Νομίζω ότι, τώρα που κοιτάμε την γενική εικόνα, έχουμε "πιάσει" καλύτερα το θέμα.
Από την μεριά μου να πω ότι εάν συνδυάσουμε, για παράδειγμα,2 MRV και 1 LPD δεν θα έβρισκα πλέον πολύ μεγάλο το εκτόπισμα του Rotterdam (ακούω τον Λοχία να μουρμουράει

). Το αναθεωρημένο σκεπτικό μου είναι ότι τους βοηθητικούς ρόλους, την διαρκή ετοιμότητα και τις εκτός χώρας αποστολές θα τα αναλάμβαναν τα MRV, ενώ το LPD θα το κρατάγαμε διαθέσιμο για την βασική του αποστολή ως αποβατικό. Έτσι, μειώνεται η ανάγκη για πάνω από 1 LPD. Επιπλέον, με οικονομικά κριτήρια, ένας συνδυασμός MRV και LPD θα σήμαινε πολύ μεγάλη μεταφορική ικανότητα με χαμηλό σχετικά κόστος απόκτησης και λειτουργίας (εάν τα MRV δρουν εκ' περιτροπής και το LPD χρησιμοποιείται με μέτρο).
Το Absalon θα είχε ενδιαφέρον. Κατ' αρχήν θα μπορούσε να αναλάβει ρόλο ναυαρχίδας με πλήρη εξοπλισμό διοίκησης και βαρύ οπλισμό, αν και είναι πιο αργό από μια φρεγάτα. Το 900 m2 "flex deck" του εκτός από την μεταφορά αρμάτων και φορτίου μπορεί να διαμορφωθεί σε κέντρο διοίκησης, νοσοκομείο κλπ. Μπορεί επίσης να κάνει ναρκοθέτηση. Το δε κόστος ακούγεται λογικότατο. Πάντως τυχόν αγορά του δεν αντισταθμίζει την απόκτηση LPD ή MRV εφόσον δεν είναι αποβατικό.
Εκτός θέματος, αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον, είναι ότι πάνω στο ίδιο σκάφος, αλλά χωρίς το "flex deck", θα χτιστεί η
νέα φρεγάτα των Δανών - ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σκάφος των 6,200 t. Το δε κόστος για 3 από αυτές τις φρεγάτες είναι 800εκ.USD (χωρίς όμως τα αντιαεροπορικά μεγάλου βεληνεκούς που σχεδιάζεται να προστεθούν αργότερα).
Δεν ανέφερα κάποιο από τα σχέδια που υπάρχουν (πλην της οικογένειας Enforcer, μέλη της οποίας είναι ήδη επιχειρησιακά) γιατί είναι δύσκολο να συμπεράνεις τι δυνατότητες, κόστος και ρίσκα συνεπάγονται. Εξάλλου, ήδη αναφέραμε αρκετές ρεαλιστικές επιλογές από υπάρχοντα σκάφη που νομίζω μας καλύπτουν επιχειρησιακά και οικονομικά.
Πολύ ενδιαφέρον στα μεταφορικά καταμαράν παρουσιάζει η δουλειά της πρωτοπόρου
Incat αλλά και της ανταγωνίστριας
Austal . Η Austal είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στην παραγωγή fast-ferries και η Incat η δεύτερη. Και οι δύο μαζί κατέχουν την πλειοψηφία της αγοράς.
Η ιδέα που είχε ακουστεί παλαιότερα για ένα μεγεθυμένο ΙΑΣΩΝ δεν μου πολυάρεσε. Τα ΙΑΣΩΝ είναι αργά και η κατασκευή τους αντιμετώπισε μεγάλες καθυστερήσεις. Από την άλλη, είναι σχετικά νέα σκάφη, και για τον ρόλο τους αποδεκτά. Και να τα αποσύραμε, δεν νομίζω ότι θα κερδίζαμε κάτι ιδιαίτερο. Πάντως, όταν τελικά τα αντικαταστήσουμε, καλό είναι να προτιμήσουμε ένα σχέδιο με μεγαλύτερη ταχύτητα.
Νομίζω ότι, τώρα που κοιτάμε την γενική εικόνα, έχουμε "πιάσει" καλύτερα το θέμα.Από την μεριά μου να πω ότι εάν συνδυάσουμε, για παράδειγμα,2 MRV και 1 LPD δεν θα έβρισκα πλέον πολύ μεγάλο το εκτόπισμα του Rotterdam (ακούω τον Λοχία να μουρμουράει [img]/forum/smileys/smiley2.gif[/img] ). Το αναθεωρημένο σκεπτικό μου είναι ότι τους βοηθητικούς ρόλους, την διαρκή ετοιμότητα και τις εκτός χώρας αποστολές θα τα αναλάμβαναν τα MRV, ενώ το LPD θα το κρατάγαμε διαθέσιμο για την βασική του αποστολή ως αποβατικό. Έτσι, μειώνεται η ανάγκη για πάνω από 1 LPD. Επιπλέον, με οικονομικά κριτήρια, ένας συνδυασμός MRV και LPD θα σήμαινε πολύ μεγάλη μεταφορική ικανότητα με χαμηλό σχετικά κόστος απόκτησης και λειτουργίας (εάν τα MRV δρουν εκ' περιτροπής και το LPD χρησιμοποιείται με μέτρο).Το Absalon θα είχε ενδιαφέρον. Κατ' αρχήν θα μπορούσε να αναλάβει ρόλο ναυαρχίδας με πλήρη εξοπλισμό διοίκησης και βαρύ οπλισμό, αν και είναι πιο αργό από μια φρεγάτα. Το 900 m2 "flex deck" του εκτός από την μεταφορά αρμάτων και φορτίου μπορεί να διαμορφωθεί σε κέντρο διοίκησης, νοσοκομείο κλπ. Μπορεί επίσης να κάνει ναρκοθέτηση. Το δε κόστος ακούγεται λογικότατο. Πάντως τυχόν αγορά του δεν αντισταθμίζει την απόκτηση LPD ή MRV εφόσον δεν είναι αποβατικό.Εκτός θέματος, αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον, είναι ότι πάνω στο ίδιο σκάφος, αλλά χωρίς το "flex deck", θα χτιστεί η [url=http://www.marinehistorie.dk/English/NavyNews/2006/0622_PatrolShips.htm]νέα φρεγάτα των Δανών[/url] - ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σκάφος των 6,200 t. Το δε κόστος για 3 από αυτές τις φρεγάτες είναι 800εκ.USD (χωρίς όμως τα αντιαεροπορικά μεγάλου βεληνεκούς που σχεδιάζεται να προστεθούν αργότερα).Δεν ανέφερα κάποιο από τα σχέδια που υπάρχουν (πλην της οικογένειας Enforcer, μέλη της οποίας είναι ήδη επιχειρησιακά) γιατί είναι δύσκολο να συμπεράνεις τι δυνατότητες, κόστος και ρίσκα συνεπάγονται. Εξάλλου, ήδη αναφέραμε αρκετές ρεαλιστικές επιλογές από υπάρχοντα σκάφη που νομίζω μας καλύπτουν επιχειρησιακά και οικονομικά.Πολύ ενδιαφέρον στα μεταφορικά καταμαράν παρουσιάζει η δουλειά της πρωτοπόρου [url=http://www.incat.com.au/defence_fs.html]Incat[/url] αλλά και της ανταγωνίστριας [url=http://www.austal.com/go/product-information/defence-products]Austal[/url] . Η Austal είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στην παραγωγή fast-ferries και η Incat η δεύτερη. Και οι δύο μαζί κατέχουν την πλειοψηφία της αγοράς.Η ιδέα που είχε ακουστεί παλαιότερα για ένα μεγεθυμένο ΙΑΣΩΝ δεν μου πολυάρεσε. Τα ΙΑΣΩΝ είναι αργά και η κατασκευή τους αντιμετώπισε μεγάλες καθυστερήσεις. Από την άλλη, είναι σχετικά νέα σκάφη, και για τον ρόλο τους αποδεκτά. Και να τα αποσύραμε, δεν νομίζω ότι θα κερδίζαμε κάτι ιδιαίτερο. Πάντως, όταν τελικά τα αντικαταστήσουμε, καλό είναι να προτιμήσουμε ένα σχέδιο με μεγαλύτερη ταχύτητα.