από Togo » Πέμ Αύγ 04, 2022 4:41 pm
Το πιό εντυπωσιακό helicopter-drone που αναπτύσει η Τουρκία είναι το Τ629 που βασίζεται στο Τ-129 και το "Εθνικό Τουρκικό Ελικόπτερο" T625 Gökbey. Λίγα είναι γνωστά για την πρόοδο του προγράμματος και τις επιδόσεις του Τ629 ειδικά με τον πληθωρισμό που έχει η τουρκική οικονομία αλλά είναι σίγουρο ότι το βάρος δέν ξεπερνά τους 6 τόννους. Ο οπλισμός του θα αποτελείται απο ρουκέτες Cirit και αντιαρματικούς πυραύλους UMTAS.
Όπως είναι γνωστό το Πολεμικό Ναυτικό απέκτησε πρόσφατα απο ισπανική εταιρία πέντε (5) ελικόπτερα-drones Alpha-900 τα οποία θα επιχειρούν απο φρεγάτες.To Alpha-900 έχει ακτίνα δράσης μόλις 25 χιλιόμετρα, ικανότητα παραμονής στον αέρα τέσσερις (4) ώρες σε υψόμετρο μέχρι 10.000 πόδια. Μπορεί να μεταφέρει φορτίο 6 κιλών. Σε σύγκριση με τα σύγχρονα MALE VTOL helicopter-drones που επιχειρούν απο φρεγάτες άλλων κρατών όπως το αυστριακό Camcopter S-100, το γαλλικό VSR700, το ιταλικό AWHERO, το σουηδικό Skeldar V-200 ή το ισραηλινό Black Eagle 50 είναι τουλάχιστον ανεπαρκή. Συνεπώς η προμηθεια τους έγινε για πλοία που θα επιχειρούν αποκλειστικά στο Αιγαίο κοντά σε ελληνικά νησιά είτε για να αποκτηθεί τεχνογνωσία για κατασκευή ενός συστήματος υπό ανάπτυξη με πολύ ανώτερες επιδόσεις.
Κατά τη γνώμη μου τα MALE VTOL helicopter-drones είναι απαραίτητα στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου διότι μπορούν να προσφέρουν με μικρό κόστος αναγνώριση και επίγνωση της τακτικής κατάστασης ανα πάσα στιγμή. Επιπλέον εξοπλισμένα με απλές ρουκέτες των 70mm μπορούν να εξουδετερώσουν τουρκικά USV και ελαφρείς στόχους. Με τους κατάλληλους αισθητήρες μπορούν να εντοπίσουν νάρκες, να "κλειδώσουν" στόχους και να μετατραπούν σε μέσα ηλεκτρονικού πολέμου. Συνεπώς είναι απαραίτητη η μετατροπή ενός εμπορικού ultralight ελικοπτέρου με λογικό κόστος σε MALE VTOL με εμβέλεια 150+ χιλιομέτρων, δυνατότητα παραμονής στον άερα 6+ ώρες και μεταφορά φορτίου 100+ κιλά.
Οι φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού και ειδικά οι νέες μονάδες χρειάζονται ένα προηγμένο stealth MALE VTOL drone όπως πχ το γαλλικό VSR700 για απαιτητικές αποστολές μεταφέροντας AESA radar Survitec RFD, ηλεκτρο-οπτικό Euroflir 410, πυργίσκο EO-IR Wescam MX-15, ακουστική συσκευή LRAD 450XL, εκτοξευτή ηχοσημαντήρων,IFF, κα. Δηλαδή αισθητήρες ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου για εντοπισμό υποβρυχίων και θα επιχειρούν σε αποστάσεις ώς 185 χιλιομετρα απο το μητρικό σκάφος με δυνατότητα παραμονής στον αέρα 8 ωρών. Το κόστος τους είναι μεγάλο διότι είναι ότι πιό προηγμένο υπάρχει αυτή τη στιγμή στο τομέα αλλά μακροπρόθεσμα θα εξοικονομήσει πολλά χρήματα.

Το πιό εντυπωσιακό helicopter-drone που αναπτύσει η Τουρκία είναι το Τ629 που βασίζεται στο Τ-129 και το "Εθνικό Τουρκικό Ελικόπτερο" T625 Gökbey. Λίγα είναι γνωστά για την πρόοδο του προγράμματος και τις επιδόσεις του Τ629 ειδικά με τον πληθωρισμό που έχει η τουρκική οικονομία αλλά είναι σίγουρο ότι το βάρος δέν ξεπερνά τους 6 τόννους. Ο οπλισμός του θα αποτελείται απο ρουκέτες Cirit και αντιαρματικούς πυραύλους UMTAS.Όπως είναι γνωστό το Πολεμικό Ναυτικό απέκτησε πρόσφατα απο ισπανική εταιρία πέντε (5) ελικόπτερα-drones Alpha-900 τα οποία θα επιχειρούν απο φρεγάτες.To Alpha-900 έχει ακτίνα δράσης μόλις 25 χιλιόμετρα, ικανότητα παραμονής στον αέρα τέσσερις (4) ώρες σε υψόμετρο μέχρι 10.000 πόδια. Μπορεί να μεταφέρει φορτίο 6 κιλών. Σε σύγκριση με τα σύγχρονα MALE VTOL helicopter-drones που επιχειρούν απο φρεγάτες άλλων κρατών όπως το αυστριακό Camcopter S-100, το γαλλικό VSR700, το ιταλικό AWHERO, το σουηδικό Skeldar V-200 ή το ισραηλινό Black Eagle 50 είναι τουλάχιστον ανεπαρκή. Συνεπώς η προμηθεια τους έγινε για πλοία που θα επιχειρούν αποκλειστικά στο Αιγαίο κοντά σε ελληνικά νησιά είτε για να αποκτηθεί τεχνογνωσία για κατασκευή ενός συστήματος υπό ανάπτυξη με πολύ ανώτερες επιδόσεις.Κατά τη γνώμη μου τα MALE VTOL helicopter-drones είναι απαραίτητα στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου διότι μπορούν να προσφέρουν με μικρό κόστος αναγνώριση και επίγνωση της τακτικής κατάστασης ανα πάσα στιγμή. Επιπλέον εξοπλισμένα με απλές ρουκέτες των 70mm μπορούν να εξουδετερώσουν τουρκικά USV και ελαφρείς στόχους. Με τους κατάλληλους αισθητήρες μπορούν να εντοπίσουν νάρκες, να "κλειδώσουν" στόχους και να μετατραπούν σε μέσα ηλεκτρονικού πολέμου. Συνεπώς είναι απαραίτητη η μετατροπή ενός εμπορικού ultralight ελικοπτέρου με λογικό κόστος σε MALE VTOL με εμβέλεια 150+ χιλιομέτρων, δυνατότητα παραμονής στον άερα 6+ ώρες και μεταφορά φορτίου 100+ κιλά.Οι φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού και ειδικά οι νέες μονάδες χρειάζονται ένα προηγμένο stealth MALE VTOL drone όπως πχ το γαλλικό VSR700 για απαιτητικές αποστολές μεταφέροντας AESA radar Survitec RFD, ηλεκτρο-οπτικό Euroflir 410, πυργίσκο EO-IR Wescam MX-15, ακουστική συσκευή LRAD 450XL, εκτοξευτή ηχοσημαντήρων,IFF, κα. Δηλαδή αισθητήρες ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου για εντοπισμό υποβρυχίων και θα επιχειρούν σε αποστάσεις ώς 185 χιλιομετρα απο το μητρικό σκάφος με δυνατότητα παραμονής στον αέρα 8 ωρών. Το κόστος τους είναι μεγάλο διότι είναι ότι πιό προηγμένο υπάρχει αυτή τη στιγμή στο τομέα αλλά μακροπρόθεσμα θα εξοικονομήσει πολλά χρήματα.[img]/forum/uploads/33882/_12f5208.jpg[/img]