FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Ελληνοτουρκικά θέματα, βαλκάνια, εξωτερική πολιτική και διεθνείς σχέσεις
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από yandr »

Σε μονομερή τροποποίηση-διόρθωση, για εσωτερική χρήση σε πρώτη φάση, των ανατολικών ορίων του FIR Αθηνών σχεδιάζει να προχωρήσει η κυβέρνηση, συμπαρασύροντας έτσι κατ' ανάγκην και τη χάραξη θαλάσσιων συνόρων Ελλάδας-Τουρκίας (εκεί όπου δεν είναι χαραγμένα), έτσι ώστε τα σύνορα και τα «νέα» όρια του FIR να συμπίπτουν.
...

Τουρκική εμμονή

Η Τουρκία δεν έδωσε ποτέ συντεταγμένες των συνόρων της και του FIR στο Αιγαίο (δηλαδή 6ν. μ. από τις δυτικές τουρκικές ακτές). Και τούτο γιατί η Τουρκία εμμένει στην επέκταση της κυριαρχίας και των αρμοδιοτήτων της για θαλάσσια έρευνα και διάσωση στη μέση του Αιγαίου. Για το λόγο αυτό άλλωστε έχει εκδώσει το 1999 τη διεθνή notam 240 με την οποία χαρακτηρίζει πλασματικό και χωρίς νομική βάση το FIR Αθηνών, καθώς και το νόμο 24611 του 2001, ορίζοντας μονομερώς ως τουρκική περιοχή θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης το μισό Αιγαίο από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικό (σ. σ.: με αποτέλεσμα και τα πρόσφατα επεισόδια στο Φαρμακονήσι).

«Νέος χάρτης»

Ομως και το 2004 η ελληνική κυβέρνηση αποδέχθηκε την κατάργηση των ανατολικών ορίων του FIR Αθηνών ώστε να μην υπάρχει σύγχυση με τα σύνορα, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης των θαλάσσιων συνόρων της Τουρκίας προς τα δυτικά.

Τον Οκτώβριο του 2008, η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με το σχετικό πρακτικό της σύσκεψης όλων των συναρμόδιων φορέων στο υπουργείο Εξωτερικών, έκρινε «απαραίτητη» την παραγωγή ενός «εκσυγχρονισμένου χάρτη αποτύπωσης του FIR Αθηνών τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή... και συνακόλουθα της ελληνικής περιοχής αρμοδιότητας για έρευνα και διάσωση κατά τον καλύτερο επιστημονικό τρόπο...», ενώ «... ο εν λόγω χάρτης άπαξ και παραχθεί θα είναι κατ' αρχάς εθνικής εσωτερικής χρήσης από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες...» και η σκοπιμότητα διεθνούς προβολής και χρήσης του «θα εξεταστεί στη συνέχεια».

Οπως είναι γνωστό, το 1952, ο ICAO (Διεθνής Οργανισμός Αεροναυτιλίας) ως αποκλειστικά αρμόδιος φορέας καθόρισε τα ανατολικά όρια του FIR Αθηνών από τη συντεταγμένη 4045Ν-2110Ε (δηλαδή το σημείο των χερσαίων ελληνοτουρκικών συνόρων στον Εβρο), ακολουθώντας τη γραμμή των βορειοδυτικών συνόρων της Τουρκίας, με επόμενη συντεταγμένη αυτήν του Καστελόριζου,3333Ν-3000Ε, μέχρι το πολυμερές σημείο συνάντησης των FIR Αθηνών-Λευκωσίας και Αγκυρας στην Αν. Μεσόγειο.

Δεν αναγνωρίζεται

Η πολυτεθλασμένη αυτή γραμμή του FIR Αθηνών αναγνωρίζεται και ακολουθείται ανελλιπώς από το 1952 και καμιά τροποποίηση δεν μπορεί να επέλθει σ' αυτήν χωρίς τη σχετική απόφαση του ICAO και τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας φυσικά. Επομένως καμιά αναπαραγωγή-διόρθωση της γραμμής του FIR Αθηνών, έστω και «για εσωτερική χρήση», δεν μπορεί να αναγνωριστεί και πολύ περισσότερο να χρησιμοποιηθεί ούτε από την Ελλάδα ούτε από κανέναν άλλο.

Σύμφωνα όμως με το ίδιο έγγραφο του ΥΠΕΞ και με ομόφωνη απόφαση όλων των πολιτικο-στρατιωτικών φορέων» «σκόπιμο ωστόσο θα ήταν, ως κατευθυντήρια γραμμή να ληφθεί η γραμμή ICAO 1952 διορθωμένη στα σημεία όπου υπάρχουν ελληνοτουρκικά σύνορα [είτε συμφωνημένα (Εβρος και Δωδεκάνησα) είτε βάσει της αρχής της μέσης γραμμής (απόσταση έναντι των ακτών μέχρι 12 ν. μ.)] ώστε αυτή (η γραμμή) να συμπίπτει με τα σύνορα αυτά...».

Με άλλα λόγια, το ΥΠΕΞ επιχειρεί αναδιάταξη-διόρθωση του FIR Αθηνών, που συνεπάγεται και ταυτόχρονη τροποποίηση των δυτικών συνόρων της Τουρκίας διότι τα όρια του FIR Αθηνών ακολουθούν ανελλιπώς τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας.

Αυτή η «διορθωμένη γραμμή» του FIR Αθηνών θα συμπίπτει (όπου δεν υπάρχουν χαραγμένα Ε/Τ σύνορα) με τη γραμμή συνόρων, με βάση την αρχή της μέσης γραμμής, δηλαδή απόσταση από τις ακτές μέχρι 12 ν. μ. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα έχει επιλέξει να χαράξει θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, σύμφωνα με τη μέθοδο της μέσης γραμμής μέχρι 12 ν. μ. έναντι των ακτών.

Διεθνή στην Τουρκία

Είναι άγνωστο πού, πότε και πώς ποια ελληνική κυβέρνηση επέλεξε ...
andybgr
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δημοσιεύσεις: 166
Εγγραφή: Δευ Ιαν 12, 2009 12:34 pm
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από andybgr »

Διορθόστε με αν κάνω λάθος, απλά θέλω να πω τι βλέπω με το παραπάνω, Η τουρκία δεν είχε ποτέ χαράξει όρια στο αιγαίο. γιαυτό και το αλλώνιζε. δεν θέλω να κρίνω ότι τους Παραχωρίσαμε θαλάσσιο και εναέριο χώρο. αλλά Με αυτήν την κίνηση Αναγκάζει την τουρκία να Συμβιβαστεί με αυτά και να τα αποκαλέσει τα 'νομιμα θαλάσσια σύνορα της' ... ετσι θα είναι πάντα αδικαιολόγητη και παράνομη, ακόμη και απο τη μεριά της, αν ξαναμπεί στο αιγαίο...

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από yandr »

Δεν υπάρχει θέμα αλλαγής του FIR Αθηνών διαβεβαιώνει το υπουργείο Εξωτερικών. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Γ. Κουμουτσάκος, χαρακτήρισε τις σχετικές εκτιμήσεις και τους ισχυρισμούς «απολύτως αβάσιμους», τονίζοντας ότι «ουδόλως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα». "Ως προς το έγγραφο - πρακτικό που δημοσιεύτηκε; αφορά σε απεικόνιση του FIR Αθηνών και όχι σε επανακαθορισμό ή τροποποίησή του; .

Η διενέργεια συσκέψεων για την διευκρίνιση αυτών των διαδικαστικών θεμάτων γίνεται γιατί η αποτύπωση με σύγχρονο, ψηφιακό τρόπο συνεπάγεται εξειδικευμένη εργασία από αρμόδιους φορείς και έχει οικονομικό κόστος που θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Στο πρακτικό αναφέρεται ρητά ότι θα ακολουθηθεί η συμφωνηθείσα στο πλαίσιο του ICAO γραμμή και ότι θα ληφθεί ειδική μέριμνα προκειμένου να συμπέσει η ψηφιακή απεικόνιση με τα θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα. "Δεν μετακινείται τίποτα", τόνισε ο κ. Κουμουτσάκος.

Τέλος, υπενθύμισε ότι τα όρια του FIR Αθηνών έχουν καθοριστεί με περιφερειακή, άρα με διεθνή συμφωνία, στο πλαίσιο του ICAO (1950-1952-1958) και για οποιαδήποτε μεταβολή τους απαιτείται αντίστοιχη διεθνής συμφωνία».

ΕΘΝΟΣ

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από yandr »

Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εν μια νυκτί «χάραξε» μονομερώς και αυθαιρέτως την ύπαρξη ελληνοτουρκικών θαλάσσιων συνόρων, τα οποία θα συμπίπτουν με το ανατολικό όριο του FIR Αθηνών!

Πρόκειται περί ακατανόητης, καινοφανούς όσο και εθνικά επικίνδυνης θέσης, δεδομένου ότι καθιστά ολόκληρο το Αιγαίο εντός του FIR Αθηνών (δηλαδή, τον διεθνή εναέριο χώρο και τη διεθνή θάλασσα) ελληνική επικράτεια- κυριαρχία.

...

Οπως είναι γνωστό, δεν έχουν χαραχθεί ποτέ κοινά θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα, πλην της περιπτώσεως της Δωδεκανήσου. Ενας από τους βασικούς λόγους της μη χάραξης των κοινών θαλάσσιων συνόρων αυτών είναι και το γεγονός ότι η Ελλάδα επιφυλάσσεται σταθερώς του δικαιώματός της να επεκτείνει τα χωρικά ύδατά της από 6 ν. μ. μέχρι και τα 12 ν. μ.

Χθες, λοιπόν, το υπουργείο Εξωτερικών με τη σχετική ανακοίνωσή του περί υπάρξεως κοινών ελληνοτουρκικών συνόρων:

α) εμφανίζεται να τα έχει χαράξει αυθαιρέτως

β) απεμπολεί το ελληνικό δικαίωμα για επέκταση στα 12 ν. μ. αφού «η χάραξη» στην ανακοίνωση είναι σε παρόντα χρόνο, άρα στο όριο των 6 ν. μ. των ελληνικών χωρικών υδάτων.

Θαλάσσια και FIR

Το σοβαρότερο εξ όλων όμως είναι ότι με τη χθεσινή ανακοίνωση εμφανίζεται η ελληνική κυβέρνηση να θεωρεί ότι τα ελληνικά θαλάσσια σύνορα είναι τα ανατολικά σύνορα του FIR Αθηνών, ότι δηλαδή η Ελλάδα θεωρεί αποκλειστικώς δικό της το σύνολο και του διεθνούς εναέριου χώρου και της διεθνούς θάλασσας στο Αιγαίο.

Κατ' αυτόν τον τρόπο, η έστω και «φραστική» χάραξη θαλάσσιων ελληνοτουρκικών συνόρων δίνει πλέον το δικαίωμα στην Τουρκία να ισχυρίζεται ότι η Ελλάδα προσπαθεί να μετατρέψει το σύνολο του Αιγαίου σε «κλειστή ελληνική θάλασσα» με ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο και στη διεθνή θάλασσα και στον διεθνή εναέριο χώρο.

Ελευθεροτυπία
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από yandr »

Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις κινήσεις της άγκυρας και της διεθνούς κοινότητας, η οποία δεν αποκλείεται και να αιφνιδιάστηκε από αυτή την κίνηση.
kostas pharm
Επιλοχίας
Επιλοχίας
Δημοσιεύσεις: 106
Εγγραφή: Τετ Δεκ 24, 2008 2:55 am
Ενδιαφέροντα: μουσικη, σινεμα, βιβλια, αθλητισμος
Επάγγελμα: Ασκουμενος φαρμακοποιος
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από kostas pharm »

Δηλάδη το τελευταιο αρθροτι εννοει; δε θα επεκταθουμε στα 12 ν. μιλια; δηλ τοσο καιρο το αιγαιο ποιανου στη κυριαρχια ηταν ; του φουφουτου;Εικόνα
andybgr
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δημοσιεύσεις: 166
Εγγραφή: Δευ Ιαν 12, 2009 12:34 pm
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από andybgr »

Ποιος ο λόγος να είναι υπό ελληνικής κυριαρχίας τα διεθνή; επίσης, απορία, η ΑΟΖ πόσσα νμ μας δίνει;
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από yandr »

kostas pharm έγραψε:Δηλάδη το τελευταιο αρθροτι εννοει; δε θα επεκταθουμε στα 12 ν. μιλια; δηλ τοσο καιρο το αιγαιο ποιανου στη κυριαρχια ηταν ; Του φουφουτου; Εικόνα

Υπάρχει άρθρο στο site για την νομική κατάσταση στο Αιγαίο που εξηγεί αρκετά αναλυτικά και με πολύ απλή γλώσσα την κατάσταση.

Σε γενικές γραμμές, το Αιγαίο αποτελείται από τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας, της Τουρκίας και τα διεθνή, κατά σειρά μεγέθους. Δεν ανήκει όλο το Αιγαίο στην Ελλάδα. Από εκεί και πέρα, η Τουρκία το έχει ξεφτιλίσει και θέλει τον μοιρασμό του στη μέση. Περισσότερα στο άρθρο...
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από yandr »

andybgr έγραψε:Ποιος ο λόγος να είναι υπό ελληνικής κυριαρχίας τα διεθνή;

Ούτε λόγος υπάρχει, ούτε και πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο.

andybgr έγραψε:η ΑΟΖ πόσσα νμ μας δίνει;

Οι ΗΠΑ την οριοθέτησαν στα 200νμ.

Ουσιαστικά, η ΑΟΖ μας τελειώνει εκεί που ξεκινά της Τουρκίας, δηλαδή εκτείνεται σε όλο το Αιγαίο μέχρι το μέσο της απόστασης μεταξύ των ανατολικών νησιών μας και της ηπειρωτικής Τουρκίας.

Ουσιαστικά, όλο το Αιγαίο μπαίνει στην ΑΟΖ της Ελλάδας.

Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11203
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από Nassos »

Για όσους δεν το κατάλαβαν, σε λίγο θα ανοίξει και επίσημα θέμα επέκτασης στα 12 ν. Μ, με το επιχείρημα ότι πλήν της Τουρκίας ισχύει η Συνθήκη των Θαλασσών του ΟΗΕ (L.O.S.T).
andybgr
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δημοσιεύσεις: 166
Εγγραφή: Δευ Ιαν 12, 2009 12:34 pm
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από andybgr »

Αυτο το L.O.S.T. όνομα και πράμαΕικόνα
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από yandr »

Η συζήτηση και η μεθόδευση για τη χάραξη των ελληνοτουρκικών συνόρων ξεκίνησε στο υπουργείο Εξωτερικών από τις αρχές του 2002 για να διακοπεί στην πορεία λόγω έντονων αντιδράσεων από το υπουργείο Αμυνας (ΓΕΑ και ΓΕΝ) και να επαναληφθεί με τη διαδικασία του επείγοντος από τα μέσα του 2008.

Η ιστορία αυτή ξεκίνησε το 2002, όταν προέκυψε η απαίτηση δημιουργίας ψηφιακού χάρτη όλων των κρατών, στο πλαίσιο της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ.

Η δημιουργία αυτού του πανευρωπαϊκού χάρτη είχε συντονιστή τη Φινλανδία. Ο Φινλανδός συντονιστής, στις προσθήκες προδιαγραφών κατασκευής του ψηφιακού χάρτη, όρισε ότι «αν υπάρχει ασυμφωνία στη συνοριακή γραμμή που θα παραδώσουν δύο γειτονικές χώρες τότε η κοινή περιοχή θα χαρακτηρίζεται αμφισβητούμενη...».

Επρόκειτο δηλαδή για μία εν πολλοίς «φωτογραφική απεικόνιση» των απώτερων στόχων της Τουρκίας στο Αιγαίο, τις οποίες εστερνίστηκε ο Φινλανδός συντονιστής.

Η Τουρκία, φυσικά, δεν έδωσε ποτέ, σκοπίμως, συντεταγμένες των δυτικών θαλάσσιων συνόρων της στα 6 ν. μ. προκειμένου να θεωρηθεί ολόκληρο το Αιγαίο αμφισβητούμενη περιοχή (σ. σ. αλλά και το FIR Αθηνών, καθώς τα ανατολικά σύνορα του FIR και τα δυτικά θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας συμπίπτουν. Αντιθέτως η Αγκυρα προθυμοποιήθηκε να δώσει... τις συντεταγμένες των συνόρων του ψευδοκράτους στην Κύπρο).

Στις σχετικές συσκέψεις στην Αθήνα το 2002, σύμφωνα με τα πρακτικά αυτών, ο τότε εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ εισηγήθηκε ταχύτατα τις παρακάτω μεθόδους απεικόνισης (σ. σ. στην ουσία χάραξης) των συνόρων, εισάγοντας μάλιστα και πρωτότυπους «διπλωματικούς όρους» περί «αισθητικότητας» (!!!) των μεθόδων.

Πάντα, όμως, μέσα στα όρια των σημερινών 6 ν. μ. ελληνικών χωρικών υδάτων, χωρίς καμιά αναφορά σε τελική επέκτασή τους μέχρι τα 12 ν. μ.:

«Ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ είπε ότι είναι δυνατόν να απεικονιστούν τα σύνορα με τρεις τρόπους, δηλαδή με τη συνεχή γραμμή του FIR, η οποία όμως από νομική άποψη δεν είναι ορθή, αφού περιλαμβάνει περιοχές με διεθνή ύδατα, ή με γραμμή συνεχή και κλειστή γύρω από τα νησιά και σε απόσταση 6 ν. μ. από τη φυσική ακτογραμμή, η οποία αν και είναι νομικά ορθή και τεχνικά πλήρης δεν συναντάται στη διεθνή πρακτική και ακόμη δίνει αντιαισθητικό αποτέλεσμα και παρέχει δυνατότητα να αμφισβητηθεί στις υποστηριζόμενες από την Τουρκία σαν "αμφισβητούμενες". Τέλος, μπορεί να παραστεί με τη διακεκομμένη γραμμή σε απόσταση 6 ν. μ. από τα νησιά του Αν. Αιγαίου. Από τις λύσεις αυτές προτείνεται η τελευταία».

Ετσι, σύμφωνα με την πρώτη προτεινόμενη μέθοδο η Ελλάδα θα είχε υπό την κυριαρχία της το σύνολο του Αιγαίου, που εκ των πραγμάτων θα γινόταν μια «κλειστή θάλασσα». Ορθώς ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ το 2002 παρατήρησε ότι η μέθοδος αυτή δεν ήταν σωστή. Σύμφωνα με τις άλλες δύο προτεινόμενες μεθόδους (αποδεκτές... αισθητικώς ή όχι) το 2002, παραχωρείται στην Τουρκία διεθνής θάλασσα, η οποία δεν της ανήκει στο σύνολό της.

Στις συσκέψεις του 2002 υπήρξε σκληρή αντίδραση από το ΓΕΑ και το ΓΕΝ, με αποτέλεσμα η χάραξη των θαλάσσιων συνόρων να εγκαταλειφθεί τελικώς.

Το 2002 το ΓΕΑ επισήμανε ότι «απαιτείται να εμφανίζεται η γραμμή του FIR Αθηνών, δεδομένου ότι συμπίπτει με τα σύνορα στα Δωδεκάνησα, με τη μέση γραμμή (όπου αυτή υπάρχει) και καθότι το FIR καθορίζεται από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας...».

Παραλλήλως το ΓΕΝ επισήμανε τα προβλήματα που θα παρουσιαστούν αν η ελληνική πλευρά επιλέξει να απεικονίσει στον ψηφιακό χάρτη τα σύνορα με τους διαφορετικούς εναλλακτικούς τρόπους που μελετά το ΥΠΕΞ.

Ελευθεροτυπία

Στρατηγός Άνεμο
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 08, 2009 11:08 pm
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από Στρατηγός Άνεμο »


«Σήμα κινδύνου» ότι η Τουρκία απειλεί να κερδίσει στην πράξη πόντους από την Ελλάδα στο δικαίωμα έρευνας και διάσωσης ναυαγών στο Αιγαίο- και μέσω αυτού να προωθήσει τη διχοτόμηση του Αρχιπελάγους - εκπέμπεται από απόρρητα έγγραφα του ελληνικού Πενταγώνου.

Την απειλή, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, συνθέτει κυρίως η τουρκική υπεροπλία στον τομέα έρευνας και διάσωσης. Ωστόσο την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση προωθεί για εξισορρόπηση την αγορά 17 ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης με απευθείας ανάθεση, αποκαλύπτεται ότι από έλλειψη συντονισμού μεταξύ των υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας, Εθνικής Άμυνας και Εσωτερικών, παραμένουν... Παρκαρισμένα για χρόνια 8 ελικόπτερα απολύτως κατάλληλα για έρευνα και διάσωση ναυαγών!

Όπως προκύπτει από συγκριτική μελέτη του Γενικού Επιτελείου, έναντι των μόλις 16 ελικοπτέρων και αεροσκαφών που διατίθενται από ελληνικής πλευράς στον τομέα της έρευνας και διάσωσης, η Τουρκία έχει στη διάθεσή της 56 αντίστοιχα μέσα- μάλιστα τα 28 από αυτά είναι ανεπτυγμένα σε αεροδρόμια των δυτικών παραλίων της. Πέραν αυτών, η Άγκυρα «τρέχει» επίσης άλλα δύο σχετικά εξοπλιστικά προγράμματα αγορών και εκσυγχρονισμών τα οποία θα αναβαθμίσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες, ενώ αναμένεται να αυξήσουν κατά περίπου 25-30 τον αριθμό των υφιστάμενων ελικοπτέρων και αεροσκαφών!Καραδοκεί η Άγκυρα.Σύμφωνα με τους επιτελείς- συντάκτες της έκθεσης, η κινητικότητα αυτή της Άγκυρας στους εξοπλισμούς τού τομέα έρευνας και διάσωσης «προσδίδει στις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις δυνατότητες για διεθνή προβολή τους στον τομέα αυτόν και de facto επισημοποίηση των διεκδικήσεών της στα θέματα έρευνας και διάσωσης ναυαγών στον χώρο του Αιγαίου». Και αυτό γιατί, όπως εξηγείται στη συνέχεια, η ύπαρξη μεγάλου αριθμού μέσων στα παράλια «καθιστά πιθανή την άμεση και πιθανόν τη γρηγορότερη επέμβασή τους σε ενδεχόμενο συμβάν (ναυτικού ή αεροπορικού ατυχήματος) στο Αιγαίο». Μάλιστα επισημαίνεται ακόμη ότι η Τουρκία έχει στον τομέα των μέσων όχι μόνο ποσοτική, αλλά και ποιοτική υπεροχή, ενώ έχει αναβαθμίσει τα τελευταία χρόνια τις αξιώσεις της για έλεγχο ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού με ασκήσεις ή αυθαίρετες δράσεις...

Στο ράφι.Έναντι αυτών η Ελλάδα αναμένεται να υπογράψει οσονούπω σύμβαση απόκτησης δύο επιπλέον ελικοπτέρων Super Ρuma, τα οποία ωστόσο θα έπρεπε να είχε στη διάθεσή της από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Όσον αφορά δε τα 15 ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης του τρέχοντος εξοπλιστικού προγράμματος 2006-2010, μόλις τις προάλλες ο υπουργός Άμυνας κ. Ε. Μεϊμαράκης δήλωσε ότι θα είναι κι αυτά Super Ρuma και θα αποκτηθούν μέσω διακρατικής συμφωνίας από τη Γαλλία έπειτα από διαπραγματεύσεις.

ΤΑ ΝΕΑ


Πως σας φαίνεται αυτο το γεγονός; Μέχρι να συννενοηθούμε μεταξύ μας οι Τούρκοι θα κάνουν πάρτυ στο Αιγαίο

Στρατηγός Άνεμο
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 08, 2009 11:08 pm
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από Στρατηγός Άνεμο »

Το τραγελαφικό είναι ότι ενώ το ΓΕΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για ελικόπτερα περιμένοντας ποιος ξέρει πότε θα αποκτηθούν τα 17 νέα Super Ρuma, αποκαλύπτεται ότι τουλάχιστον 8 ελικόπτερα απολύτως κατάλληλα για έρευναδιάσωση βρίσκονται... Παρκαρισμένα στην Ελλάδα και δεν χρησιμοποιούνται, θέτοντας σε κίνδυνο ζωές ναυαγών! Μάλιστα τα δύο από αυτά είναι Super Ρuma και προέρχονται από δωρεές ιδιωτών, ενώ τα άλλα έξι αγοράστηκαν για το Λιμενικό Σώμα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και έκτοτε αραχνιάζουν!

Το θέμα έθεσε στον υπουργό Άμυνας κ. Ε. Μεϊμαράκη η πολιτικά υπεύθυνη του ΠΑΣΟΚ για την Άμυνα κ. Βάσω Παπανδρέου στην τελευταία συνάντησή τους, ενώ έχει κάνει και ερώτηση την οποία συνυπογράφουν οι κ. Κ. Β. Οικονόμου, Αλ. Αθανασιάδης, Π. Ευθυμίου και Μ. Καρχιμάκης. Τα έξι αχρησιμοποίητα ελικόπτερα τύπου Dauphin για το Λιμενικού αγοράστηκαν το 2004 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και αφού πέρασαν ένα διάστημα στην Πολεμική Αεροπορία εδώ και 2-3 χρόνια βρίσκονται σε βάση του Πολεμικού Ναυτικού, στελέχη του οποίου προσπαθούν να εκπαιδεύσουν πιλότους του Λιμενικού... «Δεν έχω αρμοδιότητα, είναι ευθύνη άλλου υπουργείου, φέρεται να είπε στην κ. Παπανδρέου ο υπουργός. Το ίδιο επιχείρημα προέβαλε και για τα δύο Super Ρuma που έχουν δωρηθεί στην Πυροσβεστική, αλλά χρησιμοποιούνται ελάχιστα το καλοκαίρι σε πυρκαγιές.

ΤΑ ΝΕΑ

Δεν νομίζετε οτι παίζουμε με την φώτια; Θα μας φταίνε οι Τούρκοι μετά

η κυβέρνησεις μας δεν παίρνουν μυρωδιά με τίποτα
Markos_Hdi
Ταξίαρχος
Ταξίαρχος
Δημοσιεύσεις: 1624
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 2:38 am
Επικοινωνία:

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Δημοσίευση από Markos_Hdi »

Τι να λέμε. Απλά κάθε μέρα μαθαίνουμε και κάποιο νέο που μας κάνει να απελπιζόμαστε για την οικτρή κατάσταση στην οποία έχουμε έρθει.

Και ποιο είναι το καλύτερο; Ότι αντί να κάνουμε επιτέλους μια σωστή και οργανωμένη χρησιμοποίηση των μέσων που διαθέτουμε, θα πούμε δεν έχουμε πολλά ελικόπτερα, οπότε ας πάρουμε άλλα τόσα. Με αποτέλεσμα βέβαια όχι να βελτιωθεί κάτι, αλλά να χειροτερέψει.

Ηλεκτρολόγος στο Χαλάνδρι - Δημήτρης Ανθής
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες