Μπορεί να είπαν Κορβέτες αλλά μάλλον θα καταλήξουμε με κανονιοφόρους.
-Η ναυπήγηση 4 Κανονιοφόρων (με τις προδιαγραφές κορβετών) προϋπολογισμού 400 εκατ. Ευρώ με προτεραιότητα νο16 (ενημερώνουν ακόμα και για την προτεραιότητα!) Εδώ να σημειώσουμε ότι έχουμε μία δεύτερη είδηση: Κανονιοφόροι με προδιαγραφές κορβετών, όπως γράφει το έγγραφο του υπουργείου Οικονομίας, δεν υπάρχουν. Πολύ, δε, περισσότερο δεν υπάρχουν κορβέτες που να κοστίζουν 400 εκατ. Ευρώ. Περιπολικά, μπορεί, κορβέτες όχι.
Ο Χριστος και ο αποστολος! Ακους εκει κορβετο-κανονιοφοροι. Μια κανονιοφορος τυπου μαχητης κοστιζει 50 εκ, ενω οι κορβετες αρχιζουν απο τα 200 εκ.
Το τι μλκ εχουμε ακουσει τα τελευταια χρονια δεν περιγραφεται. Φρεγατο-κορβετες, κορβετο-κανονιοφοροι και μπουρδες. Σε λιγο θα μας πουν και για αντιτορπιλικο - ΤΠΚ ή θωρηκτοκορβετα!
Πολύ πέραν του σταδίου της μελέτης αντίληψης (concept study) βρίσκεται η πρωτοβουλία της ελληνικής ομάδας σχεδίασης Als NSD (Naval Ship Design) Greece για έρευνα, ανάπτυξη και σχεδιασμό μονάδας κρούσης επιφανείας στην Ελλάδα.Πρόκειται για μελέτη σχεδίασης (design study) στην οποία επενδύθηκαν περισσότερες από 15.000 ώρες εργασίας της ομάδας σε διάστημα 18 μηνών, υπό την εποπτεία των κ. Ιωάννη Τζαγκαράκη και κ. Ιωάννη Λαζανά, με πολυετή εμπειρία στη σχεδίαση και παραγωγή πολεμικών πλοίων.
Su-35 έγραψε:Ο Χριστος και ο αποστολος! Ακους εκει κορβετο-κανονιοφοροι. Μια κανονιοφορος τυπου μαχητης κοστιζει 50 εκ, ενω οι κορβετες αρχιζουν απο τα 200 εκ.
Το τι μλκ εχουμε ακουσει τα τελευταια χρονια δεν περιγραφεται. Φρεγατο-κορβετες, κορβετο-κανονιοφοροι και μπουρδες. Σε λιγο θα μας πουν και για αντιτορπιλικο - ΤΠΚ ή θωρηκτοκορβετα!
Με αυτό το "τύπου κορβέτας" γελώ. Αν το δεις πουθενά παγκοσμίως ενημέρωσε με. Αναφέρθηκαν σε κάτι μεταξύ κανονιοφόρου και κορβέτας. Δεν υπάρχει πουθενά τέτοιο σκαρί.
Για το θέμα των κορβετών έχει παρουσιαστεί μια εκπληκτική σχεδίαση σε εξοπλισμό και συστήματα από τον καθηγητή Ιωάννη Τσαγκαράκη και την ομάδα του με την επωνυμία Als 100. Νομίζω, πως η ναυπήγηση 4 κορβετών στο προσεχές μέλλον είναι ένα πρόγραμμα που πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα. Να σημειωθεί πως ο οπλισμός των Άλς είναι επιπέδου Φ/Γ και μάλιστα με μικρό κόστος. Αν σε ολα αυτά προσθέσουμε πως θα μπορούμε να ναυπηγήσουμε τα πλοια στην Ελλάδα τότε το πρόγραμμα γίνεται πολύ ενδιαφέρον και ελκυστικό εκμέρους του ΥΕΘΑ.
Giannis Ni έγραψε:Για το θέμα των κορβετών έχει παρουσιαστεί μια εκπληκτική σχεδίαση σε εξοπλισμό και συστήματα από τον καθηγητή Ιωάννη Τσαγκαράκη και την ομάδα του με την επωνυμία Als 100. Νομίζω, πως η ναυπήγηση 4 κορβετών στο προσεχές μέλλον είναι ένα πρόγραμμα που πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα. Να σημειωθεί πως ο οπλισμός των Άλς είναι επιπέδου Φ/Γ και μάλιστα με μικρό κόστος. Αν σε ολα αυτά προσθέσουμε πως θα μπορούμε να ναυπηγήσουμε τα πλοια στην Ελλάδα τότε το πρόγραμμα γίνεται πολύ ενδιαφέρον και ελκυστικό εκμέρους του ΥΕΘΑ.
Από Που Προκύπτει Ότι Αυτό Το Σκάφος Είναι Εκπληκτικό; Είναι Σε Υπηρεσία Κάπου; Από Τις Ηλεκτρονικές Απεικονίσεις Εντυπωσιακά Είναι Ολα.
Το μικρο Κόστος Από Που Προκύπτει; Αφού Τα Πλοία Θα Έχουν Τοποθετημένο Εξοπλισμό Φρεγάτας και Μάλιστα Αρκετά Προηγμένο Άρα Ακριβό, Για να Μπορεί Να Τοποθετηθεί Σε Σκάφος Μικρού Μεγέθους.
Στην Ελλάδα Θα Κατασκευάσουμε Ένα Μεταλλικό Σκάφος. Τον Ηλεκτρονικό Εξοπλισμό Και τον Οπλισμό Θα τον Προμηθευτούμε Από Το Εξωτερικό Και την Ολοκλήρωση Αυτών Θα Αναλάβουν Ξένοι.
Εμείς Απλώς Θα Κοιτούμε.
Όσον Αφορά Την Σχεδίαση, Αυτή Εικάζεται Ότι Είναι Η Γερμανική ΜΕΚΟ Α-100.
@ hermes: Προκύπτει από το γεγονός πως αποτελεί μια καθαρόαιμη ελληνική σχεδίαση, με οτι αυτό συνεπάγεται στην μεγιστοποίηση της ελληνικής προστιθέμενης αξίας. Γιατί για να κρίνουμε ένα σκάφος πρέπει να είναι σε υπηρεσία κάπου; Δεν νομίζω να έκρινα κάτι από τις ηλεκτρονικές απεικονίσεις. Το κόστος ναι είναι μικρό διότι μεγάλο μέρος των χρημάτων θα μείνουν Ελλάδα. Ασε που και οι Super Vita διαθέτουν εξοπλισμό πλην του ανθυποβρυχιακού επιπέδου Φ/Γ "S" και έχουν σχετικά μικρό κόστος τουλάχιστον από μια σύγρονη Φ/Γ. Αυτό λοιπόν το μεταλλικό σκάφος θα ναυπηγηθεί στην Ελλάδα. Συνεπώς, θα έχουμε κέρδος. Τώρα για τα λοιπά συστήματα οπλικά και μη σίγουρα θα τα πάρουμε από τους ξένους. Δεν γίνεται διαφοετικά. Πάντως σε κάθε περίπτωση ας μην απαξιώνουμε τις ελληνικές μελέτες και προσπάθειες και σε καμια περίπτωση δεν θα κοιτάμε. Εστω το γεγονός της ναυπήγησης και της κατασκευής του πλοίου. Για την σχεδίαση όπως είπες εικάζεται πως συμπίπτει με την Γερμανική Α-100 με την οποία παρουσιάζει ορισμένες ομοιότητες. Σε κάθε περίπτωση οι Έλληνες επιτελείς έχουν μείνει ικανοποιημένοι. ... ...
Giannis Ni έγραψε:@ hermes: Προκύπτει από το γεγονός πως αποτελεί μια καθαρόαιμη ελληνική σχεδίαση, με οτι αυτό συνεπάγεται στην μεγιστοποίηση της ελληνικής προστιθέμενης αξίας. Γιατί για να κρίνουμε ένα σκάφος πρέπει να είναι σε υπηρεσία κάπου; Δεν νομίζω να έκρινα κάτι από τις ηλεκτρονικές απεικονίσεις. Το κόστος ναι είναι μικρό διότι μεγάλο μέρος των χρημάτων θα μείνουν Ελλάδα. Ασε που και οι Super Vita διαθέτουν εξοπλισμό πλην του ανθυποβρυχιακού επιπέδου Φ/Γ "S" και έχουν σχετικά μικρό κόστος τουλάχιστον από μια σύγρονη Φ/Γ. Αυτό λοιπόν το μεταλλικό σκάφος θα ναυπηγηθεί στην Ελλάδα. Συνεπώς, θα έχουμε κέρδος. Τώρα για τα λοιπά συστήματα οπλικά και μη σίγουρα θα τα πάρουμε από τους ξένους. Δεν γίνεται διαφοετικά. Πάντως σε κάθε περίπτωση ας μην απαξιώνουμε τις ελληνικές μελέτες και προσπάθειες και σε καμια περίπτωση δεν θα κοιτάμε. Εστω το γεγονός της ναυπήγησης και της κατασκευής του πλοίου. Για την σχεδίαση όπως είπες εικάζεται πως συμπίπτει με την Γερμανική Α-100 με την οποία παρουσιάζει ορισμένες ομοιότητες. Σε κάθε περίπτωση οι Έλληνες επιτελείς έχουν μείνει ικανοποιημένοι. ...
Ποια χρήματα μένουν στην Ελλάδα βρε φίλε; Των εργατών; Διότι τα κέρδη πάνε Εξωτερικό, οι πρώτες ύλες έρχονται και αυτές από εξωτερικό. Τα σχέδια των Σκαφών είναι ξένα όσο κι αν θέλουμε με διάφορους μανδύες να λέμε ότι είναι Ελληνικά. Ποιο είναι λοιπόν το ουσιαστικό κέρδος;
Μια ΤΠΚ δεν μπορεί να συγκριθεί με μια Φ/Γ. Μην αρχίζουμε την αντιπαράθεση Μικρού και μεγάλου πλοίου στο περιβάλλον του αιγαίου.
Η ΜΕΚΟ Α-100 είναι ένα πολύ ενδιαφέρον πλοίο το οποίο να έχει επιδείξει Διάφορες εκδόσεις οι οποίες βρίσκονται σε υπηρεσία σε διάφορες Χώρες.
@ hermes: Ρε συ Ερμή όπως και να το κάνουμε θα υπάρξει κάποιο κατασκευαστικό έργο στα ναυπηγεία, θα δουλέψουν οι Έλληνες εργάτες, κάποιες ελληνικές εταιρίες θα έχουν κάποιο υποκατασκευαστικό έργο. Όντως μια ΤΠΚ δεν μπορεί να συγκριθεί με μια Φ/Γ. Για αυτά που λες για την ΜΕΚΟ Α-100 συμφωνώ και όπως φαίνεται η Αλς 100 είναι ένα παρόμοιο σχέδιο. Επομένως, γιατί όχι; Όπως είπες και εσυ πατάμε με την Αλς 100 στον πεπατημένο δρόμο της επιτυχίας της Α-100. Η Α-100 ή εν τέλει η Αλς 100 είναι πολύ καλά πλοία (σίγουρα το πρώτο) και σίγουρα θα πρέπει να διατεθούν κονδύλια για την αγορά τους χωρίς βέβαια να αποκλείουμε και άλλες υποψηφιότητες όπως Saar 5,Visby κτλ. Το σίγουρο είναι παντως πως επι της σημερινής δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και της του αξιόμαχου του Π. Ν να επιλέξουμε νεα πλοία εκτός από τις Fremm. Το θέμα είναι θέλουμε κορβέτες ή ΤΠΚ; Επίσης, στο προσεχές μέλλον θα φύγουν και οι 6 μη εκσυγχρονισμένες "S" και αρα εκτος από τις 6 Γαλλικές Φ/Γ εαν τις πάρουμε και σε συνδυασμό με τα σχέδια του TDK για περισσότερα σκάφη επιφανείας είμεθα αναγκασμένοι να πάρουμε και άλλα 4 τουλάχιστον πλοία με το μικρότερο δυνατό κόστος.
(Υ. Γ: Να σε ρωτήσω έχουν βγει επόμενες La Combatante μετά την ΙΙΙΑ; Γιατί φίλος μου έλεγε σήμερα πως υπάρχει και ΙV και V.Iχύει κάτι τέτοιο; Α ναι στείλε καμια πληροφορία. Ευχαριστώ)
Οποιαδήποτε κορβέτα και αν επιλεγεί (λέμε τώρα) θα ναυπηγηθεί στην Ελλάδα (αλλιώς αποκλείεται να υπογράψουμε) με ηλεκτρονικό εξοπλισμό, οπλισμό κτλ από το εξωτερικό. Το θέμα με την ελληνική σχεδίαση είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική συμμετοχή καθώς και το κέρδος που θα αποκομίσει η ομάδα Τσαγκαράκη. Πέρα από αυτό όμως, θεωρητικά, θα υπάρξει και προοπτική εξαγωγής της ελληνικής σχεδίασης σε τρίτες χώρες. Έτσι,hermes,(θεωρητικά) θα υπάρξουν και προοπτικές ώστε οι εργάτες που αναφέρεις να δουλέψουν για παραγγελίες και ξένων κρατών. Πάντως γενικά θα είναι ένα καλό βήμα για την ελληνική αμυντική βιομηχανία και τα ναυπηγία.
Τώρα όσο αφορά την Als 100, δεν βλέπω να υστερεί σε κάτι σε σχέση με άλλες υποψηφιότητες. Μοιάζει και με την ΜΕΚΟ Α-100 άλλωστε . Και δεν θεωρώ ότι θα υπάρξει το τεχνολογικό ρίσκο που υπάρχει γενικά σε κάθε νέα μονάδα επιφανείας. Εγώ πάντως τους εμπιστεύομαι.