονισμός των υπόλοιπων Mirage 2000 σε -5 και των παλαιότερων F-16 σε υψηλότερα επίπεδα ώστε να επιτευχθεί ένας σχεδόν ομοιογενής στόλος από 160 περίπου F-16 και 46 Mirage 2000-5;
F-16C/D 160
Mirage 2000-5 Mk2 46
F-4E Phantom PI 2000 35
Σύνολο:241 μαχητικά αεροσκάφη περίπου
Αργότερα, ο αριθμός θα πρέπει να συμπληρωθεί από το αεροσκάφος 4ης γενιάς, αποσύροντας παράλληλα τα F-4EPhantomPI 2000. Ένα ερώτημα που τίθεται είναι αν το νέο αεροσκάφος θα πρέπει να είναι αεροπορικής υπεροχής ή κρούσεως/βομβαρδισμού. Έτσι, η ΠΑ θα μπορούσε ίσως να φθάσει στην εξής κατάσταση:
F-16C/D 160
Mirage 2000-5 Mk2 46
Αεροσκάφος 4ης γενιάς 60
Σύνολο:266 μαχητικά αεροσκάφη περίπου
Ακόμη και έτσι, ο αριθμός των 266 μαχητικών υπολείπεται σημαντικά της οροφής των 300 που έχει θέσει το ΓΕΑ, ενώ θα υπάρξουν και απώλειες λόγω ατυχημάτων που θα μειώσουν τη δύναμη ακόμη περισσότερο. Άρα, η παραγγελία των 60 αεροσκαφών 4ης γενιάς έτσι και αλλιώς δεν επαρκεί. Μήπως θα πρέπει να γίνει παραγγελία για 60+40 αεροσκαφών τουλάχιστον;
Σήμερα η κατάσταση έχει περίπου ως εξής (λαμβάνοντας υπόψη και τις τρέχουσες παραγγελίες):
F-16C/DBlock 52+ 39/20 + 30 σε παραγγελία
F-16C/D Block 50 32/8
F-16C/D Block 30 28/4
Mirage 2000-5 Mk2 25
Mirage 2000 EGM/BGM 18/3
F-4E Phantom PI 2000 35
A-7E/TA-7C Corsair II 39/15
A-7H/TA-7H Corsair II 20/5
Σύνολο:301 μαχητικά αεροσκάφη περίπου
Πολύ σύντομα θα αποσυρθεί το σύνολο των Α-7, ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα ακολουθήσουν τα εκσυγχρονισμένα F-4. Πως πιστεύετε θα πρέπει να διαμορφωθεί ο εξοπλισμός σε μαχητικά το 2010 και το 2015; Αναμένω τις προτάσεις σας.
Για παράδειγμα, πιστεύετε ότι είναι εφικτός ο εκσυγχρονισμός των υπόλοιπων Mirage 2000 σε -5 και των παλαιότερων F-16 σε υψηλότερα επίπεδα ώστε να επιτευχθεί ένας σχεδόν ομοιογενής στόλος από 160 περίπου F-16 και 46 Mirage 2000-5;
F-16C/D 160
Mirage 2000-5 Mk2 46
F-4E Phantom PI 2000 35
Σύνολο:241 μαχητικά αεροσκάφη περίπου
Αργότερα, ο αριθμός θα πρέπει να συμπληρωθεί από το αεροσκάφος 4ης γενιάς, αποσύροντας παράλληλα τα F-4EPhantomPI 2000. Ένα ερώτημα που τίθεται είναι αν το νέο αεροσκάφος θα πρέπει να είναι αεροπορικής υπεροχής ή κρούσεως/βομβαρδισμού. Έτσι, η ΠΑ θα μπορούσε ίσως να φθάσει στην εξής κατάσταση:
F-16C/D 160
Mirage 2000-5 Mk2 46
Αεροσκάφος 4ης γενιάς 60
Σύνολο:266 μαχητικά αεροσκάφη περίπου
Ακόμη και έτσι, ο αριθμός των 266 μαχητικών υπολείπεται σημαντικά της οροφής των 300 που έχει θέσει το ΓΕΑ, ενώ θα υπάρξουν και απώλειες λόγω ατυχημάτων που θα μειώσουν τη δύναμη ακόμη περισσότερο. Άρα, η παραγγελία των 60 αεροσκαφών 4ης γενιάς έτσι και αλλιώς δεν επαρκεί. Μήπως θα πρέπει να γίνει παραγγελία για 60+40 αεροσκαφών τουλάχιστον;
-
- Υποδεκανέας
- Δημοσιεύσεις: 27
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 8:42 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Αγαπητέ yandr δυστυχώς η λέξη "προγραμματισμός" για την πολεμική αεροπορία δεν είναι και ότι καλύτερο αν λάβουμε υπόψη το τι έχει προηγηθεί την δεκαετία του 80' και του 90' με τις αλλεπάληλες αγορές μαχητικών της "40άδας" για να το πώ έτσι.
Και εγώ προσωπικά όπως και εσύ αλλά και πολλοί άλλοι που πιστεύουν στην αεροπορική ισχύ που πρέπει να έχει η χώρα μας λόγω της γεωγραφίας αλλά και των ιδιόμορφων απειλών που αντιμετωπίζει αγωνιούμε για τη μελλοντική ισχύ της αεροποριας μας ποιοτική και ποσοτική πάντα σε σχέση με την εξ ανατολών απειλή.
Η γείτων Τουρκία το 2011 θα διαθέτει ήδη 117 F 16 αναβαθμισμένα σε επίπεδο CCIP ομογενοποιώντας το στόλο τους στα ηλεκτρονικά φέρνοντάς τα περίπου σε επίπεδο block 50+ (έχουν οψιόν για 80 ακόμη) Κόστος περί τα 3 δις δολ αν δεν κάνω λάθος. Επιπλέον αγορά 30 F16 block 52+ κόστους μαζί με τα παρελκόμενα άλλα 2,9 δις δολ. Τέλος περί τα 54 F4 -E 2020 Terminator. Στον ορίζοντα υπάρχει και η προοπτική της αγοράς με κόστος περι τα 10 δις δολ 100-120 μαχητικών νέας γενιάς με τη μεγαλύτερη πιθανοτητα να συγκεντρώνει το Litening II. Αθροίζοντας τα παραπάνω περί το 2015 ή και λίγο αργότερα η οροφή της αεροπορικής ισχύς της "γείτων" και "φίλης" Τουρκίας να προσεγγίζει τα 420 μαχητικά.
Όπως πολύ σωστά έγραψες παραπάνω η δική μας οροφή αντί των προσδοκόμενων 300 τουλάχιστον θα φτάνει με συντηρητικούς υπολογισμούς τα 266 μαχητικά.
Εμείς πρέπει αντοίστοιχα απ την πλευρά μας να εκσυγχρονίσουμε τα εφ 16 μπλοκ 30 και τα 50 και κυρίως τα Μιράζ σε -5 μκ2 επίπεδο.
Θα στείλω και άλλη απάντηση σε αυτό γιάτί τώρα δεν έχω άλλο χρόνο αυτή τη στιγμή.
Και εγώ προσωπικά όπως και εσύ αλλά και πολλοί άλλοι που πιστεύουν στην αεροπορική ισχύ που πρέπει να έχει η χώρα μας λόγω της γεωγραφίας αλλά και των ιδιόμορφων απειλών που αντιμετωπίζει αγωνιούμε για τη μελλοντική ισχύ της αεροποριας μας ποιοτική και ποσοτική πάντα σε σχέση με την εξ ανατολών απειλή.
Η γείτων Τουρκία το 2011 θα διαθέτει ήδη 117 F 16 αναβαθμισμένα σε επίπεδο CCIP ομογενοποιώντας το στόλο τους στα ηλεκτρονικά φέρνοντάς τα περίπου σε επίπεδο block 50+ (έχουν οψιόν για 80 ακόμη) Κόστος περί τα 3 δις δολ αν δεν κάνω λάθος. Επιπλέον αγορά 30 F16 block 52+ κόστους μαζί με τα παρελκόμενα άλλα 2,9 δις δολ. Τέλος περί τα 54 F4 -E 2020 Terminator. Στον ορίζοντα υπάρχει και η προοπτική της αγοράς με κόστος περι τα 10 δις δολ 100-120 μαχητικών νέας γενιάς με τη μεγαλύτερη πιθανοτητα να συγκεντρώνει το Litening II. Αθροίζοντας τα παραπάνω περί το 2015 ή και λίγο αργότερα η οροφή της αεροπορικής ισχύς της "γείτων" και "φίλης" Τουρκίας να προσεγγίζει τα 420 μαχητικά.
Όπως πολύ σωστά έγραψες παραπάνω η δική μας οροφή αντί των προσδοκόμενων 300 τουλάχιστον θα φτάνει με συντηρητικούς υπολογισμούς τα 266 μαχητικά.
Εμείς πρέπει αντοίστοιχα απ την πλευρά μας να εκσυγχρονίσουμε τα εφ 16 μπλοκ 30 και τα 50 και κυρίως τα Μιράζ σε -5 μκ2 επίπεδο.
Θα στείλω και άλλη απάντηση σε αυτό γιάτί τώρα δεν έχω άλλο χρόνο αυτή τη στιγμή.
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Τα Mirage-2000 πρέπει να εκσυγχρονιστούν σε Mirage 2000-5. Θα γλιτώσουμε την πολυτυπία και θα έχουμε περισσότερους σύγχρονους φορείς SCALP. Πιστεύω επίσης ότι χρειαζόμαστε περισσότερους από τους τελευταίους.
Τα F-16 μάλλον πρέπει να τα αναβαθμίσουμε συντηρητικά με την προοπτική ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις. Για παράδειγμα, ίσως μπορούμε να εγκαταστήσουμε ένα ευρωπαϊκο AESA radar και παθητικούς IR αισθητήρες.
Εξάλλου όλοι ξέρουμε πόσο εκτίμηση μας έχουν οι Αμερικανοί ως αγοραστές (σχεδόν καμμία) και πόσο λογικά μας χρεώνουν (όσα τους λείπουν). Να θυμίσω μόνο ότι για τα F-16 block 50/52 είχαμε ζητήσει τους GE F110-GE-132 ή τους P&W F100-PW-232 και, με την δικαιολογία ότι αυτοί ήταν υπό ανάπτυξη, μας έδωσαν τους F100-PW-229 (περίπου 10% μικρότερης ώσης) με αποτέλεσμα να έχουν λιγότερη ώση/βάρος από τα F-16 block 30 που ήδη έχουμε .
Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει στην αγορά ο διάδοχος του F-16. Το τι θα επιλέξουμε δεν είναι καθόλου εύκολο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να μαζέψουμε αρκετά χρήματα στην άκρη αφού όλες οι επιλογές είναι πανάκριβες. Ιδανικά για εμάς θα ήταν εάν το F-35 ακυρωνόταν ή έφτανε τέτοια κόστη και περιορισμούς στις εκδόσεις εξαγωγής που να είναι απαγορευτικό για τους γείτονες. Αλλιώς παίζουμε ένα δύσκολο παιχνίδι.
Ένα πράγμα που πρέπει να μας απασχολήσει πολύ είναι ο κατάλληλος οπλισμός και εξοπλισμός. Χρειαζόμαστε ένα πλεονέκτημα εκεί και πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά όλες τις επιλογές που έχουμε. Για παράδειγμα anti-radar βλήματα εναντίον αεροσκαφών, περισσότερα SCALP ή και άλλα αντίστοιχα όπλα κλπ
Τα F-16 μάλλον πρέπει να τα αναβαθμίσουμε συντηρητικά με την προοπτική ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις. Για παράδειγμα, ίσως μπορούμε να εγκαταστήσουμε ένα ευρωπαϊκο AESA radar και παθητικούς IR αισθητήρες.
Εξάλλου όλοι ξέρουμε πόσο εκτίμηση μας έχουν οι Αμερικανοί ως αγοραστές (σχεδόν καμμία) και πόσο λογικά μας χρεώνουν (όσα τους λείπουν). Να θυμίσω μόνο ότι για τα F-16 block 50/52 είχαμε ζητήσει τους GE F110-GE-132 ή τους P&W F100-PW-232 και, με την δικαιολογία ότι αυτοί ήταν υπό ανάπτυξη, μας έδωσαν τους F100-PW-229 (περίπου 10% μικρότερης ώσης) με αποτέλεσμα να έχουν λιγότερη ώση/βάρος από τα F-16 block 30 που ήδη έχουμε .
Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει στην αγορά ο διάδοχος του F-16. Το τι θα επιλέξουμε δεν είναι καθόλου εύκολο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να μαζέψουμε αρκετά χρήματα στην άκρη αφού όλες οι επιλογές είναι πανάκριβες. Ιδανικά για εμάς θα ήταν εάν το F-35 ακυρωνόταν ή έφτανε τέτοια κόστη και περιορισμούς στις εκδόσεις εξαγωγής που να είναι απαγορευτικό για τους γείτονες. Αλλιώς παίζουμε ένα δύσκολο παιχνίδι.
Ένα πράγμα που πρέπει να μας απασχολήσει πολύ είναι ο κατάλληλος οπλισμός και εξοπλισμός. Χρειαζόμαστε ένα πλεονέκτημα εκεί και πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά όλες τις επιλογές που έχουμε. Για παράδειγμα anti-radar βλήματα εναντίον αεροσκαφών, περισσότερα SCALP ή και άλλα αντίστοιχα όπλα κλπ
- yandr
- Στρατάρχης
- Δημοσιεύσεις: 11275
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Συμφωνώ μαζί σου, ωστόσο επί της ουσίας μπορείς να προτείνεις κάτι διαφορετικό πέρα από την παρακάτω τελική σύνθεση;
F-16C/D 160
Mirage 2000-5 Mk2 46
Αεροσκάφος 4ης γενιάς 60 Σύνολο:266 μαχητικά αεροσκάφη περίπου
Πιστεύεις ότι 'βγαίνουμε' με 60 αεροσκάφη 4ης γενίας; Θεωρείς ότι χρειαζόμαστε έναν τύπο ακόμη αεροσκάφους ή 2; Και τέλος έχεις καμία ιδιαίτερη προτίμηση;
F-16C/D 160
Mirage 2000-5 Mk2 46
Αεροσκάφος 4ης γενιάς 60 Σύνολο:266 μαχητικά αεροσκάφη περίπου
Πιστεύεις ότι 'βγαίνουμε' με 60 αεροσκάφη 4ης γενίας; Θεωρείς ότι χρειαζόμαστε έναν τύπο ακόμη αεροσκάφους ή 2; Και τέλος έχεις καμία ιδιαίτερη προτίμηση;
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Νομίζω ότι το να διαλέξουμε τώρα μεταξύ Eurofighter και F-35 είναι τεράστιο ρίσκο (ειδικά εάν η επιλογή είναι το δεύτερο). Πιστεύω ότι για αυτό και εμείς ακυρώσαμε την παραγγελία των 60 Eurofighters (και όχι μόνο για το κόστος) και παραγγείλαμε 30 F-16 αλλά και οι Τούρκοι πραγγείλανε, πολύ συντηρητικά επίσης, άλλα 30. Νομίζω ότι θα περάσουν 1-2 χρόνια έτσι. Το πολύ να κάνουμε μια συντηρητική αγορά 30 Eurofighter στο μεταξύ.
Δυστυχώς δεν βλέπω να υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να αγοράσουμε φτηνά μεταχειρισμένα F-16, τουλάχιστον block 30, για να αναπληρώσουμε τα προς απόσυρση A-7/F-4 με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουμε μόνο σαν bomb-trucks (χωρίς πολλές αναβαθμίσεις). Και να τα έδινα οι Αμερικανοί, θα τα πούλαγαν για καινούργια.
Τι άλλο μένει; Ίσως αξίζει να δούμε το θέμα ενός ενδιάμεσου αεροσκάφους.H Σιγκαπούρη, για παράδειγμα, παρήγγειλε το 2005, 12 F-15SG (+8 option) με κόστος περίπου 1+δις USD και παράδοση 2008-2009. Έχουν τον ίδιο F110-GE-129 που έχουν τα F-16C/D block 50 (Peace Xenia II),radar AESA APG-63(V)3,IRST (Infrared Search &Track),JHMCS (Joint Helmet Mounted Cueing System), 'Sniper' Targeting Pod, 'Tiger Eyes' Navigation Pod κλπ κλπ. Λογικά μπορούμε να τα πάρουμε και με τους F100-PW-229 των F-16 block 50/52 που παραγγείλαμε. Να σημειώσω ότι το προτίμησαν από το Eurofighter και το Rafale και ότι είναι βασισμένο στο F-15E. Το σκεπτικό πίσω από μια τέτοια αγορά είναι μερική τυποποίηση, χρήση υπαρχόντων όπλων, δυνατότητα παρατεταμένου air-patrol, ισχυρό radar, μεγάλο φορτίο για βομβαρδισμό, ικανότητα βαθιάς κρούσης και καλύτερη διαπραγματευτική θέση (απ' ότι εάν αγοράζουμε μόνο F-16).
Δυστυχώς δεν βλέπω να υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να αγοράσουμε φτηνά μεταχειρισμένα F-16, τουλάχιστον block 30, για να αναπληρώσουμε τα προς απόσυρση A-7/F-4 με σκοπό να τα χρησιμοποιήσουμε μόνο σαν bomb-trucks (χωρίς πολλές αναβαθμίσεις). Και να τα έδινα οι Αμερικανοί, θα τα πούλαγαν για καινούργια.
Τι άλλο μένει; Ίσως αξίζει να δούμε το θέμα ενός ενδιάμεσου αεροσκάφους.H Σιγκαπούρη, για παράδειγμα, παρήγγειλε το 2005, 12 F-15SG (+8 option) με κόστος περίπου 1+δις USD και παράδοση 2008-2009. Έχουν τον ίδιο F110-GE-129 που έχουν τα F-16C/D block 50 (Peace Xenia II),radar AESA APG-63(V)3,IRST (Infrared Search &Track),JHMCS (Joint Helmet Mounted Cueing System), 'Sniper' Targeting Pod, 'Tiger Eyes' Navigation Pod κλπ κλπ. Λογικά μπορούμε να τα πάρουμε και με τους F100-PW-229 των F-16 block 50/52 που παραγγείλαμε. Να σημειώσω ότι το προτίμησαν από το Eurofighter και το Rafale και ότι είναι βασισμένο στο F-15E. Το σκεπτικό πίσω από μια τέτοια αγορά είναι μερική τυποποίηση, χρήση υπαρχόντων όπλων, δυνατότητα παρατεταμένου air-patrol, ισχυρό radar, μεγάλο φορτίο για βομβαρδισμό, ικανότητα βαθιάς κρούσης και καλύτερη διαπραγματευτική θέση (απ' ότι εάν αγοράζουμε μόνο F-16).
- hermes
- Υπολοχαγός
- Δημοσιεύσεις: 385
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 10, 2006 9:50 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Η άποψη της αναβάθμισης και των υπόλοιπων Μ-2000 σε -5 είναι καλή.
Η αγορά επιπλέον F-16 μπορεί βραχυπρόθεσμα να λύσει το πρόβλημα των αριθμών, αλλά μας καθηλώνει σε ένα μαχητικό 3 γενιάς. Το θέμα της αγοράς F-15 τώρα είναι ουτοπία. Ποιος θέλει να προσθέσει έναν ακόμα τύπο στον στόλο της ΠΑ που το μόνο που έχει να προσθέσει είναι ένας ακόμα τύπος μαχητικού 3ης γενιάς.
Η μόνη επιλογή είναι η αγορά του EF-2000. Είναι το μόνο μέσο που θα μας δώσει αυτό που επιζητούμε εδώ και χρόνια, την εναέρια υπέροχη. Για αποστολές κρούσης τα F-16 είναι αρκετά.
Το θέμα των αριθμών είναι κάτι που στο μέλλον θα είναι το πρόβλημα μας. Οι προϋπολογισμοί για την άμυνα τα επόμενα χρόνια θα μειώνονται συνεχώς. Επομένως η ποιότητα είναι η μόνη έξοδος.
Από πολλούς η μη αγορά του EF-2000 τώρα, είναι μια κίνηση που αποσκοπεί στην αγορά και μόνο της τρίτης παρτίδας του μαχητικού. Υπήρχαν κάποιοι μέσα στην κοινοπραξία (Άγγλοι) που ήθελαν να μας φορτώσουν την πρώτη παρτίδα.
Η αγορά επιπλέον F-16 μπορεί βραχυπρόθεσμα να λύσει το πρόβλημα των αριθμών, αλλά μας καθηλώνει σε ένα μαχητικό 3 γενιάς. Το θέμα της αγοράς F-15 τώρα είναι ουτοπία. Ποιος θέλει να προσθέσει έναν ακόμα τύπο στον στόλο της ΠΑ που το μόνο που έχει να προσθέσει είναι ένας ακόμα τύπος μαχητικού 3ης γενιάς.
Η μόνη επιλογή είναι η αγορά του EF-2000. Είναι το μόνο μέσο που θα μας δώσει αυτό που επιζητούμε εδώ και χρόνια, την εναέρια υπέροχη. Για αποστολές κρούσης τα F-16 είναι αρκετά.
Το θέμα των αριθμών είναι κάτι που στο μέλλον θα είναι το πρόβλημα μας. Οι προϋπολογισμοί για την άμυνα τα επόμενα χρόνια θα μειώνονται συνεχώς. Επομένως η ποιότητα είναι η μόνη έξοδος.
Από πολλούς η μη αγορά του EF-2000 τώρα, είναι μια κίνηση που αποσκοπεί στην αγορά και μόνο της τρίτης παρτίδας του μαχητικού. Υπήρχαν κάποιοι μέσα στην κοινοπραξία (Άγγλοι) που ήθελαν να μας φορτώσουν την πρώτη παρτίδα.
-
- Δεκανέας - Έφεδρος
- Δημοσιεύσεις: 41
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 21, 2006 3:57 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Κατά την γνώμη μου για να επιλεγεί το EF-2000 σε σχέση με το F-35 πρέπει να υπάρχει μια υπεροχή στην εναέρια μάχη πέρα του ορίζοντα από εκεί πέρα όλα τα αλλά είναι για κατανάλωση.
Πιο αναλυτικά σε αποστολές BVRτο EF-2000 (Trance3) με Meteorθα υπερέχει του F-35 με την νέα έκδοση του AMRAAM; Αν το ευρωπαϊκό δεν υπερέχει σε αποστολές BVRτότε οποιοδήποτε ποσό επενδυθεί για αυτή την αγορά του είναι απλά πεταμένα λεφτά! με δεδομένο ότι η Τουρκιά θα επιλέξει το αμερικανικό μαχητικό σε 100-120 μονάδες.
Πιο αναλυτικά σε αποστολές BVRτο EF-2000 (Trance3) με Meteorθα υπερέχει του F-35 με την νέα έκδοση του AMRAAM; Αν το ευρωπαϊκό δεν υπερέχει σε αποστολές BVRτότε οποιοδήποτε ποσό επενδυθεί για αυτή την αγορά του είναι απλά πεταμένα λεφτά! με δεδομένο ότι η Τουρκιά θα επιλέξει το αμερικανικό μαχητικό σε 100-120 μονάδες.
- yandr
- Στρατάρχης
- Δημοσιεύσεις: 11275
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Η αλήθεια είναι ότι η επιλογή νέου μαχητικού δημιουργεί πονοκέφαλο και αυτή τη φορά δικαιολογημένο. Η κατάσταση δεν είναι ξεκάθαρη και νομίζω καλά κάνουμε και δεν δεσμευόμαστε ακόμη.
-
- Υποδεκανέας
- Δημοσιεύσεις: 27
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 8:42 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Συμφωνώ απόλυτα με τον Kiriako. Γιατί να αγοραστεί το Ευρωμαχητικό αν δεν εξεταστούν πρώτιστα οι επιδόσεις του στην έκδοση Tranche 3 που προβλέπεται να έχει αναβαθμισμένες δυνατότητες λόγω καλύτερου ραντάρ τόσο σε ρόλους BVR όσο και σε ρόλους προσβολής.. Έχω ξανααναφερθεί στο θέμα και όπως αναφέρει και ο Κυριάκος είναι πεταμένα λεφτά και επικίνδυνο για την εθνική μας άμυνα να αγοραστούν αεροσκάφη αν δεν υπερτερούν του αμερικανικού JSF έστω και στην αναβαθμισμένη έκδοση Tranche 3.. Για την τρέχουσα έκδοση Tranche 2 με το ραντάρ CAPTOR δεν τη συζητώ καν και εν τέλει είμαι ικανοποιημένος που δεν προχώρησε η αγορά ΤΩΡΑ!!! Από την άλλη αν γνωρίζει κανείς κάποια εξέλιξη στο Eurofighter στην έκδοση Tranche 3 να στείλει αν και πιστεύω ότι είναι ακόμα το πρόγραμμα υπό εξέλιξη και η παραγωγή του θα ξεκινήσει μετά το 2010..kiriakos έγραψε: Κατά την γνώμη μου για να επιλεγεί το EF-2000 σε σχέση με το F-35 πρέπει να υπάρχει μια υπεροχή στην εναέρια μάχη πέρα του ορίζοντα από εκεί πέρα όλα τα αλλά είναι για κατανάλωση.
Πιο αναλυτικά σε αποστολές BVRτο EF-2000 (Trance3) με Meteorθα υπερέχει του F-35 με την νέα έκδοση του AMRAAM; Αν το ευρωπαϊκό δεν υπερέχει σε αποστολές BVRτότε οποιοδήποτε ποσό επενδυθεί για αυτή την αγορά του είναι απλά πεταμένα λεφτά! με δεδομένο ότι η Τουρκιά θα επιλέξει το αμερικανικό μαχητικό σε 100-120 μονάδες.
Κάτι που θα μπορούσε να γίνει και δεν έχει αναφερθεί καν είναι η περίπτωση της Ολλανδίας που αποδέσμευε περί τα 30 F-16 MLU τα οποία θεωρούνται περίπου εφάμιλλα των μπλοκ 50 και θα ήταν μια θαυμάσια φτηνή ενδιάμεση λύση με τιμή περίπου 10mn $.. Άρα αύξηση του στόλου των ΕΦ-16 κάλυψη της απαίτησης για 60 νέα μαχητικά μέχρι το 2010 με απόσυσρση των Α-7.. Δεν γνωρίζω αν θα μπορούσαμε να το δούμε αυτό και από άλλες χώρες όπως π. χ το Βέλγιο ή τη Δανία, ή Νορβηγία που διαθέτουν f-16 MLU και είναι δυνατή η αύξηση του στόλου με αγορές από αυτές τις χώρες της τάξεως των 30 ή 40 μαχητικών.. Φθηνή γρήγορη αξιόπιστη και άμεση ενίσχυση.. Αντίστοιχη αναβάθμιση όλων των Μιράζ και συμπλήρωση με μεταχειρισμένα των απωλειών για να υπαρχουν δύο ενισχυμένες μοίρες των 25 α/φών..
Έτσι βάζουμε πόρους στην άκρη από τη μη εκτέλεση της τρέχουσας αγοράς για μαχητικά 4ης γενιάς ύψους 3,2 δις ευρώ (για μένα ότι πιο σωστό έκανε η Π. Α τα τελευταία χρόνια) και την προσθέτουμε στα προβλεπόμενα κονδύλια της επόμενης αγοράς με κωδικό 418 στο επόμενο ΕΜΠΑΕ για αντιμετώπιση απειλής του JSF ύψους 4,75 δις ευρώ..7 δις ευρώ αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι γύρω στα 9δις δολλάρια..10 δις δολλάρια για αγορά μαχητικών θα δαπανήσει η Τουρκία.. Άρα και ποσοτικά δεν θα χουμε πρόβλημα αλλά και επιτέλους να δώσουμε έργο στην Ε. Α. Β και προς Θεού όχι ξανά στη λογική των αγορών των "σαραντάδων".
Κλείνοντας αθροιστικά βγαίνουν τα εξής:190-200 F-16,50 Mirage 2000-5 mk2,80-90 Eurofighter ή JSF .. Αν το Eurofighter υπερτερεί του JSF σε ρόλους BVR τότε να προχωρήσουμε εξ ολοκλήρου στο Eurofighter .. Άν όχι τότε εξ ολοκλήρου στο JSF.. Ετσι αριθμητικά πλησιάζουμε και την οροφή που είχε η Π. Α των 320-330 μαχητικών.. Ο χρόνος θα δείξει..
-
- Υποδεκανέας
- Δημοσιεύσεις: 27
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 07, 2006 8:42 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Απλά να διορθώσω κάτι που στη ροή αποστολής μου διέφυγε α)ως προς την οροφή των τουρκικών μαχητικών θα ναι 400-420 αφαιρώντας τα 54 ΕΦ-4Ε που θα αντικατασταθούν από το επόμενο μαχητικό μετά το 2015 άρα περί τα 350-370.. β)3,2 δις ευρώ + 4,75=7,95 δις κοντολογίς 8 δις ευρώ άρα πάνω από 9 δις δολλάρια οπότε ο αριθμός των μαχητικών θα ναι κοντα στα 100 με μένα τέτοιο διατιθέμενο ποσό..
- hermes
- Υπολοχαγός
- Δημοσιεύσεις: 385
- Εγγραφή: Κυρ Σεπ 10, 2006 9:50 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Το JSF είναι προορισμένο για κρούση. Το Eurofighter είναι κατά κύριο λόγο σχεδιασμένο για εναέρια υπέροχη.
Πιστεύει κανείς πως οι Αμερικανοί θα δώσουν αεροσκάφη με ικανότητα stealth στους Τούρκους Ή ακόμα χειρότερα ΣΕ εμάς;
Ακόμα και οι Άγγλοι αντιμετωπίζουν προβλήματα με την εξαγωγή τεχνολογίας από τους Αμερικανούς, πόσο μάλλον οι Τούρκοι.
Όσον αφορά εμάς όταν ζητήσαμε AGM-114Hellfireμε κεφαλή θραυσματοποίησης και ικανότητα εκτόξευσης από το έδαφος δεν μας τα έδωσαν και θα μας δώσουν το JSF με πλήρεις δυνατότητες.
Στην περίπτωση των Τούρκων, τα αεροσκάφη τους θα έχουν υποβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών. Ικανότητα stealth μάλλον στα όνειρα των Τούρκων στρατηγών θα έχουν. Όποτε σε εναέρια μάχη μάλλον το EF-2000 (Trance3) υπερέχει.
Καταλήγοντας πιστεύω πως η αγορά του Eurofighter είναι μονόδρομος. Η αγορά μεταχειρισμένων F-16 από Βέλγιο, Δανία, Νορβηγία, Ισραήλ ή Ολλανδία μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει στην ΠΑ. Είναι προτιμότερο να αγοράσουμε περισσότερα καινούρια F-16.
Πιστεύει κανείς πως οι Αμερικανοί θα δώσουν αεροσκάφη με ικανότητα stealth στους Τούρκους Ή ακόμα χειρότερα ΣΕ εμάς;
Ακόμα και οι Άγγλοι αντιμετωπίζουν προβλήματα με την εξαγωγή τεχνολογίας από τους Αμερικανούς, πόσο μάλλον οι Τούρκοι.
Όσον αφορά εμάς όταν ζητήσαμε AGM-114Hellfireμε κεφαλή θραυσματοποίησης και ικανότητα εκτόξευσης από το έδαφος δεν μας τα έδωσαν και θα μας δώσουν το JSF με πλήρεις δυνατότητες.
Στην περίπτωση των Τούρκων, τα αεροσκάφη τους θα έχουν υποβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών. Ικανότητα stealth μάλλον στα όνειρα των Τούρκων στρατηγών θα έχουν. Όποτε σε εναέρια μάχη μάλλον το EF-2000 (Trance3) υπερέχει.
Καταλήγοντας πιστεύω πως η αγορά του Eurofighter είναι μονόδρομος. Η αγορά μεταχειρισμένων F-16 από Βέλγιο, Δανία, Νορβηγία, Ισραήλ ή Ολλανδία μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει στην ΠΑ. Είναι προτιμότερο να αγοράσουμε περισσότερα καινούρια F-16.
-
- Α/ΓΕΣ
- Δημοσιεύσεις: 11212
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Καλά, για το F-35 περιμένετε... μπορεί και να ακυρωθεί.
Μόνο τα Hellfire,hermes; Όταν ζητάγαμε τα AGM-142 Popeye, μας είπαν ένα ξερό "όχι", αλλά έκραζαν όταν αποφασίσαμε να πάρουμε το SCALP EG (Γάλλοι και Βρετανοι αμέσως είπαν ναι...). Προσωπικά Eurofighter-Typhoon. Και αν είναι να πάμε και για άλλον τύπο (πάνε τα λεφτά μας Αλέκο...) ας πάρουμε το JAS-39 Gripen. Και να μην ξεχνάμε το UCAV nEUROn για αποστολές βαθιάς κρούσεως.
Μόνο τα Hellfire,hermes; Όταν ζητάγαμε τα AGM-142 Popeye, μας είπαν ένα ξερό "όχι", αλλά έκραζαν όταν αποφασίσαμε να πάρουμε το SCALP EG (Γάλλοι και Βρετανοι αμέσως είπαν ναι...). Προσωπικά Eurofighter-Typhoon. Και αν είναι να πάμε και για άλλον τύπο (πάνε τα λεφτά μας Αλέκο...) ας πάρουμε το JAS-39 Gripen. Και να μην ξεχνάμε το UCAV nEUROn για αποστολές βαθιάς κρούσεως.
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Απλά, για να μην παρεξηγούμαι, να πω ότι δεν λέω πως το να αγοράσουμε ένα βελτιωμένο τύπο F-15 είναι προτιμότερο από ένα μαχητικό 4ης γενιάς. Κάθε άλλο.
Ούτε είμαι 100% σίγουρος ότι είναι καλή ιδέα. Απλά λέω ότι εάν μπορούμε να αγοράσουμε 20 σε τιμή ανά αεροσκάφος 60-70% ενός Eurofighter (και αρκετές φορές μικρότερη ενός F-35 έτσι όπως πάει) θα έπρεπε να μας απασχολήσει. Ειδικά εφόσον μπορεί σε σύντομο χρονικό διάστημα να μας δώσει ένα πλεονέκτημα ακόμη απέναντι στους γείτονες αλλά και να τους "πετάξει το γάντι" αναγκάζοντάς τους να παίξουν το χαρτί F-35/Eurofighter (και με λίγη τύχη να κάνουν την κακή επιλογή). Επίσης, θα μας αγοράσει περισσότερο χρόνο για να βάλουμε στην άκρη χρήματα για το μαχητικό 4ης γενιάς αλλά και για να αποφασίσουμε σωστά ποιό πρέπει να είναι αυτό. Για το F-35 ακόμη δεν ξέρουμε τι θα κοστίζει, τι μποπεί να κάνει ή εάν θα επιβιώσει σαν προϊόν. Αλλά και το Eurofighter ακόμη δεν δείχνει ώριμη αγορά, ειδικά εάν ισχύουν τα σενάρια ότι πάνε να μας φορτώσουν υποβαθμισμένες εκδόσεις. Εξάλλου πρέπει να ανησυχούμε για όσα προγράμματα συμμετέχουν οι Βρετανοί "φίλοι και σύμμαχοι", τουλάχιστον όσο και για τα Αμερικάνικα.
Τα F-15SG δεν είναι 3ης γενιάς. Θα έλεγα ότι είναι 3.5 γενιάς, λόγω του ότι το μόνο κοινό που έχουν με τα F-15E είναι το βασικό σκάφος.
Ένα F-15Ι Ra'am (Ισραηλινά F-15E) μπορεί να πετάξει μια αποστολή Hi-Lo-Hi με 4x2000lb βομβών σε ακτίνα πάνω από 1700Km: SSP Working Paper . Αμφιβάλλω ότι ένα Eurofighter μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.
Τα F-15Κ πρέπει να είναι πάνω από 800lb ελαφρότερα (ελαφρύτεροι κινητήρες, ελαφρύτερη κεραία radar, σύστημα OBOGS, δομικές αλλαγές κλπ)
To AESA radar AN/APG-63(V)3 του F-15SG πρέπει να είναι τουλάχιστον ισάξιο του Captor εάν όχι ανώτερο.
Η Boeing ανακοίνωσε ότι προσφέρει το F-15E+ Super Eagle (βασισμένο στα F-15Κ &F-15SG) με κόστος περί τα 60εκ USD/αεροσκάφος.
Η USAF φυσικά αρνήθηκε (αφού κάτι τέτοιο θα έβλαπτε το μέλλον των F-22 και F-35).
Συνολικά, ένα F-15E+ Super Eagle (ιδανικά με τους GE F110-GE-132 ή τους P&W F100-PW-232) θα ήταν ένα φοβερό αεροσκάφος κρούσης αλλά και εναέριας περιπολίας. Βέβαια δεν θα το έβαζα μα μονομαχήσει με ένα Eurofighter αλλά σίγουρα θα κάλυπτε το κενό των F-4/A-7, ή μάλλον, θα δημιουργούσε νέες ικανότητες. Για παράδειγμα, αποστολές πάνω από την Κύπρο (από την Κρήτη) ή βαθιά διείσδυση σε εχθρικό έδαφος.
Υπάρχουν βέβαι και άλλοι παράγοντες. Η Boeing έχοντας ελάχιστες ευκαιρίες να κρατηθεί στην αγορά μαχητικών, θα πρέπει να είναι φοβερά συνεργάσιμη και να δώσει πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Υπάρχουν επίσης κύκλοι στις ΗΠΑ που δεν βλέπουν με καλό μάτι την μονοκρατορία της LM και θα στήριζαν μια τέτοια επιλογή. Η ισοτιμία δολλαρίου-ευρώ επίσης ευνοεί μια αγορά από τις ΗΠΑ ενώ και η πολιτική παίζει τον ρόλο της.
Κατά τα άλλα, όσο το σκέφτομαι τόσο πιστεύω ότι το Eurofighter είναι καλύτερη επιλογή για εμάς.
Ούτε είμαι 100% σίγουρος ότι είναι καλή ιδέα. Απλά λέω ότι εάν μπορούμε να αγοράσουμε 20 σε τιμή ανά αεροσκάφος 60-70% ενός Eurofighter (και αρκετές φορές μικρότερη ενός F-35 έτσι όπως πάει) θα έπρεπε να μας απασχολήσει. Ειδικά εφόσον μπορεί σε σύντομο χρονικό διάστημα να μας δώσει ένα πλεονέκτημα ακόμη απέναντι στους γείτονες αλλά και να τους "πετάξει το γάντι" αναγκάζοντάς τους να παίξουν το χαρτί F-35/Eurofighter (και με λίγη τύχη να κάνουν την κακή επιλογή). Επίσης, θα μας αγοράσει περισσότερο χρόνο για να βάλουμε στην άκρη χρήματα για το μαχητικό 4ης γενιάς αλλά και για να αποφασίσουμε σωστά ποιό πρέπει να είναι αυτό. Για το F-35 ακόμη δεν ξέρουμε τι θα κοστίζει, τι μποπεί να κάνει ή εάν θα επιβιώσει σαν προϊόν. Αλλά και το Eurofighter ακόμη δεν δείχνει ώριμη αγορά, ειδικά εάν ισχύουν τα σενάρια ότι πάνε να μας φορτώσουν υποβαθμισμένες εκδόσεις. Εξάλλου πρέπει να ανησυχούμε για όσα προγράμματα συμμετέχουν οι Βρετανοί "φίλοι και σύμμαχοι", τουλάχιστον όσο και για τα Αμερικάνικα.
Τα F-15SG δεν είναι 3ης γενιάς. Θα έλεγα ότι είναι 3.5 γενιάς, λόγω του ότι το μόνο κοινό που έχουν με τα F-15E είναι το βασικό σκάφος.
Ένα F-15Ι Ra'am (Ισραηλινά F-15E) μπορεί να πετάξει μια αποστολή Hi-Lo-Hi με 4x2000lb βομβών σε ακτίνα πάνω από 1700Km: SSP Working Paper . Αμφιβάλλω ότι ένα Eurofighter μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο.
Τα F-15Κ πρέπει να είναι πάνω από 800lb ελαφρότερα (ελαφρύτεροι κινητήρες, ελαφρύτερη κεραία radar, σύστημα OBOGS, δομικές αλλαγές κλπ)
To AESA radar AN/APG-63(V)3 του F-15SG πρέπει να είναι τουλάχιστον ισάξιο του Captor εάν όχι ανώτερο.
Η Boeing ανακοίνωσε ότι προσφέρει το F-15E+ Super Eagle (βασισμένο στα F-15Κ &F-15SG) με κόστος περί τα 60εκ USD/αεροσκάφος.
Η USAF φυσικά αρνήθηκε (αφού κάτι τέτοιο θα έβλαπτε το μέλλον των F-22 και F-35).
Συνολικά, ένα F-15E+ Super Eagle (ιδανικά με τους GE F110-GE-132 ή τους P&W F100-PW-232) θα ήταν ένα φοβερό αεροσκάφος κρούσης αλλά και εναέριας περιπολίας. Βέβαια δεν θα το έβαζα μα μονομαχήσει με ένα Eurofighter αλλά σίγουρα θα κάλυπτε το κενό των F-4/A-7, ή μάλλον, θα δημιουργούσε νέες ικανότητες. Για παράδειγμα, αποστολές πάνω από την Κύπρο (από την Κρήτη) ή βαθιά διείσδυση σε εχθρικό έδαφος.
Υπάρχουν βέβαι και άλλοι παράγοντες. Η Boeing έχοντας ελάχιστες ευκαιρίες να κρατηθεί στην αγορά μαχητικών, θα πρέπει να είναι φοβερά συνεργάσιμη και να δώσει πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Υπάρχουν επίσης κύκλοι στις ΗΠΑ που δεν βλέπουν με καλό μάτι την μονοκρατορία της LM και θα στήριζαν μια τέτοια επιλογή. Η ισοτιμία δολλαρίου-ευρώ επίσης ευνοεί μια αγορά από τις ΗΠΑ ενώ και η πολιτική παίζει τον ρόλο της.
Κατά τα άλλα, όσο το σκέφτομαι τόσο πιστεύω ότι το Eurofighter είναι καλύτερη επιλογή για εμάς.
-
- Α/ΓΕΣ
- Δημοσιεύσεις: 11212
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Για το F-15 ασ'το καλύτερα. Δεν θα ξεχάσω τι μας προτείνανε στην αρχή (πλήρης έκδοση) και μετά άρχισαν να αφαιρούν "ευαίσθητα" και "ποιοτικά συστήματα" (κινητήρες, όπλισμό κλπ.). Παρεπιπτόντως, σήμερα στη Defendory International που πήγα (με πρόσκληση φυσικά, αφού απαγορεύεται η είσοδος στο ευρύ κοινό), είδα το F-35 με τα σήματα της Ελληνικής Π. Α (mock-up μοντέλο). Πολύ αισιόδοξη βλέπω την LM...
-
- Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
- Επικοινωνία:
Προγραμματισμός Πολεμική Αεροπορίας
Νάσσο, να περιμένουμε φωτογραφίες από την Defendory;
Δεν θέλω να το τραβήξω. Απλά μπορεί να είναι η ευκαιρία να παίξουμε ένα καλό παιχνίδι και με τους γείτονες, αναγκάζοντάς τους να επιλέξουν εσπευσμένα μεταξύ F-35 &Eurofighter. Εάν κάνουν την λάθος επιλογή, τόσο το καλύτερο. Το ωραιότερο όμως είναι ότι, εάν δεν αγοράσουν και από τους δύο, κάποιον θα δυσαρεστήσουν (ΗΠΑ ή ΕΕ) με ότι αυτό συνεπάγεται για την ενταξιακή τους πορεία. Εάν δεν τους αναγκάσουμε να παίξουν αυτό το χαρτί τώρα, σε λίγο μπορεί να μην έχει αξία. Από την άλλη τώρα δεν είναι 1998-99 και η Boeing πρέπει να έχει καταλάβει ότι οι ιθαγενείς δεν αγοράζουν πλέον χάντρες και καθρεφτάκια τύπου F-15H. Ή θα μας κάνουν την καλύτερη δυνατή προσφορά ή τίποτε.
Δεν θέλω να το τραβήξω. Απλά μπορεί να είναι η ευκαιρία να παίξουμε ένα καλό παιχνίδι και με τους γείτονες, αναγκάζοντάς τους να επιλέξουν εσπευσμένα μεταξύ F-35 &Eurofighter. Εάν κάνουν την λάθος επιλογή, τόσο το καλύτερο. Το ωραιότερο όμως είναι ότι, εάν δεν αγοράσουν και από τους δύο, κάποιον θα δυσαρεστήσουν (ΗΠΑ ή ΕΕ) με ότι αυτό συνεπάγεται για την ενταξιακή τους πορεία. Εάν δεν τους αναγκάσουμε να παίξουν αυτό το χαρτί τώρα, σε λίγο μπορεί να μην έχει αξία. Από την άλλη τώρα δεν είναι 1998-99 και η Boeing πρέπει να έχει καταλάβει ότι οι ιθαγενείς δεν αγοράζουν πλέον χάντρες και καθρεφτάκια τύπου F-15H. Ή θα μας κάνουν την καλύτερη δυνατή προσφορά ή τίποτε.
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες