Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11203
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Nassos »

Έπρεπε να διευκρινήσω "σε υπερηχητικό αεροσκάφος". Αλλά ναι, ο Rolls-Royce Pegasus ήταν ο πρώτος κινητήρας με thrust vectoring. Πάντως ενδιαφέρον σχέδιο ήταν και το Rockwell/MBB Χ-31 (θυμίζει Eurofighter...)

Επίσης οι Γερμανοί, μετα την ενοποίηση, εκμεταλλέυθηκαν στο καλυτερο δυνατό βαθμό τα MiG-29 της πρώην Ανατολικής Γερμανίας.

Άβαταρ μέλους
hermes
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 10, 2006 9:50 pm
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από hermes »

Οι Γερμανοί μετά την ενοποίηση έσπευσαν να αναλύσουν όλα τα Ρωσικής προέλευσης οπλικά συστήματα μεταξύ άλλων και τους πύραυλους ΑΑ τα αντίμετρα των αεροσκαφών τα σκοπευτικά επί κράνους κ. α.

Aor7
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δημοσιεύσεις: 192
Εγγραφή: Δευ Αύγ 28, 2006 9:17 pm
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Aor7 »

hermes έγραψε:Στην τρίτη παρτίδα του EF-2000 σχεδιαζόταν μετάξυ άλλων η ενσωμάτωση τρισδιάστατης Κατευθυνόμενης ώσης.


Βρήκα ένα ενδιαφέρον άρθρο στο eurofighter-typhoon.co.uk (αν και δείχνει να μην έχει ανανεωθεί αδώ και μερικό καιρό.) σχετικά με το Eurofighter και την κατευθυνόμενη ώση:

At this stage there are no definite plans to fit the nozzle to any production Eurofighter.However Eurofighter,EuroJet and a number of consortium nations and other companies have indicated a desire to include the nozzle (if possible) in Tranche-3 aircraft (due from 2010).This would fit with the stated desire of the four consortium nations to incorporate new technologies in sucessive Eurofighter production runs.The current Eurofighter structure has already been strengthened in anticipation of increased loads created by TVC as well as higher output EJ2x0 series powerplants.


Απ' όσο ξέρω, υπήρχαν σχέδια για πτητικές δοκιμές του EJ-2000 με τα εν' λόγω ακροφύσια της ITP πριν 3-4 χρόνια. Νομίζω όμως ότι τελικά τίποτε δεν έγινε.

Άβαταρ μέλους
hermes
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 10, 2006 9:50 pm
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από hermes »

Το θέμα της κατευθυνόμενης ώσης δεν νομίζω ότι απασχολεί την ΠΑ. Το ότι προβάλλεται ως πλεονέκτημα ενός αεροσκάφους το οποίο μόνο διακοσμητικό ρόλο θα παίξει στον διαγωνισμό της ΠΑ για το νέο μαχητικό, δεν νομίζω πως πρέπει να μας απασχολεί άλλο.

Τα σύγχρονα μαχητικά δρουν περισσότερο ως πλατφόρμες μεταφοράς εξελιγμένων οπλών και αισθητήρων. Οι κλασικές αερομαχίες έχουν εφαρμογή μόνο στις παρενοχλήσεις που κάνουν οι τούρκοι στο Αιγαίο στα πλαίσια της αμφισβήτησης του εναέριου χώρου. Σε ενδεχόμενη σύρραξη τα φίλια αεροσκάφη θα αντιμετωπίσουν μπαράζ BVRπύραυλων. Θα πρέπει να έχουν τους κατάλληλους αισθητήρες και όπλα για να προλάβουν τον αντίπαλο. Με ελιγμούς Κόμπρα κ. α. δεν νομίζω πως θα επιβιώσουν αν και αμφισβητούνται οι ικανότητες ελιγμών του με οπλικό φορτίο και καύσιμα για την εκτέλεση αποστολής. Τα σύγχρονα μαχητικά πρέπει να αποτελούν μέρος ενός ολοκληρωμένου συστήματος αεράμυνας το οποίο θα λειτουργεί αρμονικά με τα υφιστάμενα μέσα. Οι τεχνικές αποφυγής ΑΙΜ-120 από τα αμυνόμενα αεροσκάφη υπάρχουν αλλά πόσους πύραυλους θα καταφέρουν να αποφύγουν;

loxias
Δεκανέας - ΟΒΑ
Δεκανέας - ΟΒΑ
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: Πέμ Αύγ 10, 2006 5:11 pm
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από loxias »

Ένα αεροσκάφος θεωρείται ολοκληρωμένο όταν πληρεί όλες τις προδιαγραφές, ακόμα και των δυνατοτήτων που έχει σε κλειστή αερομαχία. Αλλίως εαν θεωρούσαν οι πολεμικές αεροπορίες τα αεροσκάφη μόνο πλατφόρμες δεν θα τους απασχολούσαν οι επιδόσεις και θα αγόραζαν C-135 με υπερσύγχρονα ραντάρ και αισθητήρες και 20 ΑΙΜ-120 on load! Εάν ένα αεροσκάφος βρεθεί σε visual range με ένα άλλο (ουκ ολίγες φορές σε πολεμικές επιχειρήσεις) χωρίς να υπάρξει προηγούμενο στίγμα τότε ο πιλότος τι κάνει; εκτοξεύει AIM-120; Μη ξεχνάμε ότι το περιβάλλον του Αιγαίου δεν έχει και τις αχανείς εκτάσεις. Τις περισσότερες φορές η κλειστή αερομαχία είναι αναγκαστική επιλογή απευθείας αντιπαράθεσης με τον αντίπαλο και όχι ηλεκτρονικό παιχνιδάκι που διασκεδάζουν Έλληνες και Τούρκοι πιλότοι.

Το περιβάλλον του Αιγαίου είναι καλώς ή κακώς περιβάλλον κλειστών αερομαχίων με βάση τα σημερινά χερσαία και θαλάσσια σύνορα.

Έχουμε βέβαια αφήσει να εννοηθεί ότι τα ρώσικα BVR όπλα είναι χειρότερα από τα αμερικανικά όπλα κακώς κατά την γνώμη μου
Άβαταρ μέλους
hermes
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 10, 2006 9:50 pm
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από hermes »

Οι ρωσικοί BVRπύραυλοι είναι παρά πολύ καλά όπλα. Προσωπικά πιστεύω πως είναι πιο αξιόπιστα από τα αντίστοιχα του δυτικού οπλοστασίου για πόλους λόγους. Όμως η δική μας ΠΑ έχει δαπανήσει καλώς ή κακώς τα τελευταία χρόνια σε δυτικής κατασκευής αεροσκάφη και οπλισμό. Κατά την γνώμη μου η ΠΑ δεν μπορεί αυτή την στιγμή να προμηθευτεί ρωσικής κατασκευής όπλα κυρίως για λόγους κόστους.

Τώρα για τις κλειστές αερομαχίες από την στιγμή που οι πύραυλοι IRIS-Tκαι ΑΙΜ-9Χ σε συνδυασμό με το σκοπευτικό επί κράνους μπουν στο προσκήνιο η υπέρ ευελιξία μάλλον είναι κάτι περιττό.

Rossos
Πολίτης
Πολίτης
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Δευ Ιαν 29, 2007 1:31 am
Τοποθεσία: Rwanda
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Rossos »

"Το ότι προβάλλεται ως πλεονέκτημα ενός αεροσκάφους το οποίο μόνο διακοσμητικό ρόλο θα παίξει... Τα σύγχρονα μαχητικά δρουν περισσότερο ως πλατφόρμες μεταφοράς εξελιγμένων οπλών και αισθητήρων. Οι κλασικές αερομαχίες έχουν εφαρμογή μόνο στις παρενοχλήσεις που κάνουν οι τούρκοι στο Αιγαίο..."

Συγνώμη, παιδιά. Τυχαία βρέθηκα εδώ, αλλά θα σας πώ κάτι. Οι δικοί μας το ίδιο λάθος έκαναν όταν σχεδίασαν το ΜιΓ-23, που ήταν απλώς πλάτφόρμα, ένα υπερηχητικό "πυραυλοφόρο" με αισθητήρες. Ακόμα ήθελαν να καταργήσουν εκπαίδευση στο πιλοτάρισμα με ελιγμούς μεγάλης δυσκολίας. "Γιατί; - έλεγαν-ρίχνεις έναν πύραυλο και αυτό ήταν". Λιγότερος κόστος εκπαίδευσης, λιγότερος κήνδυνος. Και αποδείχθηκε λάθος. Ενώ οι αμερικάνοι υπολόγισαν τις δυσάρεστες εμπειρίες από προηγούμενες αποτυχίες και έφτειαξαν το Φ-15. Μετά από την εμφάνιση του ΜιΓ-15 ήταν η πρώτη φορά που μείναμε πίσω για αρκετό διάστημα, μέχρι να φτειάξουμε τα Σου-27.

Το σκοπευτικό επί κράνους τα ΜιΓ-29 το είχαν εξ'αρχής, δηλαδή ο πιλότος έπρεπε μόνο να γυρίσει το κεφάλι του για να "πιάσει" η κεφαλή του πυραύλου το στόχο, και τον εκτόξευε χωρίς να αλλάξει πορεία. Ωστόσο θεώρησαν σκόπιμο να το κάνουν υπερευέλικτο.

Και όλα τα σύγχρονα και τα ακόμα σχεδιαζόμενα μαχητικά θα είναι υπερευέλικτα.

Όσον αφορά τα Σού-30, κάπου έχω διαβάσει ότι σε ασκήσεις τα Ινδικά Σου σάρωσαν και εγκλώβισαν όλα τα Φ-15 κάποιας άλλης χώρας που συμμετείχε, και δεν επρόκειτο για κλειστές αερομαχίες.

Όσο για τη συμβατότητα με τα ΝΑΤΟικά στάνταρ, ναι είναι το πιο δύσκολο θέμα. Αλλά ίσως θα μπορούσατε να την απαιτήσετε από τους κατασκευαστές, ως όρο για την αγορά. Αν θέλουν να τα πουλήσουν, τι να κάνουν, θα χορέψουνΕικόνα

Για τα Φ-16 δεν έχω καλή γνώμη. Πώς μπορούν μερικοί και τα αγοράζουν τον 21 αιώνα! Να σας πώ, ότι τα γερμανικά ΜιΓ-29, όταν μεταφέρθηκαν σε ΝΑΤΟικές βάσεις για "εξετάσεις", νίκησαν τα αμερικάνικα Φ-16 με σκορ 29/1(!). Και αυτό πριν ανακαλύψουν οι αμερικάνοι τους καινούργιους ρωσικούς πυραύλους αέρος-αέρος που έμειναν "κατά λάθος" στις γερμανικές αποθήκες.

Αν και, κατά τη γνώμη μου, κάθε χώρα πρέπει να αποφεύγει να αγοράζει ξένα όπλα. Αυτή τη στιγμή για σας ίσως τα λιγότερο ξένα είναι τα ευρωπαικά. Αλλά αυτό κάποτε μπορεί και να αλλάξει.Εικόνα

Captain

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Captain »

Paidia akouste me kala.Loion kala ta Suk-hoi den lew,alla den mas pane.Pisteuw oti ta klutera gia amuna einai ta Eurofighter.Ante kai ta Gripen.Ta nea amerikanika einai malakies,kai den einai katallhla gia amuna. ΕικόναEuxaristwΕικόνα
Anonymous

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Anonymous »

Sukhoi και τα μυαλά στο μίξερ!1/4 του κόστους σε σχέση με Eurofighter, με καλύτερη απόδοση!

Markos_Hdi
Ταξίαρχος
Ταξίαρχος
Δημοσιεύσεις: 1624
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 2:38 am
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Markos_Hdi »

Κάποιος μου είχε πει για μια άσκηση που είχανε κάνει ρωσικά με αμερικανικά μαχητικά. Ο Ρώσος πιλότος είπε στον αμερικανό να πάρει το πλεονέκτημα αρχικά με το να τον μπροστά του και αυτό που έγινε ήταν να του ξεφύγει αρκετά εύκολα με την γνωστή "κίνηση της κόμπρας" και μερικές στιγμές αργότερα να του καταφέρει ένα ωραιότατο lock on.
Το έχει ακούσει κανείς άλλος ή είναι μόνο μύθος;
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11203
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Nassos »

Μύθος είναι. Και αυτή την ιστορία την είχα διαβάσει σε ξένο forum και κανένας δεν μπορούσε να τη διασταυρώσει.

Και καλά αυτή η "αερομαχία" έγινε μεταξύ ενός Ινδικού Su-30 και ενός F-15.

Το ότι μπορεί να κάνει τον ελιγμό κόμπρα μπορεί να είναι εντυπωσιακό αλλά δεν προσφέρει και πολλά πλεονεκτήματα. Εξάλλου υπάρχει καταπόνηση αεροπλάνου.

Μεταξύ ενός Γερμανικού MiG-29 και ενός F-15 έγινε "αερομαχία". Και μάλιστα οι Αμερικανοί αγόρασαν μερικά για αξιολόγηση.

Η Luftwaffe, που είχε MiG-29 από την Ανατολική Γερμανία (τα έδωσε στην Πολωνία αναβαθμισμένα), είδε ότι αυτό το αεροπλάνο με τον πύραυλο R-77 Vympel είναι ένας πολύ επικίνδυνος συνδυασμός.

Γι΄αυτό και η Γερμανία αποφάσισε την ανάπτυξη του METEOR.
Markos_Hdi
Ταξίαρχος
Ταξίαρχος
Δημοσιεύσεις: 1624
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 2:38 am
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Markos_Hdi »

Κατάλαβα! Ο ελιγμός "κόμπρα" για ποιο λόγο δεν είναι πρακτικός;

Και τι έγινε στην εικονική αερομαχία mig με τα F-15;
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11203
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Ποιοι ψηφίζουν Su-30MK Sukhoi;

Δημοσίευση από Nassos »

Για την αερομαχία MiG-29 και F-15 μπορείς να δείς εδώ

Ο ελιγμός Cobra λόγω της Γωνίας Επιθέσεως (AoA) (90-120 μοίρες) αυξάνει τα επίπεδα G. Σε περιοδικό υπήρχε αναφορά ότι μπορεί να φτάσει και τα 15G!! Η στολή του πιλότου αντέχει μέχρι τα 11G - 12G. Αν αληθεύει κάτι τέτοιο τότε υπάρχει πιθανότητα ο πιλότος να λιποθυμίσει και να χάσει τον έλεγχο.

Τα Su-27 και MiG-29 έχουν σχεδιαστεί έτσι (μεγάλες εισαγωγές αέρα, κατάλληλα σχεδιασμένο Fly-by-Wire και Flight Control System) για να μπορούν να κάνουν τέτοιες μανούβρες.

Πιστεύω ότι περισσότερα πλεονεκτήματα έχουν τα αεροσκάφη με 3 διαστάσεων TVC (Thrust Vector Control), όπως τα Su-30 και Su-37, αν και πάλι υπάρχει πολυπλοκότητα συστήματος.
Στρατός και θητεία
Κλειδωμένο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες