Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

Δημιουργία απάντησης


Αυτή η ερώτηση είναι ένα μέσο για την πρόληψη αυτοματοποιημένων υποβολών φόρμας από κακόβουλη χρήση.
Εικονίδια smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

Το BBCode είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [img] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [url] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Τα εικονίδια είναι ΑΝΟΙΧΤΑ

Περίληψη Θέματος
   

Αναπτυγμένη προβολή Περίληψη Θέματος: Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από Togo » Κυρ Απρ 24, 2022 7:22 am

Οι Πεζοναύτες θα πρέπει να αναχωρήσουν με τα αρματαγωγά Ιάσων απο το Βόλο για να αποβιβαστούν με άρματα στο βόρειο Αιγαίο (Λήμνο, Λέσβο, Σαμοθράκη). Για το κεντρικό Αιγαίο (Χίος, Σάμος, Κυκλάδες) θα πρέπει να αναχωρήσουν απο τη Σαλαμίνα με ZUBR. Για το νότιο Αιγαίο (Δωδεκάνησα) θα πρέπει να φύγουν απο το ναύσταθμο της Σούδας με ZUBR. Δηλαδή όλα τα αποβατικά σκάφη θα διανύσουν το πολύ 300 χιλιόμετρα απο τις βάσεις τους για να μεταφέρουν βαρύ οπλισμό. Οι Πεζοναύτες μπορούν να μετακινηθούν και απο ελικόπτερα Chinook σε ενδιάμεση απόσταση απο το προορισμό τους. Στο βόρειο Αιγαίο

Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αποφασίσει να συντηρεί στο μέλλον ένα στόλο απο 12 φρεγάτες και 6 κορβέτες. Θα ναυπηγηθούν 3+1 Belharra, θα εκσυγχρονιστούν οι 4 ΜΕΚΟ-200 και θα διατηρηθούν οι 4 Kortenaer. Είναι βέβαιο ότι οι 4 Kortenaer θα αντικατασταθούν σταδιακά απο μεταχειρισμένα πλοία πιθανότατα 2+2 κλάσης Μ απο Ολλανδία και Βέλγιο. Οι Belharra και οι MEKO-200 θα βγούν στη Μεσόγειο ενώ οι Kortenaer και οι κορβέτες θα επιχειρούν στο Αιγαίο. Δηλαδή κύρια αποστολή τους θα είναι ο ανθυποβρυχιακός πόλεμος. Ωστόσο θα μπορούν να αναλάβουν ωστόσο αποστολές συνοδείας στην ανατολική Μεσόγειο για να συμπληρώσουν τις φρεγάτες.

Όσα πλοία και να κατεβάσει το Τουρκικό Ναυτικό, όσους φτηνούς πυραύλους Atmaca και UCAV να εκτοξεύσει σε επιθέσεις κορεσμού απο τα τουρκικά παράλια δέν μπορεί να επικρατήσει απέναντι σε τόσο προηγμένα σκάφη. Το πρόβλημα είναι τα τουρκικά υποβρύχια.

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από yandr » Τετ Ιαν 20, 2021 1:26 pm

Καλά τώρα σοβαρολογούμε ότι το πρόβλημα ήταν να μεταφερθούν τα αρματαγωγά στον Βόλο;

Δηλαδή θα βάλουμε τους Πεζοναύτες σε 4 αρματαγωγά και με 16 κόμβους την ώρα (11 φορτωμένα) θα ταξιδεύουν για 12 ώρες να φτάσουν Χίο και 20 ώρες για να φτάσουν Ρόδο; Μιλάμε ότι θα βυθιστούν πριν περάσουν βόρεια από τις κυκλάδες.

Μοναδική περίπτωση μεταφοράς πεζοναυτών ειναι η αερομεταφορά ή τα ZUBR που έχουν τετραπλάσια ταχύτητα και ενδεδειγμένη λύση η μεταφορά τους κάπου στο μέσο της διαδρομής (βλέπε Σκύρο για παράδειγμα).

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από Nassos » Τετ Ιαν 20, 2021 12:11 pm

Αλλαγή δομής στο Πολεμικό Ναυτικό: Τα αρματαγωγά στον Βόλο για τους Πεζοναύτες

Ο κύβος ερρίφθη και οι αλλαγές που έχουν αποφασιστεί στην δομή των Ενόπλων Δυνάμεων τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr στο ΚΥΣΕΑ που θα συγκληθεί την Πέμπτη υπό τον Πρωθυπουργό, εκτός από τις κρίσεις για τον Αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων και τους Αρχηγούς των Επιτελείων, που όπως έχουμε ήδη αποκαλύψει οι σκέψεις είναι να μην μετακινηθεί κανείς, θα εγκριθεί και το σχέδιο για την νέα δομή των ενόπλων δυνάμεων.

Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και το σχέδιο που ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ έχει συζητήσει και συναποφασίσει με τους Αρχηγούς ΓΕΝ και ΓΕΣ για την 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών και τα αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού. Ήδη, από τον περασμένο Οκτώβριο στην Realnews διαβάσατε πρώτοι ότι τα αρματαγωγά δένουν στον Βόλο και γίνονται «ένα» με τους Πεζοναύτες. Έτσι, οι Πεζοναύτες αποκτούν μόνιμη δυνατότητα ετοιμότητας κι επέμβασης, όποτε απαιτηθεί.

Οι πληροφορίες του enikos.gr αναφέρουν ότι στα μελλοντικά σχέδια (όχι και τόσο μακρινά) του ΓΕΕΘΑ είναι οι Έλληνες πεζοναύτες να πλησιάσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αμερικανικά πρότυπα, κυρίως σε ότι αφορά τα μέσα που θα διαθέτουν. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, άλλωστε, και τις ενέργειες από το ΓΕΣ για απόκτηση των αμφίβιων AAV-7 από το απόθεμα του Στρατού των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το προσεχές χρονικό διάστημα θα υπάρξουν επαφές του ΓΕΕΘΑ με τους τοπικούς φορείς ώστε να τρέξουν όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες και το Πολεμικό Ναυτικό να πάρει την σκυτάλη για την δημιουργία των απαραίτητων υποδομών.

enikos.gr

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από yandr » Δευ Οκτ 05, 2020 3:18 pm

Ακόμη περισσότερες αλλαγές στον ελλιμενισμό του στόλου, σύμφωνα με το doureios.com

Το ΓΕΕΘΑ διέταξε το ΓΕΝ να προβεί στην εκπόνηση μελέτης για τις αναγκαίες εργασίες επεκτάσεως του λιμένος Βόλου, με σκοπό την δημιουργία υποδομών για μόνιμο ελλιμενισμό 3 αρματαγωγών κλάσεως ΣΑΜΟΣ.

Με τα συγκεκριμένα πλοία, είναι εφικτή η μεταφορά ενός πλήρους Συγκροτήματος Αποβατικού Τάγματος προς το Ανατολικό Αιγαίο και σε πολύ μικρότερους χρόνους εν σχέσει με τα υφιστάμενα σχέδια που προϋποθέτουν πολλές ώρες πριν τον απόπλου των αρματαγωγών από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνος. Η νέα κατάσταση, θα επιφέρει και οικονομίες σε καύσιμα, καθώς τα μονίμως ευρισκόμενα αρματαγωγά στον Βόλο, δεν θα ταξιδεύουν από την Σαλαμίνα μέχρι εκεί για την πραγματοποίηση των τακτικών ασκήσεων που προβλέπει ο εξαμηνιαίος κύκλος του προγράμματος εκπαιδεύσεως των πεζοναυτών.

Η μεταφορά σημαντικού μέρους του Στόλου στον Ναύσταθμο Σούδας, θα βελτιώσει τους χρόνους ανταποκρίσεως για την κάλυψη επιχειρησιακών απαιτήσεων στον Νότιο Τομέα του Αιγαίου όσο και γενικότερα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από yandr » Πέμ Οκτ 01, 2020 11:58 pm

Σύμφωνα με την έντυπη έκδοση της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ ...

Ο σχεδιασμός είναι ο Ναύσταθμος Κρήτης να μετατραπεί σε έναν δεύτερο Ναύσταθμο Σαλαμίνας. Δηλαδή να μπορεί να υποστηρίξει σε μόνιμη βάση και όχι περιστασιακά πολλές μονάδες, πλοία επιφανείας και υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού.Ο βασικός στόχος είναι με τη δημιουργία αυτής της υποδομής η χώρα μας να κάνει αισθητή τη ναυτική παρουσία της στην Ανατολική Μεσόγειο και να την ελέγχει αποτελεσματικότερα, μετά και τις αλλεπάλληλες εξελίξεις και τις προκλήσεις στην περιοχή.

Σημειώνεται ότι η δημιουργία ενός ναυστάθμου στην Κρήτη με δυνατότητες να ελλιμενίζεται εκεί αλλά και να συντηρείται ο μισός Στόλος αποτελεί πάγια επιδίωξη του Πολεμικού Ναυτικού. Υπήρχαν και στο παρελθόν σχέδια για την αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης, τα οποία δεν καρποφόρησαν, καθώς το κόστος των έργων είναι πολύ μεγάλο. Τον τελευταίο χρόνο όμως, μετά το τουρκολιβυκό σύμφωνο και την κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας, τα σχέδια αυτά - όπως είχαν γράψει «ΤΑ ΝΕΑ» στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου - επανήλθαν στο προσκήνιο. Πολλοί είχαν επισημάνει τότε πως θα πρέπει να προχωρήσει ο σχεδιασμός για μια πιο ισχυρή παρουσία της Ελλάδας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Ακριβώς για αυτόν τον λόγο τους τελευταίους μήνες έχουν περιοδικά παρουσία στον Ναύσταθμο Κρήτης φρεγάτα, πυραυλάκατος και υποβρύχιο. Εντούτοις οι δυνατότητες για επισκευές και συντηρήσεις είναι περιορισμένες.

ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΔΑΠΑΝΕΣ. Πάντως οι υποδομές που απαιτούνται για να γίνει ο Ναύσταθμος Κρήτης μια δεύτερη Σαλαμίνα χρειάζονται πολύ χρόνο, τεράστιες δαπάνες αλλά και ανθρώπινους πόρους. «Δεν είναι υπόθεση μερικών μηνών τα περί επικείμενης ίδρυσης Ναυστάθμου στην Κρήτη. Θέλει χρόνια» επισήμανε μιλώντας στη Βουλή ο Νίκος Παναγιωτόπουλος. Ένα παράδειγμα: Για να ελλιμενίζονται μόνιμα πέντε φρεγάτες (με 150 άτομα πλήρωμα) στον Ναύσταθμο Κρήτης θα πρέπει να δημιουργηθούν υποδομές διαμονής για αυτούς και τις οικογένειές τους για περίπου 2.250 άτομα. Επιπλέον, ό, τι χώροι υπάρχουν σήμερα στη Σαλαμίνα για επισκευές, αναγομώσεις κ. Ά. Θα πρέπει να κατασκευαστούν και στη Σούδα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Τούρκοι χρειάστηκαν περίπου μία δεκαετία για τη δημιουργία της ναυτικής βάσης του Ακσάζ. Βέβαια οι διαδικασίες μπορεί να «τρέξουν» γρηγορότερα στην περίπτωση που βρεθούν αμερικανικά κονδύλια στο πλαίσιο της αναβαθμισμένης αμυντικής συμφωνίας Ελλάδας -ΗΠΑ.

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από yandr » Δευ Σεπ 28, 2020 9:17 pm

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το ΠΝ προχωρά στη δημιουργία ενός ναύσταθμου στην Κρήτη αντίστοιχο με αυτόν της Σαλαμίνας, με αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της Σούδας,

Το συνολικό σχέδιο προβλέπει και αναβάθμιση υποδομών Σούδας για πλήρη οργανωμένο και λειτουργικό ναύσταθμο ώστε να αποτελέσει μόνιμο οργανωμένο και λειτουργικό μηχανισμό υποστήριξης πλοίων και υποβρυχίων. Είναι υπόθεση που θα υλοποιηθεί σε βάθος χρόνου. Το βασικό είναι να ληφθεί η σχετική απόφαση προς τούτο. Αυτή η απόφαση μπορεί να την θεωρήσετε ειλημμένη».

https://www.reader.gr/news/politiki/339648/panagiotopoylos-eilimmeni-apofasi-na-dimioyrgithei-naystathmos-sti-soyda

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από pao-13 » Κυρ Οκτ 06, 2013 3:17 pm

και τωρα θας σας πω πως θα πρεπει να ειναι το ναυτικο σε 15-20 χρονια απο τωρα. Λοιπον εχουμε και λεμε 4 εκσυγχρονισμενες φρεγατες MEKO ,6 φρεγατες Fremm-ER ,10 υποβρυχια AIP (214 και 209) ,5 αεροσκαφη ναυτικης συνεργασιας C-295MPA ,10 πυραυλακατοι Super Vita και 10 κανονιοφοροι. Αμα ειχαμε τα λεφτα και φτιαχναμε τετοιο στολο θα ειμασταν σιγουρα κυριαρχοι της περιοχης

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από Αγγελος13 » Κυρ Απρ 17, 2011 5:58 pm

Giannis Ni έγραψε:Η δομή δυνάμεων δεν πρέπει σε καμια περίπτωση να μειωθεί. Παρά τα οικονομικά κόστη το Π. Ν πρέπει να υλοποιήσει νεα εξοπλιστικά προγράμματα και να συνεχίσει να συντηρεί τα υπάρχοντα. Όταν το νεοθωμανικό ναυτίκο της γείτονος ενισχύεται συνεχώς και ποσοτικά και ποιοτικά είναι εντελώς βλακώδες να μειώνουμε τις οροφές.
Οταν ομως το νεοθωμανικο ναυτικο του γειτονα εχει σοβαρη πολιτικη ηγεσια που επενδυει στην ασφαλεια της χωρας του και εμεις ειμαστε εδω με τον Γιωργακη το αμερικανακι, και επενδυουμε στον συνεχιζομενο αφοπλισμο της χωρας μας, πιστευοντας τις αρλουμπες Νταβουτογλου περι μειωσης των εξοπλισμων της Τουρκιας, τοτε να μην ξαφνιαζεσαι για τιποτα. Αλλωστε η Τροικα εδωσε προωρη συνταξιοδοτηση σε 3 Τ. Π. Κ και ενα εκσυγχρονισμενο υποβρυχιο, στις οροφες θα κολλησουν?

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από Giannis Ni » Δευ Νοέμ 08, 2010 10:04 pm

Η δομή δυνάμεων δεν πρέπει σε καμια περίπτωση να μειωθεί. Παρά τα οικονομικά κόστη το Π. Ν πρέπει να υλοποιήσει νεα εξοπλιστικά προγράμματα και να συνεχίσει να συντηρεί τα υπάρχοντα. Όταν το νεοθωμανικό ναυτίκο της γείτονος ενισχύεται συνεχώς και ποσοτικά και ποιοτικά είναι εντελώς βλακώδες να μειώνουμε τις οροφές.

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από yandr » Τετ Αύγ 18, 2010 1:42 am

Παρόλα αυτά, νομίζω ότι η δομή που προτείνεται στο δημοσίευμα είναι ρεαλιστικότερη. Όποιος πίστεψε ότι πάμε για ναυπήγηση 6 φρεγατών κερδίζει λουκούμι.

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από Su-35 » Δευ Αύγ 16, 2010 9:08 pm

Δηλαδη απο 20+2 τπκ παμε στα 12!
Αντε να δουμε...7 ρουσεν + 4 Combattante III=11!
Οι s-148 να περασουν στη διοικηση κανονιοφορων με αφαιρεση των πυραυλων επιφανειας κτλ και οι Combattante IIIB να γινουν... Ε... Καρφιτσες... Ή πεδιο βολης-στοχος!

Οι κορβετοκανονιοφοροι (!) (Εικόνα) που εισηγειται το ΑΝΣ ειναι 4 και οχι 5 ή 6.

Δομή Δυνάμεων Πολεμικού Ναυτικού

από yandr » Σάβ Αύγ 14, 2010 9:39 pm

Στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να δημοσιοποιούν τα πλήρη στοιχεία για τη νέα Δομή Δυνάμεων 2011-2025 των ΕΕΔ, ξεχωριστό ωστόσο ενδιαφέρον έχουν οι εισηγήσεις που αφορούν το Πολεμικό Ναυτικό καθώς ως γνωστόν η Τουρκία επιδιώκει τη μεγιστοποίηση της ναυτικής της ισχύος και την ανατροπή της ισορροπίας δυνάμεων στο Αιγαίο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο (ΑΝΣ) ενέκρινε σε συνεδρίασή του τις παρακάτω οροφές:

Φρεγάτες

Ο αριθμός των κύριων μονάδων στόλου περικόπτεται από 14 σε 12. Σήμερα το ΠΝ διαθέτει 4 φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ κλάσης ΥΔΡΑ και 10 φρεγάτες τύπου S κλάσης ΕΛΛΗ,6 εκ των οποίων έχουν υποβληθεί σε πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (MLU). Η χρηματοδότηση παρόμοιου προγράμματος εκσυγχρονισμού για τις 4 φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ 200ΗΝ αναμένεται να αυξηθεί στο επικαιροποιημένο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 ωστόσο η ναυπήγηση νέων φρεγατών που αποτελεί τη κορυφαία προτεραιότητα για το ΠΝ δεν κρίνεται υλοποιήσιμη.

Υποβρύχια

Η προτεινόμενη Δομή Δυνάμεων προβλέπει 8 υποβρύχια, από 10 που ισχύει σήμερα και 12 που είχε εγκρίνει προ δύο ετών το Συμβούλιο Άμυνας (ΣΑΜ) , με τη προοπτική παράδοσης των 4 νέων υποβρυχίων Τύπου 214/1800 κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ μέχρι το 2015. Σήμερα το ΠΝ διαθέτει 4 εκσυγχρονισμένα υποβρύχια Τύπου 209/1100 κλάσης ΓΛΑΥΚΟΣ και 4 Τύπου 209/1200 κλάσης ΠΟΣΕΙΔΩΝ.

Κορβέτες και Ταχέα Περιπολικά Σκάφη

Το ΑΝΣ εισηγείται για πρώτη φορά την απόκτηση 6 (κατ΄άλλες πηγές 5) κορβετών ενώ περικόπτει τον αριθμό των Ταχέων Περιπολικών Σκαφών (ΤΠΚ) από 14 σε 12. Οι κορβέτες θα μπορούσαν να προσδώσουν ιδιαίτερες δυνατότητες στις παράκτιες επιχειρήσεις του ΠΝ μόνο εφόσον είναι ώριμες τεχνολογικά και παρουσιάζουν χαρακτηριστικά stealth, υψηλής ταχύτητας και μεγάλης ισχύος πυρός. Σημερα το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει 5 (+2 υπό παράδοση) ΤΠΚ τύπου Super Vita κλάσης ΡΟΥΣΣΕΝ,4 εκσγχρονισμένα τύπου Combattante III,5 τύπου Combattante IIIB και 6 τύπου S-148.

ΑΦΝΣ και ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα

Κατεπείγουσα θεωρείται η απόκτηση 5 Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) , καθώς με τον παροπλισμό των 6 P-3B Orion το ΠΝ απώλεσε τη σχετική ικανότητα επιτήρησης και διεξαγωγής ανθυποβρυχιακού πολέμου. Στα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα η οροφή περικόπτεται από 16 σε 12, προφανώς για ισάριθμες φρεγάτες. Η Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού (ΔΕΝ) διαθέτει σήμερα 11 ελικόπτερα S-70B Aegean Hawk και 10 AB-212ASW/EW.

Strategy report


Κορυφή