Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Το πρόγραμμα υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού ανατέθηκε με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών &Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) το 1998, κατά το Προεδρικό Διάταγμα 284/89 και ειδικότερα κατά την παράγραφο (θ) περί συμπαραγωγής, του άρθρου 73 με τίτλο «Προμήθειες Χωρίς Διαγωνισμό».

Η νέα κυβέρνηση του 2004 δεν αμφισβήτησε τη σύμβαση του 2000 -προφανώς επειδή κρίθηκε νομικά ατελέσφορο και/ή επιχειρησιακά, οικονομικά και βιομηχανικά επιζήμιο- οπότε το ελληνικό δημόσιο ήταν υποχρεωμένο να την τηρεί. Μεταξύ 1998 και 2003 υπήρξαν ορισμένες θετικές εξελίξεις στις εφαρμοζόμενες διαδικασίες προμηθειών, με επιστέγασμα τον υποδειγματικό διαγωνισμό του προγράμματος αρμάτων.Από το 2004 οι διαδικασίες προμηθειών οπισθοδρόμησαν στην εποχή των απευθείας αναθέσεων, με πρόσχημα την υπογραφή διακρατικών συμφωνιών για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Έτσι όμως ούτε η διαφθορά αντιμετωπίζεται, ούτε εξασφαλίζεται η προμήθεια του καταλληλότερου υλικού για τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις με τους πλέον συμφέροντες οικονομικούς και βιομηχανικούς όρους.

... Στις 9 Οκτωβρίου 1998 το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε την έναρξη διαπραγματεύσεων με τις εταιρείες ΕΝΑΕ και HDW για την κατασκευή τριών υποβρυχίων Τύπου 214, με προαίρεση για τέταρτο. Στο πλαίσιο της απόφασης εκείνης, στις 11 Δεκεμβρίου 1998 ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας ενέκρινε την υλοποίηση του προγράμματος με απευθείας ανάθεση λόγω συμπαραγωγής.

Στις 8 Ιανουαρίου 1999 τα ΕΝΑΕ υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας και άδειας κατασκευής με κοινοπραξία των γερμανικών HDW και Ferrostaal (FS). Στις 28 Ιανουαρίου 1999 τα ΕΝΑΕ υπέβαλαν προσφορά κατά τα προηγούμενα, για να ακολουθήσει βέλτιστη οικονομική προσφορά στις 22 Ιουλίου 1999. Το ΚΥΣΕΑ οριστικοποίησε την απευθείας ανάθεση στις 26 Ιουλίου 1999. Μετά από περαιτέρω διαπραγματεύσεις, υπεγράφη στις 15 Φεβρουαρίου 2000 η Σύμβαση 012Β/00 ύψους 430,84 δισ. Δρχ.(?1.264,39 εκατ.) για την κατασκευή τριών υποβρυχίων Τύπου 214. Στις 31 Μαΐου 2002 υπεγράφη η Τροποποίηση Νο 3 της προαναφερόμενης σύμβασης, ύψους ?409 εκατ. Για την κατασκευή ενός ακόμη υποβρυχίου. Το άθροισμα έφθανε τα ?1.673,43 εκατ.

...

Κρίσιμο είναι πως από την απαράδεκτη απευθείας ανάθεση του προγράμματος υποβρυχίων, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έφθασε στο αντίθετο άκρο του υποδειγματικού ανοικτού δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για το άρμα μάχης. Μετά την κυβερνητική μεταβολή του 2004, επανήλθε το καθεστώς των απευθείας αναθέσεων. Τα στελέχη της απερχόμενης κυβέρνησης είναι στην πραγματικότητα πανευτυχή επειδή δεν κλήθηκαν να υπογράψουν οικονομικά δεσμευτικές εμπορικές συμβάσεις, οι οποίες απαιτούνται για την υλοποίηση των διακρατικών συμφωνιών απευθείας αναθέσεων. Ωστόσο το δίλημμα για το μέλλον είναι προφανές.

Αμυντική γραμμή
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Είναι πρόκληση να εξηγήσει κανείς στους αστέρες των δελτίων ειδήσεων και στην κοινή γνώμη πως το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ δεν «γέρνει», δεν αποκτά δηλαδή μόνιμη κλίση, απλά διατοιχίζεται με συγκεκριμένες μέγιστες τιμές υπό διαφορετικές συνθήκες καιρού, πορείας και ταχύτητας!

...

Συνοψίζοντας αναλυτικά δημοσιεύματα του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα &Ασφάλεια» και της ετήσιας έκδοσης «Ελληνική Αμυντική Ανασκόπηση», στις δοκιμές της Βόρειας Θάλασσας τον Αύγουστο του 2006 το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ έπλεε στην επιφάνεια με ύψος κύματος 6m, μήκος κύματος μεγαλύτερο του μήκους υποβρυχίου, ταχύτητα 11 κόμβων -μέγιστη ταχύτητα επιφανείας- και γωνία 30° προς το κύμα, όταν παρουσίασε μέγιστη κλίση διατοιχισμού 45°.

Οι ανάδοχοι υποστήριξαν πως η μείωση της ταχύτητας κατά δύο περίπου κόμβους -στους 9- θα περιόριζε την κλίση στις 25°, αλλά οι εκπρόσωποι του ΠΝ θεώρησαν πως η συμπεριφορά του υποβρυχίου δεν ήταν φυσιολογική. Αξίζει να αναφερθεί πως κλίση διατοιχισμού 25° εμφανίζουν τα υποβρύχια Τύπου 209 υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες στο Αιγαίο. Ακόμη και φρεγάτες επιβραδύνουν από μέγιστη ταχύτητα υπό ανάλογες καιρικές συνθήκες, για να μην καταπονούνται δομικά, να προστατεύεται ο εξοπλισμός και να μην προκαλείται περιττή κόπωση του πληρώματος.

Σε κάθε περίπτωση, τα ναυπηγεία HDW του Κιέλου εφάρμοσαν στο υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ σειρά τεχνικών μέτρων βελτίωσης της συμπεριφοράς του στην επιφάνεια, για να ακολουθήσουν δοκιμές μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου 2008, υπό την επίβλεψη του γερμανικού Ομοσπονδιακού Γραφείου Στρατιωτικής Τεχνολογίας και Προμηθειών (BWB) και με παρατηρητές του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Οι δοκιμές εκείνες πιστοποίησαν πως το υποβρύχιο δεν «γέρνει», υπό οποιαδήποτε έννοια. Σ

...

Το εκπληκτικό όμως είναι πως, όπως επισημαίνει η επιστημονική βιβλιογραφία, όλα τα σύγχρονα υποβρύχια «γέρνουν»! Τ

...

Επομένως τα υποβρύχια στην επιφάνεια εκτρέπονται εύκολα από την κατακόρυφο και επανέρχονται αργά, με αποτέλεσμα μεγάλες κλίσεις διατοιχισμού. Ο Γερμανός καθηγητής Ούλριχ Γκάμπλερ (1913-1994) αναφέρει σχετικά:«Η προσλαμβανόμενη έκταση της κλίσης μπορεί να είναι 45°. » (Σχεδίαση Υποβρυχίων,Bernard &Graefe Verlag,Koblenz 1986, σελ.23).

Όσοι αμφιβάλουν για την αυθεντία του Γκάμπλερ, ας αναζητήσουν το βιογραφικό του.

Αμυντική γραμμή

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2006 οι ανάδοχοι της σύμβασης των υποβρυχίων Τύπου 214 ανακοίνωσαν πως το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ήταν έτοιμο να παραδοθεί εμπρόθεσμα, μετά τις δοκιμές εν πλω του προηγούμενου μήνα. Το ΥΠΕΘΑ αρνήθηκε να παραλάβει το υποβρύχιο, επικαλούμενο 6 μείζονες τεχνικές αποκλίσεις. Οι ανάδοχοι αποδέχθηκαν την πλειονότητα των αποκλίσεων αυτών και δεσμεύθηκαν να τις αποκαταστήσουν μετά την παράδοση, επισημαίνοντας πως ήταν συνήθεις για το πρώτο υποβρύχιο ενός νέου τύπου.

... Στην προκειμένη περίπτωση και μετά από διαπραγματεύσεις με αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΑ, οι ανάδοχοι υπέγραψαν στις 17 Απριλίου 2007 τεχνική συμφωνία με κοινά αποδεκτές λύσεις για τις 5 αποκλίσεις και συγκεκριμένα για το ίχνος θορύβου, το περισκόπιο, τα συστήματα μάχης ISUS 90-15 και Πρόωσης Ανεξάρτητης του Αέρα (ΑΙΡ) καθώς και την εισροή ύδατος στο υδραυλικό σύστημα.... Με δεδομένο το αδιέξοδο, το ΥΠΕΘΑ ζήτησε να γνωματεύσει η γερμανική αρχή διασφάλισης ποιότητας του Ομοσπονδιακού Γραφείου Στρατιωτικής Τεχνολογίας και Προμηθειών (BWB) για το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, με αποτέλεσμα να αρχίσουν επαφές μεταξύ των δύο υπουργείων Άμυνας και ανταλλαγή σχεδίων Μνημονίου Κατανόησης (MoU).... Ακολούθησε τον Ιανουάριο του 2009 συνάντηση των αναδόχων και αρμόδιας επιτροπής του ΥΠΕΘΑ, με σκοπό την αναθεώρηση της σύμβασης 012Β/2000 για να περιγραφεί η παρούσα κατάσταση του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ μετά την εφαρμογή των τεχνικών μέτρων, επιτρέποντας έτσι την παραλαβή του υποβρυχίου και την αντίστοιχη μετατροπή των επόμενων τριών Τύπου 214 κατασκευής ΕΝΑΕ.Οι ανάδοχοι θεωρούσαν πως ήταν δυνατή η σύντομη εξεύρεση λύσης για την αποδοχή του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και την καταβολή των καθυστερούμενων πληρωμών του προγράμματος, οι οποίες ήταν τότε ?395 εκατ. Η επιτροπή της ΓΔΑΕΕ αντέτεινε πως οι συνομιλίες θα άρχιζαν με βάση την κατάσταση στις 30 Σεπτεμβρίου 2006, ενώ θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί απροσδιόριστη σειρά πρόσθετων δοκιμών εν πλω. Αξίζει να επισημανθεί πως η σύμβαση προβλέπει 60 δοκιμές εν πλω για το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, από τις οποίες ολοκληρώθηκαν στο παρελθόν με επιτυχία οι 36, ενώ στις υπόλοιπες προέκυψαν διάφορες παρατηρήσεις. Για τους αναδόχους, η θέση της επιτροπής ισοδυναμούσε με διαγραφή των προηγούμενων συνομιλιών και απόρριψη των δοκιμών εν πλω υπό την επίβλεψη της BWB.... Ανάλογα συνέβησαν στην περίπτωση του προγράμματος Neptune II, για την αναβάθμιση και γενική επισκευή τριών υποβρυχίων Τύπου 209/1200. Η φάση υλοποίησης άρχισε με την άφιξη του ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) στον Σκαραμαγκά, το Νοέμβριο του 2004. Το ανθεκτικό σκάφος κόπηκε μετά τον πύργο -όπου επρόκειτο να προστεθεί το τμήμα ΑΙΡ- και μετά το μηχανοστάσιο, για να αφαιρεθούν οι 4 πετρελαιοκινητήρες με τις ηλεκτρογεννήτριες, ο ηλεκτροκινητήρας πρόωσης, οι αντλίες κυτών και γενικά όσα συστήματα επρόκειτο να υποβληθούν σε γενική επισκευή και έλεγχο από τους αρχικούς κατασκευαστές, ή να αντικατασταθούν.Κατά την επιθεώρηση όμως των συστημάτων αυτών και του υποβρυχίου συνολικά, προέκυψε η απαίτηση εκτέλεσης ορισμένων πρόσθετων εργασιών, τις οποίες δεν κάλυπτε η σύμβαση.... Η σύμβαση προέβλεπε πως τα ΕΝΑΕ θα ενημέρωναν το ΠΝ σχετικά με τις επιπτώσεις των πρόσθετων αυτών εργασιών στο κόστος και στο χρονοδιάγραμμα, αναμένοντας σε σύντομο χρονικό διάστημα την απόρριψη ή την αποδοχή τους. Από τον Μάιο του 2005 και στους επόμενους 8 μήνες ζητήθηκε η έγκριση σειράς εργασιών, χωρίς να υπάρξει απάντηση. Στις αρχές του 2006 το ΥΠΕΘΑ ενημέρωσε πως οι πρόσθετες εργασίες απαιτούν τροποποίηση της σύμβασης, παρά τις ενστάσεις των ΕΝΑΕ εξαιτίας της πρόκλησης καθυστερήσεων στο πρόγραμμα.... Τον Οκτώβριο του 2007 το ΥΠΕΘΑ απάντησε τελικά πως θεωρεί άκυρη και μηδέποτε συμφωνηθείσα την τροποποίηση της σύμβασης, ενημερώνοντας πως θα συσταθεί νέα επιτροπή για επαναδιαπραγμάτευση! Η συγκεκριμένη επιτροπή συστάθηκε τον... Μάιο του 2008, οι διαπραγματεύσεις άρχισαν τον Ιούνιο και μετά από συνομιλίες ενός μήνα, ΥΠΕΘΑ και ΠΝ ανακοίνωσαν πως οι πρόσθετες εργασίες, το συνεπαγόμενο κόστος και η καθυστέρηση καθιστούσαν πλέον ασύμφορο τον εκσυγχρονισμό των...
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Τα δύο αμυντικά περιοδικά έχουν λάβει θέσεις μάχης σε αντίθετα στρατόπεδα, κάτι που μεταφράζεται ευθέως σε υποστήριξη αντίθετων οικονομικών ή πολιτικών συμφερόντων Αφού αποκλείεται και οι δύο να έχουν ταυτόχρονα δίκιο.

Προσωπικά είμαι διχασμένος. Δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις για να κρίνω αν το υποβρύχιο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και αν αυτά έχουν επιλυθεί, ωστόσο υποστηρίζω 100% ότι οι ένοπλες δυνάμεις πρέπει να παραλάβουν ακριβώς αυτό που παράγγειλαν.

Από την άλλη πλευρά, λόγω της εργασίας μου έρχομαι σε επαφή με το δημόσιο σε έργα ύψους αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και έχω αντιληφθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις τις αποφάσεις παίρνουν άσχετοι με το αντικείμενο υπάλληλοι, συχνά ξεροκέφαλοι και ανίδεοι. Το ίδιο θεωρώ ότι μπορεί να συμβαίνει και εδώ, οπότε να έχουν μπλέξοι οι Γερμανοί με εμάς και όχι το αντίστροφο.

Το σίγουρο είναι ότι και στον αμυντικό τύπο βλέπουμε παρατηρούμε - δυστυχώς - τα φαινόμενα της κατευθυνόμενης δημοσιογραφίας.
Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Su-35 »

yandr έγραψε:Τα δύο αμυντικά περιοδικά έχουν λάβει θέσεις μάχης σε αντίθετα στρατόπεδα, κάτι που μεταφράζεται ευθέως σε υποστήριξη αντίθετων οικονομικών ή πολιτικών συμφερόντων Αφού αποκλείεται και οι δύο να έχουν ταυτόχρονα δίκιο.

Ως συνήθως!

thrakiotis
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης
Δημοσιεύσεις: 963
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 22, 2009 1:55 am
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από thrakiotis »

yandr έγραψε:Τα δύο αμυντικά περιοδικά έχουν λάβει θέσεις μάχης σε αντίθετα στρατόπεδα, κάτι που μεταφράζεται ευθέως σε υποστήριξη αντίθετων οικονομικών ή πολιτικών συμφερόντων Αφού αποκλείεται και οι δύο να έχουν ταυτόχρονα δίκιο.

Προσωπικά είμαι διχασμένος. Δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις για να κρίνω αν το υποβρύχιο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και αν αυτά έχουν επιλυθεί, ωστόσο υποστηρίζω 100% ότι οι ένοπλες δυνάμεις πρέπει να παραλάβουν ακριβώς αυτό που παράγγειλαν.

Από την άλλη πλευρά, λόγω της εργασίας μου έρχομαι σε επαφή με το δημόσιο σε έργα ύψους αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και έχω αντιληφθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις τις αποφάσεις παίρνουν άσχετοι με το αντικείμενο υπάλληλοι, συχνά ξεροκέφαλοι και ανίδεοι. Το ίδιο θεωρώ ότι μπορεί να συμβαίνει και εδώ, οπότε να έχουν μπλέξοι οι Γερμανοί με εμάς και όχι το αντίστροφο.

Το σίγουρο είναι ότι και στον αμυντικό τύπο βλέπουμε παρατηρούμε - δυστυχώς - τα φαινόμενα της κατευθυνόμενης δημοσιογραφίας.
θα συμφωνησω 100% σε οτι λεςΕικόνα
Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Su-35 »

Στο «στόχαστρο» της Ταϊβάν τα ελληνικά Τ-214


Σύμφωνα με δημοσίευμα ενός από τα μεγαλύτερα σε
Κυκλοφορία περιοδικά στην Ταϊβάν, το πολεμικό ναυτικό
Της ασιατικής χώρας εκδήλωσε ενδιαφέρον για την αγορά
Των τεσσάρων υποβρυχίων τύπου Τ-214 που το ελληνικό
Πολεμικό ναυτικό αρνείται να τα εντάξει στο στόλο του,
Λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει πως ομάδα αξιωματικών του
Πολεμικού ναυτικού της Ταϊβάν, μετέβη στο Κίελο και
Συναντήθηκε με κορυφαία στελέχη της
Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) για τα εν λόγω
Υποβρύχια.

Το υπουργείο Αμυνας της Ταϊβάν αρνήθηκε να επιβεβαιώσει
Ή να απορρίψει ως ανυπόστατες τις πληροφορίες-τηρώντας
Τακτικές ίσων αποστάσεων-μιας και παράλληλα είναι σε
Εξέλιξη διαπραγματεύσεις με αμερικανικές και γαλλικές
Εταιρίες για το πρόγραμμα προμήθειας νέου υποβρυχίου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

thrakiotis
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης
Δημοσιεύσεις: 963
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 22, 2009 1:55 am
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από thrakiotis »

Σειρά συσκέψεων πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας, μεταξύ της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, με σκοπό την αναζήτηση λύσης σε ό, τι αφορά το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη ναυπήγηση των γερμανικών υποβρυχίων Τ-214 στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Για το λόγο αυτό ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, συνοδευόμενος από τον αναπληρωτή ΥΕΘΑ Πάνο Μπεγλίτη, παρουσίασαν χθες τις προτάσεις τους σε ευρεία διυπουργική συνάντηση, που προΐσταντο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος.

Οι προτάσεις αυτές εξετάζονται από τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Οικονομίας, από τα οποία το υπουργείο Αμυνας περιμένει το «πράσινο φως» για να προβεί στις απαραίτητες διαβουλεύσεις για λύση του προβλήματος.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
thrakiotis
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης
Δημοσιεύσεις: 963
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 22, 2009 1:55 am
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από thrakiotis »

Το θέμα των υποβρυχίων έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, αφού οι εξελίξεις φαίνεται να είναι προδιαγεγραμμένες: Η νέα κυβέρνηση ξεκινά από εκεί που σταμάτησε η παλαιά. Παραλαβή των τριών Type-214 και αναμόρφωση της σύμβασης Neptune II με άμεση παραλαβή του S118 «Ωκεανός», και ναυπήγηση δύο νέων 209/1400 ΑΙΡ.

Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν στο defencenet.gr ότι «Από την στιγμή που το Πολεμικό Ναυτικό θέλει τα υποβρύχια και θεωρεί ότι το πρόβλημα που αντιμετώπιζαν αποκαταστάθηκε, είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε στην παραλαβή τουλάχιστον των τριών. Για τον «Παπανικολή» μάλλον δεν θα προχωρήσουμε».

Σε ότι αφορά το οικονομικό μέρος η ελληνική πλευρά ήδη έχει έτοιμη μία δόση 150 εκατ. Ευρώ...

Το γεγονός ότι η Thyssen έχει καταγγείλει τις δύο συμβάσεις, οπωσδήποτε περιπλέκει τα πράγματα (στην Γερμανία τελευταία στιγμή πριν τις ελληνικές εκλογές επικράτησε η άποψη των «σκληρών» και μάλλον αυτό θα το πληρώσουν ακριβά οι Γερμανοί), αλλά και η θέση των Γερμανών είναι εξίσου δύσκολη. Ως συνιδιοκτήτης το ελληνικό κράτος μπορεί να μπλοκάρει οποιαδήποτε προσπάθεια πώλησης των τεσσάρων υποβρυχίων, αν δεν συμφωνήσει σε μίοα λύση που σε τελική ανάλυση ήταν και πρόταση των Γερμανών...

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
thrakiotis
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης
Δημοσιεύσεις: 963
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 22, 2009 1:55 am
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από thrakiotis »

Όπως έγραψε από χθες το defencenet.gr, το θέμα των υποβρυχίων Τ-214 οδηγείται προς λύση με την δρομολόγηση των διαδικασιών παραλαβής των τριών σκαφών (S121 ΠΙΠΙΝΟΣ,S122 ΜΑΤΡΩΖΟΣ και S123 ΚΑΤΣΩΝΗΣ) και επιστροφή του S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ στην ιδιοκτήτρια εταιρεία.To τελευταίο κοστολογείται περίπου 350 εκατομμύρια ευρώ και μαζί με τα προϋπολογισθέντα να δοθούν 150 εκατομμύρια ευρώ, φτάνουμε στο ποσό των 500 εκατομμυρίωνμ ευρώ που είναι η γερμανική απαίτηση για να τελειώνει τις εκκρεμότητες στην Ελλάδα.

Φυσικά θα ακολουθήσει και η ναυπήγηση των δύο 209/1400 AIP, έτσι ώστε να κλείσει και η εκκρεμότητα με την σύμβαση Neptune II. Βέβαια, όλα αυτά είναι σε θεωρητικό επίπεδο, γιατί σε πρακτικό, μένουν να γίνουν πολλά, πάρα πολλά. Και κατ'αρχήν μία καινούρια (!) σύμβαση που να περιλαμβάνει όλα τα προαναφερθέντα.

Δεν αρκεί μία τροποποίηση των υπαρχουσών συμβάσεων «Αρχιμήδης» και «Neptune II» από την στιγμή που οι Γερμανοί προχώρησαν σε καταγγελία τους, πρέπει αναγκαστικά να γίνουν νέες συμβάσεις, αλλά για να προχωρήσουν οι νέες συμβάσεις, πρέπει πρώτα να εγκατασταθεί στα ΕΝΑΕ ο νέος ιδιοκτήτης που απ'ότι φαίνεται θα είναι ένα βιομηχανικό σχήμα υπό την ηγεσία των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Κάτι που παραδέχθηκε και στην σημερινή ανακοίνωσή του ο Ε. Βενιζέλος, μετά την συνάντησή του με τον Χ. Κ. Ατσποντίεν: «Από τη συζήτηση διαφαίνεται Η δυνατότητα να συγκροτηθεί ένα κοινά αποδεκτό σχήμα λύσης ως προς τα υποβρύχια. Το ζήτημα όμως αυτό συναρτάται και με το ευρύτερο ζήτημα του μέλλοντος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και όλου του ναυπηγικού κλάδου που χειρίζονται, κατά βάση, τα Υπουργεία Οικονομικών Και Οικονομίας».

Η συνάντηση Ν. Ταβουλάρη και Χ. Κ. Ατσποντίεν ήταν ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς ήταν η πρώτη μετά την καταγγελία της σύμβασης από πλευράς Γερμανών, αλλά και η πρώτη μετά την απόφασή τους να αποχωρήσουν στις 31 Οκτωβρίου. Η συνάντηση έγινε μέσα σε καλό κλίμα, αλλά τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν είναι πολλά και το χρονικό διάστημα μικρό.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Su-35 »

Φως ή τρένο «στην άκρη του τούνελ» για υποβρύχια &Ναυπηγεία;1/2
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Π. Μπεγλίτης επιβεβαίωσε επίσημα την πρόθεση παραλαβής των τριών υποβρυχίων Τύπου 214 ελληνικής ναυπήγησης, αλλά όχι και του γερμανικής κατασκευής ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Πρόκειται για θέση με καίριες αντιφάσεις και κινδύνους για το Πολεμικό Ναυτικό.

Αναλυτικότερα, σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 984» και στους δημοσιογράφους Μ. Κοττάκη και Β. Πάικο στις 20 Οκτωβρίου, ο κ. Μπεγλίτης δήλωσε κατηγορηματικά:«Βεβαίως το υποβρύχιο που είχε παρουσιάσει προβλήματα δεν πρόκειται να το πάρει το Πολεμικό Ναυτικό.[... ] Εμείς με βάση τις εισηγητικές εκθέσεις των αρμοδίων του Πολεμικού Ναυτικού και του ΓΕΝ δεν πρόκειται να το παραλάβουμε. Θα συνεχίσουμε την πολιτική που είχε ακολουθήσει και η τελευταία κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός τότε, ο κ. Μεϊμαράκης. Βεβαίως θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία κατασκευής των τριών υποβρυχίων στο ναυπηγείο του Σκαραμαγκά, που δεν έχουν πρόβλημα γιατί είχαν ενσωματώσει αλλαγές και μετατροπές στο πλαίσιο των τεχνικών προδιαγραφών και της επιχειρησιακής ικανότητας που είχε περιγραφεί στη σύμβαση του... »

Για πρώτη φορά εμφανίζεται επίσημη αναφορά σε «αλλαγές και μετατροπές» των τριών υποβρυχίων του Σκαραμαγκά σε σχέση με το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, δημιουργώντας εύλογες απορίες με βάση το χρονοδιάγραμμα κατασκευής των υποβρυχίων. Κατά το αρχικό χρονοδιάγραμμα, η καθέλκυση των τριών τελευταίων υποβρυχίων πραγματοποιείται ακριβώς 12 μήνες μετά την ενοποίηση των 5 τμημάτων του ανθεκτικού σκάφους. Η καθέλκυση του υποβρυχίου ΠΙΠΙΝΟΣ πραγματοποιήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2007, με καθυστέρηση τεσσεράμισι μηνών έναντι της πρόβλεψης του χρονοδιαγράμματος για την 1η Οκτωβρίου 2006. Η καθυστέρηση αυτή πιθανότατα ήταν αποτέλεσμα κυρίως της αρχικής σειράς μετατροπών -τοποθέτηση βαλβίδων στις οπές θαλασσέρματος, διεύρυνση των σχισμών αποστράγγισης της ελεύθερα κατακλυζόμενης υπερκατασκευής καταστρώματος, τοποθέτηση φρακτών στο εσωτερικό του κατά μήκος- μετά την παρατήρηση για υπερβολική κλίση διατοιχισμού κατά τις δοκιμές εν πλω του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Ωστόσο δεν αποκλείεται να καθυστέρησε επίσης η ενοποίηση του ανθεκτικού σκάφους, η οποία προβλεπόταν για τις 30 Σεπτεμβρίου 2005. Οι όποιες «αλλαγές και μετατροπές» μετά την ενοποίηση του ανθεκτικού σκάφους ασφαλώς και μπορούν να εφαρμοσθούν αναδρομικά στο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Ωστόσο οι δοκιμές αποδοχής εν πλω του τελευταίου -όπου καταγράφηκαν οι παρατηρήσεις, περιλαμβανόμενης της κλίσης διατοιχισμού- πραγματοποιήθηκαν το καλοκαίρι του 2006, πολύ αργότερα από την ενοποίηση των τμημάτων ανθεκτικού σκάφους του ΠΙΠΙΝΟΣ!

Όταν ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Γ. Καραμαλίκης ΠΝ αποκάλυψε την πρόθεση απόρριψης του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ στους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στις 27 Μαΐου 2009, ουδέν ανέφερε για «αλλαγές και μετατροπές» των επόμενων τριών υποβρυχίων. Αντίθετα τόνισε πως η πλέον πρόσφατη σειρά μετατροπών του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ -μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2009- εξάλειψε όλες τις τεχνικές παρατηρήσεις, ενδεικτικά περιορίζοντας την κλίση διατοιχισμού στις 18°. Έτσι, ο Α/ΓΕΝ διέψευσε προκαταβολικά τον κ. Αναπληρωτή υπουργό!

http://www.hellenicdefense.gr/

Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Su-35 »

Φως ή τρένο «στην άκρη του τούνελ» για υποβρύχια &Ναυπηγεία;2/2
Για να δικαιολογήσει την εγκατάλειψη του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ο Α/ΓΕΝ ανέφερε πως θα απαιτηθεί σύντομα η αντικατάσταση του συσσωρευτή κόστους ?4 εκατομμυρίων και πως δεν είναι σαφής για το ΠΝ η κατάσταση του υποβρυχίου, μετά τις διαδοχικές μετατροπές για την εξάλειψη των παρατηρήσεων. Επικαλέσθηκε μάλιστα ακόμη και λόγους... Γοήτρου του ΠΝ, επειδή το υποβρύχιο είναι πλέον... «δυσφημισμένο»! Επομένως ο Α/ΓΕΝ υποστήριζε ουσιαστικά πως τα ναυπηγεία HDW, έχοντας ναυπηγήσει από το 1959 περί τα 74 υποβρύχια στο Κίελο και έχοντας επισκευάσει, μετασκευάσει και αναβαθμίσει δεκάδες, διέπραξαν... Κακοτεχνίες στις μετατροπές του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ! Ταυτόχρονα ο Α/ΓΕΝ και ο κ. Αναπληρωτής υπουργός προεξοφλούν την αποδοχή του πρώτου, δεύτερου και τρίτου υποβρυχίου ελληνικής ναυπήγησης στην ιστορία, καθώς και του ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) μετά την πλήρη ανακατασκευή του στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ, στο πλαίσιο του προγράμματος Neptune II, πάντα υπό την επίβλεψη της... Κακότεχνης HDW!

Υπενθυμίζεται πως μόνον το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ υποβλήθηκε στην πλέον πρόσφατη σειρά μετατροπών για τον περιορισμό της κλίσης διατοιχισμού, περιλαμβάνοντας ενδεικτικά την κατάργηση της δεξαμενής ψύξης καυσαερίων βάρους 5 τόνων από την υπερκατασκευή, η οποία αντικαταστάθηκε από οχετό καυσαερίων διπλού τοιχώματος, με κυκλοφορία ύδατος ενδιάμεσα για ψύξη. Η απόρριψη του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ουσιαστικά αφαιρεί το έδαφος στο οποίο στηρίζεται η πρόθεση αποδοχής των επόμενων τριών υποβρυχίων Τύπου 214.

Βεβαίως, στις 9 Ιανουαρίου 2009 ο Α/ΓΕΝ δήλωνε στους διαπιστευμένους συντάκτες του ΥΠΕΘΑ πως δεν απέμενε παρά η αναθεώρηση της σχετικής σύμβασης εντός διμήνου ή τριμήνου, για να εφαρμοσθούν οι τελικές μετατροπές στα υπόλοιπα υποβρύχια και να παραληφθεί επίσημα το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου!

Στην προαναφερόμενη συνέντευξη, ο κ. Μπεγλίτης ανέφερε επίσης πως «... Μπορούμε να πάρουμε το αντίτιμο της πώλησης» του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, καθώς υπάρχουν «... Όροι μέσα στη σύμβαση που μπορούν να ενεργοποιηθούν για μια τέτοιου είδους συναλλακτική πράξη. »

Υπενθυμίζεται πως η Σύμβαση 012Β/00 κατασκευής τριών υποβρυχίων Τύπου 214 υπεγράφη στις 15 Φεβρουαρίου 2000 και ήταν ύψους 430,84 δισ. Δρχ.(?1.264,39 εκατ). Στις 31 Μαΐου 2002 υπεγράφη η Τροποποίηση Νο 3 της προαναφερόμενης σύμβασης, ύψους ?409 εκατ. Για την κατασκευή ενός ακόμη υποβρυχίου. Το άθροισμα έφθανε τα ?1.673,43 εκατ, επομένως το μέσο κόστος κάθε υποβρυχίου ήταν ?418,35 εκατ. Εάν το αντίτιμο της πώλησης σε τρίτο είναι περί τα ?350 εκατ, όπως αναφέρεται σε ορισμένα δημοσιεύματα, το ελληνικό δημόσιο θα υποστεί ζημία σχεδόν ?70 εκατ! Είναι σύννομο αυτό; Και ποιος ακριβώς θα αναλάβει την ευθύνη;

Επιπλέον, είναι αποδεκτή για το ΠΝ η απώλεια ενός υποβρυχίου αξίας τουλάχιστον ?418,35 εκατ. Με ζημία δεκάδων εκατομμυρίων, για να μην επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο με το κόστος... ?4 εκατ. Του συσσωρευτή;

Τελικά, οι «... Εισηγητικές εκθέσεις των αρμοδίων του Πολεμικού Ναυτικού και του ΓΕΝ... » για απόρριψη του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, συγκαλύπτουν ακριβώς τις τεράστιες ευθύνες «των αρμοδίων» και της προηγούμενης κυβέρνησης συνολικά για το αδιέξοδο στα προγράμματα υποβρυχίων -με αποτέλεσμα την καταγγελία των σχετικών συμβάσεων στις 21 Σεπτεμβρίου από τους αναδόχους- ενώ είναι εύπεπτες από την παρούσα κυβέρνηση, για λόγους δημοσιονομικής και ταμειακής διευκόλυνσης. Για την απώλεια ενός πλήρως λειτουργικού και αξιόμαχου υποβρυχίου, ποιος νοιάζεται;

Όσο για το μέλλον των ΕΝΑΕ του Σκαραμαγκά, οι εξεταζόμενες λύσεις με εξαγορά τους από εταιρείες επιεικώς σε οικονομική καχεξία, προδικάζουν την επιστροφή στην εποχή των «θαλασσοδανείων» από τράπεζες υπό κρατικό έλεγχο, των παράνομων κρατικών επιδοτήσεων, των προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

http://www.hellenicdefense.gr/

aias
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 356
Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 25, 2009 4:34 am
Ενδιαφέροντα: μονο καλα
Επάγγελμα: υπαλληλακος
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από aias »

Θα συμφωνησω με το hellenicdefence.
thrakiotis
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης
Δημοσιεύσεις: 963
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 22, 2009 1:55 am
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από thrakiotis »

Το συντομότερο δυνατόν ξεκινούν οι δοκιμές εν πλω των τριών υποβρυχίων Type-214, προκειμένου να παραληφθούν από το Π. Ν. ενώ σε ότι αφορά τα ΕΝΑΕ, οι Γερμανοί φαίνεται ότι αποδέχονται να μην προχωρήσουν στην λύση του Σ. Εμμανουήλ και της ΕΠΕ, με την οποία υπέγραψαν το ΜοΑ, αλλά το σημαντικότερο όλων είναι ότι συμφωνήθηκε να αναλάβει την επεξεργασία των προτάσεων που θα καταθέσουν οι Γερμανοί της ΤKMS, διεθνής οίκος. Μέχρι τότε τα ναυπηγεία θα λειτουργούν κανονικά.

Αυτά προκύπτουν από τις δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε. Βενιζέλος, μετά την συνάντηση που είχε στο Μέγαρο Μαξίμου, μαζί με τον υπουργό Επικρατείας Χ. Παμπούκη, με τον εκτελεστικό πρόεδρο της TKMS Η.C.Atzpodien.

O Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος συγκεκριμένα προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Ο Υπουργός Επικρατείας κ. Χάρης Παμπούκης και εγώ δεχθήκαμε σήμερα Στο Μέγαρο Μαξίμου τον Εκτελεστικό Πρόεδρο της Thyssen Group Marine Systems κ. Ηans Cristof Atzpodien σε συνέχεια της πρώτης συνάντησης που είχα μαζί του στις 20 Οκτωβρίου.

Κατά τη σημερινή συνάντηση διαμορφώθηκε ένα κοινά αποδεκτό πλαίσιο για τα βήματα που πρέπει να γίνουν προκειμένου να ολοκληρωθεί το σχήμα που έχει συμφωνηθεί για τα υποβρύχια και να βρεθεί βιώσιμη λύση για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Η γερμανική πλευρά αναλαμβάνει την υποχρέωση να αναζητήσει και να προτείνει υπεύθυνες και αξιόπιστες λύσεις για τα Ναυπηγεία, λύσεις με χρηματοοικονομικό και επιχειρηματικό βάθος. Θα καταρτιστεί έτσι μία λίστα προτάσεων που θα αξιολογηθεί από διεθνή οίκο ο οποίος θα επιλεγεί από την ελληνική κυβέρνηση.

Στο μεταξύ χρονικό διάστημα θα συνεχιστεί ομαλά η λειτουργία των Ναυπηγείων και θα αρχίσουν το ταχύτερο δυνατόν Οι εν πλω δοκιμές των 3 νέων υποβρυχίων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθούν ομαλά και το ταχύτερο δυνατόν τα προγράμματα των υποβρυχίων και να βρεθεί η πιο αξιόπιστη και φερέγγυα λύση για το μέλλον των ναυπηγείων.

Στο μεταξύ τόσο η Thyssen Group όσο και η ελληνική κυβέρνηση θα ενεργούν με καλή πίστη ώστε να επιτευχθεί ο στόχος αυτός που είναι κοινός».

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Su-35 »

Θα συμφωνησω με το defencenet!
Στρατός και θητεία
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης