Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός (ΕΕΟ)

Ελληνοτουρκικά θέματα, βαλκάνια, εξωτερική πολιτική και διεθνείς σχέσεις
Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11245
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός (ΕΕΟ)

Δημοσίευση από yandr »

Οι καλπάζουσες αλλαγές που έχουν δρομολογηθεί στην ευρωπαϊκή πολιτική για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (ΕΕΟ) των κρατών-μελών αναμένεται να δημιουργήσουν σοβαρότατα προβλήματα στα εθνικά συμφέροντα στο Αιγαίο, με ορατό ακόμα και τον κίνδυνο ανατροπής τους.

...

Από τον Ιανουάριο του 2004 έχει τεθεί σε εφαρμογή ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός (ΕΕΟ), δηλαδή η ενοποίηση όλων των FIR των κρατών-μελών της Ε. Ε. Σε ένα ενιαίο «οικόπεδο», ώστε να διευκολυνθεί η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη, με μείωση χρόνου και κόστους πτήσης, κυρίως για τις ευρωπαϊκές εταιρείες.

...

Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο 3 του ισχύοντος Κανονισμού 551/04 προέβλεπε σχετικά με τα FIR των κρατών-μελών της Ε. Ε.: «Η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού FIR θα περιλαμβάνει τα FIR των κρατών-μελών της Ε. Ε. όπως αυτά έχουν καθοριστεί από τον ICAO».

Με την «ασπίδα» των κανονισμών του ICAO δηλαδή, η Ελλάδα και μέσα στον Ευρωπαϊκό Ουρανό διατηρεί τον εθνικό εναέριο χώρο στα 10 ν. Μ. ασκεί αρμοδιότητες εναέριας κυκλοφορίας και στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου μέχρι τα όρια του FIR Κωνσταντινούπολης καθώς και αρμοδιότητες έρευνας και διάσωσης, ενώ απαιτεί την κατάθεση σχεδίων πτήσης από τα τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη στο Αιγαίο κ. Λπ.

Ευρωπαϊκό FIR

Σήμερα, όμως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η προεδρία (γαλλική) του Aviation Group κλίνουν υπέρ της άποψης να διαγραφεί από τον Κανονισμό αυτό το συγκεκριμένο άρθρο και πιο συγκεκριμένα να δημιουργηθεί ένα ενιαίο «Ευρωπαϊκό FIR», το οποίο θα περιλαμβάνει μόνο τον εθνικό εναέριο χώρο των κρατών-μελών, χωρίς τα τμήματα του διεθνούς εναερίου χώρου που περιλαμβάνουν τα FIR των κρατών-μελών, σύμφωνα με τους κανονισμούς του ICAO.

Είναι προφανές ότι μια τέτοια αλλαγή στον Κανονισμό του ΕΕΟ αυτομάτως «κλυδωνίζει» πολύ έντονα όλο το πλέγμα των ελληνικών θέσεων στο Αιγαίο:

Είναι άγνωστο αν θα παραμείνει ενεργός (και επομένως δεκτός) ο εθνικός εναέριος χώρος των 10 ν. Μ. Σε αυτό το «παν-ευρωπαϊκό FIR», και αυτό γιατί ήδη στον υπάρχοντα Κανονισμό αναφέρεται ότι «τα συμβαλλόμενα κράτη αναγνωρίζουν ότι έκαστο κράτος έχει την πλήρη και αποκλειστική κυριαρχία επί της υπεράνω του εδάφους του ατμοσφαιρικής εκτάσεως».

Το επιχειρούμενο «κουτσούρεμα» του FIR Αθηνών στο πλαίσιο της Ε. Ε. Χωρίς αμφιβολία θα επιχειρήσει να το εκμεταλλευθεί πολλαπλώς η Αγκυρα στον διεθνή εναέριο και θαλάσσιο χώρο του Αιγαίου (ανεξέλεγκτες πτήσεις τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσεων, αμφισβήτηση ελληνικής περιοχής έρευνας και διάσωσης κ. Λπ.). Πολύ περισσότερο μάλιστα, επειδή από το 1999 θεωρεί το όριο του FIR Αθηνών πλασματικό και το αντιμετωπίζει σαν να μην έχει νομική βάση.

Ενα δεύτερο σημείο σημαντικής τροποποίησης του υπάρχοντος Κανονισμού του ΕΕΟ αφορά τη δημιουργία των FAB. Πρόκειται για τη δημιουργία, ανάμεσα σε δύο ή περισσότερες χώρες, διασυνοριακών λειτουργικών τμημάτων εναερίου χώρου (FAB), δηλαδή μια περιοχική μικρογραφία του Ευρωπαϊκού Ουρανού, με σκοπό την ακόμα μεγαλύτερη διευκόλυνση των αεροπορικών πτήσεων μέσα σε αυτές τις «εναέριες λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας». Η τροποποίηση του συγκεκριμένου άρθρου 2 του Κανονισμού επιτρέπει τη δημιουργία FAB και πάλι μέσα στα «κρατικά σύνορα» των συμμετεχόντων κρατών και όχι μέσα στα όρια των FIR. Τα FAB δηλαδή, θα δημιουργούνται μόνον μέσα στον εθνικό εναέριο χώρο, ενώ δεν θα περιλαμβάνουν και διεθνή εναέριο χώρο.

Επιπροσθέτως, αυτά τα τροποποιημένα FAB θα μπορούν να δημιουργούνται και σε ύψη κάτω των 28.500 ποδών, γεγονός που θα επιφέρει τον περιορισμό στις πτήσεις των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών μέσω αυτών των FAB, με αποτέλεσμα οι ελληνικές αναχαιτίσεις τουρκικών αεροσκαφών να καθίστανται από δύσκολες έως αδύνατες.

Ελευθεροτυπία
Jrhellas
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 373
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 12, 2008 2:49 am
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός (ΕΕΟ)

Δημοσίευση από Jrhellas »

Υπαρχει καμια εξελιξη σε αυτο yandr; Ξερεις κατι αλλο;

"... του Ξέρξου γράψαντος πέμψων τα όπλα, αντέγραψε μολών λαβέ".
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11245
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός (ΕΕΟ)

Δημοσίευση από yandr »

Άν υπάρχει κάποιο νέο και το αντιληφθώ θα το γράψω...
argeadas
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 358
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 10:54 pm
Τοποθεσία: Greece
Ενδιαφέροντα: διάβασμα,κυνήγι,πουλιά
Επικοινωνία:

Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός (ΕΕΟ)

Δημοσίευση από argeadas »

Πρίν βρει νέα ο φίλος, ας σκεφτούμε ότι τα χειρότερα έρχοντε.
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11245
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός (ΕΕΟ)

Δημοσίευση από yandr »

Επαναφέρω τη συζήτηση γιατί φαίνεται ότι υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις, με τεράστιες επιπτώσεις (θετικές ή αρνητικές δεν ξέρουμε, στο Αιγαίο.

Με την ταχύτατη αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εντός του επόμενου τετραμήνου θα απαντήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις πιέσεις της Τουρκίας να αποκτήσει ρόλο στον έλεγχο του εναέριου χώρου της Μεσογείου, ο οποίος αποτελεί μία από τις εννέα ζώνες πτήσης του σχεδίου του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού της Κομισιόν.Στόχος είναι η πλήρης ένταξη της Ελλάδας στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, ο οποίος αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2015 αλλά και το «φρένο» στην Τουρκία, η οποία ως πλήρως εναρμονισμένη με τις συγκεκριμένες οδηγίες διεκδικεί ηγετικό ρόλο στις κοινοτικές πρωτοβουλίες που περιλαμβάνουν τη δημιουργία του ενιαίου κέντρου ελέγχου περιοχής της Μεσογείου, στο οποίο εκτός της χώρας μας θα μετέχουν η Ιταλία, η Μάλτα και η Κύπρος.Η περιοχή της Μεσογείου αποτελεί μία από τις εννέα ζώνες του Ευρωπαϊκού Ουρανού, όταν τα λειτουργικά τμήματα εναέριου χώρου δεν θα αντιστοιχούν στα εθνικά σύνορα των κρατών-μελών αλλά στις συγκεκριμένες διευρυμένες περιοχές.

Στελέχη του υπουργείου σημειώνουν πως η Ελλάδα, η οποία πλέον αντιμετωπίζει και την απειλή προστίμων, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει στις διαρθρωτικές αλλαγές της ΥΠΑ εδώ και τέσσερα χρόνια τονίζοντας πως μόνο «μ' αυτή την πρωτοβουλία ακυρώνονται ουσιαστικά οι προσπάθειες της Τουρκίας για από κοινού έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο Αιγαίο». Στα οφέλη του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού από τα 29.000 ως τα 46.000 πόδια συγκαταλέγονται:

Η μείωση του χρόνου των αεροπορικών ταξιδιών, καθώς θα αποφεύγονται τα ζιγκ ζαγκ των αεροδιαδρόμων, και τα αεροσκάφη θα μπορούν να ακολουθούν τη συντομότερη διαδρομή με συνέπεια τη μείωση της διάρκειας πτήσεων από την Αθήνα προς άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες κατά τουλάχιστον μία ώρα.

Η εξοικονόμηση καυσίμων από τις αεροπορικές εταιρείες.

Η μείωση στην τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων.

Ηδη ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, υπέγραψε ώστε να προχωρήσει άμεσα η πιστοποίηση του παρόχου υπηρεσιών αεροναυτιλίας, ενώ ταυτόχρονα έχει διαμορφωθεί το πλαίσιο διαλόγου με τους εργαζομένους στην ΥΠΑ. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου απορρίπτει το μοντέλο ιδιωτικοποίησης της ΥΠΑ, ενώ οι αλλαγές που προωθεί και στηρίζονται στη διάκριση των ρόλων ελεγκτή και ελεγχόμενου περιλαμβάνουν το «σπάσιμο» της ΥΠΑ σε τρεις Γενικές Διευθύνσεις:

  • Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας με χαρακτηριστικά αυτονομίας που θα έχει την ευθύνη όλων των ελέγχων εναέριας κυκλοφορίας και ασφάλειας. Θα διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της ως χαρακτηριστικό εγγύησης της ασφάλειας πτήσεων.
  • Γενική Διεύθυνση Χάραξης Πολιτικής Αερομεταφορών, ώστε να διασφαλίζεται η αξιόπιστη συμμετοχής της στους Διεθνείς Οργανισμούς.
  • Γενική Διεύθυνση εποπτείας κρατικών αερολιμένων με αρμοδιότητα τη λειτουργία και τα έργα αναβάθμισης των ελληνικών αεροδρομίων.
ΕΘΝΟΣ


Ηλεκτρολόγος στο Χαλάνδρι - Δημήτρης Ανθής
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης