Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11204
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Nassos »

Βλακείες είναι. Τέτοιου είδους δημοσιεύματα ή απειλές περί απωλήσεων είναι έμμεση πίεση για να το παραλάβουμε ως έχει.
Markos_Hdi
Ταξίαρχος
Ταξίαρχος
Δημοσιεύσεις: 1624
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 2:38 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Markos_Hdi »

Μπορεί όμως και η δική μας εμμονή απλά να είναι μια κουτοπονηριά για να ρίξουνε την τιμή, ή ακόμα πιο απλά για να παρατείνουμε την ημερομηνία στην οποία θα πρέπει να αποπληρώσουμε όλο το ποσό.
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11243
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Να πουλήσει στην Πολωνία το ήδη πληρωμένο από την Ελλάδα νέο υποβρύχιο «Παπανικολής» επιδιώκει η γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), ενώ παράλληλα, με δηλώσεις αρμοδίων εκπροσώπων της, παρουσιάζει την Ελλάδα ως μια χώρα οικονομικά κατεστραμμένη που δεν έχει χρήματα να πληρώσει για την παραλαβή του υποβρυχίου.

Χθεσινό δημοσίευμα της πολωνικής εφημερίδας «Gazeta Wyborcza» αναφέρει: «Υποβρύχιο για την Πολωνία; Το υποβρύχιο U 214, που δεν θέλουν να αγοράσουν οι Ελληνες, διότι εντόπισαν βλάβες, η γερμανική εταιρεία το προτείνει στην Πολωνία».

Παράλληλα προβάλλονται δηλώσεις του Robert Rochowicz, εκπροσώπου του πολωνικού υπουργείου Αμυνας, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι κατατέθηκε στο υπουργείο πρόταση αγοράς του υποβρυχίου και ότι η γερμανική πλευρά ισχυρίζεται ότι «το πλοίο είναι άρτια κατασκευασμένο και ότι οι Ελληνες δεν θέλουν να το παραλάβουν διότι δεν διαθέτουν χρήματα».

Στο δημοσίευμα διευκρινίζεται ότι οι Ελληνες υπέγραψαν συμφωνία με τον γερμανικό ναυπηγικό όμιλο HDW για 4 υποβρύχια. Κατά τη γνώμη των Ελλήνων, το υποβρύχιο «Παπανικολής» που κατασκευάστηκε στη Γερμανία παρουσιάζει προβλήματα, δεν είναι σταθερό στη διάρκεια της πλεύσης στην επιφάνεια, παρουσιάζονται εισροές νερού, βλάβες στο περισκόπιο, βλάβες της ηλεκτρικής εγκατάστασης και στο σύστημα διαχείρισης.

Κύκλοι της γερμανικής εταιρείας, που είναι και ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ρωτήθηκαν χθες από την «Ε», επιβεβαίωσαν τα όσα αναφέρονται στην πολωνική εφημερίδα και υποστήριξαν ότι για την ενέργεια αυτή έχουν ενημερώσει τόσο τη διεύθυνση εξοπλισμών όσο και τον υπουργό Εθνικής Αμυνας.

Ελευθεροτυπία
Markos_Hdi
Ταξίαρχος
Ταξίαρχος
Δημοσιεύσεις: 1624
Εγγραφή: Παρ Απρ 11, 2008 2:38 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Markos_Hdi »

Δηλαδή όσο πάει ρεζιλευόμαστε και περισσότερο... Πόσο ακόμα θα ξεπέσουμε...
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11243
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Στις 26 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ του Σκαραμαγκά η τελετή καθέλκυσης του υποβρυχίου ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) Τύπου 209/1200 κλάσης ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μετά την υποβολή του στο πρόγραμμα αναβάθμισης Neptune ΙΙ.

Η πλέον ευδιάκριτη παρέμβαση στο υποβρύχιο είναι η επιμήκυνση για την προσθήκη τμήματος ανθεκτικού σκάφους, με σύστημα Πρόωσης Ανεξάρτητης του Αέρα (ΑΙΡ) αποτελούμενο από δύο μονάδες Κυψελών Καυσίμου Μεμβράνης Πολυμερούς Hλεκτρολύτη (PEMFC) ισχύος 120kW έκαστη, δεξαμενή Υγρού Οξυγόνου (LOX) και περιφερειακό εξοπλισμό.

...

Η διάρκεια πλεύσης σε κατάδυση με 4 κόμβους χωρίς αναπνευστήρα υπολογίζεται πως θα επεκταθεί από 95 σε 362,5 ώρες! Το πρόγραμμα περιλαμβάνει γενική συντήρηση του σκάφους, του ηλεκτροκινητήρα, των πετρελαιοκινητήρων και αντικατάσταση των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, του πύργου, της επικάλυψης και της έλικας. Η

...

Η αναβάθμιση του εξοπλισμού μάχης στηρίζεται στην εγκατάσταση συστήματος ISUS 90-46 με 4 προηγμένες κονσόλες και σύνθεση συγκρίσιμη του ISUS 90-15 των υποβρυχίων Τύπου 214. Περιλαμβάνεται επίσης η αντικατάσταση του ραντάρ επιφανείας, του εξοπλισμού ESM από σύστημα UME-100HN της Avitronics, του περισκόπιου έρευνας BS40 από ηλεκτροπτικό ιστό OMS 100EO και η εγκατάσταση συστήματος αντιμέτρων τορπιλών CIRCE και συστήματος θετικής εξαπόλυσης όπλων (WES) για βλήματα Sub-Harpoon σε ορισμένους από τους τορπιλοσωλήνες. Ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού επικοινωνιών περιλαμβάνει αντικατάσταση του ιστού, προσθήκη ιστού Δορυφορικών Επικοινωνιών (SATCOM) και τερματικού Link 11.

Αμυντική Γραμμή

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11243
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

...

Αναλυτικότερα, το δεύτερο εξάμηνο του 2007 το ΥΠΕΘΑ ζήτησε να γνωματεύσουν το Γερμανικό Ναυτικό και η BWB για το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, με αποτέλεσμα να αρχίσουν επαφές μεταξύ των δύο υπουργείων 'Aμυνας και ανταλλαγή σχεδίων Μνημονίου Κατανόησης (MoU).

...

Το πρόγραμμα ελέγχων και δοκιμών ολοκληρώθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου 2008, για να ακολουθήσει σχετική αναφορά της BWB και του Γερμανικού Ναυτικού, η οποία υποβλήθηκε με επιστολή στο ΠΝ στις 20 Οκτωβρίου 2008 διαβεβαιώνοντας για τα ακόλουθα:

  • Το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ πληροί τις συμβατικές προδιαγραφές.

  • Εάν προοριζόταν για το Γερμανικό Ναυτικό, το υποβρύχιο θα παραλαμβανόταν αμέσως.

...

Μετά τα αποτελέσματα των δοκιμών υπό την επίβλεψη του Γερμανικού Ναυτικού, της BWB και με παρατηρητές του ΠΝ, καθώς και με βάση τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Αυγούστου 2006 και Απριλίου 2007, οι ανάδοχοι θεωρούσαν πως ήταν δυνατή η σύντομη εξεύρεση λύσης για την αποδοχή του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και την καταβολή των καθυστερούμενων πληρωμών του προγράμματος, οι οποίες κατά πληροφορίες δημοσιευμένες στον Τύπο προσέγγιζαν τα ?400 εκατ. Η επιτροπή της ΓΔΑΕΕ θεώρησε υπερβολικές τις θέσεις των αναδόχων και διέκοψε τις συνομιλίες. Έκτοτε, από τον Ιανουάριο του 2009 ουδεμία εξέλιξη.

Στο πλαίσιο των προαναφερόμενων τεχνικών μέτρων μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου 2009, μεταφέρθηκαν χαμηλότερα ή αφαιρέθηκαν εντελώς βάρη από την υπερκατασκευή του υποβρυχίου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, τα οποία επηρέαζαν την ευστάθεια και συμπεριφορά του στην επιφάνεια.

...

Παράλληλα, η TKMS αποδέχθηκε αίτημα της ΓΔΑΕΕ και του ΠΝ, να κατασκευασθούν δύο νέα υποβρύχια Τύπου 209/1400mod AIP αντί να εκσυγχρονισθούν τα ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ (S117) και ΠΟΝΤΟΣ (S119) Τύπου 209/1200,χωρίς επιβάρυνση του τιμήματος της αρχικής σύμβασης Neptune II. Όπως όμως αναφέρθηκε στον Τύπο, τέθηκαν οι όροι της εξεύρεσης λύσης στο πρόγραμμα υποβρυχίων Τύπου 214, καθώς και της καταβολής ποσού ?108 εκατ. Από τις καθυστερούμενες πληρωμές ύψους του Neptune II. Το ποσό και ο χρόνος καταβολής συμφωνήθηκαν σε υψηλό επίπεδο, αλλά η πληρωμή εξακολουθεί να εκκρεμεί 8 μήνες αργότερα.

Αμυντική γραμμή

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11243
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

ΕΚΤΟΣ ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού μένει το υποβρύχιο «Παπανικολής» που έγερνε. Ωστόσο η Ελλάδα θα εντάξει στον στόλο της, ύστερα από δοκιμές, όχι μόνο τα ιδίου τύπου 3 «αδελφάκια» του υποβρυχίου που είναι σχεδόν έτοιμα αλλά, κατά πάσα πιθανότητα, θα παραγγείλει και άλλο ένα ώστε να καλυφθεί το κενό.

Οι Γερμανοί, όπως αποκάλυψε χθες ανώτατη πηγή του Πολεμικού Ναυτικού, πέτυχαν να λύσουν το πρόβλημα της κλίσης που παρουσίαζε το πρώτο υποβρύχιο τύπου 214 που κατασκευάστηκε στο Κίελο και η νέα δοκιμή του κρίθηκε «εντός ορίων», παρουσία Ελλήνων αξιωματικών. Παρ΄ όλα αυτά, η παραλαβή του υποβρυχίου δεν θα γίνει, όπως είπε, για... Ψυχολογικούς κυρίως λόγους αλλά και γιατί έχει μείνει στον ντόκο 4-5 χρόνια. Το συγκεκριμένο υποβρύχιο, αν ευοδωθούν οι συζητήσεις, είτε θα το κρατήσει το Γερμανικό Ναυτικό είτε θα πουληθεί από τα ναυπηγεία σε άλλη χώρα.

Όπως όλα δείχνουν, οι δύο πλευρές εξετάζουν παράλληλα και την άλλη σύμβαση που είχε «βαλτώσει» - αυτή του εκσυγχρονισμού 3 παλαιών υποβρυχίων τύπου 209. Και τα δύο προγράμματα πάντως εξελίσσονται με φόντο τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τα οποία οι Γερμανοί θέλουν να πουλήσουν. Στον Σκαραμαγκά ναυπηγούνται ήδη τα 3 «αδελφάκια» τού «Παπανικολής» και έγινε ο εκσυγχρονισμός τού πρώτου από τα τρία 209. Η νέα πρόταση- που προχωρεί ταχέως σύμφωνα με το ΓΕΝ- προβλέπει να δοθούν στην Ελλάδα με τα ίδια χρήματα, αντί για τα υπόλοιπα δύο εκσυγχρονισμένα, δύο νέα και μάλιστα με αυξημένες δυνατότητες. Ήδη πάντως άναψε πράσινο φως για πληρωμή 105 εκατ. Ευρώ που όφειλε το Δημόσιο στους Γερμανούς.

TA NEA
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11243
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Ο Αρχηγός αποκάλυψε επίσημη πρόταση της γερμανικής πλευράς προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σχετικά με το πρόγραμμα τεσσάρων υποβρυχίων Τύπου 214, η οποία προβλέπει την εξαίρεση του αρχικού σκάφους ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και την παράδοση στο ΠΝ των υπολοίπων τριών, που ναυπηγούνται στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ. Το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είτε θα αποκτηθεί από το Γερμανικό Ναυτικό, είτε θα πωληθεί σε τρίτη χώρα.

.

Το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ παραμένει ακινητοποιημένο από την ολοκλήρωση της ναυπήγησης, ενώ σε διάστημα ενός έτους περίπου θα απαιτηθεί η αντικατάσταση του συσσωρευτή κόστους 4 εκατ. Χωρίς το υποβρύχιο να έχει χρησιμοποιηθεί από το ΠΝ. Αναφέρθηκε επίσης πως το ΠΝ δεν έχει σαφή εικόνα για τυχόν φθορές του υποβρυχίου από τις διαδοχικές τροποποιήσεις. Προστέθηκαν ακόμη και λόγοι γοήτρου του ΠΝ, επειδή το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι πλέον «δυσφημισμένο» υποβρύχιο!

Στην απαιτούμενη αναθεώρηση της σύμβασης, θα προβλέπεται η τροποποίηση των τριών επόμενων υποβρυχίων κατά τα πρότυπα των παρεμβάσεων στο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και η υποβολή τους σε δοκιμές, ενώ θα περιλαμβάνεται δικαίωμα προαίρεσης για τέταρτο σκάφος ελληνικής ναυπήγησης. Στην πραγματικότητα το κύριο πλεονέκτημα της γερμανικής πρότασης για την ελληνική κυβέρνηση, είναι πως την απαλλάσσει από την απαίτηση καταβολής των καθυστερούμενων πληρωμών της σύμβασης.

Αμυντική Γραμμή
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11243
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Σχετικά με το πρόγραμμα Neptune II, γνωστοποιήθηκε η τελική συμφωνία για τροποποίηση της σύμβασης. Μετά τον εκσυγχρονισμό του «ΩΚΕΑΝΟΣ» θα προχωρήσει στα ΕΝΑΕ η ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων Type 209 Plus με σύστημα αναερόβιας πρόωσης (ΑΙΡ).

Το τίμημα της σύμβασης δεν θα επιβαρυνθεί, αλλά θα καταβληθούν 110 εκατ. Για πραγματοποιημένες εργασίες, όπως ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αμυντική Γραμμή
Anonymous

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Anonymous »

Δείτε εδώ τι φτιάχνουν οι άνθρωποι. Ιδιαίτερη προσοχή στην προτελευταία παράγραφο του άρθρου. Δεν μπορούσαμε να ψωνίσουμε κάτι απο αυτούς; Προτιμήσαμε τους Γερμανούς με τα γνωστά τραγελαφικά αποτελέσματα. Περαστικά μας.

http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=7910&Itemid=41

Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Su-35 »

Ας το αγοράσουν οι γερμανοί η οι πολωνοί. Εμείς δεν το θέλουμε.

Τελείωσε η μπαταρία και είναι γκαντέμικο-γρουσούζικο!

Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Su-35 »

Αμυντική Γραμμή Σχετικά με το πρόγραμμα Neptune II, γνωστοποιήθηκε η τελική συμφωνία για τροποποίηση της σύμβασης. Μετά τον εκσυγχρονισμό του «ΩΚΕΑΝΟΣ» θα προχωρήσει στα ΕΝΑΕ η ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων Type 209 Plus με σύστημα αναερόβιας πρόωσης (ΑΙΡ).
Έπρεπε να πάμε από την αρχή για νέα Type 209 Plus.Εικόνα

thrakiotis
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης
Δημοσιεύσεις: 963
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 22, 2009 1:55 am
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από thrakiotis »



Για πρώτη φορά στην ιστορία του το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, έχει «απωλέσει» υποβρύχιο, όχι από εχθρική δράση, αλλά από αδυναμία των πολιτικών υπευθύνων να βρουν λύση σε ένα πρόβλημα στο οποίο, αν μη τι άλλο, υπήρχαν διάφορες λύσεις, αλλά δεν υπήρχε η πολιτική βούληση. Το αποτέλεσμα είναι το υποβρύχιο S118 ΩΚΕΑΝΟΣτύπου 209/1200 του Π. Ν. Μετά από πέντε (!) ολόκληρα χρόνια (από τον Νοέμβριο του 2004) παραμονής στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού Neptune II, τώρα - μετά την καταγγελία της σύμβασης από την Thyssen Marine, μητρική της HDW που είναι ιδιοκτήτρια των ΕΝΑΕ - να θεωρείται «εκτός μάχης» για άγνωστο χρονικό διάστημα από το Π. Ν.

Το σκάφος καθελκύστηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2009 και στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του έγινε εγκατάσταση ΑΙΡ, αποτελούμενου από δύο μονάδες Κυψελών Καυσίμου Μεμβράνης Πολυμερούς Ηλεκτρολύτη (PEMFC) ισχύος 120 kW η κάθε μία που θα αυξήσειτην αυτονομία σε κατάδυση με ταχύτητα 4 κόμβων από 95 σε 362,5 ώρες. Επίσης εγκατάστηκενέο σύστημα διοίκησης και ελέγχου βολής ISUS 90-46 με τέσσερις σταθμούς εργασίας και δυνατότητα υποβρύχιας εκτόξευσης βλημάτων κατά σκαφών επιφανείας Sub-Harpooon.-

Aκόμα αναβαθμίστηκε ο εξοπλισμός επικοινωνιώνμε την προσθήκε ζεύξης δεδομένων Link 11 και τερματικού δορυφορικών επικοινωνιών, εγκαταστάθηκε νέο ραντάρ επιφανείας, νέο σύστημα μέτρων ηλεκτρονικής υποστήριξης UME-100HN της Avitronics, νέος ηλεκτροοπτικός ιστός OMS 100EO σύστημα αντιμέτρων τρορπιλών CIRCE κλπ.-

Και όμως: Αυτό το σκάφος δεν μπορεί να το παραλάβει το Π. Ν. Για όσο διαρκέσει η νομική διαμάχη του ελληνικού κράτους με τα ΕΝΑΕ. Δεδομένου ότι οι εργασίες έπρεπε να είχαν αποπερατωθεί πριν από δύο ή τρία χρόνια (υπήρξαν διάφορες τροποποιήσεις με ρυθμό χελώνας) και βέβαια στην παρούσα φάση ούτε έχουν πιστοποιηθεί οι εργασίες, αλλά και το σκάφος είναι δεσμευμένο (!) στα ΕΝΑΕ, πλέον το Π. Ν. Μπορεί να υπολογίζει μόνο σε επτά υποβρύχια.-

Εκ των οποίων πάντα ένα είναι εκτός επιχειρησιακών καθηκόντων λόγω τακτικής συντήρησης και τακτικότατα και ένα τρίτο (μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για παλαιά σκάφη, αφού π. Χ.S118 ΓΛΑΥΚΟΣ είναι σε υπηρεσία από το 1971 και τα λοιπά της κλάσης από το 1972 και έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τους στις αρχές της δεκαετίας του '90 (to 1992 το πρώτο σκάφος, συγκεκριμένα) !-

Δηλαδή πέρα από το όποιο πρόβλημα δημιουργεί ο ατυχής (επιεικώς) χειρισμός με τα T-214, το πρόβλημα είναι ακόμα πιο κρίσιμο με τα υποβρύχια 209/1200, διότι το μεν πρώτο είναι «δεμένο» στην αποβάθρα, τα δε άλλα τρία σε πλήρη τεχνολογική αποδρομή!-

Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε είχε κατατεθεί και η πρόταση να μην προχωρήσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των άλλων δύο σκαφών της κλάσης που επρόκειτο να εκσυγχρονιστούν, του S119 ΠΟΝΤΟΣ και του S-117 ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ, βάσει του Neptune II και να παραγγελθούν δύο υποβρύχια T-209/1400 AIP. Κάτι που δεν προχώρησε, ενώ ήταν έτοιμη να υπογραφεί η σύμβαση -

Πρόκειται για μοναδική περίπτωση παγκοσμίως, ένα ολόκληρο υποβρύχιο να τίθεται «εκτός μάχης» από την δύναμη ενός Ναυτικού, με άγνωστο το εάν και πότε θα μπορέσει να ενταχθεί και πάλι στην δύναμή του, αφού η νομική διαδικασία μπορεί αν διαρκέσει χρόνια!

Αυτό το γεγονός δεν έγινε ...
Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από Su-35 »

Όχι συντομότερα του έτους η απόφαση για τα υποβρύχια, σε περίπτωση διαιτησίας.

Πάντως σε προεκλογική τηλεοπτική εκπομπή στις 21 Σεπτεμβρίου, την ημέρα καταγγελίας των δύο συμβάσεων από τις εταιρείες HDW και Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ, ο απερχόμενος Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ε. Μεϊμαράκης έσπευσε να προδικάσει πως το αποτέλεσμα της διεθνούς διαιτησίας θα δικαιώσει τις ελληνικές θέσεις! Πρόκειται για βεβαιότητα ανέξοδη και απολύτως απαραίτητη προεκλογικά, αλλά αμφίβολης αξίας καθώς:

Κατά έγκυρες πηγές, η σύμβαση των υποβρυχίων Τύπου 214 ουδέν αναφέρει για τη συμπεριφορά τους στην επιφάνεια, όχι από παράλειψη αλλά επειδή δεν θεωρείται κρίσιμο μέγεθος για την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, ενώ τυχόν προβλήματα αντιμετωπίζονται με σχετικά απλές τεχνικές.

Το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ πιστοποιήθηκε από το γερμανικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Στρατιωτικής Τεχνολογίας και Προμηθειών (BWB) μετά από αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης και στο πλαίσιο διακρατικού Μνημονίου Κατανόησης (MoU). Με επιστολή του στις 20 Οκτωβρίου 2008, το BWB διαβεβαίωσε πως το υποβρύχιο καλύπτει τις συμβατικές προδιαγραφές.

Σε δύο περιπτώσεις ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Αντιναύαρχος Γ. Καραμαλίκης ΠΝ, ενημέρωσε τους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας πως το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ καλύπτει πλέον τις προδιαγραφές. Μάλιστα στις 9 Ιανουαρίου 2009 εκτίμησε πως το υποβρύχιο θα παραλαμβανόταν μέχρι τα μέσα Ιουνίου, ενώ στις 27 Μαΐου 2009 αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο αποδοχής των τριών σκαφών ελληνικής ναυπήγησης αλλά όχι και του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, για... Ψυχολογικούς λόγους!

Μία τρίτη, ουδέτερη κυβέρνηση, εκείνη της Νότιας Κορέας παραλαμβάνει κανονικά και θέτει σε υπηρεσία πανομοιότυπα υποβρύχια Τύπου 214 εγχώριας ναυπήγησης, αρχίζοντας με το SONWONIL (SS072) στις 26 Δεκεμβρίου 2007 και συνεχίζοντας με το YUNG YI (SS073) στις 2 Δεκεμβρίου 2008.

Η σύμβαση Neptune II δεν υλοποιείται για τα δύο επόμενα υποβρύχια Τύπου 209/1200, επειδή το ελληνικό δημόσιο ζήτησε να αντικατασταθούν οι αναβαθμίσεις από δύο νέα σκάφη τύπου 209/1400mod ΑΙΡ, χωρίς επιβάρυνση του τιμήματος.

Ο όμιλος ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) αποδέχθηκε το ελληνικό αίτημα, υπό δύο όρους:

Να καταβληθούν ?108 εκατ. Μέχρι τον Αύγουστο του 2008, έναντι συνολικών οφειλών ?160 εκατ. Για το πρόγραμμα Neptune II με βάση τα ορόσημα της ισχύουσας σύμβασης. Το ποσό και ο χρόνος καταβολής συμφωνήθηκαν από υπουργούς της ελληνικής κυβέρνησης σε επίσκεψη του Δρ. Όλαφ Μπερλίεν, Προέδρου του Εκτελεστικού Συμβουλίου της ThyssenKrupp Technologies, μητρικής της TKMS.

Να αρθεί η εκκρεμότητα με το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και να εξοφληθούν οι σχετικές οφειλές, ύψους ?395 εκατ. Τον Ιανουάριο του 2009.

http://www.hellenicdefense.gr/

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11243
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Υποβρυχίο Type 214 "Παπανικολής"

Δημοσίευση από yandr »

Στην πραγματικότητα, η προκαταβολή του προγράμματος κατασκευής υποβρυχίων Τύπου 214 ήταν 11,2% του συνολικού τιμήματος, κατά αποκλειστικές πληροφορίες του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα &Ασφάλεια». Οι επόμενες πληρωμές αντιστοιχούσαν σε συγκεκριμένα ορόσημα της σύμβασης, όπως ισχύει σε κάθε ανάλογο πρόγραμμα διεθνώς. Ο βαθμός υλοποίησης της σύμβασης υπερβαίνει πλέον το 95% του έργου και επομένως οι πληρωμές υπολείπονται σημαντικά.

Η διαστρέβλωση αναπαράγεται συστηματικά στα μέσα ενημέρωσης. Ενδεικτικά, σε ειδησεογραφικό ιστότοπο αναφέρθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου:«Τον Φεβρουάριο του 2000, η Ελλάδα με υπουργό Άμυνας τον κ. Α. Τσοχατζόπουλο, υπογράφει σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία HDW για την αγορά 4 υποβρυχίων τύπου 214. Το εξοπλιστικό πρόγραμμα στοιχίζει 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ και η Ελλάδα πληρώνει προκαταβολικά το 80% του τιμήματος, κοντά στα 1,4 δισεκατομμύρια. »

...

Στην πραγματικότητα, η Σύμβαση 012Β/00 ενεργοποιήθηκε με προκαταβολή 11,2% της συνολικής αξίας των 430,84 δισ. Δρχ.(?1.264,39 εκατ). Η σύμβαση υπεγράφη στις 15 Φεβρουαρίου 2000 και προέβλεπε την κατασκευή τριών υποβρυχίων Τύπου 214, ενός στα ναυπηγεία HDW του Κιέλου και δύο στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ του Σκαραμαγκά. Στις 31 Μαΐου 2002 υπεγράφη η Τροποποίηση Νο 3 της προαναφερόμενης σύμβασης, ύψους ?409.042.050 για την κατασκευή ενός ακόμη υποβρυχίου Τύπου 214, στα ΕΝΑΕ.

Η διαστρέβλωση δημιουργεί υπόνοιες σκανδάλου, επειδή απευθύνεται σε καταναλωτές εθισμένους να πληρώνουν ολόκληρο το αντίτιμο όταν αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες, ή να καταθέτουν περιορισμένου ύψους προκαταβολή ως δέσμευση εξόφλησης με την παραλαβή. Τα υποβρύχια όμως -και γενικά το αμυντικό υλικό- δεν πωλούνται σε σούπερ-μάρκετ, δεν είναι προϊόντα ευρείας κατανάλωσης τα οποία παράγονται μαζικά και αποθηκεύονται, για να καλύψουν την τρέχουσα και προβλεπόμενη ζήτηση.

Οι αμυντικές βιομηχανίες παράγουν αποκλειστικά κατά παραγγελία και πληρώνονται σε συμφωνημένα ορόσημα της σχετικής σύμβασης, επειδή η διάρκεια κατασκευής κάθε μονάδας προϊόντος είναι πολύμηνη ή και πολυετής. Στο διάστημα αυτό ο ανάδοχος πρέπει να πληρώνει τακτικά το απασχολούμενο προσωπικό του, τα πάγια, τις υπηρεσίες τρίτων, καθώς και τους προμηθευτές του σε πρώτες ύλες, εξαρτήματα και συστήματα για την υλοποίηση της σύμβασης.

Στην προκειμένη περίπτωση και σε αντίθεση με την επικρατούσα εντύπωση στην Ελλάδα, οι χαλυβουργίες δεν δανείζουν χάλυβα στα ναυπηγεία για την κατασκευή υποβρυχίων, αναμένοντας υπομονετικά να πληρωθούν όταν εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του ο τελικός αγοραστής! Αυτό ισχύει επίσης για τους εκατοντάδες ή χιλιάδες προμηθευτές υλικών κάθε κατηγορίας, τα οποία απαιτούνται για την κατασκευή ενός υποβρυχίου. Καθένας από αυτούς εισπράττει προκαταβολή με την τοποθέτηση της παραγγελίας και εξοφλείται με την παράδοση των υλικών, προτού αυτά εγκατασταθούν στα υποβρύχια και πολύ προτού τα τελευταία παραδοθούν στον αγοραστή!

Οι εργαζόμενοι στα ΕΝΑΕ παραδόξως απαιτούν να πληρώνονται κάθε μήνα, όχι όποτε παραδίδονται τα υποβρύχια! Έτσι, οι συμβάσεις προβλέπουν σταδιακή καταβολή του τιμήματος σε ορόσημα όπως υποθετικά η ολοκλήρωση της λεπτομερούς σχεδίασης, η παράδοση τμημάτων του ανθεκτικού σκάφους, η ολοκλήρωση της εγκατάστασης εξοπλισμού σε αυτά, η συγκόλληση μεταξύ τους, η καθέλκυση, οι δοκιμές και η τελική παράδοση.

Αμυντική γραμμή

Ηλεκτρολόγος στο Χαλάνδρι - Δημήτρης Ανθής
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης