Αναβάθμιση ελληνικών P-3B

Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Αναβάθμιση ελληνικών P-3B

Δημοσίευση από Togo »

Κατά τη γνώμη μου ο εκσυγχρονισμός των P-3 Orion επιλέχτηκε ώς "ενδιάμεση λύση" για το Πολεμικό Ναυτικό που έμεινε χωρίς το κυριότερο ανθυποβρυχιακό του όπλο το αεροσκάφος ASW.

Πρακτικά τα τουρκικά υποβρύχια θα επιχειρούν απο την ανατολική Μεσόγειο μέχρι το Λιβυκό Πέλαγος ώς και την Αδριατική θάλασσα.

Τα UAV Heron είναι πολύ πιο οικονομικά για ναυτική περιπολία αλλά δέν μπορούν να εντοπίσουν και να εξουδετερώσουν υποβρύχιο στο βυθό.

Τα Ρ-3 έχουν εξαιρετικά προηγμένο εξοπλισμό που κάλλιστα μπορεί να εγκατασταθεί σε ένα νέο αεροσκάφος. Δέν πήγαν πεταμένα τα χρήματα.

Απλα το Πολεμικό Ναυτικό είχε εκπαιδευτεί στο τύπο και είχε τις υποδομές για υποστηριξη των κινητήρων του.

Δέν είμαι σίγουρος άν οι ΗΠΑ αποδέσμευσαν την προηγμένη ηλεκτρονική σουίτα Aurora που χρησιμοποιούσαν για εντοπισμό των σοβιετικών πυρηνικών υποβρυχίων σε ωκεανό. Ή τα πολύ προηγμένα ECM/ELINT της έκδοσης ηλεκτρονικού πολέμου (EP-3) που κατασκόπευαν την Κίνα.

Θεωρητικά μπορούμε να πάρουμε οποιοδήποτε πολιτικό turboprop αεροσκάφος μεταφορών και να το κάνουμε ASW.

Παράδειγμα είναι το Ναυτικό της Σιγκαπούρης που προσάρμοσε πλήρη ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό και πυραύλους Harpoon σε Fokker F50.

Κάτι αντίστοιχο έχει γίνει με το ATR-72.

Είναι όμως αυτό που πραγματικά χρειάζεται το Πολεμικό Ναυτικό; ΟΧΙ.

Ενα σύγχρονο αεροσκάφος ASW πρέπει να έχει turbofan κινητήρες για να μπορεί να απομακρύνεται γρήγορα και να παραμένει αρκετές ώρες στον αέρα με λογικό κόστος.

Θα πρέπει να μεταφέρει στην άτρακτο ολόκληρο Σύστημα Διαχείρησης Μάχης και ένα σωρό προηγμένα ηλεκτρονικά που συναντάμε σε ανθυποβρυχική φρεγάτα!

Αρα μιλάμε σίγουρα για τροποποιημένο πολιτικό airline jet όπως το P-8 Poseidon και A319MPA. Ή business jet όπως το Falcon-900,EMB-145MP,G550 κτλ

Ακόμα και η Ιταλία που παράγει το ATR-72 μαζί με τη Γαλλία θέλησε να αποκτήσει Ρ-8 αλλά έκανε πίσω λόγω μεγάλου κόστους. Επέλεξε το ATR-72 σάν ενδιάμεση λύση.

Γενικά μόνο πλούσιες χώρες μπορούν να αγοράσουν Ρ-8 ή χώρες με τεράστιες θάλασσες για επιτήρηση.

Αρα το Πολεμικό Ναυτικό σωστά συμβιβάστηκε με το Ρ-3.

Το Ρ-3 χάρη στα προηγμένα ηλεκτρο-οπτικά του συστήματα χρησιμοποιήθηκε στο Πόλεμο του Κόλπου και για επιτήρηση πεδίου μάχης. Κάτι σάν εφεδρικό AEW δηλαδή.

Τώρα ποιό πρέπει να είναι το μελλοντικό ASW αεροσκάφος του Πολεμικού Ναυτικού είναι ξεχωριστό θέμα.

Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11198
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Αναβάθμιση ελληνικών P-3B

Δημοσίευση από Nassos »

Το Ρ-8 είναι αεροσκάφος καθαρά για Ωκεανούς ή ανοικτές θάλασσες. Στη περίπτωση μας μόνο για την Αν. Μεσόγειο θα έκανε, αλλά εννόειται πρέπει να είσαι τρελός να ξοδέψεις ένα τέτοιο ποσό για μόλις 2 αεροσκάφη.

Εμείς θέλουμε πλατφόρμα σαν το Swordfish της σουηδική SAAB.

Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Αναβάθμιση ελληνικών P-3B

Δημοσίευση από Togo »

To Swordfish είναι πολύ καλή επιλογή.

Βασίζεται στο business jet Global 6000 που έχει την μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής στον άερα και εμβέλεια στα αεροσκάφη της κατηγορίας του.

Το αναβαθμισμένο AEW GlobalEye με το νέο radar Erieye-ER είναι επίσης προσαρμοσμένο στο Global 6000.

Να σημειώσω ότι η Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται ειδικά αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου για αναγνώριση/ELINT/ECM-SOJ (stand off jammer) αντίστοιχα με αυτά που απόκτησε η Τουρκία επίσης πάνω στο Global 6000.

Κατα προτίμηση με ηλεκτρονικό εξοπλισμό αντίστοιχο των G550 SEMA της Ισραηλινής Αεροπορίας.

Ολα τα παραπάνω μπορούν να μαζευτούν σε ένα πρόγραμμα σε συνεργασία με τη Σουηδία και εργασίες στην Ελλαδα.

Μιλάμε για "πολλαπλασιαστές ισχύος" που έχουν κρίσιμο ρόλο σε μιά σύγκρουση με τη Τουρκια.

Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11198
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Αναβάθμιση ελληνικών P-3B

Δημοσίευση από Nassos »

TΟ 2025 πλέον η ολοκλήρωση παραδόσεων των αναβαθμισμένων Ρ-3Β;

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Xωρίς να αποκλείει και νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του προγράμματος αναβαθμίσεως των 4 Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας Ρ-3Β, απάντησε ο ΥΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος στις 30 Απριλίου, σε σχετική ερώτηση που ετέθη από βουλευτές, στις 29 Μαρτίου. Συγκεκριμένα, ενώ ο ΥΕΘΑ απαντά ότι το πρώτο από τα αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθεί το 2023,προσδιορίζει τον χρόνο ολοκληρώσεως "εντός δύο έως τριών ετών". Η συγκεκριμένη σχετική αοριστία διά εκτιμήσεως απλώς, έρχεται σε αντίθεση με απάντηση που είχε δώσει ο ίδιος τον Ιούλιο του 2020, σε ανάλογη ερώτηση, στην οποία είχε πει συγκεκριμένα ότι "σύμφωνα με το πρόσφατα επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα, προβλέπεται ολοκλήρωση των παραδόσεων των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών Ρ-3Β εντός του 2024".

O YΕΘΑ αναφέρεται σε επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, όπως και στην απάντησή του τον Ιούλιο του 2020. Υπενθυμίζεται ότι προηγουμένως, προβλεπόταν παράδοση των δύο πρώτων αναβαθμισμένων αεροσκαφών (τα "153415" και "153427") στο β΄ και γ' τρίμηνο του 2022 αντιστοίχως ενώ τα άλλα δύο ακολουθούσαν το β΄ και δ΄ τρίμηνο του 2023. Ήδη, τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι το πρόγραμμα έχει διολισθήσει κατά ένα έτος ενώ βάσει της νέας απαντήσεως του ΥΕΘΑ, υπάρχει προοπτική συνολικής καθυστερήσεως διετίας, επομένως μάλλον το 2023 θα παραδοθεί μόνο ένα αεροσκάφος.H προοπτική προκαλεί μεγαλύτερη δυσφορία, επειδή ούτως ή άλλως η αρχική σύμβαση που ανατέθηκε το 2015, προέβλεπε απόδοση του πρώτου εκσυγχρονισμένου αεροσκάφους έπειτα από μεγάλη χρονική περίοδο, συγκεκριμένα 7ετία, μεγαλύτερη ακόμη και από σύμβαση προμήθειας αεροσκαφών νέας κατασκευής!

Ενδιαφέρον σημείο είναι ότι ο ΥΕΘΑ αποδίδει τις καθυστερήσεις αποκλειστικώς στην ΕΑΒ, πέραν των αυτονόητων επιπλοκών λόγω της πανδημίας. Στην προ διετίας απάντησή του, απέδιδε την διολίσθηση τόσο στην ΕΑΒ, όσο και σε ευρήματα λόγω της παλαιότητος των αεροσκαφών, τα οποία απαιτούσαν επιπλέον εργασίες. Τότε δε, είχε αναφέρει ότι το τελικό κόστος ανερχόταν σε 499.843.145 $ αλλά στον απολογισμό μετά το πέρας της συμβάσεως, θα αναπροσαρμοσθεί.Ήδη, λόγω των μέχρι σήμερα καθυστερήσεων, η ανάδοχος Lockheed Martin βρίσκεται σε διαδικασία διαδοχικών αναπροσαρμογών.

Δούρειος Ίππος

Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11198
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Αναβάθμιση ελληνικών P-3B

Δημοσίευση από Nassos »

Πιο πιθανό να πάρουμε την Πόλη μέχρι τότε παρά τα Παπα (ρια) -3!ΕικόναΕικόνα
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11231
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Αναβάθμιση ελληνικών P-3B

Δημοσίευση από yandr »

Και νέα καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, αφού τώρα πάμε για παράδοση του πρώτου εκσυγχρονισμένου P-3 Orion να τοποθετείται τον Απρίλιο του 2024 και του τελευταίου το 2025.

Η αναβάθμιση είχε χαρακτηριστεί ως 'κατεπείγοντα χαρακτήρα' από τον ΥΕΘΑ Πάνο Καμμένο, με τη σύμβαση να υπογράφεται το μακρινό 2015 και τελικά τα αεροσκάφη θα παραδοθούν (αν παραδοθούν) μετά από μία δεκαετία.
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11231
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Αναβάθμιση ελληνικών P-3B

Δημοσίευση από yandr »

Και η απάντηση της αμερικανικής εταιρείας...
Το πρόγραμμα παραδόσεων για τα τρία πρώτα αεροσκάφη τροποποιήθηκε ελαφρώς κατά πέντε (5) μήνες για την παράδοση του πρώτου, τρεις μήνες για την παράδοση του δεύτερου, και έξι μήνες για το τρίτο αεροσκάφος.Τα πρώτα δύο αεροσκάφη θα πετάξουν εντός του 2023 και με βάση τις διαδικασίες επιχειρησιακών ελέγχων του νέου εξοπλισμού αποστολής (AUP),θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό εντός του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου του 2024. Τα δύο τελευταία αεροσκάφη θα ακολουθήσουν, με την παράδοση του τρίτου κατά σειρά αεροσκάφους εντός του τέταρτου τριμήνου του 2024 και του τέταρτου κατά σειρά αεροσκάφους εντός του τρίτου τριμήνου (3Q) του 2025.

...

Σε ό, τι αφορά στο τεχνικό μέρος των ερωτημάτων που θέτετε, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

Σαφέστατα και η LM ως κατασκευάστρια εταιρεία γνωρίζει πλήρως τις διαφορές μεταξύ των τύπων του συγκεκριμένου α/φ, είχε πάραυτα τη διαβεβαίωση από ελληνικής πλευράς ότι ο υπο-κατασκευαστής της (ΕΑΒ) είχε τόσο την τεχνογνωσία όσο και την παραγωγική δυνατότητα να φέρει σε πέρας το συγκεκριμένο έργο, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που τέθηκαν.
• Το ΠΝ και το ΥΠΕΘΑ υπαγόρευσαν στην κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin Aeronautics να πραγματοποιήσει τη σχετική ανακατασκευή στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, υποτιμώντας τις δυσκολίες που η ΕΑΒ αντιμετώπιζε σε θέματα ανθρωποδύναμης τόσον ποσοτικά όσο και ποιοτικά.

• Η δομική αναβάθμιση περιλαμβάνει την αντικατάσταση του κεντρικής τμήματος της πτέρυγας και πληθώρα άλλων δομικών στοιχειών που τοποθετούνται στο αεροσκάφος με συγκεκριμένη σειρά και κατόπιν μετρήσεων υψηλής ακρίβειας. Η δομική αναβάθμιση έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο αεροσκάφος με απόλυτη επιτυχία και υλοποιείται με πολύ ποιο γρήγορο ρυθμό στα υπόλοιπα αεροσκάφη.
• Σε αυτό το αποτέλεσμα συνέβαλαν οι αναλυτικές οδηγίες εργασίας που εκπονήθηκαν από την ΕΑΒ Α. Ε σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία και με βάση τα κατασκευαστικά σχέδια του α/φ.

• Η αναβάθμιση της δομικής ακεραιότητας του αεροσκάφους από ελαφριά σε βαριά διαμόρφωση, αποτέλεσε και τον βασικό σκοπό του προγράμματος για την αύξηση του ορίου ζωής και της επιχειρησιακής του εκμετάλλευσης κατά δεκαπέντε (15) χιλιάδες ώρες.
• Το πρώτο MLU αεροσκάφος είναι στη φάση λειτουργικών ελέγχων συστημάτων με ήδη τοποθετημένους και τους τέσσερις κινητήρες μαζί με έλικες. Η απόλυτη εφαρμογή κατά την τοποθέτηση των κινητήρων στα τροποποιημένα ατρακτίδια ήταν αποτέλεσμα της επιτυχημένης και βάση των προδιαγραφών τοποθέτησης των νέων δοκών από το προσωπικό της αναβάθμισης.

Το όλο πρόγραμμα έχει τέσσερα μέρη:
α) Την κατασκευή των νέων δομικών τμημάτων (πτερύγια, ουραίο, δάπεδα κλπ).
β) Τις εργασίες γενικής επισκευής στο αεροσκάφος που περιλαμβάνει δομικά μέρη, καλωδιώσεις, λειτουργικό σύστημα πτήσης, κ. Ά.
γ) Την ανάπτυξη του νέου τακτικού συστήματος – του πλέον σύγχρονου για α/φη P-3B.
δ) Την εγκατάσταση όλων των ανωτέρων στο α/φος, μαζί με τις νέες σύγχρονες ηλεκτρικές συσκευές και αισθητήρες, τις νέες θέσεις των χειριστών του τακτικού συστήματος, συστημάτων επικοινωνίας, ναυσιπλοΐας κ. Α.

• Από τα ανωτέρω τέσσερα μέρη του προγράμματος αυτό που καθυστερεί αφορά στις εργασίες της ΕΑΒ, και τούτο διότι η ανθρωποδύναμη που σήμερα απασχολεί η ΕΑΒ στο πρόγραμμα είναι περίπου το 50% των απαιτούμενων θέσεων. Οι λόγοι είναι γνωστοί: Καθυστερημένες εγκρίσεις από το αρμόδιο Υπουργείο για τις σχετικές προσλήψεις (Οικονομικών) και στη συνέχεια καθυστερημένη εκπαίδευση κλπ.
• Η συσσωρευμένη καθυστέρηση στο πρόγραμμα οφείλεται στην έκταση της τροποποίησης, στην συνεχώς μειούμενη ανθρωποδύναμη της ΕΑΒ Α. Ε λόγω αποχωρήσεων και παραιτήσεων και την μη ικανοποιητική αναπλήρωση του προσωπικού, ώστε να καλύπτονται οι εργασίες σε όλα τα ενταγμένα αεροσκάφη ταυτόχρονα.

• Επιπρόσθετα, η χρονοβόρα διαδικασία προμήθειας υλικών – ανταλλακτικών, αλλά και οι χρόνοι που αναλώνονται στη διαδικασία εκτελωνισμού των υλικών που προμηθεύεται η ΕΑΒ Α. Ε. Επιτείνουν το πρόβλημα.
• Τέλος, με την ανάθεση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 σε Viper κατ’ απαίτηση της Ελληνικής πλευράς, οι διαθέσιμοι πόροι της ΕΑΒ για το πρόγραμμα των P-3 μειώθηκαν περαιτέρω.

• Από την πλευρά της η LM έχει κάνει ό, τι ήταν δυνατό προκειμένου να ενισχύσει την ΕΑΒ τόσο σε τεχνικό επίπεδο, όσο και σε προσφορά εργατοωρών, διαθέτοντας με δικά της έξοδα τα τελευταία 2 έτη προσωπικό με εμπειρία στον συγκεκριμένο τύπο από την αγορά. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαθέτει σε καθημερινή βάση πάνω από το 40% των τεχνικών που συνολικά απασχολούνται στο πρόγραμμα προκειμένου να καλύψει τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει η ΕΑΒ, αλλά ακόμη και ο αριθμός αυτός δε είναι αρκετός για την ταυτόχρονη προώθηση των εργασιών και στα 4 α/φ.

• Σε ό, τι αφορά στην κατεπείγουσα ανάγκη κάλυψης των επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΠΝ (την περίοδο 2015) την οποία μνημονεύετε, θεωρούμε σκόπιμο να προωθήσετε τα ερωτήματά σας αρμοδίως, πλην όμως όπως και εσείς αναφέρετε, τα τελευταία P-3B του ΠΝ καθηλώθηκαν το 2009, άρα το 2015 μετρούσαμε ήδη έξι (6) χρόνια χωρίς α/φ ναυτικής συνεργασίας και των δυνατοτήτων που αυτά προσφέρουν στο επιχειρησιακό επίπεδο.

• Σε ό, τι αφορά στα αποσυρόμενα Ρ-3C της RAAF, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι τα συγκεκριμένα α/φ έχουν πλέον στην πλειονότητά τους αποσυρθεί και αντικατασταθεί με άλλα, ενώ η αναβάθμισή τους στο επίπεδο των αναβαθμιζόμενων Ρ-3 του ΠΝ, θα απαιτούσε αντίστοιχο πρόγραμμα εκτεταμένων τροποποιήσεων, αναβαθμίσεων, με όμοιο αν όχι μεγαλύτερο χρονοδιάγραμμα.
• Σημειώνουμε επίσης ότι η διαμόρφωση των Ελληνικών αεροσκαφών P3 θα είναι μοναδική στον κόσμο και θα υπερτερεί σε συστήματα πλοήγησης, επικοινωνίας, ειδικών αποστολών και ελέγχου συστημάτων τόσο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλα P-3, όσο και με άλλα αντίστοιχα και νεότερα οπλικά συστήματα.

Πηγή
Στρατός και θητεία
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες