Πάντως πάνω από το Αιγαίο δύσκολα θα επιβίωνε οποιοδήποτε τέτοιο αεροσκάφος. Ίσως βοηθούσε επιχειρησιακά να ανεφοδιάζουν αεροσκάφη που απογειώνονται απο Ανδραβίδα και Άραξο με ανεφοδιασμό στην καλά προστατευμένη περιοχή Αθηνών Και Λάρισας έτσι ώστε να συνεχίσουν την αποστολή τους προς τα ανατολικά, καθώς και στις αποστολές προς Κύπρο, κάπου ανοιχτά μέσα στη Μεσόγειο, με την προυπόθεση βέβαια οι φίλοι Αμερικανοί και Άγγλοι να μην προδώσουν τη θέση τους...
Όσο για τα Ιμια καμία πλευρά δεν ήταν πλήρως έτοιμη για πόλεμο, μόνο που σε αυτές τις περιπτώσεις η στρατηγική παίζει το μεγαλύτερο ρόλο, την οποία δυστυχώς στην περίπτωση αυτή, δεν επιδείξαμε, ή στην "καλύτερη" δεν μας άφησαν να επιδείξουμε...
EΡώτηση προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου κατέθεσε ο βουλευτής Ιωάννης Κοραντής με θέμα την (μη) αξιοποίηση των αεροπλάνων τεσσάρων αεροσκαφών Airbus A340 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας από την ΕΑΒ προς όφελος της Πολεμικής Αεροπορίας (βλ. Παράθυρο ευκαιρίας για την απόκτηση αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού).
Στην απάντησή του, ο υπουργός επισημαίνει ότι "μέχρι σήμερα δεν έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός των απαιτούμενων Α/Φ εναέριου ανεφοδιασμού (ΑΑR) για την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών της Π. Α. Και η απαίτηση απόκτησης των Α/Φ αυτών είναι σε χαμηλή προτεραιότητα στον πίνακα εξοπλιστικών προγραμμάτων. Όταν η Π. Α. Προχωρήσει στη διερεύνηση θα εξετάσει όλες τις δυνατές λύσεις, συμπεριλαμβανομένης και της αξιοποίησης των Α/Φ Α-340, σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες".
Τα Rafale δέν τα αγοράσαμε για να κάνουν εικονικές αερομαχίες στο Αιγαίο. Αγοράστηκαν για να περιπολούν στην ανατολική Μεσόγειο πάνω απο τη Κύπρο. Σε μιά μόνο αποστολή θα αναλάβουν:
υποστρατηγική κρούση με πυραύλους Scalp EG
ναυτική κρούση με πυραύλους AM-39 Exocet
περιπολία μάχης και συνοδεία "πακέτων" Viper με πυραύλους Meteor Mk2
"μίνι-AWACS" καθοδηγώντας πακέτα Viper
Ναί, είναι ικανά να κάνουν όλες αυτές τις αποστολές 4-σε-1 και έχουν την απαραίτητη εμβέλεια μάχης για να ανταποκριθούν με επιτυχία. Το θέμα είναι ότι πρέπει να ειναι στον αέρα όσο το δυνατόν περισσότερο και σίγουρα πρέπει να διπλασιαστεί ο στόλος τους. Είναι κίνηση ρουά-μάτ στη σκακιέρα των επιχειρήσεων. Συνεπώς η απόκτηση ενός αριθμού στρατηγικών μεταφορικών αεροσκαφών που μπορούν να επιχειρούν και ώς ιπτάμενα τάνκερ χωρίς τροποποιήσεις είναι πολλαπλασιαστής ισχύος της ήδη μεγάλης αεροπορικής ισχύος των Rafale.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731