H παραλαβή των 20 μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 και η έναρξη των διαδικασιών για την επιλογή νέου μέσου μεταφορικού ελικοπτέρου αποτελεί βασική προτεραιότητα της ηγεσίας ΓΕΣ και Αεροπορίας Στρατού και ένα από τα «αγκάθια» που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η νέα ηγεσία της ΓΔΑΕΕ, αλλά και γενικότερα η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ. Η μεν παραλαβή έχει περιέλθει και πάλι σε αδιέξοδο, αυτή την φορά οικονομικής φύσεως, μετά την επίλυση των πολλών τεχνικών ζητημάτων που υπήρχαν, με την σχετική τροποποίηση που έγινε το περασμένο καλοκαίρι.
Η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη, παρά το γεγονός ότι η κατασκευάστρια κοινοπραξία EADS International (ΝΗ Industries) δέχεται να καταβάλει περί τα 80 εκατο. Ευρώ ως ρήτρες (αρχική αξία σύμβασης 647 εκατ. Ευρώ και τελικό ποσό αποπληρωμής 698 εκατ. Ευρώ μαζί με τα έξοδα του δανείου που συνάφθηκε ταυτοχρόνως με την υπογραφή της σύμβασης.
Η λήψη του δανείου επέτρεψε την καταβολή στην κατασκευάστρια εταιρεία μέσα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, τον Οκτώβριο του 2003, την καταβολή του 40% του συνόλου της αξίας του προγράμματος.
Αυτή την στιγμή έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται ή βρίσκονται στην τελική φάση (ΙΟC) συνολικά 12 ελικόπτερα από τα 20 της αρχικής παραγγελίας. Τέσσερα ελικόπτερα είναι σε κατάσταση IOC, άλλα τέσσερα σε IOC+ και τα υπόλοιπα σε αρχικό στάδιο κατασκευής.
Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή τους έχει σταματήσει μετά την εμπλοκή που υπήρξε λόγω αποκλίσεων στην κατασκευή από τα προβλεπόμενα στην αρχική σύμβαση. Έτσι σχεδόν όλες οι χώρες που προχώρησαν στην παραγγελία του ΝΗ-90 το παρέλαβαν σε κατάσταση IOC+ όπου θεωρείται ότι η μεγάλη πλειοψηφία των κατασκευαστικών αποκλίσεων ήρθη.
Τώρα η παραλαβή έχει «κολλήσει» στο θέμα των ρητρών! Γενικά η επιλογή του ΝΗ-90 - παρά το γεγονός ότι πρόκειται τεχνολογικά για ένα πολύ καλό ελικόπτερο - δεν φαίνεται να δικαιώνεται αν λάβουμε υπ'όψιν το κατεπείγον του προγράμματος και το κόστος του. Μία αμερικανική επιλογή όπως το UH-60 ή ακόμα και μία ρωσική χαμηλού κόστους, αλλά υψηλής και αποδεδειγμένης επιχειρησιακής αξίας σχεδίαση, όπως το εκσυγχρονισμένο με ηλεκτρονικά της BAE Systems ΜIL Mi-117, σίγουρα θα αποτελούσαν πολύ πιο βατές λύσεις. Ακόμα και το Gougar, της ίδιας εταιρείας, το οποίο θα είχε και το πλεονέκτημα τις ομοιοτυπίας με τα AS-332C1 Super Puma
Εν πάση περιπτώσει το ζήτημα είναι σήμερα να λυθεί το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Όπως αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr το ζήτημα των υπό παραλαβή ΝΗ-90 είναι ψηλά στην ατζέντα πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας και αναμένεται μέχρι την ερχόμενη άνοιξη να έχει ξεκινήσει η παραλαβή από την στιγμή που διευθετηθεί το οικονομικό ζήτημα.
Το πρόβλημα όμως του Στρατού σε ότι αφορά τα εναέρια μέσα μεταφοράς είναι ιδιαίτερα σοβαρό και δεν λύνεται μόνο από τα 20 ΝΗ-90. Η αναζήτηση χαμηλού κόστους μέσου μεταφορικού ελικοπτέρου, φαίνεται να ικανοποιείται μόνο με το ματαιωθέν το 2004 πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 30 UH-1H, το οποίο δεν ξεπερνά τα 100 εκατ. Ευρώ και θα υλοποιηθεί στο σύνολό του στην ΕΑΒ (υπάρχουν ήδη δύο αγορασμένες συλλογές στα υπόστεγα της ΕΑΒ οι οποίες "σκουριάζουν"!).
Από εκεί και πέρα οι ΗΠΑ, λόγω της τεράστιας ανάγκης σε εναέρια μέσα σε Ιράκ και Αφγανιστάν δεν απελευθερώνουν UH-60 Σικόρσκι, τα οποία θα αποτελούσαν μία άλλη οικονομική λύση για την εναέρια κίνηση του Ε. Σ. Από εκεί και πέρα μοναδική επιλογή για χαμηλού κόστους μέσα μεταφορικά ελικόπτερα είναι μόνο η Ρωσία ή και η Κίνα, η τελευταία με κατασκευή όμοια με του Cougar σε κόστος ¼ του γαλλικού!
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
-
- Αντισυνταγματάρχης
- Δημοσιεύσεις: 963
- Εγγραφή: Κυρ Μαρ 22, 2009 1:55 am
- Τοποθεσία: Greece
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
-
- Λοχίας - ΕΠΟΠ
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 6:25 pm
- Τοποθεσία: Greece
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
Πρεπει να παρουμε περισοτερα κενουρια εληκοπτερα οι τουρκοι εχουν :
Black Hawk 99
Cougar 28
Black Hawk 99
Cougar 28
-
- Λοχίας - ΕΠΟΠ
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 08, 2008 6:25 pm
- Τοποθεσία: Greece
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
AΦου ειναι ετιμα απο το 2006 γιατι δεν τα περνουμε ;
-
- Δεκανέας - Έφεδρος
- Δημοσιεύσεις: 57
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 17, 2010 12:56 am
- Τοποθεσία: Ελλάδα
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
Έχουμε δώσει τόσα εκατομμύρια και ακόμα δεν έχουμε παραλάβει τα ελικόπτερα ποιος είναι ο λόγος;
- yandr
- Στρατάρχης
- Δημοσιεύσεις: 11239
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
OΙ γερμανικές ένοπλες δυνάμεις μάχονται με τα νέα τεχνικά προβλήματα ενός από τα ακριβότερα εξοπλιστικά προγράμματα της Γερμανίας, αυτό των μεταφορικών ελικοπτέρων NH90, τα οποία βρίσκονται υπό προμήθεια και από τον Ελληνικό Στρατό.
Ο Γερμανικός Στρατός (Bundeswehr) έχει περιορίσει τις πτητικές δραστηριότητές του με το ελικόπτερο, όπως ανέφερε εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Αμύνης την προηγούμενη Δευτέρα στο Reuters. Ο λόγος είναι μια βλάβη του κινητήρα σε ένα αυστραλιανό NH90. Έκτοτε, η Bundeswehr αποφεύγει ορισμένους εναέριους ελιγμούς.
...
Σε στρατιωτικές κύκλους ειπώθηκε ότι η Αυστραλία έχει παύσει την λειτουργία με το NH90, μετά από αρκετές αστοχίες του κινητήρα. Το γερμανικό υπουργείο άμυνας αναφέρει ωστόσο μόνο μία βλάβη του κινητήρα, για την οποία ενημερώθηκε από την εταιρία.
...
Τα τρία NH90, τα οποία έχει αυτή τη στιγμή η Bundeswehr στο δυναμικό της, χρειάζονται επειγόντως στο Αφγανιστάν, αλλά εν αντιθέσει των συμβάσεων με την εταιρία, τα ελικόπτερα δεν είναι λειτουργικά.
Ο Γερμανικός Στρατός έχει παραγγείλει 122 ελικόπτερα του συγκεκριμένου τύπου, για πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Strategy - geopolitics
- yandr
- Στρατάρχης
- Δημοσιεύσεις: 11239
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
Τώρα θα φταίω εγώ άμα πως ΗΠΑ και πάλι ΗΠΑ;
-
- Υπολοχαγός
- Δημοσιεύσεις: 378
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 12, 2009 2:47 am
- Τοποθεσία: Greece
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
Θα φταις γιατι οι γιανκηδες δεν ειναι καθολου εμπιστοι στις συναλλαγες τους οταν προκειται για συγχρονα οπλα. Χειροτεροι απο ολουσ. Εγω λεω γαλλια Ή ρωσια. Απο αποψη εμπιστοσυνης γαλλια και απο αποψη τεχνολογιας ρωσια.yandr έγραψε:Τώρα θα φταίω εγώ άμα πως ΗΠΑ και πάλι ΗΠΑ;
-
- Α/ΓΕΣ
- Δημοσιεύσεις: 11203
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
Υπήρχαν και άλλες επιλογές όπως Lynx,Super Puma,Dauphin,Blackhawk. Γιατί πήγαμε στο NH-90, άλλη ιστορία...
- yandr
- Στρατάρχης
- Δημοσιεύσεις: 11239
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
supermario έγραψε:Εγω λεω γαλλια Ή ρωσια. Απο αποψη εμπιστοσυνης γαλλια και απο αποψη τεχνολογιας ρωσια.
Από άποψη τεχνολογίας καλύτερα Ουζμπεκιστάν από Ρωσία.
Ως προς τη Γαλλία, μάθε πρώτα πόσα ζητάνε για την αναβάθμιση των Mirage 2000 (περισσότερα από την αγορά νέων αεροσκαφών) και μετά το ξανασυζητάμε.
Άλλες επιλογές φυσικά και υπήρχαν Νάσο, αλλά που να φανταστεί κανείς το φιάσκο;
Προσωπικά πάντως έχω ολοένα μειούμενη εμπιστοσύνη στην ευρωπαϊκή στρατιωτική βιομηχανία.
-
- Ανθυπασπιστής
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Τετ Απρ 21, 2010 10:45 pm
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
yandr έγραψε:Τώρα θα φταίω εγώ άμα πως ΗΠΑ και πάλι ΗΠΑ;
Η μηπως θα φταιω εγω αμα πω Ρωσσια και παλι Ρωσσια ;
-
- Ανθυπασπιστής
- Δημοσιεύσεις: 214
- Εγγραφή: Τετ Απρ 21, 2010 10:45 pm
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
Για τα ρωσσικα ελικοπτερα δεν υπαρχει καμμια αμφισβητηση για την ικανοτητα τους και την αξιοπιστια τους.
Γι'αυτο ειμαι σιγουρος
Γι'αυτο ειμαι σιγουρος
- yandr
- Στρατάρχης
- Δημοσιεύσεις: 11239
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
Άμα είσαι σίγουρος υποχωρώ.
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
TΑ ρωσικά ε/π Μι-17 βασίζονται σε σχέδια της δεκαετίας του 60, οι ρώσσοι στα ηλεκτρονικά είναι αρκετά πίσω. Ειδικά το κόκπιτ των πλέον πρόσφατων Μι-17 είναι πολύ πίσω. Αυτό που έχει το ρωσικό ε/π είναι ότι είναι φτηνό. Αυτό που έπρεπε να προχωρήσει η Ρωσσία είναι το μεταφορικό Μι-38 αλλά επίσης έχει μείνει πίσω. Σε περίπτωση που δεν πέρναμε το ΝΗ-90 εκεί η επιλογή θα ήταν το Μπλακ Χωκ ή μετά το γαλλικό ε/π. Από αυτά θα είχαμε ήδη 40 και πλέον ε/π σε υπηρεσία ενώ τώρα ακόμη περιμένουμε τα ΝΗ-90.
-
- Α/ΓΕΣ
- Δημοσιεύσεις: 11203
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
yandr έγραψε: Άλλες επιλογές φυσικά και υπήρχαν Νάσο, αλλά που να φανταστεί κανείς το φιάσκο;
Προσωπικά πάντως έχω ολοένα μειούμενη εμπιστοσύνη στην ευρωπαϊκή στρατιωτική βιομηχανία.
Η πλάκα είναι ότι ΔΕΝ μπήκαμε καν στο πρόγραμμα συμπαραγωγής, έστω συναρμολόγησης, όπως έκαναν οι Σκανδιναβικές χώρες.
Εγώ βασικά δεν έχω εμπιστοσύνη στα προγράμματα που συμμετέχουν περισσότερο από 2 χώρες.
-
- Ανθυπολοχαγός
- Δημοσιεύσεις: 300
- Εγγραφή: Δευ Απρ 19, 2010 7:09 pm
- Επικοινωνία:
Προμήθεια ελικοπτέρων NH-90
Εδω νασο μου, δεν καρπωθηκαμε (οπως ολοι στον κοσμο, σε αναλογες περιπτωσεις) Την αναπτυξη που πληρωσαμε στα υποβρυχια (πηραμε το ρισκο και τωρα ολοι τα αγοραζουν και τα δικα μας 'γερνουν'.
η ευρωπαικη βιομηχανια, συμφωνω, ειναι και θα ειναι κριση Για χρονια,(μηπως ομως γι αυτο παρουσιαζει και ευκαιριες;) τεσπα τι να πουμε οι χρεωκοπημενοι...
η ευρωπαικη βιομηχανια, συμφωνω, ειναι και θα ειναι κριση Για χρονια,(μηπως ομως γι αυτο παρουσιαζει και ευκαιριες;) τεσπα τι να πουμε οι χρεωκοπημενοι...
Μέλη σε σύνδεση
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες