Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)

Εξοπλιστικά προγράμματα, προμήθειες και η αμυντική βιομηχανία
Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11203
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Re: Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)

Δημοσίευση από Nassos »

Σύμβαση κατασκευής εργοστασίου δορυφόρων ανέθεσε ο ESA στην ΕΑΒ

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Η επέκταση του φάσματος δραστηριοτήτων της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) στο Διάστημα, παρουσιάζεται μεταξύ άλλων στο περίπτερο της εταιρείας που φιλοξενείται στην 87η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, που λειτουργεί από 9 έως 17 Σεπτεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο HELEXPO.

Για πρώτη φορά εκτίθεται στο περίπτερο της ΕΑΒ ομοίωμα δορυφορικής πλατφόρμας (satellite bus) χαμηλής τροχιάς σε κλίμακα 1:5. Το έκθεμα, αντιπροσωπεύει την συμμετοχή της ΕΑΒ στο υποπρόγραμμα Εγκαταστάσεων Συναρμολογήσεως, Ολοκληρώσεως και Δοκιμών ΕΑΒ (HAI Assembly,Integration and Testing Facilities) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA).

Σκοπός του υποπρογράμματος HAIT είναι η σχεδίαση, ανάπτυξη, κατασκευή και διακρίβωση των εγκαταστάσεων της ΕΑΒ στο πλαίσιο των Αναβαθμίσεων Γήινων Υποδομών (Terrestrial Infrastructure Upgrades) προκειμένου να υποστηριχτεί στον μέγιστο βαθμό (σύμφωνα με τους χρονικούς και χρηματοδοτικούς περιορισμούς) η συναρμολόγηση, ολοκλήρωση και δοκιμή των TIU και να καταστεί επιχειρησιακή σε δοκιμαστές της ΕΑΒ η HAIT. Την διαδικασία είχε αναλάβει η Διεύθυνση Συνδεσιμότητος Ασφαλών Επικοινωνιών του ESA.

Επί της ουσίας, η ΕΑΒ θα αναπτύξει στις εγκαταστάσεις της εργοστάσιο κατασκευής δορυφόρων, όπου θα είναι δυνατή η κατασκευή διαφόρων τύπων ευρωπαϊκών εταιρειών. Στην παρούσα φάση, πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ αναφέρουν ότι βάσει συμβάσεως που ανέθεσε στις 2 Αυγούστου η ΕΑΒ, η ελληνική εταιρεία ανέλαβε την μελέτη και θα ακολουθήσουν η 1η Φάση του υποπρογράμματος για την σχεδίαση και η 2η Φάση, που θα αφορά την κατασκευή του εργοστασίου. Εκτιμώμενος χρόνος υλοποιήσεως του υποπρογράμματος είναι τα 3 έτη.

Doureios.com
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11203
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Re: Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)

Δημοσίευση από Nassos »

Με προεδρικό διάταγμα οι αρμοδιότητες της ΕΑΒ στο Υπ. Εθνικής Άμυνας

Κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σύμφωνα με το οποίο η αρμοδιότητα συντονισμού των ενεργειών για την ανάπτυξη της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας ΕΑΒ και των σχετικών επενδυτικών συμφωνιών, μεταφέρεται από το υπουργείο Ανάπτυξης στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Capital.gr
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11238
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)

Δημοσίευση από yandr »

Να πούμε εδώ ότι η εταιρεία ανακοίνωσε τα μεγαλύτερα κέρδη όλων των εποχών, αλλά μην φανταστείτε τίποτα υπερβολικό. Για 3,8 εκατομμύρια ευρώ μιλάμε.

Το σημαντικό όμως είναι τι θα γίνει με τον στρατηγικό επενδυτή της ΕΑΒ και γιατί δεν κινείται τίποτα στον τομέα αυτό.
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11203
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Re: Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)

Δημοσίευση από Nassos »

EAB: Έτοιμο το νέο κέντρο εκπαίδευσης

Σε λειτουργία τίθεται το νέο κέντρο εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας εμβαδού 9.500 τ. Μ., το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους από 1.000 σπουδαστές και περιλαμβάνει αίθουσες διδασκαλίας, υπερσύγχρονα εργαστήρια, αίθουσα εκδηλώσεων, βιβλιοθήκη, χώρο σίτισης, κέντρο φοιτητικών υπηρεσιών και γραφεία. Το συγκρότημα περιλαμβάνει επίσης υπόστεγο αεροσκαφών (hangar) για την πρακτική εξάσκηση των σπουδαστών.

Το κτίριο, αξίας 20 εκατ. Ευρώ, περατώθηκε σε διάστημα δέκα μηνών με χρηματοδότηση της ΕΑΒ και αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική συμβολή στην προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας το όραμα της ΕΑΒ να ηγηθεί στον χώρο των αεροναυπηγικών σπουδών διεθνώς και να χορηγεί πτυχία πανεπιστημιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου.

Στο πλαίσιο αυτό Η ΕΑΒ, για τις ταχύτατα αυξανόμενες απαιτήσεις της εκπαιδευτικής της δραστηριότητας, προτίθεται να επενδύσει σε ακόμη δύο όμοια κτίρια, με στόχο αυτά να τεθούν σε λειτουργία μέσα στο 2025. Περαιτέρω στα άμεσα σχέδιά της είναι σχολή πιλότων, σχολή εναέριας κυκλοφορίας, εξομοιωτές πτήσεων και εικονική πραγματικότητα για τις ανάγκες των σπουδών. Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει συνεργασίες με όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια, με τη Σχολή Ικάρων και το Πανεπιστήμιο Lehigh των ΗΠΑ.

Η ΕΑΒ ήδη φιλοξενεί στο εκπαιδευτικό της κέντρο πάνω από 1.000 σπουδαστές από τις αραβικές χώρες, ενώ ο αριθμός αυτός, με το νέο κτίριο, θα πολλαπλασιαστεί. Η εταιρεία σήμερα διαχειρίζεται σύμβαση ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την εκπαίδευση σπουδαστών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) στη συντήρηση αεροσκαφών, η οποία σύντομα θα υπερδιπλασιαστεί, καθώς και σύμβαση εκπαίδευσης με το Μπαχρέιν, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Sofokleousin.gr
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11203
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Re: Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)

Δημοσίευση από Nassos »

Η Lockheed Martin ζητεί αύξηση παραγωγής εργοσυνόλων F-16 από την ΕΑΒ

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Πολύ ευνοϊκή για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) είναι η συγκυρία που έχει δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα, όσον αφορά την ιδιότητά της ως αποκλειστικού υποκατασκευαστή της Lockheed Martin για το μαχητικό F-16. Η αποτυχία διαφόρων εναλλακτικών σχεδίων της αμερικανικής εταιρείας, προκειμένου να υποστηρίξει την αυξημένη ζήτηση και πωλήσεις του πετυχημένου μαχητικού αεροπλάνου, την υποχρεώνει πλέον να εναποθέτει όλες τις ελπίδες της στην ΕΑΒ.

Τα τελευταία έτη, η Lockheed Martin επεδίωξε να αυξήσει την παραγωγή συγκροτημάτων του F-16, διερευνώντας την πιθανότητα δημιουργίας νέων γραμμών παραγωγής εκτός της ΕΑΒ. Στο πλαίσιο αυτό κινήθηκε προς δύο κατευθύνσεις και συγκεκριμένα στην Πολωνία και το Μαρόκο, χρήστες του συγκεκριμένου μαχητικού.

Στην Πολωνία, η Lockheed Martin είναι ο ιδιοκτήτης της ιστορικής PZL Mielec, η οποία το 2007 είχε εξαγοραστεί από την Sikorsky Aircraft Corp. Στο πλαίσιο συμπαραγωγής του F-16 για την παγκόσμια αγορά, η Lockheed Martin είχε ανακοινώσει ότι από το 2022 θα ξεκινούσε στις εγκαταστάσεις της PZL Mielec η παραγωγή συγκροτημάτων όπως της οπίσθιας και κεντρικής ατράκτου, του πιλοτηρίου, των πλευρικών πινάκων – πλαισίων του πιλοτηρίου και το πρόσθιο διαμέρισμα υποδοχής ηλεκτρονικών.

Αντιστοίχως, το 2022 η Lockheed Martin υπέγραψε συμφωνία με τις βελγικές SABCA και Sabena και το κράτος του Μαρόκου, για την δημιουργία αεροπορικού κέντρου συντηρήσεως κι επισκευών F-16 και C-130. Το Μαρόκο είχε ψηφίσει το 2020 νόμο για την δημιουργία εγχωρίων υποδομών παραγωγής αμυντικού υλικού.

Τα σχέδια αυτά σύμφωνα με πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ έχουν εγκαταλειφθεί στον έναν ή τον άλλον βαθμό για διαφόρους λόγους, με αποτέλεσμα ο αμερικανικός κολοσσός να έχει απευθύνει στην ΕΑΒ αίτημα ενισχύσεως της δικής της παραγωγής. Η ελληνική εταιρεία είναι μοναδικός κατασκευαστής εργοσυνόλων αεραγωγών και του οπισθίου μέρους της ατράκτου (aft fuselage) καθώς και θυρίδων προσβάσεως κινητήρα (MCID & NSI) του F-16, μάλιστα τον Φεβρουάριο του 2022 ανέλαβε νέα σύμβαση με αυτό το αντικείμενο, ύψους 118,6 εκατ.$.

Δούρειος Ίππος
Ηλεκτρολόγος στο Χαλάνδρι - Δημήτρης Ανθής
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης