TOPOL-M έγραψε:Σύμβαση Tranche 3A ύψους ?9 δισ. Για 112 Eurofighter 17 Αυγούστου 2009 Στις 31 Ιουλίου η Υπηρεσία Διαχείρισης Eurofighter και Tornado του ΝΑΤΟ (ΝΕΤΜΑ) υπέγραψε με τις βιομηχανικές κοινοπραξίες Eurofighter Jagdflugzeug GmbH και EUROJET Turbo GmbH σύμβαση ύψους ?9 δισ. Με αντικείμενο την παραγωγή 112 πρόσθετων αεροσκαφών του τύπου, περιλαμβανόμενων 241 κινητήρων, για τις αεροπορικές δυνάμεις των τεσσάρων κρατών-εταίρων του προγράμματος: Βρετανία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία. Η σύμβαση αυτή κατανέμει τα 236 προβλεπόμενα αεροσκάφη Δόσης (Tranche) 3 σε δύο παρτίδες,3Α και 3Β, καθώς τα 4 κράτη-εταίροι δεσμεύονται από την αρχική σύμβαση-πλαίσιο να αποκτήσουν 620 Eurofighter. Με την υπογραφή της σύμβασης Tranche 3A ενισχύεται η θέση του Eurofighter ως του πλέον επιτυχημένου εμπορικά μαχητικού επόμενης γενιάς. Συνολικά 559 μαχητικά καλύπτονται από συμβάσεις παραγωγής, περιλαμβάνοντας δύο εξαγωγικές παραγγελίες της Αυστρίας για 15 Eurofighter και της Σαουδικής Αραβίας για 72, ενώ οι συμβατικές δεσμεύσεις ανεβάζουν το σύνολο σε 707. Από τα 112 μαχητικά Tranche 3A η βρετανική RAF θα παραλάβει 40, η γερμανική Luftwaffe 31, η Ιταλική Πολεμική Αεροπορία 21 και η Ισπανική 20. Η αρχική συνολική σύμβαση για 620 αεροσκάφη προβλέπει 88 βρετανικά Eurofighter Tranche 3,68 γερμανικά,46 ιταλικά και 36 ισπανικά. Το πρόγραμμα Eurofighter υποστηρίζει 100.000 θέσεις απασχόλησης σε 400 εταιρείες ολόκληρης της Ευρώπης. Σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Άμυνας της Βρετανίας επισημαίνεται πως το ύψος της σύμβασης για τα 40 αεροσκάφη της RAF είναι περί τα £3 δισ.(?3,48 δισ) ενώ 24 από αυτά θα αντικαταστήσουν ισάριθμα βρετανικά Eurofighter Tranche 2 της σύμβασης του 2004, τα οποία διατέθηκαν για να ικανοποιηθούν οι εξαγωγικές απαιτήσεις της Σαουδικής Αραβίας. Ο Βρετανός Υπουργός Αμυντικού Εξοπλισμού και Υποστήριξης, Κουέντιν Ντέιβις, δήλωσε πως η σύμβαση επέτρεψε στα κράτη-εταίρους να προγραμματίσουν σημαντικές οικονομίες υποστήριξης εφ' όρου ζωής, οι οποίες στην περίπτωση της Βρετανίας είναι της τάξης των £900 εκατ.(?1.044 εκατ). Η ανακοίνωση προσθέτει πως τα 40 μαχητικά θα τεθούν σε υπηρεσία από το 2013, ενώ θα είναι εξοπλισμένα για πρόσθετη ηλεκτρική, ψυκτική και υπολογιστική ισχύ με σκοπό να ενσωματώσουν μελλοντικές ανανεώσεις υψηλής τεχνολογίας, όπως νέο ραντάρ και νέα όπλα, για να διατηρήσουν την υπεροχή έναντι αναδυόμενων και προβλεπόμενων απειλών. Η δομική κατασκευή θα διευκολύνει επίσης την τοποθέτηση στο μέλλον πρόσθετων δεξαμενών καυσίμου επί της ατράκτου, για να αυξηθεί σημαντικά η ακτίνα και διάρκεια πτήσης. Η σύμβαση θα διασφαλίσει 15.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Η BAE Systems ανακοίνωσε πως το μερίδιο του ομίλου είναι περί τα £2 δισ.(?2,32 δισ). Η μονάδα Στρατιωτικών Αεροπορικών Συστημάτων (MAS) της EADS επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση πως αναλαμβάνει την τελική συναρμολόγηση 31 αεροσκαφών της Luftwaffe και 20 της Ισπανικής Πολεμικής Αεροπορίας. Ο κρατικός βιομηχανικός όμιλος συμμετοχών Finmeccanica της Ιταλίας ανακοίνωσε μερίδιο ?3 δισ. Κατά προσέγγιση. Συγκεκριμένα θα πραγματοποιήσει βιομηχανικές δραστηριότητες αξίας της τάξης των ?1,6 δισ. Στην Ιταλία και ?1,4 δισ. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενδεικτικά στις εγκαταστάσεις της Selex στο Εδιμβούργο για την παραγωγή του ραντάρ. Εξαιρουμένων των κινητήρων, η βιομηχανική συμμετοχή της Finmeccanica στο πρόγραμμα προσεγγίζει το 36%. Σχετικά με τα μέλη της κοινοπραξίας κατασκευής των κινητήρων EJ200, το μερίδιο 30% της γερμανικής MTU Aero Engines μεταφράζεται σε ?250 εκατ. Ενώ το 37% της βρετανικής Rolls-Royce υπερβαίνει τα £300 εκατ.(?348 εκατ) Εχω μια απορία: Εμάς μας λένε εδώ ότι τα 40 eurofighter κοστίζουν γύρω στα 5-6 δις ? πως είναι δυνατόν τα 112 να κοστίζουν 9; Απλά μαθηματικά αναφέρω. Μήπως μας θέλουν πάλι να μας πιάσουν κώτσο;
και πολυ καλα κανουν γιατι απλα φιλε μου οταν μας λεγανε να ενταχθουμε στο προγραμμα κατασκευης εμεις αρνηθηκαμε ας κοιταξουμε την πλατη τωρα...