Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Δύο στρατιωτικά οχήματα, τύπου Χάμερ, ένα οβιδοβόλο κι ένα ασθενοφόρο, έβαλαν στην κεφαλή της χθεσινής τους πορείας προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης οι 700 εργαζόμενοι στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ).
Δεν πήγαν για «πόλεμο» οι εργαζόμενοι, αλλά ήθελαν να στείλουν το μήνυμα στην κυβέρνηση ότι είναι αποφασισμένοι να δώσουν σκληρή μάχη προκειμένου να εξασφαλιστούν παραγγελίες για τη διετία 2008-2009. Σε διαφορετική περίπτωση η επιχείρηση κινδυνεύει να μείνει χωρίς προγράμματα παραγωγής και από τον ερχόμενο Μάρτιο θα υπάρχει δουλειά μόνο για το 15-20% των εργαζομένων, όπως μας είπε ο πρόεδρος του σωματείου Γιώργος Μαυρομμάτης.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Ξεσηκώνονται οι εργαζόμενοι στην ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων), οι οποίοι είναι έτοιμοι να βγουν στους δρόμους ακόμα και με τα άρματα μάχης που κατασκευάζουν για το Στρατό. Απηύδησαν με τη συμπεριφορά της κυβέρνησης και ο πρόεδρος του σωματείου Γιώργος Μαυρομάτης δηλώνει πως είναι αποφασισμένοι για όλα.
...
Για την Τρίτη 11 Μαρτίου το σωματείο κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας (12-3 μ. μ.) και οι εργαζόμενοι θα κάνουν διαμαρτυρία στα διόδια Μαλγάρων. Την Παρασκευή (14/3) θα κάνουν νέα στάση εργασίας και κατάληψη του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης, ενώ ταυτόχρονα η διοίκηση του σωματείου θα παραστεί στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας.
Ελευθεροτυπία
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Έκκληση στην κυβέρνηση να σκύψει πάνω από τα προβλήματα επιβίωσης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) κάνουν οι εργαζόμενοι της επιχείρησης. Οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ δηλώνουν ότι θα κλιμακώσουν τις αντιδράσεις τους και τονίζουν ότι θα προχωρήσουν ακόμα και σε παρέλαση με στρατιωτικά οχήματα πριν από την 25η Μαρτίου.
Την Τρίτη, οι εργαζόμενοι απέκλεισαν για μία ώρα, τα διόδια των Μαλγάρων διακόπτοντας την κυκλοφορία στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθήνας. Συνοδεύονταν από περίπου δέκα στρατιωτικά οχήματα «Hummer», αρματοφορείς «Oshkosh», αλλά και πυροσβεστικά οχήματα που κατασκευάζονται από την ΕΛΒΟ.
in.gr
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
ypotithete oti to kratos prepei na koitaei to strato tou xoris ayton den einai tpt...kai na peis oti den exoume exthrous ante les den peirazei.. oloi omos perimenoun na kanoume kati gia na mas epitethoun!an exo adikos parakalo diorthosteme!:D
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Τι ακριβώς θέλεις να πεις; Εννοώ πως σχετίζεται με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην ΕΛΒΟ;
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Η συνοδεία των hummer ήταν έγκριση από το κράτος;
Την Τρίτη, οι εργαζόμενοι απέκλεισαν για μία ώρα, τα διόδια των Μαλγάρων διακόπτοντας την κυκλοφορία στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Αθήνας. (Συνοδεύονταν από περίπου δέκα στρατιωτικά οχήματα «Hummer», αρματοφορείς «Oshkosh», αλλά και πυροσβεστικά οχήματα που κατασκευάζονται από την ΕΛΒΟ.)
-
- Ταξίαρχος
- Posts in topic: 2
- Δημοσιεύσεις: 1284
- Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 2:38 am
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Δεν ξέρω αν είναι σωστό να το γράψω σε αυτή την θεματική ενότητα, αλλά επειδή είμαι λίγο μπερδεμένος θα το πω εδώ και ας μεταφερθεί σε περίπτωση που επιβάλλεται.
Πρόσφατα γνωστός μου απόστρατος αξιωματικός, μου εξήγησε πόσο επιβαρρυντικά λειτουργεί η ελληνική βιομηχανία, όταν ένα όχημα Mercedes G κοστίζει ουσιαστικά περισσότερο απ'όσο η πολιτική έκδοση, λόγω του υπεράριθμου των υπαλλήλων που βρίσκονται κυρίως σε διοικητικά πόστα, ενώ σε ενεργό εργατικό δυναμικό υπάρχουνε ελλείψεις.
Άλλωστε το ίδιο δεν συμβαίνει και σε κάθε δημόσιο τομέα;
Εν συνεχεία μου έδωσε μια εικόνα του πόσο πιο ωφέλιμο θα ήτανε να κατασκευάζονται με το πραγματικό λογικό τους κόστος και να πωλούνται σε επαγγελματίες με χαμηλές τιμές, όπως πχ αγρότες, οικοδόμοι, κτλ.
Πρόσφατα γνωστός μου απόστρατος αξιωματικός, μου εξήγησε πόσο επιβαρρυντικά λειτουργεί η ελληνική βιομηχανία, όταν ένα όχημα Mercedes G κοστίζει ουσιαστικά περισσότερο απ'όσο η πολιτική έκδοση, λόγω του υπεράριθμου των υπαλλήλων που βρίσκονται κυρίως σε διοικητικά πόστα, ενώ σε ενεργό εργατικό δυναμικό υπάρχουνε ελλείψεις.
Άλλωστε το ίδιο δεν συμβαίνει και σε κάθε δημόσιο τομέα;
Εν συνεχεία μου έδωσε μια εικόνα του πόσο πιο ωφέλιμο θα ήτανε να κατασκευάζονται με το πραγματικό λογικό τους κόστος και να πωλούνται σε επαγγελματίες με χαμηλές τιμές, όπως πχ αγρότες, οικοδόμοι, κτλ.
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Το πρόβλημα αυτό είναι γνωστό και μακροχρόνιο.
Συμβαίνει με τα πάντα δυστυχώς. Ακόμη και οι σφαίρες κοστίζουν πολύ περισσότερο όταν παράγονται στην Ελλάδα από το να τις αγοράζαμε απ' έξω.
Βέβαια κάποιος θα σου πει ότι πρέπει να έχουμε μία αυτάρκεια σε ορισμένους (έστω ελάχιστους) τομείς άμυνας, όμως υπάρχουν και όρια.
Γιατί να πληρώνει ο ελληνικός στρατός 50% ακριβότερα ένα τζιπάκι (για παράδειγμα); Για να μην μείνει άνεργος ο εργαζόμενος στην ΕΛΒΟ; Εδώ κάπουν υπάρχει πρόβλημα.
Συμβαίνει με τα πάντα δυστυχώς. Ακόμη και οι σφαίρες κοστίζουν πολύ περισσότερο όταν παράγονται στην Ελλάδα από το να τις αγοράζαμε απ' έξω.
Βέβαια κάποιος θα σου πει ότι πρέπει να έχουμε μία αυτάρκεια σε ορισμένους (έστω ελάχιστους) τομείς άμυνας, όμως υπάρχουν και όρια.
Γιατί να πληρώνει ο ελληνικός στρατός 50% ακριβότερα ένα τζιπάκι (για παράδειγμα); Για να μην μείνει άνεργος ο εργαζόμενος στην ΕΛΒΟ; Εδώ κάπουν υπάρχει πρόβλημα.
-
- Ανθυπολοχαγός - Έφεδρος
- Posts in topic: 1
- Δημοσιεύσεις: 274
- Εγγραφή: Κυρ Ιαν 27, 2008 11:05 pm
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
yandr εχεις δικιο και το προβλημα αυτο ειναι σημαντικο.
ΤΟ κυριο προβλημα πιστευω βρισκετε στα παρακατω:
1)Υψηλοι μισθοι(οι σφαιρες που βγαινουν απο Ρωσσια και Σερβια ειναι πολυ φτηνοτερες εξαιτιας των φτηνων χεριων)
2)χαμηλη τεχνολογια και κακες υποδομες
3)δεν εχουμε πειρα στην κατασκευη οπλων
ΤΟ κυριο προβλημα πιστευω βρισκετε στα παρακατω:
1)Υψηλοι μισθοι(οι σφαιρες που βγαινουν απο Ρωσσια και Σερβια ειναι πολυ φτηνοτερες εξαιτιας των φτηνων χεριων)
2)χαμηλη τεχνολογια και κακες υποδομες
3)δεν εχουμε πειρα στην κατασκευη οπλων
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
γιατι δεν φερνουν χερια για δουλεια; για αλλα και αλλα ξερουν να φερνουν για κατι χρισημο δεν μπορουν...
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Προ του κινδύνου να «μείνει από καύσιμα» βρίσκεται πλέον, η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), καθώς τα σοβαρά προβλήματα έλλειψης παραγωγικού αντικειμένου που την ταλανίζουν όχι μόνο δεν επιλύθηκαν, αλλά μάλλον θα τη συνοδεύσουν και το 2009 και μάλιστα διογκωμένα.
Με την υποαπασχόληση επί μήνες να «αγγίζει» το 90% των περίπου 700 εργαζομένων της και τις κατά καιρούς κυβερνητικές δεσμεύσεις περί της ανάθεσης καινούριων προγραμμάτων να παραμένουν ανεκπλήρωτες, η διοίκηση της επιχείρησης προσπαθεί να κάνει «μαγικά», προκειμένου να μην προχωρήσει σε «αντιδημοφιλή» μέτρα περιορισμού των εξόδων.
Ουσιαστικό παραγωγικό έργο, πάντως, αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο στη γραμμή του Leopard II (σ. σ. επί συνόλου 140 αρμάτων, ήδη τα 90 - 100 έχουν παραδοθεί και τα άλλα θα ετοιμαστούν μέχρι το Σεπτέμβριο του 2009), όπου απασχολούνται περί τα 70 άτομα ενώ το υπόλοιπο δυναμικό, κατά βάση, πληρώνεται χωρίς να εργάζεται.
...Ζημίες
Λόγω των προβλημάτων η χρήση 2008 για τη βιομηχανία θα «κλείσει» με ζημίες πάνω από 15 εκ. ευρώ (έναντι ζημιών 1 εκ. ευρώ πέρυσι) και με «βουτιά» του τζίρου στα 35 εκ. ευρώ, από τα 83-84 εκ. ευρώ το 2007.
Οι συνολικές υποχρεώσεις προς τράπεζες δε, κινούνται στα επίπεδα των 95 εκ. ευρώ, γεγονός που συνεπάγεται υψηλό κόστος εξυπηρέτησής τους, το οποίο θα επιβαρυνθεί περαιτέρω το 2009, δεδομένης της αύξησης -κατά μία μονάδα τουλάχιστον- των spreads που επέβαλαν οι τράπεζες.
Ημερησία
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Οι Βρυξέλλες καλούν την ελληνική κυβέρνηση να ζητήσει να της επιστραφούν εντόκως 1,4 εκατ. Ευρώ, που είχε χορηγήσει το 1988-1998 στην εταιρεία κατασκευής οχημάτων ΕΛΒΟ Α. Ε. ως απαλλαγή φόρων, γιατί κατά την εκτίμηση της Κομισιόν πρόκειται για παράνομη κρατική ενίσχυση.
Η Επιτροπή, που διερεύνησε το θέμα μετά από καταγγελία, υποστηρίζει ότι η απαλλαγή της ΕΛΒΟ από την καταβολή φόρων, όπως υποχρεώθηκαν οι αναταγωνιστές της, έδωσε στην εταιρεία αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, χωρίς να προωθείται στόχος δημοσίου συμφέροντος.
Σύμφωνα με την Αθήνα, η ενίσχυση της ΕΛΒΟ αφορούσε μόνο παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων. Συνεπώς, συνάδει με το άρθρο 296 της συνθήκης της ΕΚ, που επιτρέπει εξαιρέσεις, όταν πρόκειται για την παραγωγή όπλων και στρατιωτικού εξοπλισμού, που αφορούν ουσιώδη αμυντικά συμφέροντα κράτους-μέλους.
Ομως η Επιτροπή διαφωνεί και υποστηρίζει ότι η ενίσχυση δεν εξυπηρέτησε μόνο τη στρατιωτική παραγωγή, αλλά διευκόλυνε και άλλες, δραστηριότητες της ΕΛΒΟ, προκαλώντας στρέβλωση του ανταγωνισμού στην ευρύτερη αγορά οχημάτων.
Ελευθεροτυπία
-
- Ταξίαρχος
- Posts in topic: 2
- Δημοσιεύσεις: 1284
- Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 2:38 am
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Ή να την ιδιωτικοποιήσουνε πλήρως, ή να την σουλουπώσουνε λίγο άνευ πολιτικών κριτηρίων γιατί εν μέσω κρίσης δεν είμαστε για χάσιμο χρημάτων.
Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)
Οι εργαζόμενοι στην ΕΛΒΟ δεν πραγματοποίησαν τελικά την απειλή τους να κατέβουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με το τανκ, ίσως όπως το κάνουν στην επόμενη συνάντηση με την κυβέρνηση.
Η προγραμματισμένη για την Πέμπτη κινητοποίηση δεν περιέλαβε τελικά την πορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, συνοδεία ενός Leopard 2, ως το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.Οι εργαζόμενοι περιορίστηκαν σε τρίωρη στάση εργασίας καθώς καθορίστηκε για την επόμενη Τρίτη στις 11.00 η συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, με μεσολάβηση του Σταύρ. Καλαφάτη.
Στις δηλώσεις τους με φόντο το άρμα να περιμένει στην πύλη του εργοστασίου, οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων που διαμαρτύρονται για την πτώση της παραγωγικής δραστηριότητας της βιομηχανίας σημείωσαν ότι με βάση όσα ειπωθούν την Τρίτη θα πράξουν αναλόγως.
ΕΘΝΟΣ
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες