από thrakiotis » Κυρ Νοέμ 01, 2009 9:52 pm
Σε ότι αφορά τις 100 JDAM (Joint Direct Attack Munition = Κοινή Βόμβα Προσβολής Ακριβείας), αυτές είναι συλλογές καθοδήγησης ακριβείας που μπορεί να τοποθετηθούν σε βόμβες Mk-83 (GBU-31),Mk-84 ή BLU-109/B (GBU-32).
Γενικά οι GBU-29/30/31/32/35 JDAM είναι χαμηλού κόστους, υποβοηθούμενες από GPS συλλογές αδρανειακής ναυτιλίας (INS) που μπορούν να τοποθετηθούν σε μη κατευθυνόμενες βόμβες Mk-81,Mk-82,Mk-83,Mk-84,BLU-109 και BLU-110 αντίστοιχα:
. GBU-29 (βόμβα γενικής χρήσης Mk-81 των 250 λιβρών)
. GBU-30 (βόμβα γενικής χρήσης Mk-82 των 500 λιβρών)
. GBU-31 (βόμβα γενικής χρήσης Mk-83 των 1.000 λιβρών)
. GBU-32 (βόμβα γενικής χρήσης Mk-84 των 2.000 λιβρών ή διατρητική βόμβα BLU-109/B επίσης των 2.000 λιβρών)
. GBU-35 (διατρητική βόμβα BLU-110 των 1.000 λιβρών).
Δηλαδή το JDAM προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση του υπάρχοντος οπλοστασίου των γενικής χρήσης, αλλά και διατρητικών βομβών.
Μπορεί να αφεθεί σε απόσταση δεκαπέντε μιλίων από τον στόχο, από πολύ μικρό έως πολύ μεγάλο ύψος, ενώ υπάρχει δυνατότητα άφεσής του με διάφορες τεχνικές βομβαρδισμού (dive,toss,loft), αλλά και σε ευθεία πτήση, εντός ή εκτός του άξονα του στόχου (οn/off-axis). Τo όπλο επιτρέπει ακόμη την προσβολή πολλαπλών στόχων σε μία και μόνη διέλευση του αεροσκάφους-φορέα, ενώ παρέχει στο χρήστη δυνατότητα επιλογής διαφόρων διαμορφώσεων σκόπευσης του στόχου, καθώς και προσχεδιασμένης ή εν πτήσει επανασκόπευσής του.
Το σχέδιο της αποστολής, που περιλαμβάνει τον "φάκελο" άφεσης, τις συντεταγμένες του στόχου και τις παραμέτρους τερματικής καθοδήγησης, "φορτώνεται" στο αεροσκάφος-φορέα πριν την απογείωση.
Μόλις το όπλο τροφοδοτηθεί με ηλεκτρική ενέργεια από το αεροσκάφος, ξεκινά τη διαδικασία ευθυγράμμισης του αδρανειακού του συστήματος (INS) με το αντίστοιχο του αεροσκάφους, ενώ παράλληλα λαμβάνει αυτόματα τα δεδομένα στόχευσης. Όταν το αεροσκάφος φθάσει στο σημείο άφεσης, εντός της αποδεκτής περιοχής άφεσης (Launch Acceptable Region/LAR), πραγματοποιείται η άφεση του.
Στη συνέχεια το όπλο κατευθύνεται στον στόχο με τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος ναυτιλίας GPS/INS. Συνήθως χρησιμοποιείται η διαμόρφωση, που συνδυάζει τα στοιχεία του INS με αυτά που λαμβάνονται από τον δέκτη GPS. Σε αυτή την περίπτωση η πιθανή απόκλιση από τον στόχο υπολογίζεται σε λιγότερο από 13 μέτρα.
Αντίθετα σε περιπτώσεις που το GPS δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί λόγω ισχυρών ηλεκτρονικών παρεμβολών, η καθοδήγηση γίνεται αποκλειστικά από το INS, με τη μέση απόκλιση από τον στόχο να φθάνει τα 30 μέτρα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
[quote] Σε ότι αφορά τις 100 JDAM (Joint Direct Attack Munition = Κοινή Βόμβα Προσβολής Ακριβείας), αυτές είναι συλλογές καθοδήγησης ακριβείας που μπορεί να τοποθετηθούν σε βόμβες Mk-83 (GBU-31),Mk-84 ή BLU-109/B (GBU-32).Γενικά οι GBU-29/30/31/32/35 JDAM είναι χαμηλού κόστους, υποβοηθούμενες από GPS συλλογές αδρανειακής ναυτιλίας (INS) που μπορούν να τοποθετηθούν σε μη κατευθυνόμενες βόμβες Mk-81,Mk-82,Mk-83,Mk-84,BLU-109 και BLU-110 αντίστοιχα:. GBU-29 (βόμβα γενικής χρήσης Mk-81 των 250 λιβρών) . GBU-30 (βόμβα γενικής χρήσης Mk-82 των 500 λιβρών) . GBU-31 (βόμβα γενικής χρήσης Mk-83 των 1.000 λιβρών) . GBU-32 (βόμβα γενικής χρήσης Mk-84 των 2.000 λιβρών ή διατρητική βόμβα BLU-109/B επίσης των 2.000 λιβρών) . GBU-35 (διατρητική βόμβα BLU-110 των 1.000 λιβρών).Δηλαδή το JDAM προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση του υπάρχοντος οπλοστασίου των γενικής χρήσης, αλλά και διατρητικών βομβών.Μπορεί να αφεθεί σε απόσταση δεκαπέντε μιλίων από τον στόχο, από πολύ μικρό έως πολύ μεγάλο ύψος, ενώ υπάρχει δυνατότητα άφεσής του με διάφορες τεχνικές βομβαρδισμού (dive,toss,loft), αλλά και σε ευθεία πτήση, εντός ή εκτός του άξονα του στόχου (οn/off-axis). Τo όπλο επιτρέπει ακόμη την προσβολή πολλαπλών στόχων σε μία και μόνη διέλευση του αεροσκάφους-φορέα, ενώ παρέχει στο χρήστη δυνατότητα επιλογής διαφόρων διαμορφώσεων σκόπευσης του στόχου, καθώς και προσχεδιασμένης ή εν πτήσει επανασκόπευσής του.Το σχέδιο της αποστολής, που περιλαμβάνει τον "φάκελο" άφεσης, τις συντεταγμένες του στόχου και τις παραμέτρους τερματικής καθοδήγησης, "φορτώνεται" στο αεροσκάφος-φορέα πριν την απογείωση.Μόλις το όπλο τροφοδοτηθεί με ηλεκτρική ενέργεια από το αεροσκάφος, ξεκινά τη διαδικασία ευθυγράμμισης του αδρανειακού του συστήματος (INS) με το αντίστοιχο του αεροσκάφους, ενώ παράλληλα λαμβάνει αυτόματα τα δεδομένα στόχευσης. Όταν το αεροσκάφος φθάσει στο σημείο άφεσης, εντός της αποδεκτής περιοχής άφεσης (Launch Acceptable Region/LAR), πραγματοποιείται η άφεση του.Στη συνέχεια το όπλο κατευθύνεται στον στόχο με τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος ναυτιλίας GPS/INS. Συνήθως χρησιμοποιείται η διαμόρφωση, που συνδυάζει τα στοιχεία του INS με αυτά που λαμβάνονται από τον δέκτη GPS. Σε αυτή την περίπτωση η πιθανή απόκλιση από τον στόχο υπολογίζεται σε λιγότερο από 13 μέτρα.Αντίθετα σε περιπτώσεις που το GPS δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί λόγω ισχυρών ηλεκτρονικών παρεμβολών, η καθοδήγηση γίνεται αποκλειστικά από το INS, με τη μέση απόκλιση από τον στόχο να φθάνει τα 30 μέτρα.Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr[/quote]