Αυτή είναι η νέα anti-IR βαφή των Ελληνικών Leopard 2 A4/A6. Ίσως το σύνολο του στόλου των αρμάτων να βαφτεί με αυτή την βαφή, ώστε να αυξήσουν την βιωσιμότητα τους στο πεδίο των μαχών.
Πριν λίγο καιρό είχα ρωτήσει για την Intermat , μια Ελληνική εταιρεία που παράγει βαφές αντι-IR.
Πρόσφατα διάβασα μια δήλωση εκπροσώπου της εταιρείας κατά την Defendory-2006 σε περιοδικό του αμυντικού τύπου, ο ΕΣ είχε δοκιμάσει βαφές της Intermat σε Leo με πολύ καλά αποτελέσματα, αλλά τελικά προτίμησε να χρησιμοποιήσει στα Leo-2 βαφές παλαιότερης τεχνολογίας που παράγει ένα από τα εργοστάσια βάσης του. Πάντως ο εκπρόσωπος δήλωσε αισιόδοξος ότι αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον.
Μακάρι. Ελπίζω ο ΕΣ και οι υπόλοιποι κλάδοι των ΕΔ να υιοθετήσουν την νέα παραλλαγή σε όλα τα οχήματα που διαθέτουν. Γιατι η εικόνα των οχημάτων των ΕΔ σήμερα, είναι όπως αυτή Στράτων του Τρίτου Κόσμου.
Πιθανόν για να μειώσουν το κόστος ανά μονάδα (ποιος ξέρει ποσά ζήτησαν οι Γάλλοι για να τα βάψουν στην παραλλαγή που ζητησε ο ΕΣ) ή κάποιος θεωρεί πως η Γαλλική παραλλαγή ταιριάζει στο Ελληνικό περιβάλλον.
Τα πρώτα VBL αγοράστηκαν απ'ευθείας το 1997 όταν οι επιτελάρχες μας είδαν ότι δεν υπήρχαν κατάλληλα οχήματα για την Αλβανία και μάλιστα οι Γάλλοι απεφάσισαν να δώσουν τα κομμάτια αυτά από τη δική τους παραγγελία. Εντάξει, στην αρχή ήταν αδύνατον να βαφτούν στην ελληνική βαφή, αλλά τώρα; Και η Lizzard βαφή ταιριάζει περισσότερο στον ελληνικό χώρο.
Μικρή διόρθωση. Βρήκα το άρθρο και αυτό που λέει είναι ότι το 2002 έγινε διαγωνισμός του ΕΣ για πιλοτική αγορά 3 τόννων βαφής αντι-IR. Υποψήφιες ήταν η Intermat και κάποιες ακόμα ελληνικές εταιρείες. Τελικά η Intermat ήταν η μόνη που πληρούσε τους όρους και κέρδισε το διαγωνισμό. Για κάποιο λόγο όμως ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επαναπροκυρήχτηκε. Υποψηφιες ήταν πάλι η Intermat καθώς και μια άλλη ελληνική εταιρεία, όχι ιδιαίτερα σχετική με το αντικείμενο. Τελικά ο στρατός αποφάσισε να δώσει την παραγγελία σε στρατιωτικό εργοστάσιο. Τα Leo-2 δεν έχουν βαφές 5ης γενιάς Intermat, όπως εάν ο διαγωνισμός εξελισόταν ομαλά, αλλά βαφή 4ης γενιάς που δεν καλύπτει τα STANAG του NATO. Το άρθρο δεν διευκρίνιζε ποιός παράγει την βαφή 4ης γενιάς των Leo-2. Επίσης η πηγή, προφανώς ήταν δηλώσεις αβθρώπων της Intermat αλλά δεν ανέφερε κάποιο συγκεκριμένο άτομο. Όσο για το εάν το δείγμα Leo με βαφή Intermat που έχει η εταιρεία στο site της σχετίζεται με τον παραπάνω διαγωνισμό, μάλλον το υπέθεσα, αν και φαίνεται πολύ πιθανό.
Το άρθρο αυτό περιέγραφε και μια επίδειξη που ζήτησε η αεροπορία με σκοπό την αλλοίωση της IR-υπογραφής των διαδρόμων στις βάσεις της. Την πρώτη φορά η ΠΑ δεν διευκρίνησε ότι ήθελε ο βαμμένος διάδρομος να έχει ίδια IR-υπογραφή με το παρακείμενο έδαφος. Το αποτέλεσμα ήταν βαφή με πλήρεις αντι-IR ιδιότητες που "εξαφάνισε" το βαμμένο τμήμα του διαδρόμου. Η επίδειξη ξαναπραγματοποιήθηκε με βάση αυτή την απαίτηση αλλά, κατά το άρθρο πάλι, η ΠΑ δεν διευκρίνησε πρώτα ότι ήθελε η βαφή να είναι αποτελεσματική σε όλες τις εποχές του χρόνου. Το αποτέλεσμα ήταν και πάλι η επίδειξη να μην ικανοποιήσει πλήρως την ΠΑ. Η ιστορία αναμένεται να έχει και συνέχεια.
Το συμπέρασμα του άρθρου ήταν ότι η Intermat ενώ έχει πελάτες, μεταξύ άλλων, την αεροπορία και τον στρατό των ΗΠΑ και τα προϊόντα της θεωρούνται μέτρο σύγκρισης στο χώρο, δεν έχει καταφέρει να πάρεούτε μια πιλοτική παραγγελία απο τις δικές μας ένοπλες δυνάμεις.
hermes έγραψε:Πιθανόν για να μειώσουν το κόστος ανά μονάδα (ποιος ξέρει ποσά ζήτησαν οι Γάλλοι για να τα βάψουν στην παραλλαγή που ζητησε ο ΕΣ) ή κάποιος θεωρεί πως η Γαλλική παραλλαγή ταιριάζει στο Ελληνικό περιβάλλον.
Μήπως αυτό προέκυψε επειδή τα VBL αγοράστηκαν με 10 διαδοχικές συμβάσεις (σαλαμοποίηση για απευθείας αναθέσεις);