Είναι λάθος το θέμα λοιπόν απο την αρχή καθότι δέν έγινε καμιά προσφορά Marder απο τους Γερμανούς. Προσφέρω σημαίνει δωρίζω ή χαρίζω. Ούτε ανταλλαγή είναι με τα ΒΜΡ-1.
Η Γερμανία πολύ έξυπνα ξεφορτώνεται τη σαβούρα απο τις αποθήκες της και "δεσμεύει" την Ελλάδα να τα σκάσει τα επόμενα χρόνια σε εκσυγχρονισμό για να γίνουν επιχειρησιακά! Διότι τα οχήματα δέν μπορεί να είναι επιχειρησιακά όταν είναι σε αποθήκευση.
Ενημερωτικά τον Ιανουάριο 2020 η Rheinmetall ξόδεψε 110 εκ. Ευρώ για 78 κίτ αναβάθμισης 71
οχημάτων Marder 1A5 μέχρι το 2023 ώστε να παραμείνουν επιχειρησιακά. Τα 7 κίτ θα χρησιμεύσουν ώς ανταλλακτικά. Μετά την αναβάθμιση το Marder έχει βάρος 37 τόννων και κινητήρα 755 ίππων! Με άλλα λόγια πλησιάζει τα χαρακτηριστικά άρματος μάχης.
Λοιπόν για να έχει νόημα η εισαγωγή ενός νέου τύπου οχήματος ΤΟΜΑ σε υπηρεσία θα πρέπει να αποκτηθούν πάνω απο 200 μονάδες. Ας υπολογίσουμε λοιπον σε τιμές "πελάτη" πόσο θα κοστίσει στους Έλληνες φορολογούμενους η "φιλελληνική προσφορά" των Γερμανών. Φυσικά στο κόστος θα πρέπει να προστεθούν και ανταλλακτικά, εκπαίδευση, υποδομές υποστήριξης κτλ
Το ASCOD είχε προσφερθεί στην ΕΛΒΟ για ανάπτυξη απο κοινού με την Αυστρία και Ισπανία. Ωστόσο οι "πατριώτες" σοσιαλιστές προτίμησαν να "αναπτύξουν" το Κένταυρος. Μιά επιλογή με τεράστιο τεχνολογικό ρίσκο και φυσικά πολύ σοσιαλισμό.
Να προσθέσουμε και κάτι που δέν έχει ειπωθεί ακόμα. Το Marder στα 50 χρονια ζωής έχει αποδειχτεί μια εμπορική αποτυχία καθότι έχει πωληθεί σε μικρούς αριθμούς μόνο σε χώρες της λατινικής Αμερικής Χιλή, Βραζιλία, Αργεντινή, Ινδονησία και Ιορδανία
Είναι λάθος το θέμα λοιπόν απο την αρχή καθότι δέν έγινε καμιά προσφορά Marder απο τους Γερμανούς. Προσφέρω σημαίνει δωρίζω ή χαρίζω. Ούτε ανταλλαγή είναι με τα ΒΜΡ-1.Η Γερμανία πολύ έξυπνα ξεφορτώνεται τη σαβούρα απο τις αποθήκες της και "δεσμεύει" την Ελλάδα να τα σκάσει τα επόμενα χρόνια σε εκσυγχρονισμό για να γίνουν επιχειρησιακά! Διότι τα οχήματα δέν μπορεί να είναι επιχειρησιακά όταν είναι σε αποθήκευση.Ενημερωτικά τον Ιανουάριο 2020 η Rheinmetall ξόδεψε 110 εκ. Ευρώ για 78 κίτ αναβάθμισης 71 [url=https://www.janes.com/defence-news/news-detail/german-army-marder-1-ifv-upgrade-moves-ahead]οχημάτων Marder 1A5[/url] μέχρι το 2023 ώστε να παραμείνουν επιχειρησιακά. Τα 7 κίτ θα χρησιμεύσουν ώς ανταλλακτικά. Μετά την αναβάθμιση το Marder έχει βάρος 37 τόννων και κινητήρα 755 ίππων! Με άλλα λόγια πλησιάζει τα χαρακτηριστικά άρματος μάχης.Λοιπόν για να έχει νόημα η εισαγωγή ενός νέου τύπου οχήματος ΤΟΜΑ σε υπηρεσία θα πρέπει να αποκτηθούν πάνω απο 200 μονάδες. Ας υπολογίσουμε λοιπον σε τιμές "πελάτη" πόσο θα κοστίσει στους Έλληνες φορολογούμενους η "φιλελληνική προσφορά" των Γερμανών. Φυσικά στο κόστος θα πρέπει να προστεθούν και ανταλλακτικά, εκπαίδευση, υποδομές υποστήριξης κτλΤο ASCOD είχε προσφερθεί στην ΕΛΒΟ για ανάπτυξη απο κοινού με την Αυστρία και Ισπανία. Ωστόσο οι "πατριώτες" σοσιαλιστές προτίμησαν να "αναπτύξουν" το Κένταυρος. Μιά επιλογή με τεράστιο τεχνολογικό ρίσκο και φυσικά πολύ σοσιαλισμό.Να προσθέσουμε και κάτι που δέν έχει ειπωθεί ακόμα. Το Marder στα 50 χρονια ζωής έχει αποδειχτεί μια εμπορική αποτυχία καθότι έχει πωληθεί σε μικρούς αριθμούς μόνο σε χώρες της λατινικής Αμερικής Χιλή, Βραζιλία, Αργεντινή, Ινδονησία και Ιορδανία