Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

Δημιουργία απάντησης


Αυτή η ερώτηση είναι ένα μέσο για την πρόληψη αυτοματοποιημένων υποβολών φόρμας από κακόβουλη χρήση.
Εικονίδια smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

Το BBCode είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [img] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [url] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Τα εικονίδια είναι ΑΝΟΙΧΤΑ

Περίληψη Θέματος
   

Αναπτυγμένη προβολή Περίληψη Θέματος: Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Togo » Σάβ Ιούλ 16, 2022 1:06 am

Η δημιουργία του δεύτερου ναυστάθμου στη Σούδα σημαίνει ότι το Πολεμικό Ναυτικό μετατρέπεται σε μια πραγματική blue water navy δύναμη με στόχο την ανατολική Μεσόγειο και πιο συγκεκριμένα την υποστήριξη της Κύπρου.

Συνεπώς το Πολεμικό Ναυτικό για να υποστηρίξει μια Task Force αποτελούμενη απο φρεγάτες FDI, κορβέτες, υποβρύχια U214, το Προμηθέας-Etna χρειάζεται πετρελαιοφόρα, πλοία υποστήριξης και ανεφοδιασμού στόλου, υπερπόντια βοηθητικα σκάφη, σκάφη μεταφοράς προσωπικού, πλωτό νοσοκομείο και αρκετά μικρότερα βοηθητικά σκάφη.

Δηλαδή πρέπει να υπάρχει απο πίσω ένας δεύτερος στόλος απο πλοία υποστήριξης STUFT (Ships Taken Up From Trade).

Το πρόβλημα επομένως δέν είναι ένα μεγάλο LPD για να μεταφέρει όλα τα AAV-7 τα οποία έτσι κι αλλιως δέν είναι τα καταλληλοτερα ΤΟΜΠ για τους Πεζοναύτες στη Κύπρο. Γνώμη μου είναι καλύτερα να χρησιμοποιηθούν στο βορειο Αιγαίο απο τα αρματαγωγά Ιάσων. Ωστόσο ο στόλος υποστήριξης μπορεί να προκύψει μόνο απο μετασκευή εμπορικών Ro-Ro, δεξαμενοπλοίων, φορτηγών πλοίων και μικροτερων εκτοπίσματος άνω των 1000 τόννων. Με μικρές τροποποιήσεις μπορούν να μεταφέρουν πάνω στο κατάστρωμα ελικόπτερα, ταχύπλοα σκάφη, αντιπλοϊκους πυραύλους, αντιαεροπορικούς πυραύλους,UAV, κτλ

Εικόνα

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Nassos » Τρί Ιούλ 12, 2022 8:48 pm

Η κλάσεις Rotterdam/Galicia καλύπτουν μια χαρά τις ανάγκες του ΠΝ.

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από yandr » Τρί Ιούλ 12, 2022 6:37 pm

Η πρόσφατη προμήεια των AAV-7 τροφοδοτεί εκ νέου σενάρια προμήθειας μεταχειρισμένων LPD, καθώς η πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων τους απαιτεί τη διαθεσιμότητα πλοίων αμφιβίων επιχειρήσεων με δεξαμενή.

Δυστυχώς από τον Ιανουάριο του 2000, όταν παροπλίστηκε το αποβατικό δεξαμενόπλοιο (LSD) «ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ» L153, η ΔΑΔ του Αρχηγείου Στόλου δεν διαθέτει παρόμοιο πλοίο. Η χρήση των AAV από τα αρματαγωγά τύπου ΙΑΣΩΝ είναι δυνατή, όμως χωράνε μόνο 16 AAV-7RAM/RS.

Αντίθετα, πλοία τύπου Whidbey Island έχουν μέγιστη δυνατότητα μεταφοράς 64 AAV.

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από hermes » Σάβ Δεκ 02, 2006 1:15 am

Η χρησιμότητα τους είναι δεδομένη.

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Aor7 » Παρ Δεκ 01, 2006 11:46 pm

Πάντως είναι αξιόλογα σκάφη και χρήσιμα για το Αιγαίο.

Με την ευκαιρία, φαίνεται ότι τα LST είναι εκτός μόδας. Αυτοί που ξέρω πως ενέταξαν σε υπηρεσία νέα LST, στο μέγεθος των δικών μας, τα τελευταία χρόνια είναι οι Κινέζοι με τα ενδιαφέροντα Yuting-II .

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από hermes » Παρ Δεκ 01, 2006 10:03 pm

Τα LSTΙάσων, είναι απλώς μια νεότερη έκδοση των LSTTerrebonne Parish με ορισμένες βελτιώσεις. Τα πλοία αυτά είναι αρκετά άβολα και ανεπαρκή για επιχειρήσεις μεγάλης διάρκειας. Ο τρόπος επιβίβασης των πεζοναυτών στις αποβατικές ακάτους είναι περίπου 60 ετών. Η είσοδος και η έξοδος αμφίβιων οχημάτων από τις ράμπες του πλοίου στην θάλασσα είναι κάπως δύσκολη. Το μόνο καλό με αυτό το πλοίο είναι ότι μπορεί να πιάσει ακτή και να αποβιβάσει βαρύ υλικό όπως άρματα μάχης κ. α. σχεδόν με κάθε καιρό.

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Aor7 » Παρ Δεκ 01, 2006 3:33 pm

Νομίζω ότι, τώρα που κοιτάμε την γενική εικόνα, έχουμε "πιάσει" καλύτερα το θέμα.

Από την μεριά μου να πω ότι εάν συνδυάσουμε, για παράδειγμα,2 MRV και 1 LPD δεν θα έβρισκα πλέον πολύ μεγάλο το εκτόπισμα του Rotterdam (ακούω τον Λοχία να μουρμουράει Εικόνα ). Το αναθεωρημένο σκεπτικό μου είναι ότι τους βοηθητικούς ρόλους, την διαρκή ετοιμότητα και τις εκτός χώρας αποστολές θα τα αναλάμβαναν τα MRV, ενώ το LPD θα το κρατάγαμε διαθέσιμο για την βασική του αποστολή ως αποβατικό. Έτσι, μειώνεται η ανάγκη για πάνω από 1 LPD. Επιπλέον, με οικονομικά κριτήρια, ένας συνδυασμός MRV και LPD θα σήμαινε πολύ μεγάλη μεταφορική ικανότητα με χαμηλό σχετικά κόστος απόκτησης και λειτουργίας (εάν τα MRV δρουν εκ' περιτροπής και το LPD χρησιμοποιείται με μέτρο).

Το Absalon θα είχε ενδιαφέρον. Κατ' αρχήν θα μπορούσε να αναλάβει ρόλο ναυαρχίδας με πλήρη εξοπλισμό διοίκησης και βαρύ οπλισμό, αν και είναι πιο αργό από μια φρεγάτα. Το 900 m2 "flex deck" του εκτός από την μεταφορά αρμάτων και φορτίου μπορεί να διαμορφωθεί σε κέντρο διοίκησης, νοσοκομείο κλπ. Μπορεί επίσης να κάνει ναρκοθέτηση. Το δε κόστος ακούγεται λογικότατο. Πάντως τυχόν αγορά του δεν αντισταθμίζει την απόκτηση LPD ή MRV εφόσον δεν είναι αποβατικό.

Εκτός θέματος, αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον, είναι ότι πάνω στο ίδιο σκάφος, αλλά χωρίς το "flex deck", θα χτιστεί η νέα φρεγάτα των Δανών - ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σκάφος των 6,200 t. Το δε κόστος για 3 από αυτές τις φρεγάτες είναι 800εκ.USD (χωρίς όμως τα αντιαεροπορικά μεγάλου βεληνεκούς που σχεδιάζεται να προστεθούν αργότερα).

Δεν ανέφερα κάποιο από τα σχέδια που υπάρχουν (πλην της οικογένειας Enforcer, μέλη της οποίας είναι ήδη επιχειρησιακά) γιατί είναι δύσκολο να συμπεράνεις τι δυνατότητες, κόστος και ρίσκα συνεπάγονται. Εξάλλου, ήδη αναφέραμε αρκετές ρεαλιστικές επιλογές από υπάρχοντα σκάφη που νομίζω μας καλύπτουν επιχειρησιακά και οικονομικά.

Πολύ ενδιαφέρον στα μεταφορικά καταμαράν παρουσιάζει η δουλειά της πρωτοπόρου
Incat αλλά και της ανταγωνίστριας Austal . Η Austal είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στην παραγωγή fast-ferries και η Incat η δεύτερη. Και οι δύο μαζί κατέχουν την πλειοψηφία της αγοράς.

Η ιδέα που είχε ακουστεί παλαιότερα για ένα μεγεθυμένο ΙΑΣΩΝ δεν μου πολυάρεσε. Τα ΙΑΣΩΝ είναι αργά και η κατασκευή τους αντιμετώπισε μεγάλες καθυστερήσεις. Από την άλλη, είναι σχετικά νέα σκάφη, και για τον ρόλο τους αποδεκτά. Και να τα αποσύραμε, δεν νομίζω ότι θα κερδίζαμε κάτι ιδιαίτερο. Πάντως, όταν τελικά τα αντικαταστήσουμε, καλό είναι να προτιμήσουμε ένα σχέδιο με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από hermes » Παρ Δεκ 01, 2006 12:27 am

Nassos έγραψε: Βασικά δεν είναι μόνο αποβατικά. Είναι Command &Support Ships, όπως αναφέρει το link που έδωσε ο Aor7.


Μα γι' αυτό είναι χρήσιμο για επιχειρήσεις στην Κύπρο.Εικόνα

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Nassos » Παρ Δεκ 01, 2006 12:21 am

hermes έγραψε: Ωραία σκέψη. Θα ήταν πολύ χρήσιμο σε επιχειρήσεις στην Κύπρο. Δεν ξέρω αν έχεις υπόψη σου το εξής πλοίο του Ναυτικού της Δανίας.

Βασικά δεν είναι μόνο αποβατικά. Είναι Command &Support Ships, όπως αναφέρει το link που έδωσε ο Aor7.

Για άλλες κατασκευές υπάρχουν και τα σχέδια της Rolls-Royce (περισσότερο Logistic Support είναι βασικά)

1) Fast Naval Surface Logistc Vessel



2) Intra-Theatre Logistic Vessel



Και επίσης ενδιαφέρον είναι και τα σχέδια την Γαλλικής BGVN International (το link είναι από Taiwan, απλά δείτε τις φωτογραφίες).

Site: BGVN INTERNATIONAL

Και επίσης, τα catamaran της AUSTAL

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Aor7 » Πέμ Νοέμ 30, 2006 10:12 pm

Με την ευκαιρία, ένα πολύ ενδιαφέρον site με φωτογραφίες αποβατικών σκαφών είναι το worldnavy.info .

Δυστυχώς είναι στα Ρωσικά (!) αλλά μπορείτε να καταλάβετε το αντικείμενο των links από τα ονόματά τους. Πέρα από τις εικόνες σε κάθε σελίδα (συνήθως σχεδιαγράμματα ή καλλιτεχνικές απεικονίσεις), δείτε και το μενού στα αριστερά κάθε σελίδας (τα "Фотографии ..." είναι φωτογραφίες των σκαφών).

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Aor7 » Πέμ Νοέμ 30, 2006 9:40 pm

Είναι τα δύο σκάφη της κλάσης Absalon , τα L-16 ABSALON & L-17 ESBERN SNARE

Γρήγορα και βαριά οπλισμένα (και αναμένεται και τοποθέτηση ακόμη περισσότερου οπλισμού), είναι ένας συνδυασμός φρεγάτας και μεταγωγικού. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι χωρίς τον οπλισμό και τους περισσότερους αισθητήρες, και τα δύο σκάφη μαζί, κόστισαν 355 εκ.USD . Η σπονδυλωτή κατασκευή τους επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει διάφορα είδη οπλισμού και εξοπλισμού. Το μόνο πρόβλημα για τις αποστολές που συζητάμε είναι ότι δεν μπορεί (απ' ότι ξέρω) να φορτώσει/ξεφορτώσει βαρύ φορτίο παρά μόνο σε λιμάνια. Τα 2x LCP που έχει, μπορούν να μεταφέρουν από 10 στρατιώτες.

Πάντως η ιδέα, σε πρώτη φάση να αποκτήσουμε άμεσα 1-2 μεταφορικά/γενικής χρήσης σκάφη με μικρό σχετικά κόστος και, όταν τα οικονομικά το επιτρέψουν,1-2 LPD μου φαίνεται λογική.

Σε πρώτη φάση, το πρώτο κύμα θα είναι τα ΙΑΣΩΝ, τα Zubr κλπ. Τα γενικής χρήσης σκάφη θα ενισχύσουν το προγεφύρωμα σαν δεύτερο κύμα και θα υποστηρίξουν εξ' αρχής την επιχείρηση με τα ελικόπτερά τους.

Όταν με το καλό αποκτήσουμε LPD, τότε αυτά θα ενταχθούν επίσης στο πρώτο κύμα.

Επιπλέον, έχει λογική το να χρησιμοποιήσουμε τα φτηνότερα γενικής χρήσης σκάφη σε ειρηνευτικές αποστολές αντί να ρισκάρουμε τα ακριβά LPD. Ειδικά εάν βρεθούμε με μόνο 1 LPD, θα ήταν παράλογο να το διαθέσουμε για τέτοιες αποστολές και να μην το κρατήσουμε διαθέσιμο για την δική μας άμυνα.

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από hermes » Πέμ Νοέμ 30, 2006 8:46 pm

Ωραία σκέψη. Θα ήταν πολύ χρήσιμο σε επιχειρήσεις στην Κύπρο. Δεν ξέρω αν έχεις υπόψη σου το εξής πλοίο του Ναυτικού της Δανίας.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Aor7 » Πέμ Νοέμ 30, 2006 7:32 pm

Ελαφρά εκτός θέματος, αλλά μια ιδέα θα ήταν παράλληλα να αποκτήσουμε και κάποιο φτηνό σκάφος σαν το Multi-Role Vessel (MRV) των Νεοζηλανδών.

Το συγκεκριμένο σκάφος δεν είναι LPD ούτε LHD.

Βασικά είναι ένα σχέδιο βασισμένο σε ένα εμπορικό Ro-Ro σκάφος. Η μέγιστη ταχύτητα είναι λίγο πάνω από 19 κόμβους (16 η οικονομική). Η εμβέλεια είναι 6-8,000 nm, το μήκος 131 m, το μέγιστο εκτόπισμα περί τους 9,000 t και μεταφέρει 74 άτομα πλήρωμα (με το ιπτάμενο προσωπικό),35 εκπαιδευόμενους και 250 επιβάτες. Λέγεται ότι έχει ιδιαίτερα άνετες ενδιαιτήσεις για το προσωπικού.

Μεταφέρει επίσης οχήματα (λωρίδες συνολικού μήκους 403 m) και 33 ISO containers των 20 ft ή 20 NATO-standard παλέτες.

Η βασική αποστολή είναι η μεταφορά φορτίων και προσωπικού και η αποβίβασή τους μέχρι κατάσταση θάλασσας 3. Εάν δεν μπορεί να δέσει σε λιμάνι, η αποβίβαση υλικού και ανθρώπων επιτυγχάνεται μέσω 2 LCM των 100 t max (μεταφορικής ικανότητας 50t έκαστο με 9 κόμβους μέγιστο σε 250nm μέγιστη απόσταση) που φέρει. Τα LCM καθελκύονται με γερανό και φορτώνονται είτε μέσω των γερανών 60t (μέσω ανοιγμάτων στο κατάστρωμα ελικοπτέρων) είτε μέσω της πρυμναίας ή της πλαϊνής ράμπας. Μπορεί επίσης να υποστηρίζει τις επιχειρήσεις 2x NH90, να μεταφέρει 4x NH90 και 1x Seasprite ή να δεχτεί 1x Chinook. Οι επιχειρήσεις ελικοπτέρων είναι δυνατές μέχρι κατάσταση θάλασσας 5.

Ο οπλισμός είναι ελαφρύς, έως συμβολικός (1x 25mm,2x .50 in)

Το αναφέρω και πάλι ενδεικτικά. Δεν είναι η μόνη επιλογή για ένα τέτοιο σκάφος πολλαπλών χρήσεων ούτε αυτή η μόνη δυνατή διαμόρφωση.

Που είναι το όμως ενδιαφέρον για εμάς;

Το ενδιαφέρον είναι ότι η τιμή του σκάφους αναφέρεται στα 100 εκ.USD.

Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να αυξήσουμε σημαντικά τις αποβατικές μας δυνατότητες, με οικονομικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τα ως δεύτερο κύμα μετά τα LPD (στα πρότυπα των Albion - Bay). Επίσης θα μπορούσαν να μεταφέρουν φορτία και containers, να υποστηρίξουν το στόλο σε υλικά (όχι όμως σε έλαια και καύσιμα) να συμμετέχουν σε ειρηνευτικές/ανθρωπιστικές αποστολές, να αναλάβουν αποστολές SAR, εκπαιδευτικές αποστολές κλπ.

Ένα σενάριο θα μπορούσε να είναι η αγορά 1 ή 2 LPD και 1 ή 2 MRV.

Τι γνώμη έχετε;

navy.mil.nz
navy.mil.nz
navy.mil.nz
navy.mil.nz
defence.govt.nz
defence.govt.nz
tenix.com
tenix.com
navy.gov.au
defencemodels.com.au

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Nassos » Πέμ Νοέμ 30, 2006 2:22 pm

Βασικά οι Τούρκοι για αεροπλανοφόρο είχαν εξετάσει με αεροπλάνα AV-8B+ Harrier. Αλλά που να δώσουν $1 δισ. για αγορά ή κατασκευή

Μεγάλο αποβατικό για το Π.Ν

από Aor7 » Τετ Νοέμ 29, 2006 5:55 pm

Το Osumi μου αρέσει αρκετά και εμένα. Μερικές ωραιές φωτογραφίες της κλάσης:

jda.go.jp
jda.go.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp
ships-net.co.jp

Μου αρέσει επίσης το San Giorgio, ειδικά με τις αλλαγές που σχεδιάζουν να του κάνουν οι Ιταλοί, δηλαδή την επέκταση προς τα αριστερά του καταστρώματος και την τοποθέτηση των γερανών καθέλκυσης ακάτων κάτω από το αριστερό πλευρό (φαίνονται στα σχεδιαγράμματα του globalsecurity.org ), αλλά όχι ότι θα αφαιρέσουν το 76-άρι.

Τα Foudre είναι ενδιαφέροντα. Το κατάστρωμα πτήσης είναι τεράστιο αλλά αυτό το σύστημα πολλαπλών επιπέδων δείχνει πολύ περίπλοκο. Αναρωτιέμαι αν αυτό είναι το καλύτερο που μπορούσε να γίνει και όχι, πχ, ένα ενιαίο κατάστρωμα ενός επιπέδου. Πάντως είναι πολύ ικανά σκάφη.

Τα Albion είναι επίσης μεγάλα, πολύ ικανά αλλά και ακριβά σκάφη. Η αρχική ιδέα των Βρετανών ήταν, μάλλον, ένας hi-lo συνδυασμός των Bay και Albion:

Πηγή: navy-matters.beedall.com

Τα Bay δεν απαιτείτο, από τις προδιαγραφές, να έχουν βυθιζόμενη δεξαμενή. Το ότι κατέληξαν να έχουν μια μικρή βυθιζόμενη δεξαμενή μάλλον δεν τα κάνει πραγματικά LPD. Πάντως η ιδέα των Βρετανών να κόψουν από το κόστος τους με το να προτιμήσουν πιο "πολιτικές" προδιαγραφές και λιγότερο εξεζητημένο εξοπλισμό και δυνατότητες, είναι ενδιαφέρουσα. Εάν το σχέδιό τους λειτουργούσε καλά, θα τα αποκτούσαν σε πολύ καλές τιμές. Τα ανέφερα για να δείξω τις οικονομικές και χρονικές υπερβάσεις που αντιμετώπισαν.

Το Dokdo το ανέφερα ενδεικτικά. Πάντως οι Νότιοκορεάτες έχουν φιλόδοξα σχέδια. Ακόμη και τα LCAC που θα μεταφέρει θα είναι μια δική τους έκδοση των αμερικανικών LCAC, με την ονομασία LSF-2.

Πολύ ενδιαφέροντα LHD δείχνουν και τα μέλη της οικογένειας Enforcer , όμως υπάρχουν μόνο στα χαρτιά.

Οι ενδείξεις είναι ότι οι Τούρκοι θα στραφούν σε LPD (βλέπε την επιλογή 'Landing Platform Dock (LPD) Project' στο dzkk.tsk.mil.tr ) ενώ είχαν εξετάσει και την περίπτωση να αγοράσουν LHD ή κάτι άλλο.

Το να αναβαθμίσουμε τις αποβατικές μας δυνάμεις μου φαίνεται μονόδρομος. Χωρίς μια σοβαρή δύναμη πεζοναυτών με τον σωστό εξοπλισμό, για τι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης μιλάμε;


Κορυφή