Μεταφορικά C-130

Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11237
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Μεταφορικά C-130

Δημοσίευση από yandr »

Μακάρι να γνωρίζαμε αν τα καθηλωμένα αεροσκάφη μπορούν να επανέλθουν σε πτητική κατάσταση και με τι κόστος, ώστε να δούμε αν συμφέρει καλύτερα η αγορά μεταχειρισμένων (για νέα ούτε λόγος).

Τα C-27 πρόσφατα πιστοποιήθηκαν και στις 4 Νοεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η πρώτη ρίψη αλεξιπτωτιστών από την 354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών της ΠΑ.

Αν επανέλθουν σε υπηρεσία όλα τα C-27 και αγοραστούν κάποια μεταχειρισμένα C-130J, θα είμαστε άψογα σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση.
Togo2
Επιλοχίας
Επιλοχίας
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 22, 2022 10:26 pm

Re: Μεταφορικά C-130

Δημοσίευση από Togo2 »

Να βάλουμε τα πράγματα λίγο στη σειρά γιατί γράφτηκαν κάποιες ανακρίβιες.
Το C-130 συνεχίζει να είναι σε παραγωγή για πάνω απο 50 χρόνια σε υπηρεσία στις αμερικανικές ενοπλες δυνάμεις και άλλα 60 κράτη!
Η πιό πρόσφατη έκδοση είναι το C-130J το οποιό μοιάζει εξωτερικά με τις παλιές εκδόσεις αλλά έχει δομικές διαφορές και προηγμενα ηλεκτρονικά.
Το C-130 δέν είναι δυνατόν να αντικατασταθεί άμεσα. Ο αντικαταστάτης του θα βγεί σε παραγωγή κάπου μεταξύ 2030-2040 στις ΗΠΑ.

Το C-130 δέν μπορει να αντικατασταθεί απο C-17 γιατι είναι τακτικό μεταφορικό αεροσκάφος και όχι στρατηγικό μεταγωγικό.
Σχεδιάστηκε να επιχειρεί απο πρόχειρα προετοιμασμένους αεροδιαδρόμους και να μπορεί να τροποποιηθεί εύκολα για ποικιλία αποστολών ακόμα και πίσω απο τη γραμμή άμυνας του αντιπάλου. Με το μέγιστο φορτίο 19 τόννων το C-130 έχει εμβέλεια μάχης 2400 χιλιόμετρα!
Δέν είναι τυχαίο ότι η USAF έχει σχεδιάσει σύστημα εκτόξευσης πυραύλων JASSM-ER και JSOW-ER σε παλέτες (!) απο τη ράμπα του C-130!
Στο πόλεμο του Κόλπου τα αμερικανικά C-130 έριχαν θερμοβαρικές βόμβες "μανιτάρια" Commando Vault.
Στο πόλεμο των Φώκλαντς η Αργεντινή είχε εγκαταστήσει στα C-130 πυλώνες με βόμβες Mk82 για να βομβαρδίσει βρετανικά εμπορικά πλοία!

Ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών C-130 ήταν επιτακτική ανάγκη γιατι τα αεροσκάφη δέν διέθεταν σύγχρονο εξοπλισμό ναυσιπλοίας.
Το πρόβλημα δέν ειναι η ηλικία των αεροσκαφών αλλά η συνεχή χρήση τους.
Υποτίθεται ότι αγοράστηκαν 8 C-27J απο την Ιταλία για να αποδεσμεύσουν τα C-130 σε ελαφρές μεταφορές αλλά έκαναν τη κατάσταση πιό δύσκολη!
Η Πολεμική Αεροπορία αντιμετώπισε πολύ μεγάλα προβλήματα με τα C-27J.

Η Τουρκία αγόρασε A-400 για "υποστρατηγικές μεταφορές" και ATR-72-600 για ελαφρές μεταφορές. Αναβάθμισε τα παλιά C-130 αλλά αγόρασε και κάποιες μεταχειρισμένες μονάδες απο τη Σαουδική Αραβία παρόλο που έχει γραμμή παραγωγής για το ισπανικό CN-235.

Το C-130J είναι καλή λύση για την Πολεμική Αεροπορία γιατί έχει τους ίδιους κινητήρες με το C-27J και πολύ καλύτερες επιδόσεις απο τις παλιότερες εκδόσεις -B/-H. Δυστυχως είναι ακριβούτσικο.
Ακόμα και τα βρετανικα C-130J που έχουν βγεί στο σφυρί είναι φτηνότερα ως μεταχειρισμένα αλλά δέν τα λές και ευκαιρία αγοράς.
Τα παλιά C-130 θα πρέπει να επιχειρούν συμπληρωματικά πλέον μέχρι να λήξουν.
Για μεταφορές υλικών και προσωπικού εντός Ελλάδας θα μπορούσαν να αγοραστούν μερικά ATR-72 γιατί είναι πολύ οικονομικά αεροσκάφη.
Όλα τα σκυλιά πάνε στον Παράδεισο.
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11237
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Μεταφορικά C-130

Δημοσίευση από yandr »

Πρώτα θα πρέπει να επανέλθουν σε πτητική κατάσταση όλα τα C-27 που αποκτήθηκαν το 2005.

Κατόπιν, θα πρέπει να εξεταστεί αν τα C-130 μπορούν να ξαναπετάξουν και αν συμφέρει αυτό έναντι αγοράς άλλων (μεταχειρισμένων C-130J).

Το αστείο είναι ότι η ΕΑΒ, κατασκευάζει το 70% της ατράκτου του σύγχρονου C-130J και εμείς δεν έχουμε κανένα.
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11237
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Μεταφορικά C-130

Δημοσίευση από yandr »

Τα οικονομικά απλά δεν βγαίνουν με όλα τα προγράμματα που έχουν κατά καιρούς ακουστεί, ωστόσο έχουμε τώρα και αυτό...
Σημαντικές εξελίξεις προκαλεί η δραματική μείωση των διαθεσιμοτήτων στα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, ο πρωθυπουργός ζήτησε την άμεση προμήθεια έξι C-130J, της πιο σύγχρονης εκδοχής του δημοφιλούς μεταγωγικού αεροσκάφους.

...

Σε αυτή τη χρονική στιγμή δεν προκρίνεται η αγορά καινούργιων αεροσκαφών καθώς απαιτούνται τουλάχιστον τρία χρόνια για την κατασκευή τους ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική πλευρά βρίσκεται ήδη σε επικοινωνία με άλλη ευρωπαϊκή χώρα που όχι μόνο χρησιμοποιεί τον συγκεκριμένο τύπο αλλά έχει και τη δυνατότητα αναβάθμισης των C-130J.

Πηγή
Ηλεκτρολόγος στο Χαλάνδρι - Δημήτρης Ανθής
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες