Εμπορικό Ναυτικό και Φορολόγηση

Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
dn24
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3013
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 15, 2010 7:01 pm
Τοποθεσία: Εμπ. Ναυτικό
Ενδιαφέροντα: Μηχανολογία, Alfa Romeo, Παναθηναϊκός
Επάγγελμα: Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Επικοινωνία:

Εμπορικό Ναυτικό και Φορολόγηση

Δημοσίευση από dn24 »

Έτος επενδύσεων το 2013 για τους Έλληνες εφοπλιστές:

Η καταβολή φόρων και από τα πλοία με ξένη σημαία συνιστά μία σημαντική τομή στο φορολογικό καθεστώς που διέπει την ελληνόκτητη ναυτιλία, καθώς για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της χώρας, τα πλοία υπό ξένη σημαία, που τα διαχειρίζονται ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, καταβάλλουν φόρο.

Οι μεταρρυθμίσεις:

Ακόμη μεγαλύτερη σημασία έχει ότι η μεταρρύθμιση αυτή έγινε σε μεγάλο βαθμό αποδεκτή από τον ελληνικό εφοπλισμό. Επισημαίνεται πως αναμένεται μία ακόμη εξέλιξη σε ό, τι αφορά τη φορολόγηση του υπό ελληνική σημαία πλοίου, η οποία θα αυξηθεί περαιτέρω. Υπενθυμίζεται ότι, από τη φορολογία των πλοίων, ο προϋπολογισμός του 2013 προβλέπει έσοδα 94,65 εκατ. Ευρώ, έναντι εσόδων 14,7 εκατ. Ευρώ το 2012 και 14,1 εκατ. Ευρώ το 2011.

Σε ό, τι αφορά το νηολόγιο, στην εισήγησή του ο κ. Βενιάμης αναμένεται να υποστηρίξει ότι ο ελληνικός στόλος εκσυγχρονίζεται συνεχώς και αυξάνει σε χωρητικότητα, γεγονός που πιστοποιείται και από τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Επισημαίνεται ότι, με βάση τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (Νοέμβριος του 2012), στο ελληνικό νηολόγιο ήταν εγγεγραμμένα 812 πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3.000 κοχ, έναντι 820 πλοίων το Νοέμβριο του 2011 και 826 πλοίων το Νοέμβριο του 2010.

Η πορεία του ελληνικού νηολογίου είναι συνυφασμένη και με την πορεία της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτιών. Υπενθυμίζεται ότι στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου περιλαμβάνεται διάταξη που επιτρέπει την υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία στα κατώτερα πληρώματα. Τη συγκεκριμένη διάταξη στηρίζει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και, σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο πρόεδρός της στη «Ν», μπορεί να συμβάλει στη σημαντική αύξηση της απασχόλησης στα υπό ελληνική σημαία πλοία, αυξάνοντας παράλληλα τον αριθμό των πλοίων που είναι στη σημαία.

olympia.gr

Προσωπικά θα σταθώ στην τελευταία παράγραφο, στην οποία αναφέρεται πως πλέον επιτρέπεται η σύναψη ατομικών συμβάσεων στους Ναυτικούς της ποντοπόρου Ναυτιλίας. Το πολυνομοσχέδιο-ντροπή που πέρασαν, θα επιτρέψει την Φιλλιπινέζο-ποίηση των Ελληνικών πληρωμάτων. Μόνο που εδώ δεν είναι Φιλλιπίνες κ. Κ. Υπουργοί. Ο κ. Μουσουρούλης θα έπρεπε να παραιτηθεί αν είχε την αξιοπρέπεια. Ας εξισωσούν λοιπόν τις τιμές στα ράφια των σούπερ-μάρκετ σε τιμές Φιλλιπίνων, για να παίρνω κι εγώ προσωπικά σαν Ναυτικός μισθό Ανθυποπλοιάρχου ή επίκουρου Φιλλιπίνου.

Ο μοναδικός κλάδος που είχε απομείνει με αξιοπρεπή μισθολόγια, πλέον είναι στα χέρια των Αδηφάγων εφοπλιστών, που σαν κοράκια θα ξεζουμίζουν τον Έλληνα Ναυτικό, που λόγω του ιδιαιταίρου της φύσης του επαγγέλματος, είχαν κάποια δικαιώματα σε σχέση με τις στεριανές εργασίες, που πλέον φρόντισαν οργανωμένα να εξαλείψουν.

Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11204
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Εμπορικό Ναυτικό και Φορολόγηση

Δημοσίευση από Nassos »

Έτος επενδύσεων, με μια ναυτιλία στα πρόθυρα κατάρρευσης; Δεν πάμε καλά...

Το ότι εφοπλιστές δέχονται να κάνουν ταξίδια με μικρά ναύλα, ακόμη και αν αυτό "μπαίνει μέσα", μόνο και μόνο για να μην ακινητοποιηθούν σε κάποιο πέλαγος, λέει πάρα πολλά.

Πιο πολλά θα βγάζεις ώς ένοπλος φρουρός σε πλοίο παρά ώς Μηχανικός.

dn24
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3013
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 15, 2010 7:01 pm
Τοποθεσία: Εμπ. Ναυτικό
Ενδιαφέροντα: Μηχανολογία, Alfa Romeo, Παναθηναϊκός
Επάγγελμα: Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Επικοινωνία:

Εμπορικό Ναυτικό και Φορολόγηση

Δημοσίευση από dn24 »

Nassos έγραψε:Έτος επενδύσεων, με μια ναυτιλία στα πρόθυρα κατάρρευσης; Δεν πάμε καλά...

Το ότι εφοπλιστές δέχονται να κάνουν ταξίδια με μικρά ναύλα, ακόμη και αν αυτό "μπαίνει μέσα", μόνο και μόνο για να μην ακινητοποιηθούν σε κάποιο πέλαγος, λέει πάρα πολλά.

Πιο πολλά θα βγάζεις ώς ένοπλος φρουρός σε πλοίο παρά ώς Μηχανικός.



Mα ήδη βγάζεις πιο πολλά σαν ένοπλος φρουρός, απλά αυτή δεν είναι μια θέση στην οποία μπορείς να είσαι μέχρι να συνταξιοδοτηθείς, είναι για λίγο. Ακόμη τα μισθολόγια των Αξιωματικών είναι σε αξιοπρεπή -για την εποχή- επίπεδα τώρα, το πρόβλημα είναι το μετά, το μέλλον.

Ως προς αυτό που αναφέρεις για τους εφοπλιστές, πλέον το πολυνομοσχέδιο πάνω σε αυτό τους ελαφρύνει "για να μην το ακινητοποιήσουν", το Προέβλεψαν Και αυτό οι πολιτικάντηδες, και δίνει το δικαίωμα στους εφοπλιστές να ακινητοποιούν στα λιμάνια για το διάστημα Οκτωβρίου-Μαρτίου (της χαμηλής τουριστικής περιόδου-χειμερινής) τα ποστάλια, με την υποχρέωση κατά τους θερινούς μήνες να βάζουν στην γραμμή αυτή ένα επιπλέον πλοίο. Άρα ποιοί είναι οι χαμένοι; Μα φυσικά οι Ναυτικοί που το διάστημα της ακινητοποίησης δεν θα εργάζονται.

Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11204
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Εμπορικό Ναυτικό και Φορολόγηση

Δημοσίευση από Nassos »

Αναφερόμουν στη ποντοπόρο ναυτιλία, όχι στα Ε/Γ-Ο/Γ.

Εννοείται στα "ποστάλια" η κατάσταση είναι δραματική, για να μην πώ άθλια.

dn24
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3013
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 15, 2010 7:01 pm
Τοποθεσία: Εμπ. Ναυτικό
Ενδιαφέροντα: Μηχανολογία, Alfa Romeo, Παναθηναϊκός
Επάγγελμα: Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Επικοινωνία:

Εμπορικό Ναυτικό και Φορολόγηση

Δημοσίευση από dn24 »

Nassos έγραψε:Αναφερόμουν στη ποντοπόρο ναυτιλία, όχι στα Ε/Γ-Ο/Γ.

Εννοείται στα "ποστάλια" η κατάσταση είναι δραματική, για να μην πώ άθλια.



Στα ποστάλια είναι ελάχιστες οι εταιρείες (βλ.Blue star-superfast) που πληρώνουν στην ώρα τους. Τα μισθολόγια είναι ακόμη και στα ποστάλια αξιοπρεπή (σαφώς μειωμένα σε σχέση με το παρελθόν) αλλά πλέον το πρόβλημα εντοπίζεται στην καθυστέρηση των πληρωμών το οποίο τείνει να γίνει σύστημα από όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές των τοπικών Ακτογραμμών.

Πέραν της ανωτέρω παρένθεσης, Η ποντοπόρος Ναυτιλία αντιθέτως δεν έχει τέτοια προβλήματα ως προς τον χρόνο πληρωμής, όμως το πρόβλημα εντοπίζεται στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων κάτι που έγινε τώρα με το πολυνομοσχέδιο, και στην δραματική μείωση του Έλληνα ναυτικού στα κατώτατα πληρώματα, που προτιμούν εδώ και χρόνια Φιλλιπίνους.

Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Άβαταρ μέλους
Panos011
Υποψήφιος Βαθμοφόρος
Υποψήφιος Βαθμοφόρος
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: Δευ Φεβ 24, 2014 2:51 am
Επικοινωνία:

Εμπορικό Ναυτικό και Φορολόγηση

Δημοσίευση από Panos011 »

Μια ερώτηση, γνωρίζω πως ο ναυτικός φορολογείται λιγότερο από τους άλλους εργαζόμενους γενικώς. Η ερώτησή μου είναι, κανουν κανονικά φορολογική δήλωση η τον φόρο τον πληρώνουν μεσω του μισθού τους; Δηλαδη πληρωνουν κανονικα αλλα λιγοτερο, ή αφαιρείται ενα μικρο ποσό από τον μισθό τους;
Στρατός και θητεία
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης