Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

Δημιουργία απάντησης


Αυτή η ερώτηση είναι ένα μέσο για την πρόληψη αυτοματοποιημένων υποβολών φόρμας από κακόβουλη χρήση.
Εικονίδια smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

Το BBCode είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [img] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [url] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Τα εικονίδια είναι ΑΝΟΙΧΤΑ

Περίληψη Θέματος
   

Αναπτυγμένη προβολή Περίληψη Θέματος: Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

Re: Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από Nassos » Πέμ Απρ 04, 2024 7:14 pm

Τα θετικά του προγράμματος 35 ελικοπτέρων UH-60M

Τα ελικόπτερα, παραλαμβάνονται μεν στην βασική διαμόρφωση (“Green”) όπως έχει γράψει ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ αλλά πλήρη σε εξοπλισμό, για ελικόπτερα γενικής χρήσεως (Utility) που προορίζονται να αντικαταστήσουν το UH-1 Huey.Στην συζήτηση που προέκυψε για το εάν τα ελικόπτερα θα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικό σύστημα αυτοπροστασίας, η απάντηση είναι ότι η προμήθειά τους περιλαμβάνεται στην σύμβαση.

Τα συστατικά του ηλεκτρονικού συστήματος αυτοπροστασίας, περιλαμβάνουν σύστημα Αντιμέτρων Υπερύθρων AN/ALQ-144A (V) 1 IRCM, δέκτες προειδοποιήσεως ραντάρ AN/APR-39A (V) 4 RWR, δέκτες προειδοποιήσεως λέιζερ AN/AVR-2B (V) και Κοινό Σύστημα Προειδοποιήσεως Πυραύλου AN/AAR-57 (V) 3 CMWS Gen 3. Μάλιστα περιλαμβάνεται η προμήθεια επιπλέον αριθμών συλλογών, προκειμένου σε περίπτωση βλαβών να υπάρχει ευχέρεια αντικαταστάσεως.

...
Ό, τι άλλο κριθεί απαραίτητο στην πορεία επιχειρησιακής εντάξεως του τύπου στην Αεροπορία Στρατού, θα μπορεί να περιληφθεί είτε με αναχρηματοδότηση της LOA, είτε με νέα προμήθεια ελικοπτέρων, όπου είναι πιθανή η δυνατότητα εντάξεως σε επομένη πιθανή μακροχρόνια σύμβαση πλαίσιο (Multi Year XI) για τον Στρατό των ΗΠΑ. Εξάλλου, στην παρούσα φάση το ΓΕΣ με όλες τις Διευθύνσεις του, παρακολουθούν τα μαθήματα από την πολεμική αναμέτρηση στην Ουκρανία και είναι φυσικό οι επιτελείς της Αεροπορίας Στρατού να καταγράφουν παρατηρήσεις που θα ληφθούν υπ’ όψιν στις μελλοντικές ενέργειες.

ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ

Re: Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από yandr » Πέμ Απρ 04, 2024 9:34 am

Δεν αμφισβητεί κανείς τον επείγοντα χαρακτήρα της αντικατάστασης των πανάρχαιων Heuy, όμως δίνουμε πάλι πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για βιομηχανικές επιστροφές.

Και από ότι φαίνεται, ούτε συστήματα αυτοπροστασίας θα έχουν.

Re: Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από Nassos » Τετ Απρ 03, 2024 5:12 pm

Κόστος και αποπληρωμή του προγράμματος UH-60M

Σάββας Βλάσσης

Tο κόστος των 35 ελικοπτέρων, ανέρχεται σε 860 εκατ. €. Στην τιμή περιλαμβάνονται τα ελικόπτερα με όλο τον εξοπλισμό, υλικά κ. Λπ. Που έχει ζητήσει ο Ελληνικός Στρατός. Υπενθυμίζεται ότι λόγω εξασφαλίσεως “συμμετοχής” από το 2021 στην πολυετή σύμβαση (Multi Year X) που ανέθεσε ο Στρατός των ΗΠΑ, η τιμή μονάδος που εξασφαλίσθηκε, κρίνεται άκρως συμφέρουσα από κάθε άποψη. Σε τιμές δολλαρίων, το ελικόπτερο (μόνο με τους κινητήρες) τιμάται σε 19,1 εκατ.$, όταν σήμερα έχει ξεπεράσει τα 30 εκατ.$, δηλαδή στο μεταξύ έχει επέλθει για τον οποιονδήποτε άλλον πελάτη, αύξηση τουλάχιστον κατά 30%!

Για την αρχική υποστήριξη των ελικοπτέρων, προβλέπονται 125 εκατ. €. Η υποστήριξη αφορά περίοδο 2 ετών, από την ημερομηνία παραλαβής των ελικοπτέρων.

Η σύμβαση περιλαμβάνει και αρχική προμήθεια πυρομαχικών, ύψους 10 εκατ. €.

Για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη (FOS) των ελικοπτέρων, περιλαμβάνονται επιπλέον 70 εκατ. €. Η FOS είναι διάρκειας 5 ετών και ξεκινάει αμέσως μετά την λήξη της 2ετούς περιόδου αρχικής υποστηρίξεως.

Τέλος, για το κεφάλαιο της εκπαιδεύσεως, έχει περιληφθεί δαπάνη 40 εκατ. €. Η εκπαίδευση αφορά ιπτάμενους και τεχνικούς.

Το συναθροιζόμενο ύψος όλων αυτών, ανέρχεται σε 1,105 δις. €.

Σε όλα αυτά, προβλέπονται κρατήσεις επί διακρατικών συμβάσεων 4%, που αναλογούν σε 44,2 εκατ. € και διαμορφώνουν το τελικό κόστος 1.149.200.000 €.

ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ

Re: Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από yandr » Δευ Απρ 03, 2023 11:17 am

Επίσημο αίτημα (LoR for LoA) στις Ηνωμένες Πολιτείες για την προμήθεια νέων ελικοπτέρων UH-60 Black Hawk που θα καλύψουν τις ανάγκες του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας, έστειλε, σύμφωνα με πληροφορίες, η Αθήνα.

Ανώτατες στρατιωτικές πηγές αναφέρουν ότι το ελληνικό αίτημα αφορά σε έως 35 ελικόπτερα για την Αεροπορία Στρατού και τη Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ και περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης (option) για ακόμη 14 Black Hawk για την Πολεμική Αεροπορία.

...

Τα Black Hawk βρίσκονται εδώ και καιρό στο «στόχαστρο» της Αθήνας που θέλει να αντικαταστήσει τα γερασμένα Huey της Αεροπορίας Στρατού και στη συνέχεια τα SuperPuma της Πολεμικής Αεροπορίας που συμπληρώνουν 23 χρόνια υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΓΕΕΘΑ μάλιστα, τα BlackHawk θα αποτελούν τον βασικό τύπο ελικοπτέρου Ειδικών Επιχειρήσεων αφού μπορούν φέρουν βαρύ οπλισμό όπως πολυβόλα, ρουκέτες και πυραύλους Hellfire.

Πηγή
Στην πραγματικότητα το αίτημα είναι για 24 + 11 ελικόπτερα με συνολικό κόστος της τάξεως του 1,2 δις.

Φυσικά, η διαδικασία ενός διεθνούς διαγωνισμού αποτελεί απαγορευμένη λέξη για τη χώρα μας.

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από Togo » Σάβ Νοέμ 19, 2022 4:44 pm

Απο τους 16 τυπους ελικοπτέρων που επιχειρουν στις ΕΔ το BlackHawk μπορεί να αντικαταστήσει σταδιακά τα:

  • NH-90 TTH σε αναλογία 1-προς-1 όπως έπραξε η Αυστραλία και Σουηδία
  • UH-1H Huey/AB-205 σε αναλογία 1-προς-3
  • UΗ-1Ν Twin Huey/AB-212 σε αναλογία 1-προς-2
  • AS.332 Super Puma μελλοντικά σε αναλογία 1-προς-1


Συνεπώς αν αγοραστούν 40-45 BlackHawk θα πρέπει να περάσουν όλα στη Διοίκηση Ειδικού Πολέμου. Τα 20 ελικοπτερα πρέπει να είναι της διαμόρφωσης MH-60M για βαθιά διείσδυση στην εχθρική ενδοχώρα και τα υπόλοιπα UH-60M εξοπλισμένα για άλλους ρόλους (CSAR, ηλεκτρονικό πόλεμο, ασθενοφόρο κα) Πρώτα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα χρησιμοποιήσαν το κιτ οπλισμου Armed Black Hawk σε UH-60M με μεγάλη επιτυχία. Πρόκεται για μικρά πλαινά πτερύγια το καθένα με δύο πυλώνες οπλισμού. Εναλλακτικά μπορεί να μεταφέρει εξωτερικά δεξαμενές καυσίμου αυξάνοντας την εμβέλεια μάχης.

Προσοχή δέν μιλάμε για την εκδοση Direct Action Penetrator (DAP) του UH-60L το οποίο είναι στην ουσια gunship χωρίς ικανότητα μεταφοράς προσωπικού. Το DAP αποδείχτηκε αποτυχία. Το UH-60M θα μεταφέρει μια Ομάδα Ειδικών Δυνάμεων και θα παρέχει εγγύς υποστήριξη άν χρειαστεί. Σε κάθε περίπτωση τα BlackHawk θα πρέπει να εξοπλιστούν με σύγχρονα όπλα αέρος-εδάφους μεγάλης εμβέλειας για να επιχειρούν έξω απο την εμβέλεια των MANPADS (5-6 χλμ). Αν οι Αμερικάνοι παραχωρήσουν και μεταχειρισμένα BlackHawk ώς αντισταθμιστικά οφέλη θα πρέπει να είναι της έκδοσης UH-60L για ομοιοτυπία. Στο παρελθόν είχαν προσφερθεί μεταχερισμένα UH-60A απο τα αμερικάνικά αποθέματα αλλά η αγορά τους απορρίφθηκε.

Πρέπει να πούμε ότι τα τουρκικά UH-60Α που κατασκευάστηκαν στη Τουρκία θεωρούνται ήδη ξεπερασμένα τεχνολογικά. Εχουν ελαφρά θωράκιση και είναι εύκολη λέια για τα εχθρικά MANPADS. Η Τουρκία χρησιμοποιεί τα BlackHawk αποκλειστικά για ταχεια μετακίνηση Πεζικού και Ειδικών Δυνάμεων σε φίλιο έδαφος. Όπως είναι γνωστό τον Ιούλιο 2016 ένα τουρκικό BlackHawk με στρατιωτικούς που καταζητούνταν για πραξικόπημα αυτομόλησε στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να επιθεωρήσουμε απο κοντά το ελικόπτερο.

Εικόνα

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από Togo » Παρ Νοέμ 18, 2022 5:25 pm

Πράγματι τα 12 Super Puma αγοράστηκαν το 1998 και άρχισαν να μπαίνουν σε υπηρεσία το 1999. Να θυμηθούμε ότι αγοράστηκαν με μιζες και ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Παρουσίασαν πολλά προβλήματα στη συντήρηση τους και γίνοταν ο ένας διαγωνισμός πίσω απο τον άλλο για ανταλλακτικά χωρίς λύση. Επομένως η διαθεσιμότητα τους ήταν απελπιστική. Τα ελικόπτερα παρέμεναν για χρόνια καθηλωμένα στο έδαφος. Σε ελληνική υπηρεσια ο τύπος χρησιμοποιείται κυρίως για έρευνα-διάσωση. Αυτο διότι τα Dauphin του Λιμενικου που αγοράστηκαν για αυτό το ρόλο δέν μπορουν να τον καλύψουν. Να ξαναπούμε λοιπον για πολλοστή φορά ότι δέν συμφέρει οικονομικά η αγορά 6 Dauphin ή 12 Super Puma ή 8 ΜΗ-60R για τόσο μικρό αριθμό αεροσκαφών να δημιουργήσεις λογιστική γραμμή υποστήριξης. Αφήνω στην άκρη το φιάσκο των NH-90 γιατί είναι πολλες χώρες που την πάτησαν σαν εμάς.

Το ερώτημα είναι λοιπον: Χρειάζεται η Αεροπορία Στρατου μεσαία μεταφορικά ελικόπτερα για μεταφορά προσωπικού και υλικού;

Εχουμε γίνει μάρτυρες σε προσφατες πολεμικές συγκρούσεις της αδυναμίας του ελικοπτέρου να επιβιώσει στο σύγχρονο πεδίο μάχης. Ακόμα και τα επιθετικά ελικοπτερα που έχουν σχεδιαστεί να επιχειρούν σε περιβάλλον υψηλού κινδύνου με ποικιλια απειλών σε αέρα ξηρά και θάλασσα αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρό προβλημα. Μιλάμε για τα ρωσικα Ka-52P στην Ουκρανια, τα αζέρικα Mi-35PN στο Ναμπορνο-Καραμπαχ, τα τουρκικά AH-1W εναντίον των Κούρδων ανταρτών. Αν τα επιθετικά ελικόπτερα δέν έχουν ικανοποιητική επιβιωσιμότητα στο θέατρο επιχειρήσεων τότε ποιες έιναι οι πιθανότητες για ένα μεσαίο μεταφορικό ελικόπτερο;

Νομίζω ότι η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση.

Είναι βέβαιο ότι οι Ειδικές Δυνάμεις χρειάζονται μεσαία μεταφορικά ελικόπτερα με ικανότητα να δυεισδύουν βαθιά στην εχθρική ενδοχώρα και να υποστηρίξουν τις αποστολές με ειδικά όπλα όπως ο ισραηλινός πύραυλος Spike NLOS.

Η 5η αερομεταφερόμενη ταξιαρχία με έδρα τη Κρήτη θα πρέπει να μεταφερθεί άμεσα και γρήγορα στα νησιά του νοτιο-ανατολικού Αιγαιου μαζί με τον εξοπλισμό της. Θα πρεπει ακόμα να υπάρχει η δυνατότητα ταχείας μετακίνησης προσωπικού και υλικού απο το ένα νησί στο άλλο ανάλογα με τις συνθήκες. Μιλάμε για βαρύ οπλισμό Πεζικού και Πυροβολικου,V/SHORADS, τροχοφόρα οχήματα κα Ακόμα και τότε όμως κανείς δέν αποκλείει ότι τα ελικοπτερα θα είναι ασφαλή απο τουρκικά MANPADS. Η χρήση μεταφορικών ελικοπτέρων στο βόρειο Αιγαιο δέν είναι καλή ιδέα.

Τα CSAR/SAR ελικόπτερα είναι αναντικατάστατα. Όταν καθηλώθηκαν στοέδφος τα Super Puma και Dauphin τις αποστολές SAR είχαν αναλάβει τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα του ΠΝ.

Συνεπώς η Αεροπορία Στρατού χρειάζεται μεταφορικά ελικόπτερα μεσαίας μεταφορικής ικανότητας για να επιχειρούν αποκλειστικά σε περιβάλλον χαμηλού κινδύνου συμπληρώνοντας τα Chinook αλλά θα πρέπει να έχουν μεγάλη επιβιωσιμότητα. Επιπλέον θα πρέπει να είναι πολλαπλών ρόλων με δυνατότητα βολής σύγχρονων όπλων μεγάλης εμβελειας. Ενα παράδειγμα είναι η αγγλική ρουκέτα Martlet (LΜΜ) ημιενεργής καθοδήγησης λέιζερ με εμβέλεια 8 χιλιόμετρα. Ιδανικό όπλο εναντίον των τουρκικών drones,USV, ταχύπλοων κα.

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από yandr » Παρ Νοέμ 18, 2022 3:14 pm

Τα Super Puma αγοράστηκαν το 1998 και το τελευταίο παραδόθηκε το 2012. Δεν είναι στη δύση της καριέρας του.

Το ερώτημα είναι αν πρέπει να κινηθούμε προς τα πανάκριβα πλέον Black Hawk, ή αν μικρότερα ελικόπτερα σε συνδυασμό με τα ΝΗ-90 (αν πετάξουν ποτέ) και τα Chinook είναι προσφορότερη λύση.

Σίγουρα δεν μπορούμε να έχουμε 16 διαφορετικά ελικόπτερα σε υπηρεσία όπως σήμερα.

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από Togo » Παρ Νοέμ 18, 2022 1:05 pm

Φαίνεται ότι τα υπέργηρα μεσαία μεταφορικά ελικόπτερα Huey και Super Puma βρίσκονται κοντά στο τέλος της καριέρας τους σε ελληνική υπηρεσία. Ειναι λογικό να έχουν μεγάλο κόστος συντήρησης και να μήν καλύπτουν τις σύγχρονες απαιτήσεις αερομεταφοράς. Στο πρόβλημα έρχεται να προστεθεί και η αγορά των πανάκριβων NH-90 τα οποία σε άλλες χώρες έχουν ήδη αποσυρθεί!

Είναι πολύ άσχημη εικόνα να βλέπουμε σε ασκήσεις προηγμένα άρματα Leopard-2A6 να συνοδεύονται απο Μ-113Α1, ελικόπτερα AH-64D να συνοδεύουν UH-1H, βολές πυροβόλων Μ-109Α5 μαζί με Μ-110Α2... Επιτέλους ας αποσυρθεί το στρατιωτικό υλικό που χρησιμοποιούσαν οι Αμερικάνοι στο πολεμο του Βιετναμ!

Το BlackHawk έρχεται κουτί στις ανάγκες των ΕΔ γιατί προσφέρει ομοιοτυπία και μπορεί να αναλάβει όλες τις αποστολές που απαιτουνται χωρίς πολλές τροποποιήσεις. Το Πολεμικό Ναυτικο χρησιμοποιεί τον τύπο για ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Η πλέον εξελιγμένη έκδοση UH-60M έχει πολλά κοινά μηχανικά μέρη με τα MH-90 Romeo του ΠΝ αλλα και τα Chinook του ΣΞ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι η Τουρκία έχει κάνει συμπαραγωγή τον τύπο του ελικοπτέρου και μάλιστα σε μεγάλο αριθμό. Το κόστος ανα μονάδα έχει κλειδώσει στα $18 εκ. Και το μόνο που μπορουν να προσφερουν οι Αμερικάνοι είναι ευκολιες πληρωμής με τραπεζικά δάνεια FMS. Η απαίτηση είναι για 40-45 ελικοπτερα οπότε το συνολικό κόστος ξεπερνά τα $800 ελ. Πολλά χρήματα.

Οι εκδόσεις του BlackHawk που μας ενδιαφέρουν σίγουρα ειναι:

# MH-60M για ειδικές επιχειρήσεις και Command &Control (C2) προς αντικατάσταση των NH-90 με ατρακτίδια πυροβόλων Μ230 των 30mm,ATA-Stinger, κατευθυνόμενες ρουκέτες APKWS II, πυραύλους Hellfire και Spike NLOS

# ΜΗ-60Μ για μεταφορές,Medevec, ηλεκτρονικό πόλεμο, έρευνα-διάσωση, πυρόσβευση κα

Ο οπλισμός του περιλαμβάνει στα πλάγια πυροβόλα minigun M134,M-60GP των 7.62mm και GAU-19/A των 12.7mm. Ενδιαφέρον έχει και το σύστημα ναρκοθέτησης VOLCANO

Πιθανότατα να παραχωρηθεί και ένας αριθμός μεταχειρισμένων UH-60L ώς αντισταθμιστικό όφελος που σε δεύτερο χρόνο θα μπορούσαν να αναβαθμιστουν εύκολα σε επίπεδο UH-60M

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από Nassos » Δευ Νοέμ 08, 2021 4:36 pm

Προσωπικά θα προτιμούσα τα Bell UH-1Y Venom των Πεζοναυτών.

Αν είναι να πάρουμε Blackhawk, ας πάρουμε τουλάχιστον τα ειδικών επιχειρήσεων MH-60 και μερικά οπλισμένα σαν το παρακάτω για τη ΔΔΕΠ.

Εικόνα

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από Togo » Δευ Νοέμ 08, 2021 3:14 pm

Το BlackHawk είναι ο "φυσικός διάδοχος" του Huey αλλά πρέπει να πούμε κάποια πράγματα για το ελικόπτερο.

Το BlackHawk πέρασε απο 1000 κύματα μέχρι να γίνει αποδεκτό στις αμερικανικές Ενοπλες Δυνάμεις και τελικά έγινε αποδεκτό για να μην χρεωκοπήσει η εταιρία που το κατασκευάζει.

Δέν ήταν επιτυχημένο gunship ελικόπτερο και αποτελεί εύκολο στόχο σε περιοχή υψηλού κινδύνου. Αυτό αποδείχτηκε και στις καταρρίψεις τουρκικών BlackHawk απο Κούρδους αντάρτες παρόλα τα μέτρα (συστήματα απόκριψης υπέρυθρης ακτινοπβολίας στα ακροφίσια των κινητήρων, φωτοβολίδες, χαμηλή πτήση κα)

Έχει λίγο μεγαλύτερο κόστος ανα ώρα πτήσης απο τα άλλα ελικόπτερα της κατηγορίας (πχ Cougar)

Διαφέρει απο το SeaHawk του ΠΝ κατα 20% σε ανταλλακτικά, άρα στην ουσία μπαινει ένας νέος τύπος σε υπηρεσία

Ότι και να μας δώσουν οι Αμερικάνοι απο μεταχειρισμένο υλικό θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί.

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από yandr » Δευ Νοέμ 08, 2021 12:25 am

yandr έγραψε:
Αγορά νέων μεταφορικών ελικοπτέρων πριν το 2020 ας μην αναμένουμε
...
Να ευλογήσω και τα γένια μου λίγο για τις επιτυχημένες προβλέψεις από το 2010 Εικόνα

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από yandr » Κυρ Νοέμ 07, 2021 10:26 pm

Μόλις 8 χρόνια αργότερα το θέμα ανοίγει ξανά με πληροφορίες για δυνατότητα παραχώρησης (;) 40 έως 50 ανακατασκευασμένων UH-60A.

Μακάρι βέβαια, αλλά να δούμε γιατί πολλά ακούγονται...

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από pao-13 » Πέμ Αύγ 01, 2013 12:54 pm

παντως τα συγκεκριμενα ελικοπτερα θα ειναι και ο λογος να αποσυρθουν τα Huey και θα βοηθησουν σημαντικα την 71η Ταξιαρχια και αλλες δυναμεις

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από monty2 » Τρί Ιούλ 31, 2012 11:12 pm

Οι ΗΠΑ σταδιακά αποσύρουν μεγάλο αριθμό ελικοπτέρων. Συγκεκριμένα υπάρχουν πληροφορίες ότι πλέον των Uh-60A που θα φύγουν στην επόμενη τριετία καθολοκληρία, αποσύρουν και 20 UH-60L,12HH-60H,4HH-60Q (δεν θα αναφερθώ σε AH-64A+,SH-60,VH-60N και CH-47D), τα οποία όμως όπως περίπου και το 50% συνολικά των ελικοπτέρων έρευνας/διάσωσης HH-60H στις ΗΠΑ έχουν συμπληρώσει το όριο ωρών δομικά. Έχω την αίσθηση λοπόν ότι ζητήσαμε τη νεότερη έκδοση για να μην προχωρήσουμε σε εκσυγχρονισμό ηλεκτρονικών που ανέρχονται έως και το 50% της αξίας συνολικά ενός νεοκατασκευασθέντος. Η ερώτηση μου αν γνωρίζει κάποιος είναι η εξής-οι Αμερικάνοι είχαν κατασκευάσει 40 ΜΗ-60Α τα οποία στο διαδύκτιο αναφέρει ότι 16 υπέστησαν τροποποιήσεις περεταίρω, αλλά στο τέλος αφαιρέθηκε ο έξτρα εξοπλισμός με την άφιξη των MH-60K και επανήλθαν στα πρότυπα των UH-60A. Επειδή οι ΗΠΑ παραδοσιακά χρησιμοποιούν μεγάλο αριθμό ελικοπτέρων ειδικών επιχειρήσεων (βλ. Για παράδειγμα τη μη απόσυρση και αναβάθμιση των MH-47D/E), μήπως όντως "κυκλοφορούν" σε κάποια αποθήκη τα συγκεκριμμένα και έχουν και λίγες ώρες πτήσεις;

Μεταφορικά ελικόπτερα και παραχώρηση Blackhawk

από mixanikara » Παρ Νοέμ 11, 2011 5:49 am

Υπάρχουν πάρα πολλά βιντεάκια που δείχνουν αντάρτες σε διάφορα πεδία πολέμου να ρίχνουν με μεγάλη ευκολία ελικοπτερα όλων των κατηγοριών. Το ελικοπτερο είναι ένα πολύ χρήσιμο μέσο στο σύγχρονο πεδίο μάχης αλλα έχει και αυτο τα μειονεκτήματά του. Οταν απλοί SA-7B των Κούρδων μαχητών ρίχνουν Τουρκικά Super Cobra και Blackhawk με σύστημα αυτοπροστασίας δέν μπορώ να φανταστώ τις απειλές που θα αντιμετωπίζουν τα δικά μας ελικοπτερα απο στεριά, αέρα και θάλασσα. Ειδικά στο Αιγαίο

Το ΝΗ-90 είναι απο τα καλύτερα μεσαία ελικόπτερα στον κόσμο γιατί έχει χαμηλό Η/Μ και θερμικό ίχνος. Κάποιος μίλησε για ρουκέτες και λοιπό εξοπλισμο. Δεν χρειάζονται τέτοιο εξοπλισμο τα ελικόπτερα γιατι χάνουν το πλεονέκτημα του χαμηλού ίχνους τους και δέν έχουν ελπίδες να επιβιώσουν άν κάτσουν παραπάνω στο πεδίο της μάχης για να παρέχουν εγγυς υποστήριξη. Κάποια πυροβόλα θα μπορούσαν να τα πάρουν οπως και τα AS332 μας σε αποστολές CSAR αλλα ώς εκεί. Αυτο είναι το ελικόπτερο που χρειαζόμαστε για αερομεταφορές ειδικά στο απαιτητικο περιβάλλον του Αιγαίου. Το κακο είναι ότι δέν μπορούμε να αγοράσουμε αρκετά για να καλύψουμε τις ανάγκες μας και οτι καθυστερεί η παράδοσή τους.

Απορρίπτεται κατηγορηματικά ο εκσυγχρονισμός των αρχαίων Χίουι. Μια καλή λύση ειναι η προμήθεια μεταχειρισμένων Blackhawk τα οποία μπορούν να εκσυγχρονιστούν και να χρησιμοποιηθουν και ώς επιθετικά με αντιαρματικους πυραύλους κατα τα πρότυπα των Ισραηλινών. Ηδη τα Απάτσι μας δέν επαρκούν για να καλύψουν όλα τα πεδία μάχης και σίγουρα δέν έχουμε χρήματα για να πάρουμε περισσότερα. Τα Blackhawk αξίζει να εκσυγχρονιστούν. Οι Τούρκοι που διαθέτουν σημαντικό αριθμό τέτοιων ελικοπτέρων ξεκίνησαν να μετατρέπουν κάποια σε επιθετικά αλλα τελικά άλλαξαν γνώμη. Ισως σκέφτηκαν ότι τα Τ129 είναι αρκετά για αυτο το ρόλο. Οι Εβραίοι σκέφτηκαν αλλιώς όμως και μετα απο τα μαθηματα που πήραν στις αναμετρήσεις τους με τους Αραβες εκαναν σημαντική δουλειά με τα Blackhawk τους. Εφτασαν στο σημείο να εφοδιάσουν μέχρι και τα βαρέα τους CH-53E με αντιαρματικούς μεγάλου βεληνεκούς!

Οπωσδήποτε ελικόπτερα όπως τα Ολλανδικά ΑS332 μας ενδιαφέρουν και πρέπει να τα πάρουμε αν μας τα δίνουν σε καλή τιμή. Για αποστολές ερευνας-διάσωσης είναι ότι καλύτερο...

Κάποια στιγμή κάτι πρέπει να γίνει και με τα CH-47D μας. Χρειαζόμαστε περισσότερα και σίγουρα πρέπει να εκσυγχρονιστούν περαιτέρω.

Επίσης χρειαζόμαστε ένα αριθμό απλών εκπαιδευτικών αλλα και μερικά ελαφρά σε ρόλους utility και αναγνωρισης.

Οι ανάγκες μας ειναι μεγάλες και άμεσες αλλα μπορούμε με έξυπνες κινήσεις να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Προφανώς έχουμε και άλλα μέσα για να μεταφέρουμε γρήγορα τις δυνάμεις μας όπου χρειαστεί αλλα αυτο δέν σημαίνει ότι δεν είναι εγκληματική η αδιαφορία που έχουμε δείξει μέχρι τώρα στον τομέα των ελικοπτέρων.Εικόνα

Κορυφή