ΛΟΚ soldier έγραψε:Κατά κύριο λόγω μάλλον το αγοράσαν για να ασκήσουν πιέση προς την Ελλάδα...
Και σαν τι πιεση να ασκησουν; Καντε αυτο αλλιως θα βγαλουμε το αεροπλανοφορο (που δουλευει η μιση τουρκια για να το κραταει σε ενα επιπεδο) να μας το βουλιαξετε;
ΛΟΚ soldier έγραψε:Κατά κύριο λόγω μάλλον το αγοράσαν για να ασκήσουν πιέση προς την Ελλάδα...
Και σαν τι πιεση να ασκησουν; Καντε αυτο αλλιως θα βγαλουμε το αεροπλανοφορο (που δουλευει η μιση τουρκια για να το κραταει σε ενα επιπεδο) να μας το βουλιαξετε;
Επανέρχεται η σκέψη για αεροπλανοφόρο στην Τουρκία (ή στο Έθνος καλύτερα)
Μεγαλόπνοα είναι τα στρατηγικά σχέδια της Τουρκίας, η οποία μέσα στην επόμενη δεκαετία φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε μεγάλη ναυτική δύναμη και να αποκτήσει το πρώτο της αεροπλανοφόρο.
Μεγαλόπνοα είναι τα στρατηγικά σχέδια της Τουρκίας, η οποία μέσα στην επόμενη δεκαετία φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε μεγάλη ναυτική δύναμη και να αποκτήσει το πρώτο της αεροπλανοφόρο.
Σύμφωνα με τον αρχηγό του τουρκικού Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ναύαρχο Μουράτ Μπιλγκέλ, η Αγκυρα σχεδιάζει να αποκτήσει αεροπλανοφόρο, ώστε να μπορεί να προβάλει διεθνώς τη ναυτική της ισχύ, να προστατεύει τις οδούς διεθνούς ναυσιπλοΐας και τα συμφέροντά της.
Ο Μπιλγκέλ δήλωσε ακόμη ότι το τουρκικό ναυτικό θα στραφεί αρχικά στην απόκτηση κορβετών και περιπολικών ταχέων σκαφών, με σκοπό να αυξήσει την ικανότητα επιτήρησης κρίσιμων περιοχών, μεταξύ των οποίων το Αιγαίο και η Ανατολική Μεσόγειος, και σε μία δεκαετία θα στραφεί σε μεγαλύτερα σκάφη, όπως είναι τα αεροπλανοφόρα και τα υποβρύχια.
Σύμφωνα με τη «Hurriyet», το τουρκικό πολεμικό ναυτικό σχεδιάζει σύντομα να αγοράσει τα σχέδια για ένα αεροπλανοφόρο, ενώ το ναυτικό πρόγραμμα της Αγκύρας ήδη περιλαμβάνει τη ναυπήγηση έξι υποβρυχίων και οκτώ κορβετών.
Από την πλευρά του ο Μουράντ Μπαγιάρ, υφυπουργός αμυντικής βιομηχανίας, ανέφερε στο World Bulletin ότι το αεροπλανοφόρο θα λειτουργεί με 1.000 έως 5.000 άτομα προσωπικό και θα φέρει 40 αεροσκάφη βραχείας αποπροσγείωσης, ένα συμβατικό ελικόπτερο, αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας και θα συνοδεύεται από τέσσερις κανονιοφόρους, ένα υποβρύχιο και ένα πετρελαιοφόρο.
Νάσσο και εγώ το ίδιο ακριβώς με εσένα εύχομαι. Τα αεροπλανοφόρα δεν μπορουν να επιχειρήσουν στο αιγαίο. Το αιγαίο έχει χιλιάδες νησιά, νησίδες και βραχονισήδες, αρα πολυ δυσκολα να κινηθεί ένα αεροπλανοφόρο σε τέτοιου είδους περιβάλλον. Επίσης η πολεμική μας αεροπορία και το πυροβολικό των νησιών μας θα κάνουν μεγάλο πανηγύρι και όπως είπε παραπάνω ένας φίλος τα υποβρήχια μας ακόμα πιο μεγάλη χαρά θα κάνουν. Επίσης για να έχεις αεροπλανοφόρο απαιτείται να έχεις και τέλεια πολεμικά πλοία, υποβρήχια, πλοία υποστήριξης κτλ που είναι πάρα πολλά έξοδα. Στην ανατολική μεσόγειο δεν τους παίρνει να πουλήσουν μούρη γιατί απλά υπάρχει το Ισραήλ.
Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το πρόγραμμα, το οποίο (κατά την ταπεινή μου άποψη) δεν θα προσφέρει πολλά σε ελληνο-τουρκικό επίπεδο αλλά θα απογειώσει την στρατηγική αξία της Τουρκίας.
Πόλεμος προσφορών γίνεται από τρεις μεγάλες τουρκικές εταιρίες προκειμένου να αναλάβουν την κατασκευή του πρώτου αεροπλανοφόρου της Τουρκίας. Μάλιστα σήμερα αναμένεται να διεξαχθεί στην Αγκυρα συνάντηση στελεχών της αμυντικής βιομηχανίας με τον Πρωθυπουργό Ταγίπ Ερντογάν προκειμένου να συζητηθούν οι προσφορές. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Χαμπέρτουρκ», οι τρεις που ανταγωνίζονται για να αναλάβουν αυτό το σημαντικό - όχι μόνο στρατιωτικά αλλά και πολιτικά - εγχείρημα είναι οι όμιλοι Κοτς, Καλκάνογλου και Καλκαβάν.
Προκειμένου να ενισχύσει τη ναυτική ισχύ της και να ανταποκριθεί στον ρόλο της διεθνούς δύναμης που θέλει να διαδραματίσει, η τουρκική κυβέρνηση αρχίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή στη χώρα του πρώτου αεροπλανοφόρου της. Η Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας (SSIK) θα συζητήσει τις προσφορές προκειμένου να αποφασιστεί ποιος όμιλος θα εκτελέσει το έργο για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού της Τουρκίας.
Το σχέδιο προβλέπει την κατασκευή ενός αεροπλανοφόρου μήκους 220 μέτρων, που θα λειτουργεί ουσιαστικά ως πλωτή στρατιωτική βάση. Υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου τρία δις. Δολάρια. Αυτό όμως σημαίνει πως η τουρκική Πολεμική Αεροπορία θα προχωρήσει σε περαιτέρω εκσυγχρονισμό της, καθώς δεν διαθέτει αεροσκάφη με δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.
Αρχικά πάντως το σκάφος προβλέπεται να φιλοξενεί ελικόπτερα. Το πρώτο τουρκικό αεροπλανοφόρο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα κατασκευαστεί στα πρότυπα του ισπανικού αεροπλανοφόρου «Χουάν Κάρλος» (κατηγορίας L-61) που είχε επισκεφθεί πέρυσι την Κωνσταντινούπολη.
...
Το πρώτο αεροπλανοφόρο της Τουρκίας αναμένεται να εξοπλιστεί με συστήματα που του επιτρέπουν να πλέει διαρκώς επί 30 ημέρες σε απόσταση 1.700 ναυτικών μιλίων. Τα συστήματα που θα υποστηρίξουν τους χώρους όπου θα βρίσκονται τα αεροσκάφη καθώς και τη μετακίνησή τους θα είναι συμβατά με τα μαχητικά αεροσκάφη JSF (Joint Strike Fighter) τα οποία απογειώνονται και προσγειώνονται καθέτως. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Αγκυρα θα προχωρήσει στην αγορά τέτοιων αεροσκαφών τα επόμενα χρόνια. Το αεροπλανοφόρο θα μπορεί επίσης να μεταφέρει έως και 100 στρατιωτικά οχήματα. Στη δεξαμενή νερού του θα μπορούν να φιλοξενούνται δύο σκάφη χόβερκραφτ.
Κατά τη σημερινή συνάντηση στην Αγκυρα η Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας αναμένεται να αποφασίσει την κατασκευή και άλλων σκαφών για το Πολεμικό Ναυτικό της Τουρκίας.
Εδώ και 15 χρόνια μιλάνε για αεροπλανοφόρο, αεροπλανοφόρο δεν βλέπουμε.
Και καλά έχουν το 1 δις. Ευρώ για να κατασκευάσουν ένα τέτοιο πράγμα, και άλλο τόσο για να αγοράσουν τα STOVL F-35 (αν δεν έχει ακυρωθεί το πρόγραμμα λόγω κόστους), έχουν τα λεφτά για να φτιάξουν και αρμάδα υποστήριξης του αεροπλανοφόρου;
Νεο-οθωμανικές ονειρώξεις των Ερντογάν-Νταβούτογλου, τη στιγμή που δεν μπορούν να νικήσουν το PKK...
Που ξέρεις, ίσως πάνε και σε συμβατικό αεροπλαφόρο τύπου HMS Invicible, αλλά επειδή δεν θα τους φτάνει, θα ζητήσουν πυρηνοκίνητο όπως το Charles De Gaulle.
Και ναι, υπήρχε ένα πρόγραμμα που ακυρώθηκε, και ήταν η αγορά αποβατικών αερόστρομνων μεγάλου τύπου. Αυτά για τα οποία "φώναζαν" οι εδώ "ειδικοί" ότι έπρεπε να πάρουμε, πήραμε και... Η συνέχεια γνωστή, και ας μας λένε Αμερικανοί Ναύαρχοι πόσο σημαντικό asset είναι ένα τέτοιο σκάφος. Για τη Κασπία ναι, για το Αιγαίο όχι.
Εγώ το βλέπω να πηγαίνουν φουλ για πυρηνοκίνητο, σε συνδυασμό με τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι Τούρκοι λειτουργούν συνδυαστικά σε αυτά τα θέματα και είναι πλέον οφθαλμοφανές ότι έχουν βάλει πλώρη για πυρηνική ενέργεια, έστω και σε βάθος δεκαετιών.