Στους αμέσως επόμενους μήνες αναμένεται να παραλάβει ο Eλληνικός Στρατός το πρώτο από τα είκοσι ελικόπτερα NH90 που αγόρασε το 2003 αντί 657 εκατομμυρίων ευρώ από την ευρωπαϊκή κοινοπραξία Eurocopter.
Aυτό ανέφερε χθες στον εκθεσιακό χώρο της Defendory στέλεχος του ομίλου της EADS, στην οποία ανήκει η Eurocopter.
H εν λόγω σύμβαση προβλέπει το προαιρετικό δικαίωμα (option) της Eλλάδας να αγοράσει επιπλέον 14 NH90 με την ίδια τιμή.
Καλά τα νέα, αν και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενώ οι ανάγκες είναι δραματικά υψηλότερες συνεχίζουμε να αγοράζουμε ντουζίνες.16 μεταφορικά ελικόπτερα + 4 ειδικών δυνάμεων. Στο τέλος θα παραγγέλνουμε όλμους και θα τους παίρνουμε δέκα - δέκα.
Αφού στο τέλος θα τα πιάσουμε τα 60, γιατί δεν τα παραγγέλνουμε απευθείας έστω και με τα μισά σε option μπας και κερδίσουμε κάτι (τιμή, υποκατασκευαστικό έργο κ. λπ.)
yandr έγραψε:Καλά τα νέα, αν και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενώ οι ανάγκες είναι δραματικά υψηλότερες συνεχίζουμε να αγοράζουμε ντουζίνες.16 μεταφορικά ελικόπτερα + 4 ειδικών δυνάμεων. Στο τέλος θα παραγγέλνουμε όλμους και θα τους παίρνουμε δέκα - δέκα.
Αφού στο τέλος θα τα πιάσουμε τα 60, γιατί δεν τα παραγγέλνουμε απευθείας έστω και με τα μισά σε option μπας και κερδίσουμε κάτι (τιμή, υποκατασκευαστικό έργο κ. λπ.)
Ψιλά γράμματα για τους πολιτικούς μας πάντως σε πρώτη φάση καλό είναι να γίνει η option για αλλά 16-20 ελικόπτερα ώστε να αντικατασταθούν όλα τα αμερικανικά «Χρέπια».
Σύμφωνα με άρθρο του defensenews.com , η NH Industries προσφέρει πακέτο συμπαραγωγής στους Τούρκους εάν επιλέξουν το NH90 στον διαγωνισμό για 32 στρατιωτικά (20 στρατός ξηράς,6 ναυτικό,6 αεροπορία) και 20 πυροσβεστικά ελικόπτερα. Το πρόγραμμα είναι ύψους μεγαλύτερου των 500 εκ.USD. Σημειωτέον ότι η Sikorsky έχει ήδη προτείνει την μεταφορά της γραμμής παραγωγής της διεθνούς έκδοσης του S-70 στην Τουρκία.
Η Sikorsky έχει ήδη επιλέξει να μεταφέρει την γραμμή παραγωγής του S-70 της διεθνούς έκδοσης στην Πολωνία.
Ελπίζω οι πολιτικοί να συνχωνευόσουν τις απαιτήσεις για νέα ελικόπτερα της ΠΑ του ΠΝ και του ΕΣ. Μπορει αυτό να αποτελέσει μια ευκαιρία για άνοιγμα γραμμής παραγωγής του ελικόπτερου στην Ελλάδα.
Λίγο δύσκολο το βλέπω να παίρνει το ΠΝ το ΝΗ-90. Εκτός και αν αποφασίσουν να αντικαταστήσουν τα ΑΒ-212 με ΝΗ-90 και αργότερα σταδιακή απόσυρση των S-70 Aegean Hawk. Πάντως περιμένω να δώ εάν θα εξασκηθεί η προαίρεση για τα 14 ακόμη ΤΤΗ-90.
Οιεισαγωγές είναι με anti sand filters Γι'αυτό είναι διαφορετικές.To Nh-90 είναι ένα state of the art ελικόπτερο με 0 background. Δεν ξέρεις πως θα συμεριφερθεί στο Ελληνικό περιβάλλον, σε Ελληνικά χέρια(με ό, τι αυτό συνεπάγεται) και τι τυχόν προβλήματα μπορεί να παρουσιάσει. Κατά τη γνώμη μου ένα ελικόπτερο όπως το blackhawk ή το super puma/cougar θα ήταν ό, τι πρεπει. Και τα 2 σε διάφορες εκδόσεις τους ήδη υπάρχουν στην Ελλάδα. ΝΗ-90 δεν πρόκειται να έρθει πριν το 2008(τέλη)-2009. Αυτά από κάποιον ήδη εκπαιδευμένο στο ΝΗ-90 στο Marignane της Γαλλίας. ΥΓ. Παρακαλώ για τον σεβασμό σας στο Huey