Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Εξοπλιστικά προγράμματα, προμήθειες και η αμυντική βιομηχανία
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Su-35
Στρατηγός
Στρατηγός
Δημοσιεύσεις: 3648
Εγγραφή: Σάβ Απρ 26, 2008 8:32 pm
Τοποθεσία: Alpha Centauri
Ενδιαφέροντα: Τα πάντα όλα!
Επάγγελμα: Κατάσκοπος των εξωγήινων!
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από Su-35 »

Ενδιαφέρον από μεγάλους ομίλους για ΕΛ. Β. Ο.- Μεγάλα προγράμματα οχημάτων "προ των πυλών

Tα μεγάλα προγράμματα προμήθειας οχημάτων πάσης φύσεως και για τους τρεις Κλάδους των Ε. Δ. Που θα περιληφθούν στο ΕΜΠΑΕ 2011-2015, αλλά και τα «υπόλοιπα» του ΕΜΠΑΕ 2006-2010 σε ότι αφορά το τροχαίο υλικό, έχουν προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον για την τύχη της ΕΛ. Β. Ο. Από μεγάλο αριθμό επιχειρηματιών και ξένων οίκων κατασκευής οχημάτων. Μόνο το πρόγραμμα τροχαίου υλικού των τριών Κλάδων, υπολογίζεται μεταξύ 8 και 11.000 οχημάτων! Ακόμα και στην περίπτωση που το υπουργείο Άμυνας οδηγηθεί σε λύσεις όπως το leasing (ακούγεται έντονα αυτή η λύση) είναι βέβαιο ότι η ΕΛ. Β. Ο. Θα εμπλακεί ενεργά στο πρόγραμμα. Ειδικά το πρόγραμμα αυτό είναι «εκ των ουκ άνευ» για τις Ένοπλες Δυνάμεις, αφού το κόστος χρήσης των παλαιών παντός είδους οχημάτων, αλλά κυρίως των φορτηγών και τον τζιπ Είναι πλέον δυσβάστακτο, αλλά και εξαιρετικά επιβαρυντικό για το περιβάλλον (ρυπογόνα μέχρι Βαθμού... Εγκλήματος) Και η αντικατάστασή τους συνάδει απόλυτα με τις κυβερνητικές προθέσεις περί «ορθολογισμού» στις αμυντικές δαπάνες.

Μάλιστα το γεγονός ότι ο όμιλος Μυτιληναίου εμφανίζεται «κουρασμένος» από την ΕΛ. Β. Ο.(κατέχει το 46% και το μάνατζμεντ της εταιρείας) και αφήνει να εννοηθεί ότι μπορεί να αποχωρήσει, έχει σημάνει συναγερμό στους πάσης φύσεως ενδιαφερομένους.

Πρόκειται ουσιαστικά για μία περίπτωση ανάλογης με αυτής των ΕΝΑΕ με μόνη διαφορά ότι εδώ δεν έχουμε μόνο έναν μνηστήρα, όπως τα Ναυπηγεία Ελευσίνας-Νεωρίου στα ΕΝΑΕ, αλλά πολλούς. Π. Χ. Στον διαγωνισμό για την πώληση του 46% και του μάνατζμεντ πριν από δέκα χρόνια, Ο όμιλος της Πειραιώς και η Ν. Κ. Κιολεϊδης είχαν δώσει αγώνα για την ανάληψη του ελέγχου της εταιρείας χωρίς να το καταφέρουν.

Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος που έχουν τα προγράμματα τροχαίου υλικού των Ε. Δ. Είναι ότι αυτή την εβδομάδα κατεβαίνει στην Αθήνα επειγόντως το «μεγάλο αφεντικό» της γερμανικής ΜΑΝ προκειμένου να επιλέξει την τον εταιρικό φορέα που θα αναλάβει να προωθήσει το τα προϊόντα της εταιρείας στον ελληνικό διαγωνισμό.

Εκτός από τον διαγωνισμό για τα οχήματα (φορτηγά, μέσου και μικρού κυβισμού οχήματα κλπ), υπάρχει και το πρόγραμμα για τα τροχοφόρα ΤΟΜΑ, το οποίο θα περιληφθεί και αυτό στο επικαιροποιημένο ΕΜΠΑΕ 2006-2010. Ο προύπολογισμός για 82 οχήματα που θα εγκριθεί θα κυμαίνεται γύρω στα 450 εκατομμύρια ευρώ.

Εκτός αυτού, η ΕΛ. Β. Ο. Έχει ήδη εξασφαλίσει «προίκα» 50 εκατομμυρίων ευρώ από το πρόγραμμα του BMP-3HEL. Αλλά και πέρα από αυτό υπάρχουν πολλά άλλα προγράμματα αναβαθμίσεων που μπορεί να αναλάβει όπως των ΤΟΜΠ Μ-113.

Ένα θέμα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει το δημόσιο σε περίπτωση αποχώρησης του ομίλου Μυτιληναίου, είναι το αν θα κρατήσει το 51% των μετοχών (κάτι που ορισμένοι υποστηρίζουν ότι δίνει κρατική υπόσταση στην εταιρεία, αν και η Ε. Ε. Έχει ρητά εκφράσει την αντίθετη θέση της) ή θα δώσει σε όποιον πλειοδοτήσει την πλειοψηφία ή και ολόκηρο το πακέτο των μετοχών.

Βέβαια, ουδείς από τους υποψήφιους αγοραστές θα ήθελε κάτι τέτοιο, αφού για τον έχοντα το μάνατζμεντ, το ιδανικό είναι να διατηρήσει το δημόσιο την πλειοψηφία και συεπώς και τα ευεργετήματα της κρατικής εταιρείας που απολαμβάνει ο όμιλος Μυτιληναίου όλα αυτά τα χρόνια

http://www.defencenet.gr/

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11237
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από yandr »

Έναν άλλον καυτό φάκελο, παρόμοιο με αυτόν των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, είναι υποχρεωμένη να παραλάβει η νέα κυβέρνηση. Πρόκειται για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, η οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια «με την πλάτη στον τοίχο», καθώς οι δαπάνες της ανέρχονται περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του τζίρου της, ενώ τα χρέη της προσεγγίζουν τα 80 εκατ. Ευρώ.

...

Συσσωρευμένα χρέη 80 εκατ.

Η ΕΛΒΟ έχει περάσει σήμερα στη λίστα των ζημιογόνων επιχειρήσεων καταγράφοντας το 2008 ζημιές 17 εκατ. Ευρώ, οι οποίες για το 2009 αναμένεται να ανέλθουν στα 18 εκατ. Ευρώ. Παράλληλα, τα συσσωρευμένα χρέη της εταιρείας ανέρχονται στα 80 εκατ. Ευρώ. Με αυτά τα δεδομένα το μέλλον της είναι αβέβαιο και το μόνο που της μένει είναι να δεχτεί ενέσεις βιωσιμότητας με νέες παραγγελίες από το κράτος και ειδικά από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Χωρίς νέες παραγγελίες θεωρείται περισσότερο από βέβαιο ότι ο Όμιλος Μυτιληναίου δεν είναι διατεθειμένος να παραμένει σε μια επιχείρηση που κάθε χρόνο τον «βάζει μέσα» κατά περίπου 8 εκατ. Ευρώ. Στελέχη του Ομίλου υποστηρίζουν ότι κανένας σώφρων επιχειρηματίας δεν μένει σε μια επιχείρηση ο ετήσιος τζίρος της οποίας έχει περιοριστεί στα 40 εκατ. Ευρώ και οι ανελαστικές δαπάνες της (μισθοδοσία και άλλα έξοδα) υπερβαίνουν τα 35 εκατ. Ευρώ.

Σχέδιο σωτηρίας

Ο Όμιλος έχει υποβάλει εδώ και καιρό σχέδιο σωτηρίας για την ΕΛΒΟ και πολύ σύντομα θα υπάρξει συνάντηση με εκπροσώπους του άλλου βασικού μετόχου. Στην περίπτωση που το κράτος- βασικός μέτοχος συμφωνήσει και με το σχέδιο σωτηρίας ή εν πάσει περιπτώσει παρουσιάσει άλλο ανάλογο σχέδιο, τα πράγματα θα μείνουν ώς έχουν, με την ΕΛΒΟ να παίρνει παράταση ζωής. Διαφορετικά ο Όμιλος Μυτιληναίου θα φύγει πουλώντας το πακέτο μετοχών που κατέχει είτε σε άλλον ιδιώτη (πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο αυτή την περίοδο) είτε στο ίδιο το κράτος, το οποίο πιθανολογείται ότι δεν θα θελήσει να βάλει λουκέτο σε μια επιχείρηση με 600 εργαζομένους. Το ενδεχόμενο δηλαδή να έχουμε ύστερα από χρόνια την πρώτη επανακρατικοποίηση εταιρείας δεν είναι καθόλου απίθανο. Επισημαίνεται ότι στο πρόσφατο παρελθόν ο Όμιλος Μυτιληναίου είχε διερευνήσει τις δυνατότητες πώλησης του πακέτου μετοχών που κατέχει στην ΕΛΒΟ, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

Προς το παρόν, και μέχρι να φανούν οι προθέσεις του κράτους- μετόχου της, η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων θα συνεχίσει να συναρμολογεί και να κατασκευάζει οχήματα για το Γενικό Επιτελείο Στρατού, το Πυροσβεστικό Σώμα και τον ΟΑΣΑ. Αυτή τη στιγμή η ΕΛΒΟ διεκπεραιώνει παραγγελίες 10 λεωφορείων για λογαριασμό του ΓΕΣ,10 απορριμματοφόρων- επίσης για λογαριασμό του ΓΕΣ-,40 πυροσβεστικών οχημάτων και 40 λεωφορείων για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας. Ο αριθμός των οχημάτων μπορεί να φαντάζει μεγάλος, όμως ο κύκλος εργασιών για το 2008 ήταν 40,6 εκατ. Ευρώ (ο χαμηλότερος της τελευταίας 20ετίας), όταν το 2007 ήταν 83,9 εκατ. Και το 2003 175,4 εκατ. Ευρώ.

ΤΑ ΝΕΑ
argeadas
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 358
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 04, 2009 10:54 pm
Τοποθεσία: Greece
Ενδιαφέροντα: διάβασμα,κυνήγι,πουλιά
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από argeadas »

Αν μειώσουν τους καρεκλοκένταυρους... Αν αναβαθμίσουν τα μηχανήματα...

Αν κόψουν τις μάσες με τα χρυσά κουτάλια...

Και πολλά άλλα αν...

Τότε μπορούμε να πούμε ότι η ΕΛΒΟ θα γίνει μια κερδοφόρα επιχείρηση και γιατί όχι... Να πέρνει δουλειές και από άλλες χώρες.

Πάντος εδώ που τα λέμε... Ότι κάνει η ΕΛΒΟ... Είναι πολύ άδειο, πολύ κανό και πολύ περίπλοκο.

Από όπλα έως και οχήματα.

chrisfkr

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από chrisfkr »

Οταν αρχισανε να ερχοντε στις ταξεις του στρατου τα μερσεντες g. Κοστιζανε επι δραχμες 70.000.000 ενω το land cruizer της toyota μονο 45.000.000 δρχ.
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11237
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από yandr »

Με ένα μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής στρατιωτικών φορτηγών όλων των κατηγοριών από πέντε τόννους Μέχρι και 1,1/4, θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να δώσει «το φιλί της ζωής» στην Ελληνική Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛ. Β. Ο.) της Θεσσαλονίκης, η οποία στην παρούσα συγκυρία και υπό την διεύθυνση τα τελευταία 11 χρόνια του ομίλου Μυτιληναίου, παρουσιάζει ζημιές 25 εκατ. Ευρώ! Το πρόγραμμα θα αφορά την κατασκευή 1600 στρατιωτικών φορτηγών με νέους κινητήρες κατηγορίας EURO 5 και θα ξεπεράσει σε οικονομικό ύψος τα 200 εκατ. Ευρώ.Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό το μέγεθος του προγράμματος σημειώνουμε ότι για εφέτος ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αναμένεται να κλείσει στα 33 εκατ. Ευρώ, ενώ το μεγαλύτερο πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι των 309 κυπριακών στρατιωτικών φορτηγών, οικονομικού ύψους 38 εκατ. ευρώ.

Η καθυστέρηση στην υπογραφή της διακρατικής σύμβασης με την Ρωσία για την προμήθεια των 420+30 ΤΟΜΑ ΒΜΠ-3HEL, έχει φέρει σε αδιέξοδο την εταιρεία η οποία από το συγκεκριμένο πρόγραμμα πρόκειται να λάβει έργο ύψους 80-100 εκατ. Ευρώ «με πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους σε σχέση με τις εργασίες που θα εκτελέσει» αναφέρει πηγή της ΓΔΑΕΕ.

Συγκεκριμένα έχει συμφωνηθεί να εκτελέσει την συναρμολόγηση όλων των ρωσικής και ελληνικής κατασκευής υποσυστημάτων του οχήματος, την κατασκευή πολλών απαρτίων στο εσωτερικό του οχήματος, την μγανητική μέτρηση, τις τελικές δοκιμές κλπ, αλλά το σημαντικότερο είναι άλλο: Μετά την απόφαση για ματαίωση των αντισταθμιστικών οφελών που θα κατέληγαν στα στρατιωτικά εργοστάσιο και κυρίως στο γειτονικό 308, η ΕΛΒΟ δείχνει η μοναδική λύση για την ανάληψη του έργου υποστήριξης των οχημάτων, ένα έργο που από μόνο του θα αποφέρει κάθε χρόνο στην ημικρατική εταιρεία το ποσό που αντιστοιχεί στον φετινό της τζίρο! Για τα επόμενα 30-40 χρόνια!

Σε ότι αφορά το πρόγραμμα των φορτηγών, έχει πάρει αρχική έγκριση και συζητείται ο τρόπος προμηθείας, δηλαδή αν θα γίνει με απ'ευθείας ανάθεση στην ΕΛΒΟ, η οποία και θα προχωρήσει σε short list ή η επιλογή θα γίνει από την ΓΔΑΕΕ.

D efenceNet

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11237
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από yandr »


Εξελίξεις στην ΕΛΒΟ με την διοίκηση του ομίλου Μυτιληναίου να αποχωρεί από το management της εταιρείας, διατηρώντας όμως το μειοψηφικό ποσοστό (43%) που κατέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. Προ ημερών είχε κατατεθεί πρόταση στο δημόσιο από τις γερμανικές εταιρείες MAN και Rheinmetall να αγοραστεί το ποσοστό του δημοσίου και να αναλάβουν αυτές τον έλεγχο της βιομηχανίας, αλλά η πρόταση δεν έγινε δεκτή. Οπωσδήποτε πολύ σύντομα θα έχουμε εξελίξεις στο καθεστώς μάνατζμεντ της ΕΛΒΟ αφού υπάρχουν πολλοί ιδιώτες που ενδιαφέρονται.

...

Η εταιρεία ετοιμάζεται να αναλάβει αρκετά προγράμματα μεταξύ των οποίων 200 εκατ. Ευρώ για 1600 τροχοφόρα, τα αντισταθμιστικά του BMP-3HEL, περίπου 100 εκα. Ευρώ κλπ.

defencenet.gr

Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11202
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από Nassos »

Φως -έστω και αμυδρό- αρχίζει να φαίνεται στο τούνελ για την ΕΛΒΟ

Θετικές εξελίξεις για την σταδιακή ομαλοποίηση της κατάστασης στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) έλαβαν χώρα τα τελευταία 24ωρα, μετά και τη συνάντηση των εκπροσώπων των εργαζομένων της επιχείρησης με τον αναπληρωτή υπουργό Άμυνας, Πάνο Μπεγλίτη και τον υφυπουργό Οικονομικών, Φίλιππο Σαχινίδη.

Πρώτο θετικό βήμα αποτελεί η καταβολή στους εργαζόμενους των μισθών Φεβρουαρίου, η οποία αναμένεται να γίνει αύριο, με καθυστέρηση άνω του ενός μηνός, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου τους, Γιώργος Μαυρομάτης.

Επίσης κρίσιμο ζήτημα που φαίνεται ότι δρομολογείται είναι η εξασφάλιση έργου για την επιχείρηση, γεγονός που θα προσελκύσει και το ενδιαφέρον των τραπεζών, διασφαλίζοντας ρευστότητα στην επιχείρηση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Μαυρομάτη, από τις συναντήσεις προέκυψε ότι μάλλον θα «ξεμπλοκάρουν» κάποια -επί χρόνια παγωμένα- προγράμματα των ενόπλων δυνάμεων, που θα αυξήσουν το αντικείμενο της επιχείρησης, με πρώτο -πιθανότατα- αυτό της ανακατασκευής αρματοφορέων για τον ελληνικό στρατό, ύψους 9,74 εκατ. Ευρώ (σ. Σ. Πρόκειται για 77 αρματοφορείς Oskhosh M 911).

In.gr
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11202
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από Nassos »

Τριάντα τρία φορτηγά γενικής χρήσης θα παραδώσει η ΕΛΒΟ στο υπουργείο Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας τέλος Μαρτίου.

Με την παράδοση αυτή, ολοκληρώνεται ο πρώτος τύπος φορτηγών συνόλου 128 τεμαχίων από τα 309 συνολικά φορτηγά που έχουν κατακυρωθεί στην ΕΛΒΟ μετά από συμμετοχή της σε διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό. Τον διαγωνισμό αυτό, στον οποίο συμμετείχαν μεγάλοι διεθνείς οίκοι κατασκευής οχημάτων, κέρδισε η ΕΛΒΟ δίνοντας την καλύτερη προσφορά.

Οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ έδειξαν εκτός της μεγάλης τεχνογνωσίας και της πολύχρονης εμπειρίας και εξειδίκευσης που έχουν στην κατασκευή φορτηγών, και την στήριξή τους στην εταιρεία και στις συμβατικές της υποχρεώσεις σε μία πολύ δύσκολη περίοδο. Παρόλο που υπήρξε καθυστέρηση στην πληρωμή της μισθοδοσίας τους, συνεχίζουν την εκτέλεση του προγράμματος μέσα στα προβλεπόμενα από την σύμβαση χρονικά όρια.

Defencenet.gr

CHE

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από CHE »

Ειδαμε και τα αποτελεσματα του ιδιωτικου ομιλου μυτηλιναιου στην ελβο που αφου ρουφηξε το μεδουλι της εταιριας αφαιρεσε απο την θεσσαλονικη 600 θεσεις εργασιας αφησε μεγαλα χρεη στην ελβο απαξιωσε τις γραμμες παραγωγης μην κανοντας καμια απολυτως επενδυση σε μηχανηματα νεας τεχνολογιας την εκανε με ελαφρα πηδηματακια και ουτε γατα ουτε ζημια.

Και κατι ακομη μαγκακια μου πιστοι υποστηρικτες της ιδιωτικης πρωτοβουλιας. Επειδη ολα τα βλεπετε κατω απο το πρισμα του κοστους πειτε μας ποσο κοστιζει κατα την αποψη σας η εθνικη ανεξαρτησια και η δυνατοτητα της χωρας να εξαρταται οσο το δυνατον λιγοτερο η αμυνα της χωρας απο τους συμμαχους "δαναουσ". Δεν ειμαι υπερασπιστης του πρασινογαλαζου μοντελου τυο δημοσιου και του ευρυτερου δημοσιου τομεα αλλα απο εκει μεχρι το σημειο να αποκαλειται κηφηνες τους εργαζομενους της ελβο εχει τεραστια αποσταση.

Και παντως καλο ειναι να μην γενικευουμε και να μην τσουβαλιαζουμε γιατι με την ιδια λογικη θα μπορουσα και εγω να ισχυριστω οτι ειστε ολοι πουλημενοι κονδυλοφοροι των διαφορων αμυντικων καρτελ που πολυ θα ηθελαν να δουν τις ελληνικες αμυντικες βιομηχανιες κλειστες και να κανουν παρτυ πουλωντας στις ενοπλες δυναμεις οτι θελουν και σε οτι τιμη θελουν.

Κλεινοντας να παρετε σοβαρα υποψιν σας οτι οι εργαζομενοι της ελβο αυτοι που με τοση ευκολια αποκαλειτε κηφηνες εχουν παρει αμετρητες φορες συγχαρητηρια απο τις συνεργαζομενες εταιριες μα τελευταια την kmw στο προγραμμα leo2hell για την υψηλη ποιοτητα των παρεχομενων απο αυτους εργασιων. Αυτα και ασχολειθειτε και λιγο με τα ιδιωτικα καρτελ των οπλικων συστηματων. Λιακουνακοι συγγελιδηδες κ. Α. Αιντε γιατι πολυ μας σκοτισατε
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11202
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από Nassos »

Όταν η ΕΛΒΟ πάψει να στηρίζεται αμιγώς στις προμήθειες από τις Ελληνικές Ενοπλές Δυνάμεις και από διάφορους άλλους κρατικούς φορείς (Δήμοι, ΟΤΑ, ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ κλπ.) και ανοιχτεί στον έξω κόσμο για παραγγελίες και αποφασίσει επιτέλους να αναπτύξει καινούργια προϊόντα, τότε ναι θα μιλάμε για άλμα.

Πριν χρόνια η ΕΛΒΟ είχε προμηθεύσει αμαξώματα αστικών λεωφορείων στη Σιγκαπούρη. Γιατί αυτή η δυναμική δεν συνεχίστηκε και σε άλλες χώρες του κόσμου;

Το Aletis τι έγινε;

Αλλά είπαμε, να έχουμε έτοιμες παραγγελίες από το κορόιδο που λέγεται Δημόσιο και στα @@ τα υπόλοιπα. Αυτή είναι η λογική του εν Ελλάδι κρατικοδίαιτου επιχειρείν.

Τέλος, όσο για τους λομπίστες των ιδιωτικών καρτέλ, ποιοί άραγε να τους στηρίζουν... Φαντάσου με τόσα τρισεκατομμύρια σε εξοπλισμούς, μόνο με τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα θα είχαμε αμυντική Βιομηχανία σαν της Σουηδίας. Ούτε σε αυτό το θέμα δεν μπορούν να κάνουν κάτι σωστό.
Άβαταρ μέλους
hermes
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 10, 2006 9:50 pm
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από hermes »

Προφανώς φίλε μας είσαι υπάλληλος στην ΕΛΒΟ ή κάποιος συγγενής υπαλλήλου. Ο όμιλος Μυτιληναίου, μπήκε στην ΕΛΒΟ για να φάει από το πρόγραμμα των ΤΟΜΑ και των φορτηγών αν θυμάσαι καλά. Όταν η επομένη κυβέρνηση του έκλεισε την πόρτα, αυτός έκανε την πιο λογική κίνηση που μπορεί να κάνει έλληνας επιχειρηματίας, βούλιαξε την επιχείρηση και άφησε τα κορόιδα τους έλληνες πολίτες να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά.

Κανένας Έλληνας επιχειρηματίας δεν έχει όρεξη να ασχοληθεί με την κατασκευή οχημάτων. Ο λόγος είναι ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και απαιτείται πολύ δουλειά για να επιβιώσεις. Στην Ελλάδα τέτοιους επιχειρηματίες δεν έχουμε. Όλοι κυνηγούν το εύκολο κέρδος.

Το ελληνικό κράτος από την άλλη, είναι ανίκανο να διοικήσει μια εταιρία. Γιατί; Γιατί πολύ απλά γεμίζει τις επιχειρήσεις με περιττό προσωπικό, που πολύ καλά γνωρίζεις ότι ξεχειλίζει στην επιχείρηση που εργάζεσαι, βάζοντας κι από πάνω, τους πιο ικανούς κομπιναδόρους ως διοίκηση για να φάνε και οι πέτρες.

Η λύση για την ΕΛΒΟ είναι δυστυχώς το κλείσιμο. Όποιο προσωπικό έχει τα προσόντα να μετατεθεί στα ΠΕΒ του ΕΣ, ας μετατεθεί, οι υπόλοιποι να απολυθούν. Δεν πρέπει να ακολουθήσουμε για ακόμη μια φορά το μοντέλο των ΕΝΑΕ.

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11237
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από yandr »

Για την ΕΛΒΟ έχουμε άρθρο και εδώ .

Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων εδρεύει στη Σίνδο και απασχολεί περί τους 350 εργαζομένους. Τον Αύγουστο του 2000 το 43% των μετοχών και το μάνατζμεντ πέρασε στον όμιλο επιχειρήσεων του Ευ. Μυτιληναίου. Εκ των υστέρων, αν κρίνουμε από την εξέλιξη της πορείας «ιδιωτικοποίησης» της εταιρείας, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πετυχημένη. Ο ιδιώτης ουσιαστικά μετείχε σε μια εταιρεία την οποία χρησιμοποίησε για να κάνει «λόμπινγκ», πιέζοντας για να πάρει δουλειές από το Δημόσιο.

Αποχώρησε ο ιδιώτης

Ετσι, η «Μυτιληναίος Α. Ε. » το 2010, εν μέσω κρίσης και απουσίας παραγγελιών, αποχώρησε με πλάγια πηδηματάκια. Οι πληροφορίες έφεραν την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας, τον Ευ. Βενιζέλο -σήμερα αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και υπουργό Εξωτερικών- να εκφράζει προβληματισμό για τις ευθύνες αποχώρησης του ιδιώτη. Ωστόσο, πέραν του «σιωπηρού» προβληματισμού, ουδέν.

Η εταιρεία έζησε ημέρες δόξας, παίρνοντας ένα μέρος από τη μεγάλη προμήθεια των γερμανικών αρμάτων Leopard για το στρατό. Δημιούργησε υποδομή για την κατασκευή της θωράκισης των αρμάτων, επιλογή που εξασφάλισε μια βραχύβια συντήρηση μιας γραμμής παραγωγής. Δεν ήταν κάτι που θα εξασφάλιζε δουλειά και για την επόμενη ημέρα ούτε με πελάτη τον ελληνικό στρατό ούτε χώρες στο εξωτερικό.

Η εταιρεία κατασκευάζει και πολιτικά οχήματα, όπως φορτηγά, λεωφορεία και απορριμματοφόρα. Ωστόσο, οι προσπάθειες για πωλήσεις επικεντρώνονταν κατά βάση στον ελληνικό στρατό. Και αυτό γιατί όταν ένα προϊόν χαρακτηρίζεται ως στρατιωτικών προδιαγραφών, η τιμή του εκτοξεύεται. Κατά καιρούς εμφανίζονται ξένοι μνηστήρες, οι οποίοι ωστόσο εξαρτούν τη συμμετοχή τους από προμήθειες του στρατού.

Προσπάθειες έγιναν κατά καιρούς να λειτουργήσει ως επισκευαστικό κέντρο των οχημάτων του στρατού, αλλά οι τιμές που προτάθηκαν από την εταιρεία θεωρήθηκαν ως εκτός τόπου και χρόνου.

Μια διερευνητική απόπειρα ήθελε τους δήμους σε όλη τη χώρα να καταγράψουν τις ανάγκες τους σε οχήματα (φορτηγά, αποκομιδής σκουπιδιών, μικρά λεωφορεία κ. Ά.) ώστε να γίνει ένας προγραμματισμός αντικατάστασης σε βάθος 15ετίας. Την προμήθεια θα μπορούσε να κάνει για όλους το υπουργείο Εσωτερικών και η ΕΛΒΟ να εξασφαλίσει ανοιχτή γραμμή παραγωγής και δουλειά σε ελληνικά χέρια για πολλά χρόνια. Γιατί δεν προχώρησε; Κάθε δήμαρχος θέλει να κάνει τις δικές του προμήθειες μόνος του. Οι συνειρμοί είναι εύλογοι.

Ωστόσο, η εταιρεία θα μπορούσε να έχει μέλλον, καθώς δεν έχει υπέρογκα χρέη και διαθέτει αξιόλογο εργατικό δυναμικό.

πηγή
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11202
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από Nassos »

"Παγώνει" η ειδική εκκαθάριση και ο κατακερματισμός της ΕΛΒΟ

Το υπουργείο Οικονομικών θα Παγώσει κάθε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης και κατακερματισμού της περιουσίας της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Δημήτρη Μάρδα, ο οποίος συναντήθηκε το Σάββατο 4/3, στην Θεσσαλονίκη με εκπροσώπους του Σωματείου των εργαζομένων.

Ο υπουργός συζήτησε με τους εργαζόμενους τα προβλήματα της επιχείρησης και τους παρουσίασε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για το μέλλον της εταιρίας.

Η ΕΛ. Β. Ο αποτελεί μια βιομηχανία ιδιαίτερης σημασίας και αξίας για την παραγωγική βάση της χώρας μας, τόνισε ο κ. Μάρδας. Στο πνεύμα αυτό θα παγώσει κάθε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης και κατακερματισμού της περιουσίας της. Θα υπάρξει μια νέα προσέγγιση και αναζήτηση εναλλακτικών οδών επίλυσης των υφιστάμενων προβλημάτων, μέσα από διαπραγματεύσεις αλλά και συνέργειες ώστε να διαφυλαχθούν οι θέσεις εργασίας, η τεχνογνωσία και η υψηλή προστιθέμενη αξία της εταιρείας.

Το Υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας που αποτελεί βασικό πελάτη της εταιρείας και το οποίο θα εξακολουθήσει να αναζητά εγχώριες και ξένες βιομηχανίες προκειμένου μέσα από όλες τις νόμιμες διαδικασίες να αναλάβουν κατασκευαστικά συμβόλαια που θα αποτελέσουν ανάσα ζωής για τους εργαζόμενους αλλά και για τη χώρα.

Στη συνάντηση του υπουργού με το Σωματείο συζητήθηκε επίσης το πρόβλημα των συνταξιούχων της ΕΛΒΟ καθώς και η θέση της κυβέρνησης σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις και οι ιδιαιτερότητες της κάθε περίπτωσης.

Capital.gr
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11202
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από Nassos »

Δημήτρης Βίτσας: «Στα τέλη του Φεβρουαρίου η επανεκκίνηση της ΕΛΒΟ»Με τρείς κινήσεις που το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ευελπιστεί να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου εκτιμάται ότι η ΕΛΒΟ θα μπορέσει να μπει σε τροχιά επανεκκίνησης μετά από μακρύ χρονικό διάστημα αβεβαιότητας.

Πιο αναλυτικά σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο» το σχέδιο που ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας περιλαμβάνει την υλοποίηση τριών κινήσεων οι οποίες εκτιμάται ότι θα βοηθήσουν την ΕΛΒΟ να σταθεί όρθια για μια ακόμη φορά και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος με μακροχρόνιο σχεδιασμό και αισιοδοξία.

Οι τρείς αυτές κινήσεις αφορούν την υποστήριξη και συντήρηση του τροχαίου υλικού του ΓΕς, την ανάπτυξη των εξαγωγικών δραστηριοτήτων της εταιρείας με βασικό αντικείμενο τη συντήρηση και εκσυγχρονισμό/αναβάθμιση τροχαίου υλικού για χώρες της Μέσης Ανατολής οι οποίες διαθέτουν στρατιωτικό το οποίο η ΕΛΒΟ έχει την τεχνογνωσία να το αξιοποιήσει κατάλληλα και τρίτον την κατασκευή τροχαίου υλικού για πολιτική χρήση όπως παραγγελίες από το Υπουργείο Μεταφορών και τους εποπτευόμενους φορείς του.

Ειδικότερα για το τομέα των εξαγωγών η εταιρεία έχει αποδείξει ότι μπορεί να πραγματοποιήσει εργασίες ανακατασκευής και εκσυγχρονισμού τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης και μεταφοράς προσωπικού, ενώ αυτή την περίοδο το ελληνικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την αναβάθμιση σημαντικού αριθμού ΤΟΜΑ BMP-1 από τα αποθέματα του Ελληνικού Στρατού, τα οποία μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στην ΕΛΒΟ θα πωληθούν στο Στρατό της Αιγύπτου.

Στόχος του Υπουργείου είναι η εταιρεία να μην κλείσει αλλά όπως δήλωσε ο Δημήτρης Βίτσας η επανεκκίνηση της.

Viadiplomacy.gr
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11237
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Δημοσίευση από yandr »

Στα τελευταία στάδια φαίνεται να βρίσκεται η εκ νέου ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ.

Το τίμημα θα είναι συμβολικό. Λογικό καθώς πρόκειται για μια ανύπαρκτη εταιρία πλέον.

Ωστόσο αν η ιδιωτικοποίηση σημαίνει ότι ο ελληνικός στρατός θα φορτωθεί κάθε λογής ανεπαρκές όχημα ως προίκα, τότε να λείπει το βύσσινο. Ελπίζω να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος από μια υποτίθεται δεξιά κυβέρνηση.

Επενδύσεις 135 εκατ. Στην ΕΛΒΟ σχεδιάζουν Plasan και SK Group

https://www.kathimerini.gr/1093550/article/oikonomia/epixeirhseis/ependyseis-135-ekat-sthn-elvo-sxediazoyn-plasan-kai-sk-group

Ηλεκτρολόγος στο Χαλάνδρι - Δημήτρης Ανθής
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες