Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημιουργία απάντησης


Αυτή η ερώτηση είναι ένα μέσο για την πρόληψη αυτοματοποιημένων υποβολών φόρμας από κακόβουλη χρήση.
Εικονίδια smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

Το BBCode είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [img] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [url] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Τα εικονίδια είναι ΑΝΟΙΧΤΑ

Περίληψη Θέματος
   

Αναπτυγμένη προβολή Περίληψη Θέματος: Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Re: Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από Nassos » Σάβ Απρ 05, 2025 5:20 pm

Wookie11 έγραψε: Σάβ Απρ 05, 2025 3:53 pm Ξερεις κανεις τι εχει γινει με την ΕΛΒΟ; Λειτουργει η απλα υπαρχει στα χαρτια σαν εταιρεια και τιποτα αλλο;

Επισης αφου ο στρατος εχει πολλα οχηματα της ΕΛΒΟ (Steyr, που τα φτιαξαμε εδω με αδεια κλ. Π.) που φτιαχονται αυτα τα οχηματα εαν χαλασουν; Δηλαδη, απο που παιρνουμε ανταλλαχτικα για τα οχηματα εαν η ΕΛΒΟ δεν λειτουργει;
Απο οσο ξερω η Steyr εχει παυσει να υπαρχει σαν εταιρια εδω και χρονια επισης, αρα πως γινεται η συντηρηση στα φορτηγα του στρατου;
Η Steyr φυσικά και υπάρχει, απλώς το στρατιωτικό κομμάτι είναι πλέον θυγατρική της General Dynamics European Land Systems ως GDELS Austria GmBH. Μη ξεχνάμε ότι ακόμη παράγονται τα ASCOD και Pandur.

Η συντήρηση γίνεται στα Εργοστάσια Βάσης και τους Όρχους των μονάδων. Δεν είναι δα και κανά πολύπλοκο όχημα. Βέβαια προσφάτως η ΑΣΔΥΣ προκύρηξε διαγωνισμό για συντήρηση/αναβάθμιση των Steyr χωρίς φυσικά ενδιαφέρον.

Υποστήριξη τροχοφόρων οχημάτων STEYR 680M – M3

Re: Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από yandr » Σάβ Απρ 05, 2025 5:06 pm

Δεν λειτουργεί η εταιρεία.

Όπως θα δεις στο σχετικό άρθρο αποτελείται πλέον από μερικούς εργαζόμενους και τα ελάχιστα έσοδα της είναι από την εκποίηση εξοπλισμού.

Η συντήρηση είναι ελάχιστη και που και που βγαίνουν μειοδοτικοί διαγωνισμοί συντήρησης ανοικτοί σε κάθε εταιρεία. Απλές μηχανές είναι.

Re: Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από Wookie11 » Σάβ Απρ 05, 2025 3:53 pm

Ξερεις κανεις τι εχει γινει με την ΕΛΒΟ; Λειτουργει η απλα υπαρχει στα χαρτια σαν εταιρεια και τιποτα αλλο;

Επισης αφου ο στρατος εχει πολλα οχηματα της ΕΛΒΟ (Steyr, που τα φτιαξαμε εδω με αδεια κλ. Π.) που φτιαχονται αυτα τα οχηματα εαν χαλασουν; Δηλαδη, απο που παιρνουμε ανταλλαχτικα για τα οχηματα εαν η ΕΛΒΟ δεν λειτουργει;
Απο οσο ξερω η Steyr εχει παυσει να υπαρχει σαν εταιρια εδω και χρονια επισης, αρα πως γινεται η συντηρηση στα φορτηγα του στρατου?

Re: Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από Nassos » Παρ Απρ 07, 2023 5:08 pm

Σαν τον Μυτηλιναίο και αυτοί ο Ωβραίοι, περίμεναν δουλίτσες από το Ελλάντα, δεν ερχόντουσαν οι δουλίτσες, έτσι θα πουλήσουν τα ποσοστά τους με premium στους Γαλλο-Γερμανούς.

Re: Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από yandr » Παρ Απρ 07, 2023 2:07 pm

Πετάει η ΕΛΒΟ :lol:

Κατά τη δεύτερη εταιρική χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2021 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός), οι πωλήσεις της ΕΛΒΟ διαμορφώθηκαν στις 493.437,88 ευρώ και αφορούσαν στο σύνολό τους άχρηστο υλικό (scrap), ενώ οι καθαρές ζημιές διευρύνθηκαν στα 957.379,08 ευρώ έναντι ζημιών 7.533,34 ευρώ που ήταν στη χρήση του 2020.

Re: Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από yandr » Τρί Απρ 04, 2023 12:11 pm

Για τους Ισραηλινούς ζορισανε τα πράγματα;

Ευτυχώς που πουλήθηκε και δεν έχουμε να πληρώνουμε και άλλους δημόσιους υπαλλήλους χωρίς έργο

Re: Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από Nassos » Τρί Απρ 04, 2023 11:14 am

Τι έγινε, ζόρισαν τα πράγματα;
Ενδιαφέρον γαλλικού ομίλου για την ΕΛΒΟ – Προς αποχώρηση οι Ισραηλινοί

Φώτης Κόλλιας

Δύο χρόνια μετά την πώληση του 100% της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) σε δύο ισραηλινούς ομίλους έναντι τριών εκατ. Ευρώ, η εταιρεία φαίνεται πως ετοιμάζεται να αλλάξει εκ νέου χέρια, καθώς έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τον κρατικό γαλλικό όμιλο κατασκευής στρατιωτικών οχημάτων Nexter Systems. Για τις συζητήσεις έχουν ήδη ενημερωθεί η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών.

Στην αγορά κυκλοφορούν εδώ και ημέρες πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες οι Γάλλοι, μέσω γερμανικής θυγατρικής, έχουν έρθει ήδη σε αρχική συμφωνία με την ισραηλινή Plasan, που ελέγχει το 47,6% της νέας ΕΛΒΟ, καθώς και με Έλληνα επιχειρηματία που συνεργάστηκε με τους Ισραηλινούς και σήμερα κατέχει περί το 4,8% της ΕΛΒΟ. Με αυτόν τον τρόπο, ο γαλλικός όμιλος θα βρεθεί να κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας. Ταυτόχρονα, όμως, η Nexter Systems έχει καταθέσει και πρόταση για την απόκτηση των υπόλοιπων μετοχών (47,6%) της νέας ΕΛΒΟ, που ελέγχει ο έτερος ισραηλινός όμιλος, η NASKA Industries – SK Group.

Οι Γάλλοι επιδιώκουν να ολοκληρωθεί η συμφωνία μέχρι το φθινόπωρο, αν και η προεκλογική περίοδος μπορεί να οδηγήσει σε καθυστέρηση. Η νέα ΕΛΒΟ, αν και πέρασε στους ιδιώτες μετόχους εν μέσω εξαγγελιών για σοβαρή ανάπτυξη των εργασιών της, στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν έχει να παρουσιάσει ελάχιστο έργο και αμελητέες συμβάσεις. Η μεγαλύτερη σύμβαση της τελευταίας διετίας αφορά συντήρηση μηχανημάτων έργων, ενώ στην πρώτη χρήση υπό τους νέους μετόχους (του 2021) είχε έσοδα μόλις μισό εκατομμύριο από πώληση σκραπ (!) και ζημίες γύρω στο ένα εκατομμύριο. Σε αντίστοιχα επίπεδα φαίνεται πως κινήθηκε και ο κύκλος εργασιών και οι ζημίες του 2022, που δεν έχουν ακόμα δημοσιοποιηθεί. Η νέα ΕΛΒΟ εξακολουθεί να απασχολεί ελάχιστο προσωπικό, που δεν υπερβαίνει τους 20 εργαζομένους.

Λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό των υποψήφιων επενδυτών της νέας ΕΛΒΟ δεν έχουν γίνει γνωστές μέχρι σήμερα. Όμως, ακούγεται πως οι Γάλλοι και η γερμανική θυγατρική τους δεν ενδιαφέρονται μόνο για την παραγωγή στρατιωτικών ή άλλων ειδικών οχημάτων. Στα σχέδιά τους περιλαμβάνεται και η παραγωγή στη μονάδα της Σίνδου ανεμογεννητριών ή άλλων εξαρτημάτων που συνδέονται με επίγεια και υπεράκτια αιολικά πάρκα. Στη Θεσσαλονίκη υπενθυμίζουν, πάντως, πως και οι σημερινοί μέτοχοι είχαν υποσχεθεί επενδυτικό σχέδιο που θα προσέγγιζε τα 100 εκατ. Ευρώ, το οποίο μέχρι στιγμής δεν προχωρεί.

Powergame.gr

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από yandr » Παρ Σεπ 02, 2022 12:14 am

Την ένταξή της στον ΣΕΚΠΥ (Σύνδεσμο Ελλήνων Κατασκευαστών Πολεμικού Υλικού) ανακοίνωσε η ΕΛΒΟ 2020 Α. Ε. «ενάμιση χρόνο μετά τη μεταβίβαση μέσω διεθνούς διαγωνισμού της εταιρείας στην κοινοπραξία των νέων μετόχων, η οποία έδωσε διέξοδο στην 6ετή αδράνεια που είχε περιέλθει η εταιρεία», όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Πηγή


Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από yandr » Σάβ Σεπ 19, 2020 9:38 pm

Σύμφωνα με την Καθημερινή, η ΕΛΒΟ θα πωληθεί στην ισραηλινή κοινοπραξία Plasan / SK Group.

Θέμα λίγων εβδομάδων είναι η μεταβίβαση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στον στρατηγικό επενδυτή που επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό του ειδικού εκκαθαριστή. Την Παρασκευή η κοινοπραξία της ισραηλινής Plasan με την ομοεθνή της SK Group κατέθεσε την προβλεπόμενη εγγυητική επιστολή, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τη μεταβίβαση του ενεργητικού της προβληματικής επιχείρησης στη Νέα ΕΛΒΟ, εταιρεία συμφερόντων του προτιμητέου επενδυτή, στην οποία το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να μετέχει με ποσοστό μέχρι 21% και να εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο.

https://www.kathimerini.gr/economy/561084994/stin-teliki-eytheia-i-metavivasi-tis-elvo-stoys-israilinoys/

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από yandr » Τετ Σεπ 16, 2020 11:19 am

Είμαι προβληματισμένος με την 'αποκρατικοποίηση'.

Όπως πάντα, δεν θέλω κρατικές βιομηχανίες αλλά δεν θέλω και ιδιωτικές που απλά επιδοτούνται από το κράτος με 'δουλειές'

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από Nassos » Τρί Σεπ 15, 2020 9:14 pm

Party like 1999!Εικόνα
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΞΕΛΙΞΗ: Κοινοπραξία Ευρωπαϊκών Αμυντικών Κολοσσών διεκδικούν την ΕΛΒΟ, προσφορά από Rheinmetal/NEXTER/KMW!

https://www.ptisidiastima.com/rheinmetall-nexter-kwm-interested-in-greek-elbo

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από yandr » Σάβ Αύγ 29, 2020 1:19 pm

Στα τελευταία στάδια φαίνεται να βρίσκεται η εκ νέου ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ.

Το τίμημα θα είναι συμβολικό. Λογικό καθώς πρόκειται για μια ανύπαρκτη εταιρία πλέον.

Ωστόσο αν η ιδιωτικοποίηση σημαίνει ότι ο ελληνικός στρατός θα φορτωθεί κάθε λογής ανεπαρκές όχημα ως προίκα, τότε να λείπει το βύσσινο. Ελπίζω να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος από μια υποτίθεται δεξιά κυβέρνηση.

Επενδύσεις 135 εκατ. Στην ΕΛΒΟ σχεδιάζουν Plasan και SK Group

https://www.kathimerini.gr/1093550/article/oikonomia/epixeirhseis/ependyseis-135-ekat-sthn-elvo-sxediazoyn-plasan-kai-sk-group

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από Nassos » Τετ Φεβ 03, 2016 4:13 pm

Δημήτρης Βίτσας: «Στα τέλη του Φεβρουαρίου η επανεκκίνηση της ΕΛΒΟ»Με τρείς κινήσεις που το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ευελπιστεί να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου εκτιμάται ότι η ΕΛΒΟ θα μπορέσει να μπει σε τροχιά επανεκκίνησης μετά από μακρύ χρονικό διάστημα αβεβαιότητας.

Πιο αναλυτικά σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο» το σχέδιο που ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας περιλαμβάνει την υλοποίηση τριών κινήσεων οι οποίες εκτιμάται ότι θα βοηθήσουν την ΕΛΒΟ να σταθεί όρθια για μια ακόμη φορά και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος με μακροχρόνιο σχεδιασμό και αισιοδοξία.

Οι τρείς αυτές κινήσεις αφορούν την υποστήριξη και συντήρηση του τροχαίου υλικού του ΓΕς, την ανάπτυξη των εξαγωγικών δραστηριοτήτων της εταιρείας με βασικό αντικείμενο τη συντήρηση και εκσυγχρονισμό/αναβάθμιση τροχαίου υλικού για χώρες της Μέσης Ανατολής οι οποίες διαθέτουν στρατιωτικό το οποίο η ΕΛΒΟ έχει την τεχνογνωσία να το αξιοποιήσει κατάλληλα και τρίτον την κατασκευή τροχαίου υλικού για πολιτική χρήση όπως παραγγελίες από το Υπουργείο Μεταφορών και τους εποπτευόμενους φορείς του.

Ειδικότερα για το τομέα των εξαγωγών η εταιρεία έχει αποδείξει ότι μπορεί να πραγματοποιήσει εργασίες ανακατασκευής και εκσυγχρονισμού τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης και μεταφοράς προσωπικού, ενώ αυτή την περίοδο το ελληνικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την αναβάθμιση σημαντικού αριθμού ΤΟΜΑ BMP-1 από τα αποθέματα του Ελληνικού Στρατού, τα οποία μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στην ΕΛΒΟ θα πωληθούν στο Στρατό της Αιγύπτου.

Στόχος του Υπουργείου είναι η εταιρεία να μην κλείσει αλλά όπως δήλωσε ο Δημήτρης Βίτσας η επανεκκίνηση της.

Viadiplomacy.gr

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από Nassos » Δευ Απρ 06, 2015 3:09 pm

"Παγώνει" η ειδική εκκαθάριση και ο κατακερματισμός της ΕΛΒΟ

Το υπουργείο Οικονομικών θα Παγώσει κάθε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης και κατακερματισμού της περιουσίας της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Δημήτρη Μάρδα, ο οποίος συναντήθηκε το Σάββατο 4/3, στην Θεσσαλονίκη με εκπροσώπους του Σωματείου των εργαζομένων.

Ο υπουργός συζήτησε με τους εργαζόμενους τα προβλήματα της επιχείρησης και τους παρουσίασε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για το μέλλον της εταιρίας.

Η ΕΛ. Β. Ο αποτελεί μια βιομηχανία ιδιαίτερης σημασίας και αξίας για την παραγωγική βάση της χώρας μας, τόνισε ο κ. Μάρδας. Στο πνεύμα αυτό θα παγώσει κάθε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης και κατακερματισμού της περιουσίας της. Θα υπάρξει μια νέα προσέγγιση και αναζήτηση εναλλακτικών οδών επίλυσης των υφιστάμενων προβλημάτων, μέσα από διαπραγματεύσεις αλλά και συνέργειες ώστε να διαφυλαχθούν οι θέσεις εργασίας, η τεχνογνωσία και η υψηλή προστιθέμενη αξία της εταιρείας.

Το Υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας που αποτελεί βασικό πελάτη της εταιρείας και το οποίο θα εξακολουθήσει να αναζητά εγχώριες και ξένες βιομηχανίες προκειμένου μέσα από όλες τις νόμιμες διαδικασίες να αναλάβουν κατασκευαστικά συμβόλαια που θα αποτελέσουν ανάσα ζωής για τους εργαζόμενους αλλά και για τη χώρα.

Στη συνάντηση του υπουργού με το Σωματείο συζητήθηκε επίσης το πρόβλημα των συνταξιούχων της ΕΛΒΟ καθώς και η θέση της κυβέρνησης σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις και οι ιδιαιτερότητες της κάθε περίπτωσης.

Capital.gr

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

από yandr » Τρί Ιούλ 09, 2013 1:09 pm

Για την ΕΛΒΟ έχουμε άρθρο και εδώ .

Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων εδρεύει στη Σίνδο και απασχολεί περί τους 350 εργαζομένους. Τον Αύγουστο του 2000 το 43% των μετοχών και το μάνατζμεντ πέρασε στον όμιλο επιχειρήσεων του Ευ. Μυτιληναίου. Εκ των υστέρων, αν κρίνουμε από την εξέλιξη της πορείας «ιδιωτικοποίησης» της εταιρείας, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πετυχημένη. Ο ιδιώτης ουσιαστικά μετείχε σε μια εταιρεία την οποία χρησιμοποίησε για να κάνει «λόμπινγκ», πιέζοντας για να πάρει δουλειές από το Δημόσιο.

Αποχώρησε ο ιδιώτης

Ετσι, η «Μυτιληναίος Α. Ε. » το 2010, εν μέσω κρίσης και απουσίας παραγγελιών, αποχώρησε με πλάγια πηδηματάκια. Οι πληροφορίες έφεραν την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας, τον Ευ. Βενιζέλο -σήμερα αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών- να εκφράζει προβληματισμό για τις ευθύνες αποχώρησης του ιδιώτη. Ωστόσο, πέραν του «σιωπηρού» προβληματισμού, ουδέν.

Η εταιρεία έζησε ημέρες δόξας, παίρνοντας ένα μέρος από τη μεγάλη προμήθεια των γερμανικών αρμάτων Leopard για το στρατό. Δημιούργησε υποδομή για την κατασκευή της θωράκισης των αρμάτων, επιλογή που εξασφάλισε μια βραχύβια συντήρηση μιας γραμμής παραγωγής. Δεν ήταν κάτι που θα εξασφάλιζε δουλειά και για την επόμενη ημέρα ούτε με πελάτη τον ελληνικό στρατό ούτε χώρες στο εξωτερικό.

Η εταιρεία κατασκευάζει και πολιτικά οχήματα, όπως φορτηγά, λεωφορεία και απορριμματοφόρα. Ωστόσο, οι προσπάθειες για πωλήσεις επικεντρώνονταν κατά βάση στον ελληνικό στρατό. Και αυτό γιατί όταν ένα προϊόν χαρακτηρίζεται ως στρατιωτικών προδιαγραφών, η τιμή του εκτοξεύεται. Κατά καιρούς εμφανίζονται ξένοι μνηστήρες, οι οποίοι ωστόσο εξαρτούν τη συμμετοχή τους από προμήθειες του στρατού.

Προσπάθειες έγιναν κατά καιρούς να λειτουργήσει ως επισκευαστικό κέντρο των οχημάτων του στρατού, αλλά οι τιμές που προτάθηκαν από την εταιρεία θεωρήθηκαν ως εκτός τόπου και χρόνου.

Μια διερευνητική απόπειρα ήθελε τους δήμους σε όλη τη χώρα να καταγράψουν τις ανάγκες τους σε οχήματα (φορτηγά, αποκομιδής σκουπιδιών, μικρά λεωφορεία κ. Ά.) ώστε να γίνει ένας προγραμματισμός αντικατάστασης σε βάθος 15ετίας. Την προμήθεια θα μπορούσε να κάνει για όλους το υπουργείο Εσωτερικών και η ΕΛΒΟ να εξασφαλίσει ανοιχτή γραμμή παραγωγής και δουλειά σε ελληνικά χέρια για πολλά χρόνια. Γιατί δεν προχώρησε; Κάθε δήμαρχος θέλει να κάνει τις δικές του προμήθειες μόνος του. Οι συνειρμοί είναι εύλογοι.

Ωστόσο, η εταιρεία θα μπορούσε να έχει μέλλον, καθώς δεν έχει υπέρογκα χρέη και διαθέτει αξιόλογο εργατικό δυναμικό.

πηγή

Κορυφή