Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

Δημιουργία απάντησης


Αυτή η ερώτηση είναι ένα μέσο για την πρόληψη αυτοματοποιημένων υποβολών φόρμας από κακόβουλη χρήση.
Εικονίδια smilies
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

Το BBCode είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [img] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Το [url] είναι ΑΝΟΙΧΤΟ
Τα εικονίδια είναι ΑΝΟΙΧΤΑ

Περίληψη Θέματος
   

Αναπτυγμένη προβολή Περίληψη Θέματος: Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

Re: Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από yandr » Κυρ Μάιος 14, 2023 2:12 pm

Τα πιο προβεβλημένα συστήματα του τουρκικού οπλοστασίου:

Tayfun (βαλλιστικός πύραυλος)
Είναι ο πρώτος τουρκικός βαλλιστικός πύραυλος μικρού βεληνεκούς, ο οποίος κατασκευάστηκε με μυστικότητα και η πρώτη δοκιμή του έγινε στα μέσα Οκτωβρίου του 2022. Όπως διέρρευσαν οι τουρκικές αρχές, εκτοξεύθηκε από τη Ριζούπολη και έφτασε στην ανοιχτή θάλασσα της Σινώπης στα 561 χλμ. Σε 456 δευτερόλεπτα στην πρώτη του δοκιμή, διπλασιάζοντας το βεληνεκές του πιο προηγμένου πυραύλου της Τουρκίας.

Altay (άρμα μάχης)
Το πρώτο εγχώριο άρμα μάχης τρίτης γενιάς παραδόθηκε τελικά στις 23 Απριλίου αντί για τον Μάιο όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, έπειτα από την εξασφάλιση κινητήρων από τη Νότια Κορέα. Η κοινοπραξία BMC (Τουρκίας και Κατάρ) που έχει αναλάβει την κατασκευή του θα ξεκινήσει μαζική παραγωγή του άρματος το 2025.

KAAN (Πολεμικό αεροσκάφος 5ης γενιάς)
To KAAN, προηγουμένως γνωστό ως TF-X (αγγλικά TAI Turkish Fighter X), το εγχώριο πολεμικό αεροσκάφος της Τουρκίας πέμπτης γενιάς (Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης – ΜΜU), πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμή του στις 16 Μαρτίου, από τον τούρκο Πρόεδρο την 1η Μαΐου στην Άγκυρα ως άλλο ένα επίτευγμα της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας.

Κόκκινο Μήλο (Baykar Bayraktar K?z?lelma)
Το πρώτο μη επανδρωμένο πολεμικό αεροσκάφος της Τουρκίας Κόκκινο Μήλο (K?z?lelma) ολοκλήρωσε τη δεύτερη δοκιμαστική του πτήση στις 23 Ιανουαρίου αυτής της χρονιάς, όπως ανακοίνωσε μέσω Twitter ο πρόεδρος της κατασκευαστικής εταιρείας Baykar, Σελτσούκ Μπαϊράκ (Selcuk Bayrak), γαμπρός του τούρκου Προέδρου. Το αεροσκάφος, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί και να πετάξει κανονικά εντός δύο ετών, θα υποβληθεί φέτος σε διάφορες δοκιμές πτήσεων και θα ενσωματωθούν πυρομαχικά.

Αλλα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones)
Τα πιο γνωστά είναι τα Βayraktar TB2, που έχουν πουληθεί σε τουλάχιστον 13 χώρες. Το Βayraktar TB2 είναι drone μεσαίου ύψους, μεγάλης αντοχής, ικανό για τηλεχειριζόμενες πτητικές λειτουργίες.

Άλλο οπλισμένο μη επανδρωμένο αεροσκάφος που παράγεται στην Τουρκία είναι το ελικοφόρο Anka-S που είναι ικανό να πετάει περισσότερο από 24 ώρες και να εκτοξεύει μικρούς πυραύλους ακριβείας. Συνολικά τουλάχιστον δέκα διαφορετικά μοντέλα μη επανδρωμένων αεροσκαφών διαφορετικών δυνατοτήτων βρίσκονται σε φάση παραγωγής ή ανάπτυξης από την τουρκική αμυντική βιομηχανία. Ο τουρκικός στρατός χειρίζεται περίπου 130 οπλισμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη διαφόρων τύπων.

Πηγή

Re: Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από yandr » Τρί Ιαν 17, 2023 10:13 am

Η Turkish Aerospace Industries (TAI) είναι η μεγαλύτερη αμυντική εταιρία της Τουρκίας και μια από τις σημαντικές διεθνώς. Πρόσφατα σε ενημέρωση του Τουρκικού Τύπου ανακοίνωσε τα σχέδια της για το 2023, που περιλαμβάνουν πολλές εξελίξεις για γνωστά προγράμματα εξοπλισμών. Συγκεκριμένα η εταιρία είπε τα εξής, όπως τα κατέγραψε το defenceturkey.com:
  • Για το νέο μαχητικό TF-X 5ης γενιάς: Στις 18 Μαρτίου θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του, με rollout του πρώτου πρωτοτύπου. Τέλος του έτους προβλέπεται πρώτη πτήση με κινητήρες GE-129.
  • Για το μη επανδρωμένο ΑΝΚΑ: Υπάρχουν ήδη 20 αεροσκάφη σε διάφορα στάδια παραγωγής, έχουν φθάσει τα 90.
  • Για το εκπαιδευτικό Hurjet: Πρώτη πτήση θα γίνει στις 18 Μαρτίου, συνολικά θα παραχθούν 4 πρωτότυπα.
  • Για τα ελικόπτερα Τ-70 (τοπική παραγωγή των Black Hawk) : Θα παραδοθούν 12 φέτος, από παραγγελία της πρώτης παρτίδας για 38, σε σύνολο 109 ελικοπτέρων. Γίνονται διαπραγματεύσεις με ΗΠΑ για να ενεργοποιηθεί η παραγγελία επόμενης παρτίδας.
  • Για το ελικόπτερο Τ625 Gokbey, ελαφρύ, τοπικής σχεδίασης: Δύο είναι σε τελικό στάδιο παραγωγής, συνολικά 3 θα παραδοθούν φέτος στην Στρατοχωροφυλακή.
  • Μαχητικό ελικόπτερο Τ129 ΑΤΑΚ: Παράγεται ήδη το 86ο ενώ τρία της πρώτης έκδοσης αναβαθμίζονται στη δεύτερη (Phase II). Ετοιμάζεται και τοπικής παραγωγής πυργίσκος πυροβόλου 20 χιλιοστών, που θα χρησιμοποιηθεί πρώτη φορά για εξαγωγικό πελάτη.
  • Μαχητικό ελικόπτερο Τ929 ΑΤΑΚ 2: Είναι το βαρύ μαχητικό ελικόπτερο που εξελίσσεται από την TAI. Το πρωτότυπο συναρμολογείται, αναμένεται παρουσίαση του το Μάρτιο φέτος.
Η εταιρία ανακοίνωσε πως την τελευταία πενταετία επένδυσε 150 εκατομμύρια δολάρια σε υποδομές και προσέλαβε 8.000 άτομα (!), καταφέρνοντας να επιταχύνει την εξέλιξη του Hurjet και του TF-X. Ενδιαφέρον είναι πως διαθέτει και 3 υπερυπολογιστές, έναν με 50.000 επεξεργαστές και 2 των 10.000 επεξεργαστών.

Πηγή

Re: Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από yandr » Τρί Ιαν 10, 2023 10:52 am

Στο πλαίσιο τελετής παραδόσεως 6 αυτοκινούμενων πυροβόλων Firtina II στον τουρκικό στρατό στις 9 Ιανουαρίου, ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν δεν παρέλειψε να ανασκοπήσει τα επιτεύγματα της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, παρουσιάζοντας και ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία.

Το 2022, σημειώθηκε ρεκόρ πωλήσεως της αμυντικής βιομηχανίας, με επίδοση 4,4 δις.$, όταν προ 20ετίας, οι πωλήσεις ανήρχοντο σε 248 εκατ.$.

Το 2002 δραστηριοποιούντο μόλις 56 εταιρείες στον χώρο, σήμερα ξεπερνούν τις 2.000.

Το ποσοστό αυτάρκειας για την κάλυψη των εθνικών αναγκών, που προσφέρει στις προμήθειες η εγχώρια αμυντική βιομηχανία, ανέρχεται στο 80%, από 20% πριν δύο δεκαετίες.

Για σκοπούς Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) το 2022 αφιερώθηκε 1,5 δις.$ ενώ το 2002 αφιερώθηκαν 49 εκατ.$.

Το τελευταίο νούμερο είναι εντυπωσιακό καθώς έχουμε σημειώσει και παλαιότερα ότι συγκρίνεται με τις ετήσιες δαπάνες για σκοπούς R&D της Ρωσίας. Ωστόσο, εδώ κρύβεται μάλλον ένα μυστικό, το οποίο σχετίζεται με την πολιτική που εφαρμόζει η Τουρκία για την ανάπτυξη της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Αυτό, δεν είναι άλλο από την επιλογή που ελήφθη, αντί να ανατίθενται απλώς συμβάσεις προμήθειας, όπου είναι εφικτό και οικονομικώς ρεαλιστικό, βάσει των εγχωρίων αναγκών πάντα, επιδιώκεται η σύναψη συμβάσεων συναναπτύξεως οπλικών συστημάτων, με ξένους οίκους. Τοιουτοτρόπως, στις δαπάνες για Έρευνα & Ανάπτυξη της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας (SSB) περιλαμβάνεται το κόστος των συμβάσεων συναναπτύξεως που ανατίθενται σε ξένους οίκους.

Πηγή

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από yandr » Πέμ Σεπ 01, 2016 10:32 pm

Ο τίτλος είναι παραπλανητικός και κλείνω το θέμα, γιατί υπάρχουν πολλές διαφορετικές συζητήσεις για τα τουρκικά ελικόπτερα, άρματα, πυραύλους κλπ που αποδεικνύουν την άνοδο της αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας, αλλά δεν θέλω να έρθουν όλα αυτά εδώ.

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από _KOURSAROS_ » Τρί Αύγ 30, 2016 12:02 am

Όχι και «απογείωση» ούτε τον «αεροδιάδρομο» δεν έκαναν.

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από HONDA » Παρ Ιαν 22, 2016 3:58 pm

Αν εχει την ποιοτητα των ανταλακτικων που αγοραζω απο τουρκια και με αεροβολο σταματαει

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από dn24 » Παρ Ιαν 15, 2016 10:28 am

Ροή παραγγελιών για το τουρκικό Cobra II

Σε καλό δρόμο φαίνεται ότι βρίσκεται ένα κρίσιμο πρόγραμμα των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, καθώς τη λήψη των δύο πρώτων παραγγελιών για το τροχοφόρο (4×4), τεθωρακισμένο όχημα μάχης Cobra II, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε δημοσίως κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης αμυντικών συστημάτων IDEF 2013, ανακοίνωσε η κατασκευάστρια, τουρκική Otokar.

Συγκεκριμένα, στις 24 Δεκεμβρίου 2015 η εταιρία ανακοίνωσε την ανάθεση παραγγελίας ύψους 47,5 εκατ. ευρώ για οχήματα Cobra II για λογαριασμό των τουρκικών δυνάμεων ασφαλείας. Σύμφωνα με τον βρετανικό οργανισμό αμυντικών πληροφοριών ΙHS Jane's η συγκεκριμένη παραγγελία αφορά 82 οχήματα Cobra II, συναφή εξοπλισμό και υπηρεσίες συντήρησης και υποστήριξης. Με βάση τους όρους της σύμβασης η παράδοση των οχημάτων θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2017.

Όμως, σύμφωνα με τον ΙHS Jane's, που επικαλείται πληροφορίες από αξιωματούχους της Otokar, η συγκεκριμένη παραγγελία ήταν η δεύτερη κατά σειρά αφού μερικές ημέρες νωρίτερα η εταιρία υπέγραψε σύμβαση με το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας για την παραγωγή και παράδοση οχημάτων Cobra II. Όμως λεπτομέρειες (όπως ο αριθμός των οχημάτων, το κόστος, το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων) για την εν λόγω σύμβαση δεν ανακοινώθηκαν.

Υπενθυμίζεται, ότι το Cobra II αποτελεί τον ισχυρότερης θωράκισης διάδοχο της πολύ επιτυχημένης οικογένειας τροχοφόρων (4×4), τεθωρακισμένων οχημάτων Cobra που πλέον βρίσκονται σε υπηρεσία με 15 χώρες. Με βάρος μάχης 12.000 κιλά, σχεδόν διπλάσιο της αρχικής έκδοσης του Cobra που ανέρχεται σε 6.900 κιλά, το Cobra II έχει ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος, ύψος και πλάτος, προσφέροντας μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο.

Επίσης, σε αντίθεση με την αρχική έκδοση το Cobra II είναι αμφίβιο στην τυπική του διαμόρφωση, ενώ διατίθεται και εξειδικευμένη αμφίβια παραλλαγή με βελτιστοποιημένο σχήμα σκάφους και προπέλες για την κίνηση του εντός του ύδατος.

Τέλος, το Cobra II σε διαμόρφωση τεθωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού έχει δυνατότητα μεταφοράς εννέα ατόμων (επταμελή ομάδα και διμελές πλήρωμα), ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με ποικίλα οπλικά συστήματα συμπεριλαμβανομένου και εκτοξευτή κατευθυνόμενων βλημάτων εδάφους - αέρα εγγύς βεληνεκούς.



defence-point.gr

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από spartiatis » Τετ Φεβ 05, 2014 10:47 am

Η τουρκια εχει φτιαξει μια σοβαρη αμυντικη βιομηχανια την στιγμη που εμεις κλεινουμε τις αμυντικες βιομηχανιες και δεν θα παραγουμε ουτε σφαιρες, ενω ειχαμε καλες δυνατοτητες και εχνογνωσια για να φτιαχνουμε και uav και αλλα πραγματα. Δυστυχως, εχει ερθει μια σοβαρη ανισορροπια μεταξυ ελλαδος -τουρκιας στο θεμα των εξοπλισμων.

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από dn24 » Πέμ Φεβ 07, 2013 4:45 pm

Σταμάτησε η παραγωγή σε τουρκική αμυντική βιομηχανία:

Η κατασκευάστρια των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού Kirpi, εταιρία BMC, έχει σταματήσει τις διαδικασίες παραγωγής του οχήματος που παραδίδεται στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, καθώς οι 3.000 περίπου εργαζόμενοι που είναι απλήρωτοι από τον Μάιο του 2012, αρνούνται πλέον να εργαστούν.

Η έδρα της βιομηχανίας βρίσκεται στην περιοχή της Σμύρνης, βρίσκεται αντιμέτωπη με τα αιτήματα των εργαζομένων που διακηρύσσουν ότι δεν θα ξαναρχίσουν την κατασκευή των οχημάτων εάν πρώτα δεν καταβληθούν τα δεδουλευμένα και ζητούν από τη μητρική εταιρία Çukurova (έχει μετοχικό μερίδιο και στη μεγαλύτερη εταιρία τηλεπικοινωνιών της χώρας, την Turkcell) να χρηματοδοτήσει την επιχείρηση.

Η οικονομική δυσκολία που αντιμετωπίζει η BMC έχει οδηγήσει σε διαταραχή της προμήθειας τμημάτων του οχήματος από υποκατασκευαστές. Τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε συναφθεί συμφωνία με τους εργαζόμενους για την επανέναρξη της παραγωγής και το διάστημα Σεπτεμβρίου - Νοεμβρίου οι εργαζόμενοι εισέπρατταν ένα ποσό έναντι από 300-600 τουρκικές λίρες, ενώ στη συνέχεια συμφώνησαν να διαγραφούν τα παρελθόντα χρέη και να ξεκινήσει κανονικά η καταβολή των μισθών.

Η συμφωνία όμως δεν τηρήθηκε από την εταιρία και οι εργαζόμενοι βρίσκονται πλέον σε «θέση μάχης», απαγορεύοντας και την παράδοση 20 οχημάτων στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις των οποίων η κατασκευή έχει ολοκληρωθεί. Η εταιρία έχει μείνει πίσω στην παραγωγή κατά 150 οχήματα, σύμφωνα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Εκτός του στρατεύματος, η εταιρία θα έπρεπε να έχει προχωρήσει στην παράδοση 468 Kirpis στις δυνάμεις της αστυνομίας.

ΠΗΓΗ

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από Nassos » Τετ Σεπ 26, 2012 3:10 pm

Σημάδια "κατάρρευσης" και της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

Τα "μαύρα σύννεφα" που συγκεντρώνονται πάνω από το "οικονομικό θαύμα" της Τουρκίας πληθαίνουν. Και οι πρώτες "ψιχάλες" κρίσης πέφτουν στην περιβόητη τουρκική αμυντική βιομηχανία, για την οποία πολλές φορές γίνεται λόγος στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρεία BMC, που έχει αφήσει απλήρωτους 2500 εργαζόμενους εδώ και πέντε μήνες. Δεν πρόκειται για τυχαία εταιρεία.

Το 2009 κέρδισε τον διαγωνισμό της Διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανίας για τα θωρακισμένα οχήματα στρατού και αστυνομίας από τις νάρκες, γνωστά ως Kipri.

Το κόστος του κάθε οχήματος είναι 247.500 ευρώ και η παράδοση τους έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2011. Η εταιρεία δεν ήταν συνεπής και η διορία της επεκτάθηκε ως το Μάϊο του 2012. Ούτε αυτή η χρονική παράταση ήταν επαρκής και όλα δείχνουν ότι η BMC αντιμετωπίζει ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα.

Η εταιρεία χρωστά ακόμη 190 οχήματα, χρήματα δεν έχει, αναζητά δάνεια αλλά δεν βρίσκει.

ΠΗΓΗ

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από papakis » Πέμ Απρ 26, 2012 5:30 pm

Η τουρκική βιομηχανία και ειδικά η αμυντική δεν είναι τίποτα άλλο από αναπαραγωγή δυτικής τεχνολογίας, δηλαδή δεν έχουν ΤΙΠΟΤΑ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ και οι εξαγωγές τους γίνονται σε ανατολικές υποανάπτυκτες χώρες ..

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από yandr » Πέμ Απρ 26, 2012 12:32 pm

Είσαι 100% λάθος, κάτι που αποδεικνύει άλλωστε και ο ολοένα αυξανόμενος εξαγωγικός προσανατολισμός της τουρκικής στρατιωτικής βιομηχανίας. Επίσης η Τουρκία αναλαμβάνει υποκατασκευαστικό έργο σε ΟΛΑ τα οπλικά συστήματα.

Τα 'σαπάκια΄στα οποία αναφέρεσαι (χαρακτηρισμός με τον οποίον διαφωνώ κάθετα) είναι συστήματα που συμμετέχει στη σχεδίαση από το μηδέν και σε συνεργασία με τρίτες χώρες. Προφανώς οι ΗΠΑ δεν θα βάλουν συνεργάτη την Τουρκία σε αυτό το επίπεδο, όχι ακόμη τουλάχιστον.

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από papakis » Τετ Απρ 25, 2012 8:37 pm

Με μια οικονομία "φούσκα" η πολεμική βιομηχανία της Τουρκίας δεν θα βασταξει για πολύ...
Αφηστε δε που παιρνουν συμπαραγωγή όλα τα σαπάκια...

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από mixanikara » Δευ Νοέμ 07, 2011 11:42 pm

yandr έγραψε: Δεν θέλω να σου χαλάσω το όνειρο, αλλά από όσα λες ισχύει το ακριβώς αντίθετο.

Μου αρέσει που οι ελληνικές βιομηχανές (οι ποιες;) έχουν αποδείξει την ανωτερότητά τους.

Έφτιαξαν κανέναν πλαστικό πιγκουίνο και δεν το κατάλαβα;

Απο πλευρας παραγωγής και τεχνολογίας οι Ελληνικές βιομηχανίες δέν υστερούν πουθενά απο τις Τουρκικές. Αν βγάλανε αυτοί ένα ΑΝΚΑ εμείς έχουμε εδω και κάτι χρόνια ενα ΠΗΓΑΣΟ που περνάει στο τέταρτο στάδιο εξέλιξής του και περιλαμβάνει πολλά υποσυστηματα Ισραηλινής προέλευσης με ότι συνεπάγεται αυτο. Και φυσικά συμμετέχουμε στο Ευρωπαικο Neuron. Εχουμε καταφέρει και αναπτύξει δευτερη έκδοση ρουκέτας κατευθυνόμηνης με λέιζερ χαμηλού κόστους ανώτερη απο την Τουρκική. Εχουμε αναπτύξει πύραυλο κρουζ με γαλλική βοήθεια με σχεδόν διπλάσια εμβέλεια και ακρίβεια. Τα ναυπηγεία μας μπορουν να αναλαβουν οποιοδήποτε πρόγραμμα νέων πλοίων. Και πάει λέγοντας.

Και ξαναρωτάω. Ο σκοπός των Ενόπλεων Δυνάμεων μας είναι να εφοδιαστούν με Κινέζικα και reverse engineering πατέντες για να καλύπτουμε τις ανάγκες μας μονοι μας ή να είναι εφοδιασμένες με ότι καλύτερα και αξιόπιστα μέσα υπάρχουν; Η Τουρκία ας κάνει ότι θέλει. Οι Ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες πιστεύω ότι καλό θα ήταν να ασχοληθούν περισσότερο με συμπαραγωγές Αμερικανικων και Εβραικών οπλικων συστημάτων που είναι αποδεδειγμένα κορυφαία παρα να κάνει πειράματα "Ελληνικής" τεχνολογίας. Ιστορικά η εκβιομηχανοποίηση ενός κράτους πέρνει δεκαετίες και φυσικά με προυποθέσεις.

Η απογείωση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας

από yandr » Δευ Νοέμ 07, 2011 11:14 pm

Δεν θέλω να σου χαλάσω το όνειρο, αλλά από όσα λες ισχύει το ακριβώς αντίθετο.

Μου αρέσει που οι ελληνικές βιομηχανές (οι ποιες;) έχουν αποδείξει την ανωτερότητά τους.

Έφτιαξαν κανέναν πλαστικό πιγκουίνο και δεν το κατάλαβα;


Κορυφή