


«Πύργος της Βαβέλ» έχει στηθεί στο υπουργείο Παιδείας! Δύο διαφορετικοί κόσμοι (εκείνος του αυστηρού πανεπιστημιακού που εκπροσωπεί ο υπουργός Παιδείας κ.Αριστείδης Μπαλτάς και εκείνος των συνδικαλιστικών συντεχνιών που φέρεται να εκπροσωπεί ο αναπληρωτής του κ.Τάσος Κουράκης) συγκρούονται ανελέητα, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», να φτάσουμε τη Δευτέρα σε απειλές μέχρι και για παραίτηση...
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», σε συνεδρίαση που έγινε για τα παραπάνω θέματα το μεσημέρι της Δευτέρας, οι διαφωνίες έμοιαζαν τόσο μεγάλες ώστε είναι πιθανόν να αποδειχθούν αγεφύρωτες.
Μάλιστα πιθανολογείται ότι τελικά οι αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα θα «περάσουν» και αυτές στο νομοσχέδιο για τη βία στα γήπεδα που έχει ολοκληρωθεί (όπως οι διατάξεις για την Τράπεζα Θεμάτων και το 9,5 που θα απαιτείται πλέον για την προαγωγή από την μια τάξη στην άλλη) και όχι στο περίφημο πολυνομοσχέδιο που έχει προαναγγείλει το υπουργείο Παιδείας.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Αλλαγές που ανατρέπουν άρδην το μέχρι τώρα σύστημα επιφυλάσσει το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας για το εξεταστικό σύστημα της Γ' Λυκείου από την επόμενη χρονιά.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εισηγήσεις, που συζητήθηκαν σε ευρεία σύσκεψη την προηγούμενη Παρασκευή και δείχνουν ότι παραμένει ακόμα ανοιχτό το ρίσκο της φιλόδοξης μετάβασης από το παλιό στο νέο σύστημα, προβλέπεται ότι:
. Οι βασικές κατευθύνσεις στις οποίες θα ομαδοποιηθούν τα έξι Επιστημονικά Πεδία είναι δύο, η Θεωρητική και η Θετική, ενώ γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί ομαλά και η ομάδα των Οικονομικών σχολών που τυπικά μεν ανήκουν στη Θετική Κατεύθυνση, ουσιαστικά, όμως, λειτουργούν ως αυτόνομη κατεύθυνση με δικό τους συνδυασμό μαθημάτων. Προς το παρόν τουλάχιστον.
Τα 4+1 μαθήματα, δηλαδή τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για τις σχολές ενός πεδίου συν ένα ακόμα μάθημα για να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στις σχολές ενός ακόμα πεδίου, παραμένει ως συνταγή για τις δύο κατευθύνσεις. Ωστόσο, το 5ο μάθημα στην πράξη αποδεικνύεται υποχρεωτικό για την αύξηση των πιθανοτήτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια μέσα από τις δύο τόσο πολυπληθείς Κατευθύνσεις.
. Η ενοποίηση των Επιστημονικών Πεδίων στις δύο Κατευθύνσεις έχει γίνει ως εξής: Στη Θεωρητική Κατεύθυνση εντάσσονται το 1ο Πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές), το 5ο Πεδίο (Παιδαγωγικές όπως διαμορφώθηκε από τον σχεδιασμό του Νέου Λυκείου), το 4ο Πεδίο (Κοινωνικές, Πολιτικές αλλά όχι Οικονομικές) και μέρος του 3ου. Στη Θετική Κατεύθυνση εντάσσονται: Φυσικά το 2ο Πεδίο (θετικές και τεχνολογικές), το 3ο με τις Επιστήμες Υγείας και οι Οικονομικές από το 4ο.
. Το μάθημα «μπαλαντέρ» (πέμπτο) εξετάζεται να λειτουργεί διευκολυντικά ίσως όχι για όλες τις σχολές του δεύτερου επιθυμητού Πεδίου αλλά για έναν αριθμό αυτών. Αναμένονται τα κριτήρια.
ΠΗΓΗ
Μια διετία θα είναι ο χρόνος ζωής του νέου εξεταστικού συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2016. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προτίθεται άμεσα να ξεκινήσει διάλογο για (ακόμα) ένα νέο σύστημα, που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2018, κατά την πάγια τακτική οι αλλαγές να πρωτοεφαρμόζονται από την εισαγωγική τάξη κάθε βαθμίδας
Η νέα ηγεσία του υπουργείου αποφάσισε να προσθέσει ένα επιπλέον εξεταζόμενο μάθημα-«μπαλαντέρ», η εξέταση στο οποίο θα διευρύνει, με βάση τον επιστημονικό κλάδο, τις επιλογές κάθε υποψηφίου στις από 60 έως 140 σχολές. Οι τεχνικές λεπτομέρειες του νέου συστήματος αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, όμως δεν θα διαφέρουν από το σχέδιο που παρουσίασε η «Κ» στις 18 Μαρτίου:
. Θα υπάρχουν τρεις κατευθύνσεις (θεωρητική, θετική, οικονομική).
. Ως 5ο μάθημα θα οριστούν η Βιολογία, τα Μαθηματικά, οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, η Ιστορία. Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος που θέλει ως πρώτο στόχο να εισαχθεί στους Χημικούς-Μηχανικούς, θα μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στις σχολές υγείας (Ιατρική κ. Λπ.) εξεταζόμενος -πλην της Γλώσσας, Φυσικής, Μαθηματικών και Χημείας- και στη Βιολογία.
ΠΗΓΗ
Με τρεις κατευθύνσεις-Ομάδες Προσανατολισμού θα κινηθεί το διετές μεταβατικό σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων από το 2016. Ανθρωπιστικές Σπουδές, Θετικές Σπουδές, Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
Ο στόχος της νέας νομοθετικής ρύθμισης είναι να θεραπευτούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κενά και οι δυσλειτουργίες του πρόσφατα νομοθετημένου συστήματος εισαγωγής, καθώς και του ισχύοντος μέχρι σήμερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου.
Κάθε ομάδα Προσανατολισμού έχει τρία κοινά μαθήματα που απαιτούνται σε όλα τα επιστημονικά πεδία όπου έχει πρόσβαση η Ομάδα Προσανατολισμού. Το τέταρτο μάθημα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο. Με ένα διαφορετικό τέταρτο μάθημα ανοίγεται η δυνατότητα πρόσβασης σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού παρέχει τρεις επιλογές από τις οποίες κάθε υποψήφιος μπορεί να επιλέξει μία ή δύο.
Οι μαθητές θα έχουν τις εξής δυνατότητες:
- Να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα (4) μαθήματα και να είναι υποψήφιοι/ες σε ένα μόνο Επιστημονικό Πεδίο, όπως προβλεπόταν από το πρόσφατα νομοθετημένο σύστημα εισαγωγής (Ν.4186/2013).
- Αν οι υποψήφιοι/ες επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε ένα δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, θα πρέπει να επιλέξουν και ένα 5ο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού), όπως αυτά περιγράφονται στους πίνακες που ακολουθούν.
- Όλοι οι υποψήφιοι, ανεξάρτητα από την ομάδα προσανατολισμού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από τρία επιστημονικά πεδία το ένα ή τα δύο επιστημονικά πεδία στα οποία θα έχουν πρόσβαση.
- Στον υπολογισμό των μορίων, δύο από τα τέσσερα μαθήματα που θα αντιστοιχούν σε ένα Επιστημονικό Πεδίο θα έχουν αυξημένο συντελεστή βαρύτητας, που θα ορισθεί με υπουργική απόφαση.
- Στο 4ο Επιστημονικό πεδίο η πρόσβαση είναι εφικτή από όλες τις ομάδες προσανατολισμού
Σύμφωνα, πάντως, με το υπουργείο ένας από τους λόγους που έπρεπε να προβούν σε αλλαγές στο νέο σύστημα ήταν η καθυστέρηση του έργου των επιστημονικών επιτροπών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είχε σημειωθεί ήδη πριν από την αλλαγή της ηγεσίας του ΥΠΟΠΑΙΘ. Εξαιτίας αυτού δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η σύνταξη των Προγραμμάτων σπουδών όλων των μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Νέου Λυκείου και δεν έχουν καν ξεκινήσει οι διαδικασίες συγγραφής και κρίσης των αντίστοιχων σχολικών εγχειριδίων.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ - ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΑΡΧΑΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)
Διδασκόμενα Μαθήματα Ομάδας Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΟΘ (Αρχές Οικονομικής Θεωρίας)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΑΕΠΠ (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
Newsit.gr
PANIC έγραψε:Δηλαδή κάποιος που θέλει να δώσει για αστυνομικές σχολές και είναι από ανθρωπιστικές σπουδές θα πρέπει εκτός από έκθεση, άρχαία και ιστορία να δώσει και αόθ για να μπόρει να εισαχθεί σε αστυφυλάκων/αξιωματικών σωστά;
Το κακό αδελφέ είναι οτί είμαι απόφοιτος θεωρητικής κατεύθυνσης οπότε καταλαβαίνεις.. περιπλέκεται το πράμα.. σε αυτή την περίπτωση τι παίζει;Terminator έγραψε:PANIC έγραψε:Δηλαδή κάποιος που θέλει να δώσει για αστυνομικές σχολές και είναι από ανθρωπιστικές σπουδές θα πρέπει εκτός από έκθεση, άρχαία και ιστορία να δώσει και αόθ για να μπόρει να εισαχθεί σε αστυφυλάκων/αξιωματικών σωστά;
Ρε φιλε τα δυο μαθήματα που γράφω κάτω απο κάθε κατεύθυνση είναι αυτά που μπορείς να επιλέξεις. Εσύ που είδες ΑΟΘ κάτω απο θεωρητική κατεύθυνση. Οταν με το καλό πας Γ λυκείου θα πας οικονομική κατεύθυνση (εκθεση, ΑΕΠΠ, μαθηματικά) και θα πάρεις ως 4ο μάθημα ΑΟΘ.
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης