Στο τέλος και κάποιες διορθώσεις/διευκρινίσεις/ανανεώσεις:
-ΧΨΤΣ-ΚΤ (Χειριστής Ψηφιακών Τερματικων Συστηματων - Κρυπτογράφος) (Καλαμάτα) :
Χειριστής του ΑΣΔΑ (Αυτομ. Συστ. Διακίνησης Αλληλογραφίας) * και του Κρυπτογραφικού. Θεωρείται καλή ειδικότητα καθώς η υπηρεσία που σου αντιστοιχεί είναι στο ΚΕΠΙΚ μπροστά σε έναν υπολογιστή. Στις περισσότερες μονάδες οι φαντάροι με αυτή την ειδικότητα κανουν υπηρεσίες στο ΚΕΠΙΚ, ειδικά σε Ταξιαρχίες/Μεραρχίες, χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι γλιτώνουν πάντα τις σκοπιές και τα περιπολα.
-ΧΕΜ (Χειριστής Ενσυρμάτων Μέσων) (Καλαμάτα**) :
Σε περιπτωση που υπάρχει αντιστοιχη υπηρεσία στην μονάδα καλώς (πολύ σπάνια, σχεδόν ποτε), αλλιώς εξυπηρετεί άλλες υπηρεσίες όπως τηλεφωνικό, σκοπιές, περιπολα κτλ.
-ΧΑΜ (Χειριστής Ασυρμάτων Μέσων) (Καλαμάτα) : Ισχύει ότι και στους ΧΕΜ.
-Γραφέας ΚΕΠΙΚ (εκπαίδευση στη μονάδα) : Καλή εφόσον κάνεις υπηρεσίες στο ΚΕΠΙΚ, εξαρτάται απο την μονάδα. Αλλιώς μια απο τα ίδια.
-ΧΣΕΖΜ ("ΕΡΜΗΣ") (Καλαμάτα) Σε περιπτωση που υπάρχει αντιστοιχη υπηρεσία στην μονάδα καλώς (πολύ σπάνια, ίσως σε μερικές μονάδες στη παραμεθόριο), αλλιώς εξυπηρετεί άλλες υπηρεσίες όπως τηλεφωνικό, σκοπιές, περιπολα κτλ.
-ΤΑΜ (Τεχνίτης ασυρμάτων μέσων) (Πύργο) : Διαρκεί πολύ καιρό η εκπαίδευση (στη ΣΕΤΤΗΛ) και επειτα τπτ. Σκοπάνθρωπος.
-ΤΕΜ (Τεχνίτης Ενσύρματων Μέσων) (Πύργο). Ισχύει ότι και για τους ΤΑΜ.
-Οδηγός (Σπαρτη). Εφόσον παρει κανείς καταλληλότητα μετά την εκπαίδευση μπορεί να κάνει υπηρεσίες οδηγού μονάδας (οδηγός διοικητή-ΥΕΣΑ-Επιφυλακής) και να γλιτώσει τις υπόλοιπες υπηρεσίες, αν όχι, σκοπάνθρωπος.
-Μάγειρας (Σπάρτη-Γύθειο). Το λέει και η λέξη. Μαγειρία και πάλι μαγειρία. Υπάρχουν περιπτώσεις που η μάγειρες δεν περνάνε ασχημα οποτε μην αυτοκτονήσει τζάμπα κανας μαγειρας.
-ΧΜΗΠ-ΑΚ (Χειριστής Μέσων Ηλεκτρονικού Πολέμου-Ακροατής) (Λάρισα) : Ίσως η πιο βυσματική ειδικότητα...
-ΧΡΕ (Χειριστής Ραντάρ επιφανείας) (Χαιδάρι). Εκπαίδευση στο Χαϊδάρι μετά συνήθως πας σε φυλάκιο... Θεωρείται βυσματική ειδικότητα...
-ΗΤΟ (Ηλεκτροτεχνίτης Τροχοφόρων Οχημάτων) (Πάτρα). Εκπαίδευση στο Μηχανικό στην Πάτρα. Άγνωστο το τι κάνεις μετά...
-ΧΑΤΟΑ (Χειριστής Ασυρμάτου Τηλεφώνου-Οδηγός Οχήματος) (4 εβδομάδες Σπάρτη και 2 εβδομάδες Καλαμάτα***). Ισχύει ότι και για τους οδηγούς.
-Οπλουργός (Πάτρα). Δεν έχω ιδέα τι είναι, απλώς έτυχε αυτή η ειδικότητα σε κάποιους.
-ΤΦ (Τυφεκιοφόρος - χωρίς εκπαίδευση) : Το τουφέκι σου και αντε στη σκοπιά.
* Το ΑΣΔΑ έχει πλέον αντικατασταθεί από ένα πιο σύγχρονο λογισμικό αλληλογραφίας το οποίο ονομάζουν ΠΥΡΣΕΙΑ.
** Οι ΧΕΜ δεν εκπαιδεύονται πλέον στην Καλαμάτα. Δε γνωρίζω περισσότερα όμως.
*** Η διάρκεια ειδικότητας για τους ΧΑΤΟΑ πλέον είναι 3 εβδομάδες Σπάρτη και 1 Καλαμάτα.
Να προσθέσω ότι, απ' όσο γνωρίζω, ο 2ος μήνας (=4 εβδομάδες) ειδικότητας, από την επόμενη ΕΣΣΟ θα μειωθεί στο μισό. Δηλαδή 2 εβδομάδες. Τουλάχιστον για τις ειδικότητες που είναι στο ΚΕΔΒ (δηλαδή ΧΨΤΣ-ΚΤ, ΧΣΕΖΜ και ΧΑΜ). Πράγμα καλό κατά τη γνώμη μου, καθώς όσο λιγότερο μένεις στο ΚΕΔΒ, τόσο καλύτερα. Κατά κανόνα (με τις σχετικές εξαιρέσεις πάντοτε), τα ζόρικα στη θητεία του ΔΒ είναι στο Κέντρο. Στη μονάδα τα πράγματα είναι συνήθως πιο εύκολα.