Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Εξοπλιστικά προγράμματα, προμήθειες και η αμυντική βιομηχανία
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11197
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Nassos »

Το πρώτο ελληνικό μη επανδρωμένο ταχύπλοο κατασκεύασε η BarracudaΕλένη ΓαβριήλΕδώ και δύο χρόνια η Barracuda με πολύτιμους συνεργάτες την IDE (Intracom Defense), την ALTUS και το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, παρουσίασαν επίσημα το πρώτο ελληνικό USV με την ονομασία 597 SeaRider, μέσω του προγράμματος OCEAN2020 (Open Cooperation for European mAritime awareNess). Στη συνέχεια αυτού, η Barracuda το Εξέλιξε και Κατασκεύασε το USV (Unmanned Surface Vehicle - USV) 747 Multi Mission. Το εν λόγω είναι ένα φουσκωτό 7,65 μέτρων, με αυτονομία μέχρι 500 ναυτικά μίλια, το οποίο μπορεί είτε να χρησιμοποιηθεί ως σκάφος επιτήρησης είτε μπορεί να φέρει οπλισμό (πυραυλικά συστήματα), ακόμα και να κάνει ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Όσον αφορά το κόστος συντήρησης μπροστά σε αυτά που μπορεί να προσφέρει είναι μηδαμινό, καθώς θα γίνεται στην Ελλάδα από ελληνικά χέρια, ενώ το συγκεκριμένο σκάφος μπορεί να μεταφερθεί από αεροσκάφος C-130 και ελικόπτερο Chinook. Επίσης το ίδιο σκάφος μπορεί να βγει και σε 12 μέτρα. Παρουσίαση στις Ένοπλες ΔυνάμειςΗ τελευταία Πρόταση της Barracuda Για ενίσχυση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με USV είναι πρωτοποριακή και δείχνει το άνοιγμα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας Σε έναν τομέα, όπως είναι τα μη επανδρωμένα και μάλιστα στη θάλασσα, που όπως όλα δείχνουν είναι το μέλλον στον τομέα της άμυνας. Μάλιστα έχει γίνει και η σχετική Παρουσίαση του ελληνικού USV Στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, εδώ και ένα χρόνο. Όπως είπε Στο BusinessDaily ο Τάσος Χατζησταματίου, γενικός διευθυντής Της Barracuda, στην Ελλάδα θα μπορούσαν να γίνουν πάρα πολλά στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας και να δοθεί δουλειά σε εταιρείες και ελληνικά χέρια. «Στην Barracuda Μπορούμε να φτιάξουμε Οποιοδήποτε φουσκωτό Και να το Προσαρμόσουμε στις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε να είναι πολύ αποτελεσματικό Και να προσφέρει Σημαντικά στην αμυντική θωράκιση της χώρας», τονίζει. Όσον αφορά τα USV, υπογραμμίζει, ότι είναι το μέλλον στον τομέα της άμυνας και σημειώνει ότι από τη στιγμή που έχουμε τη δυνατότητα να τα παράγουμε στη χώρα μας, είναι Κρίμα να μην την αξιοποιούμε. Παράλληλα αναφέρθηκε στο πάγιο αίτημα των επιχειρηματιών των αμυντικών βιομηχανιών για δημιουργία υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας με στρατηγική σταθερή και διακομματική πολιτική ηγεσία, που δεν θα αλλάζει ανάλογα με την εκάστοτε κυβέρνηση.Business Daily
Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω καμιά ελληνική εταιρία πρέπει να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου γιατί πρόκετιαι για πολύ σημαντικό θέμα στην ελληνική άμυνα.

Το τουρκικό USV ULAQ βασίζεται στη τεχνολογία του αμερικανικού USV Common Unmanned Surface Vessel (CUSV) της εταιρίας Τextron Systems και επιχειρεί απο φρεγάτες παράκτιου αγώνα LCS.

http://www.textronsystems.com/products/cusv

Η Τουρκία συνεργάζεται με αρκετές αμερικανικές και ευρωπαϊκες εταιρίες και "σπάει" τους περιορισμούς απο το εμπάργκο όπλων με "μεταφορά τεχνολογίας". Δέν είναι κάτι νέο αρκετές χώρες το κάνουν.

Λοιπόν βασική αποστολή του CUSV είναι η εκαθάριση ναρκοπεδίων. Δηλαδή ένας χρήστης απο το Κέντρο Διαχείρησης Μάχης της φρεγάτας θα ελέγχει μιά ομάδα αυτόνομων USV και UUV που θα μπορούν να εκτελέσουν όλες τις εργασίες για τον εντοπισμό και καταστροφή ναρκοπεδίων σε μεγάλες εκτάσεις.

Σήμερα στην αγορά υπάρχει μεγάλος αριθμός διαθέσιμων μεταχειρισμένων ναρκοθηρευτικών πλοίων ακριβώς γιατί αντικαθιστόνται σταδιακά απο USV/UUV.

Η μείωση στο κόστος και η απόδοση των συστημάτων είναι θεαματική.

Ο ναρκοπόλεμος είναι ο "κρυμμένος άσσος" του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο.

Επιπλέον το Αμερικανικό Ναυτικό σκοπεύει να οπλίσει τα USV και UGV με βαρύ οπλισμό! Δηλαδή σύντομα θα έχουμε κινητούς εκτοξευτές αντιαεροπορικών πυραύλων, αντιπλοϊκών πυραύλων,UUV με ελαφρές τορπίλες,UUV κινούμενες νάρκες (!) και ότι άλλο μπορεί να βάλει η φαντασία μας που είναι απόρρητα και δέν τα λένε δημόσια...

Το μόνο USV αντίστοιχου τεχνολογικού επιπέδου (Τεχνητή Νοημοσύνη ΑΙ) διαθέσιμα στην αγορά είναι τα ισραηλινά (Seagul,Protector κτλ).

Οι εταιρίες που αναπτύσουν τόσο προηγμένα συστήματα UUV/USV είναι μετρημένες στα δάκτυλα.

Συνεπώς αντί να παρουσιάζουμε τηλεκατευθυνόμενες βάρκες θα πρέπει να γίνει συνεργασία ελληνικών εταιριών/αμυντικών βιομηχανιών με συγκεκριμένες εταιρίες στο εξωτερικό.

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Δευ Αύγ 01, 2022 1:10 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

Το MALE UAV RPAS ή απλά Eurodrone αναπτύσεται απο:

  • Γερμανία (21 drones/ 7 σταθμοί ελέγχου),
  • Ιταλία (15 drones/ 5 σταθμοί ελέγχου),
  • Ισπανία (12 drones/ 4 σταθμοί ελέγχου) και
  • Γαλλία (12 drones/ 4 σταθμοί ελέγχου)
Έχει τις ίδιες επιδόσεις με το ισραηλινό IAI Eitan/Harpy TP και προορίζεται να το αντικαταστήσει σε χρήση.

Η Γαλλία και η Γερμανία αγόρασαν απο ένα σταθμό ελέγχου με 3 αεροχήματα Heron για αξιολόγηση των τεχνολογιών του.

Ο κινητήρας του κινεί δύο προπέλες σε αντίθεση με τα άλλα UAV της κατηγορίας έτσι ώστε να μπορεί να επιστρέψει στη βάση του σε περίπτωση τεχνικής βλάβης.

Μπορεί να οπλιστεί με προηγμένα όπλα αέρος-εδάφους για στρατηγική κρούση.

Η Ελλάδα έχει ενοικιάσει ένα σταθμό ελέχου με 3 αεροχήματα Heron Block 1 που επιχειρούν απο τη Σκύρο για να επιτηρούν την ανατολική Μεσόγειο.

Πρέπει να πάρει μέρος και η Ελλάδα στην ανάπτυξη του Eurodrone.

Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

Το UAV Πήγασος-1 βασίζεται στο ισραηλινό Tadiran Mastiff που θεωρείται το πρώτο στρατιωτικό drone ειδικευμένο αποκλειστικά σε ηλεκτρονική παρακολούθηση με πλούσια δράση στο πολεμο του Γιομ Κιπούρ και συγκρούσεις του Ισραηλινού Στρατού στο Λίβανο. Τα drones που χρησιμοποιήθηκαν απο τις ΗΠΑ στο Πόλεμο του Βιετνάμ ήταν ιπτάμενοι εκπαιδευτικοί στόχοι με κάμερες (πατέντα).

Το Ισραήλ αυξησε λίγο τις διαστάσεις του Tadiran Mastiff και εγκατέστησε ισχυρότερη μηχανή όπότε προέκυψε το Scout. Βασίζεται στο Tadiran Mastiff απλά έχει καλύτερες επιδόσεις. Το Scout χρησιμοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Πόλεμο του Λιβάνου-1982. Εντόπισε τις θέσεις 28 αντιαεροπορικών συστοιχιών οι οποίες καταστράφηκαν εύκολα απο την Ισραηλινή Αεροπορία με χρήση decoys και καμιά απώλεια!

Οι ΗΠΑ χρειάζονταν ένα UAV σάν το Scout αλλά με ακόμα μεγαλύτερες επιδόσεις οπότε αναβάθμισαν τη σχεδίαση του και προέκυψε το RQ-2 Pioneer το 1986. Το Pioneer επιχειρούσε απο πλοία του Αμερικανικού Ναυτικού για αμφίβιες επιχειρήσεις. Αντικαταστάθηκε το 2002 απο το RQ-7 Shadow το οποίο έχει αγοράσει και η Τουρκία.

Τα ισραηλινά Tadiran Mastiff και Scout αντικαταστάθηκαν το 1992 απο το UAV Searcher πάνω στο οποίο βασίζεται το Πήγασος-2. Το Searcher εξωτερικά μοιάζει πολύ με το Tadiran Mastiff και το Scout αλλά έχει διπλάσιο μέγεθος και προηγμένους αισθητήρες. Η Τουρκία έχει αγοράσει Searcher-2.

Το ρωσικό Forpost-R βασίζεται στο Searcher-2 αλλά το Ισραήλ δέν επέτρεψε την εξαγωγή οπλισμένων drones στη Ρωσία. Τελικά οι Ρώσοι εγκατέστησαν αντιαρματικούς πυραύλους Kornet στο Forpost-R.

Η Ελλάδα απέκτησε λιγοστά αναγνωριστικά UAV Πήγασος-2 το 2005. Το 2004 αγόρασε μικρό αριθμό γαλλικών Sperwer-A για το Πυροβολικό στο μέτωπο του Έβρου. Από τότε η Τουρκία έχει κάνει άλματα στο τομέα και η Ελλάδα απλώς παρακολουθεί παθητικά τις εξελίξεις των τελευταίων 20 ετών. Πρόσφατα αποφασίστηκε η αγορά 2 σταθμών ελέγχου με 3 αεροχήματα MQ-9B SeaGuardian. Είναι ναυτικά HALE UAV με επιδόσεις ανώτερες των αναβαθμισμένων P-3 στον εντοπισμό πλοίων και υποβρυχίων! Το κόστος είναι αρκετά μεγάλο $400 εκ (!) αλλά αξίζουν τα χρήματά τους.

Στην κατηγορία των MALE UAV αποφασίστηκε η αγορά 4+4 γαλλικών Patroller που θα αντικαταστήσουν τα παλαιά Sperwer-A. Πιο παλιά είχαν αποκτηθεί με leasing 3 ισραηλινά Heron TP τα οποία όμως θα εξοπλιστούν με πυραύλους Spike NLOS. Να σημειώσουμε ότι η Γαλλία όταν ανέπτυσε το Patroller είχε αγοράσει Heron TP απο το Ισραήλ για να αποκτήσει τη σχετική τεχνογνωσία.

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Τετ Ιούλ 27, 2022 3:10 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11197
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Nassos »

Επίσης υπάρχουν πληροφορίες για προμήθεια του Safran Patroller που χρησιμοποιεί τους ίδιους σταθμούς με το Sperwer.

https://www.safran-group.com/products-services/patrollertm-long-endurance-multi-mission-and-multi-sensor-tactical-uav-system

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11231
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από yandr »

Από εκεί λοιπόν που δεν είχαμε τίποτα, ξαφνικά βρεθήκαμε με πολυτυπία συστημάτων UAV :

  • Ισραηλινά UAV Heron
  • Γαλλικά Sperwer
  • Ελληνικά ΠΗΓΑΣΟΣ
  • Ισπανικά A-900
  • ATLAS 204
  • Matrice 300 RTK


Ετοιμάζεται προμήθεια

  • Safran Patroller
  • Αμερικανικά MQ-9B Sea Guardian


Και ελληνικά συστήματα υπό ανάπτυξη

  • SRS-1A SARISA
  • Αρχύτας
  • Archytas
  • LOTUS (Low Observable Tactical UaS)
  • DELAER RX-3
  • UAS Ουρανός


Μια ζωή τα ίδια. Αποσπασματικές αγορές, παραγγελίες από το εξωτερικό για συστήματα που μπορούν να ανπτυχθούν εγχώρια, διαφορετικοί τύποι για στρατό ξηράς, αεροπορία, ναυτικό κλπ.

Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

Κατά τη γνώμη μου η αγορά μικρού αριθμού διαφορετικών UAV της ίδιας κατηγορίας είναι μιά προσπάθεια να αποκτηθεί η σχετική τεχνογνωσία. Τα UAV είναι αναλώσιμα αεροχήματα, δέν είναι μαχητικά αεροσκάφη. Ούτε υπάρχει περίπτωση να κατασκευαστεί ένα ελληνικό UAV χωρίς να περιέχει έτοιμα υποσυστήματα απο το διεθνές εμπόριο.

Η Τουρκία ξεκίνησε το δικό της πρόγραμμα μετά την άρνηση των ΗΠΑ για συμπαραγωγή του MQ-1 Predator. Αγόρασε 6 Gnat-750 and 16 I-Gnat ER. Το Gnat-750 αντικαταστάθηκε σε αμερικανική υπηρεσία απο το Predator. Έπρεπε να ξεκινήσει απο κάπου. Μετά άρχισε τα "κόψε-ράψε" με υποσυστήματα που κατασκευάζει τοπικά. Να τονίσουμε ότι οι ΗΠΑ επέβαλλαν άτυπο εμπάργκο σε αμερικανικές εταιρίες ώστε να μην εξαχθεί η σχετική τεχνολογία στη Τουρκία. Για παράδειγμα το λογισμικό για την κατάδειξη του στόχου αναπτύχτηκε απο αμερικανική εταιρία στην Αγγλία για να μήν εμπιπτει στις απαγορεύσεις εξαγωγών. Το αποτέλεσμα ήταν το γνωστό μας MALE UAV Anka.

Πού βρήκε ομως η Τουρκία δικά της υποσυστήματα για drones; Για παράδειγμα τα ηλεκτρο-οπτικά ASELFLIR-200/300/400.

Πού βρήκε πυρομαχικά για UAV τεχνολογίας MΕMS όπως τα ΜΑΜ;

Τα ηλεκτρο-οπτικά ASELFLIR είναι αντίγραφα του ισραηλινου Litening II. Είναι βέβαιο ότι κατά την περίοδο της "ισραηλινο-τουρκικής συμμαχίας" η Τουρκία εντυπωσιασμένη απο τη τεχνολογία των drones απέκτησε τη δυνατότητα κατασκευής ισραηλινών συστημάτων. Μάλιστα έχει αγοράσει πάρα πολλά ισραηλινά UAV απο το Harpy μέχρι και το Heron TP.

Αφού η Τουρκία πήρε ότι μπορούσε απο το Ισραήλ και έδειξε το πραγματικό της πρόσωπο στράφηκε σε αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρίες για να αναπτύξει τα δικά της UAV. Κυρίως σε αμερικάνικές, γερμανικές και αγγλικές εταιρίες.

Η μεγάλη επιτυχία της Τουρκίας όσο και άν δέν θέλουμε να το παραδεχτούμε είναι ότι κατάφερε να κατασκευάσει ένα φτηνό και προηγμένο MALE UAV/UCAV για εξαγωγές. Εκμεταλεύτηκε το κενό στη διεθνή αγορά που δημιουργήθηκε απο περιορισμούς διάδοσης της τεχνολογίας (ΗΠΑ, Ισραήλ, Κίνα) και φυσικά το μεγάλο κόστος αγοράς τους. Χώρες με πανίσχυρη αμυντική βιομηχανία απέκτησαν αμερικανικά και ισραηλινά UAV για να τα ερευνήσουν. Το ίδιο έκανε και η Τουρκία και σταδιακά κατάφερε να δημιουργήσει μια ολόκληρη βιομηχανία drones. Δέν υπάρχει καμιά δικαιολογία για την ολιγωρία που έχει επιδείξει η ελληνική πλευρά.

Η αγορά των γαλλικών Patroller ήταν επιβεβλημένη διότι όπως αναφέρθηκε είναι συμβατά με τους αισθητήρες και το Σταθμό Ελέγχου των Sperwer. Εννοείται ότι χρησιμοποιούν το γαλλιικό δορυφορικό σύστημα Syracuse που θεωρείται το πιο προηγμένο και άτρωτο σε παρεμβολές. Απλά θα περιμέναμε η συμφωνία να περιλαμβάνει σαν αντισταθμιστικό όφελος την παραχώρηση όλων των γαλλικών μεταχειρισμένων Sperwer που θα αποσυρθούν απο γαλλική υπηρεσία. Για να μην πώ και τη γραμμή παραγωγή τους στην Ελλάδα. Έτσι θα δημιουργείτο ένας στόλος εξοπλισμένων Sperwer με πυραύλους Spike-LR2 που θα "συνεργάζονταν" με τα Patroller.

Σχετικά με τα Heron TP δέν μας αναγκάζει κανεις να τα αγοράσουμε στο τέλος της σύμβασής. Απλά θα πρέπει να αντικατασταθούν απο ένα αντίστοιχο ευρωπαϊκό UAV όπως έγινε με άλλα κράτη. Εδώ η Ελλάδα πρέπει να πάρει μέρος σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα όπως το Eurodrone. Ωστόσο η ψαλίδα με την Τουρκία δέν είναι στα αναγνωριστικά HALE/MALE UAV αλλά στα εξοπλισμένα UCAV, στα περιφερόμενα πυρομαχικά (kamikaze drones) και στα mini-UAV.

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Τετ Ιούλ 27, 2022 5:21 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11197
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Nassos »

Γι'αυτό και πρέπει να προχωρήσει το UCAV nEUROn, η Γαλλία συνεχίζει τις δοκιμές αυτού του σκάφους.

Γιατί όχι και UCAV Reaper, τόσες Ευρωπαϊκές χώρες το χρησιμοποιούν, ακόμη και η Γαλλία.

Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

Ο ΥΠΕΘΑ είπε στη Βουλή ότι τα MQ-9 Reaper που χρησιμοποιούν οι Αμερικάνοι σε βάσεις στην Ελλάδα θα καταλήξουν τελικά σε ελληνικά χέρια. Αυτή θα ήταν μιά πολύ ευχάριστη εξέλιξη καθότι το Reaper είναι πολύ ανώτερο απο οτιδήποτε διαθέτει η Τουρκία.

Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11231
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από yandr »

Togo έγραψε:Ο ΥΠΕΘΑ είπε στη Βουλή ότι τα MQ-9 Reaper που χρησιμοποιούν οι Αμερικάνοι σε βάσεις στην Ελλάδα θα καταλήξουν τελικά σε ελληνικά χέρια. Αυτή θα ήταν μιά πολύ ευχάριστη εξέλιξη καθότι το Reaper είναι πολύ ανώτερο απο οτιδήποτε διαθέτει η Τουρκία.

Δε νομίζω. Στα MQ-9 Sea Guardian αναφέρθηκε λογικά.

Σιγά μη μας δώσουν δωρεάν τα οπλισμένα Reaper.

Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

Ναι σωστά. Τα Sea Guardian εννοούσε . Πάντως δέν θα είναι απίθανο στο μέλλον να μας δώσουν και τίποτε μεταχειρισμένα Reaper. Γιατί δημιουργείται ένας θόρυβος συνέχεια για παραχώρηση αμερικανικών μεταχειρισμένων συστημάτων. Αν η ΕΑΒ πάρει κάποιο κατασκευαστικό έργο απο τα Sea Guardian θα μπορεί στο μέλλον να συντηρει και τα Reaper.

Οι ΗΠΑ σύντομα θα βγάλουν σε παραγωγή την αεριοπροωθούμενη έκδοση MQ-20 Avenger (Predator C). Ωστόσο το Avenger πέφτει στη κατηγορία των στρατηγικών UCAV γιατί θα έχει AESA radar και ηλεκτρο-οπτικό αντίστοιχο του F-35. Η "ναυτική έκδοση" του Avenger ακυρώθηκε οπότε το Sea Guardian θα υπηρετεί για πολλά χρόνια στο USN.

Το σημαντικό είναι ότι όλα τα UAV/UCAV της σειράς Predator χρησιμοποιούν τον ίδιο Σταθμό Ελέγχου.

Τα εξοπλισμένα MALE UAV με micro-munitions, κατευθυνόμενες ρουκέτες 70mm, τροποποιημένα βλήματα όλμου/πυροβόλων 155 είναι κατάλληλα εναντίον σημειακών στόχων. Κακά τα ψέμματα όμως εντοπίζονται εύκολα απο σύγχρονα radar και αναχαιτίζονται ακόμα πιό εύκολα. Στο πόλεμο του Ναμπόρνο Καραμπάχ τα αζέρικα αναγνωριστικά MALE UAV πετούσαν στο μέγιστο υψόμετρο για να είναι εκτός της εμβέλειας των αρμενικών αντιαεροπορικών. Ταυτόχρονα πετούσε σε πολύ χαμηλό υψόμετρο ένα σμήνος απο εξοπλισμένα drones και kamikaze UAV. Όταν το αναγνωριστικό UAV "κλέίδωνε" στόχους από ασφαλή απόσταση ακολουθούσε το σμήνος κρούσης. Όπως είναι γνωστό η αρμενική αεράμυνα ήταν παρωχημένη και απροετοιμαστη να αντιμετωπίσει την απειλή των drones. Στο Πόλεμο της Ουκρανίας τα UAV είναι χρήσιμα μόνο ώς μέσα αναγνωρισης.

Συνεπώς για να κλείσει το χάσμα που έχει δημιουργηθεί με τη Τουρκία και στο τομέα των UAV πρέπει να επενδυθούν χρήματα σε HALE UAV, στρατηγικά UCAV και εξοπλισμένα ΗALE UAV. Εξοπλισμένα με πυραύλους Hellfire/Spike, βόμβες JDAM/Paveway,ATA-Stinger, κα.

Δεν θέλω να υποτιμήσω τις ελληνικές εταιρίες αλλά τα drones που παρουσιάζουν ώς προς τις επιδόσεις τους περισσότερο με ερασιτεχνικά εκθέματα μοντελισμού ομοιάζουν παρά με στρατιωτικά υψηλής τεχνολογίας. Αυτό συμβαινει διότι απλά δέν έχουν τη σχετική τεχνογνωσία. Ούτε φυσικά η Ελλάδα κατασκευαζει τα απαραίτητα ηλεκτρονικά/αισθητήρες και κινητήρες. Δηλαδή όταν ακούμε για εξοπλισμένα Πήγασος-2 με M72 LAW αισθανόμαστε λιγο περίεργα.

Μιά ιδέα θα ήταν να λοιπον να ξεκινήσει η συμπαραγωγή ενός turboprop κινητήρα οπως ο καναδέζικος PT6Α-67 που χρησιμοποιείται ήδη στα Τ-6Α Texan II και η εφαρμογή του σε ένα ελληνικό HALE UAV με βάση το ισραηλινό Heron TP. Αρκετά υποσυστήματα θα μπορούσαν να παραχθούν στην Ελλάδα με ισραηλινή βοήθεια. Επιπλέον θα μπορούσε να εγκατασταθεί ένα ΕΟ/ΙR της καναδέζικης σειράς WESCAM Mx-σειράς ή το ισραηλινό TopLite μαζί με πυραύλους Spike NLOS.Voila! Ετσι προκύπτει ένα στρατηγικό HALE UCAV με σημαντικό ποσοστό παραγωγής στην Ελλάδα. Για παράδειγμα το αγγλικό Watchkeeper WK450 είναι απευθείας αντίγραφο του ισραηλινού Hermes 450 και προέκυψε σε συνεργασία με την Elbit για να αποκτηθεί η σχετική τεχνογνωσία. Από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις τέλος πάντων.

Εικόνα

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Δευ Αύγ 01, 2022 1:16 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

Τα ελληνικά Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα που διαφημίζονται ως σοβαρή προσπάθεια να αποκτηθεί τεχνογνωσία είναι χρήσιμα για να απορροφηθούν χρήματα απο ευρωπαίκά προγράμματα αλλά δέν έχουν καμιά σχέση με τις απαιτήσεις των Ενόπλων Δυνάμεων. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να αγοραστούν σε μικρές ποσότητες συγκεκριμένα συστήματα σε κάθε κατηγορία και με αντίστροφη μηχανική να κατασκευαστούν τροποποιημένα αντίγραφα. Ξεκινώντας απο το πιό απλό στο πιό σύνθετο θα προτείνω:

ScanEagle με βάρος μόλις 18 κιλά μπορεί να παραμείνει στον αέρα 28 ώρες και να διανύσει 100+ χιλιόμετρα ανάλογα με την ταχύτητα του ανέμου. Εκτοξεύεται απο καταπέλτη πάνω σε μικρά ταχύπλοα σκάφη όπως το Mark V αλλά και από οχήματα. Το κόστος του συστήματος είναι περίπου $1.61 εκ που θεωρείται μεγάλο. Είναι βέβαιο ότι μαζί με τους πυραύλους Spike NLOS απο το Ισραήλ θα αγοραστούν και 27 mini-UAV Orbiter. Θα μπορούσε λοιπόν να γίνει ένα αντίγραφο του ScanEagle που να χρησιμοποιεί φτηνοτερα ισραηλινά ηλεκτρονικά απο το Orbiter. Εδώ να σημειώσουμε ότι το Orbiter 1K με εκρηκτική κεφαλή 2 κιλών αποδειχτηκε θαυμάσιο Περιφερόμενο Πυρομαχικό στο πόλεμο του Ναμπόρνο-Καραμπάχ.

Heron-1 (Machatz-1) πάνω στο οποίο θα βασιστεί η ανάπτυξη της έκδοσης ΠΗΓΑΣΟΣ-3 με διπλάσιες διαστάσεις απο το ΠΗΓΑΣΟΣ-2. Δηλαδή μπορεί να εγκατασταθεί μια μηχανή Rotax 914 των 115 ίππων και βελτιωμένη σχεδίαση αεροχήματος με μήκος 8+ μέτρων, άνοιγμα πτερύγων 16+ μέτρων. Το νέο drone θα μπορεί να πετά για 45 ώρες σε υψόμετρο μέχρι 30000 ποδιών και να μεταφέρει οπλισμό 250 κιλών σε απόσταση 350 χιλιομέτρων. Το Heron εχει αντικατασταθεί απο το πιό προηγμένο Heron TP (Eitan) το οποιό ήδη υπηρετεί στην Πολεμική Αεροπορία. Συνεπώς θα μπορούσαν να εγκατασταθούν ισραηλινά ηλεκτρονικά και αισθητήρες και να μπούν σε υπηρεσία πολύ σύντομα. Σίγουρα θα χρειαστεί δορυφορικό δέκτη SATCOM για αποστάσεις BLOS μεγαλύτερες των 200 χιλιομέτρων. Εναλλακτικά θα μπορούσε να εγκατασταθεί ο κινητήρας turboprop PT6A των 1200 ίππων για επιδόσεις ανάλογες του Heron TP.

Κατ αναλογίαν το γαλλικό αναγνωριστικό MALE UAV Patroller που θα αντικαταστήσει τα Sperwer-A στη Θράκη μπορεί να αξιοποιήσει το Σταθμό Ελέγχου και τους αισθητήρες που έχουν ήδη αγοραστεί αλλά η εμβέλεια του περιορίζεται στα 180 χιλιόμετρα (LOS). Με προσθήκη δορυφορικού δέκτη SATCOM η εμβέλεια του αυξάνεται στα 1000 χιλιόμετρα (BLOS) γιατί το σήμα ελέγχου δέν μεταδίδεται απευθείας απο το Σταθμό Ελέγχου αλλά μέσω των γαλλικών δορυφόρων Syracuse. Το Patroller έχει δύο (2) πυλώνες για μεταφορά δεξαμενών καυσίμου και μπορεί κάλιστα να μεταφέρει οπλισμό βάρους 250 κιλών. Όσον αφορά τα Sperwer-A δέν έχει νόημα η προσθήκη οπλισμου γιατί θα περιορίσει σημαντικά τις ήδη μικρές επιδόσεις του οπότε μιά λύση θα ήταν να μετατραπούν σε kamikaze drone με εκρηκτική κεφαλή 30 κιλών και εμβέλεια 150 χιλιόμετρα.

BQM-74F Chukar πάνω στο οποίο θα βασιστεί η ανάπτυξη του πάλαι ποτέ αεριωθούμενου UCAV ΤΕΛΑΜΩΝ. Το Chukar είναι ιπτάμενος εκπαιδευτικός στόχος που προωθείται απο τον turbojet κινητήρα J400-WR-404 με μέγιστη ταχύτητα 0.93 Mach και δυνατότητα ελιγμών 8 g. Χρησιμοποιεί αδρανειακό σύστημα INS/GPS με autopilot. Μπορεί να παραμείνει σε πτήση 2 ώρες με μέγιστη εμβέλεια 463 χιλιόμετρα σε υψόμετρο ώς 40.000 πόδια μεταφέροντας φωτοβολίδες, ρυμουλκούμενα decoys,IFF, ενεργητικούς και παθητικούς αισθητήρες.

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Κυρ Ιούλ 31, 2022 7:15 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

To Chukar μπορεί να τροποποιηθεί δομικά για να μεταφέρει περισσότερο καύσιμο και οπλικό φορτίο, να εγκατασταθεί ο ισχυρότερος turbojet κινητήρας MicroTurbo TRI-60-5 και μιά φτηνή CCD/IR κάμερα. Σε κάθε περίπτωση το ΤΕΛΑΜΩΝ θα είναι αναλώσιμο UCAV μικρού κόστους που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί το πολύ 20 φορές. Να σημειώσουμε ότι ο ισραηλινός πύραυλος Delidah είναι στην ουσία ένας τροποποιημένος Chukar.

MQ-1Β Predator Α για την ανάπτυξη ενός εξειδικευμένου turboprop UCAV σε αντίθεση με το ισραηλινό εξοπλισμένο-αναγνωριστικό UAV Heron TP και γαλλικό Patroller. Το κόστος ενός συστήματος Predator που αποτελείται απο ένα Σταθμό Ελέγχου και τέσσερα (4) αεροχήματα είναι περίπου $40 εκ. Το κόστος ενός μόνο αεροχήματος πλησιάζει τα $4 εκ. Όπως είναι γνωστό το Predator A έχει αντικατασταθεί σε αμερικανική υπηρεσία απο το ικανότερο Reaper αλλά με σχεδόν διπλάσιο κόστος. Απο τη στιγμή που ξοδεύτηκαν $400 εκ για δύο (2) Σταθμούς Ελέγχου και τρία (3) αεροχήματα MQ-9B SeaGuardian θα είχε ενδιαφέρον η αγορά μεταχειρισμένων Predator A μιάς και είναι απολύτως συμβατά. Το ελληνικό UCAV που θα αναπτυχτεί με βάση το Predator A θα μπορούσε να προωθείται απο Rotax 914F και να παραμείνει στον αέρα για 14+ ώρες με πλήρες φορτίο οπλισμού 204 κιλών (2 πύραυλοι Hellfire ή 4 πύραυλοι ATA-Stinger). Με άλλα λογια θα έχει επιδόσεις ανώτερες του τουρκικού Bayraktar TB2.

Αν επενδυθούν χρήματα στη δημιουργία βιομηχανίας drones με τα παραπάνω προγράμματα κλείνει η ψαλίδα ισχύος που έχουν δημιουργήσει τα τουρκικά Anka,Bayraktar TB2,Aksungur,Bayraktar mini-UAV. Φυσικά θα πρέπει να αναβαθμιστεί και η ελληνική αεράμυνα για να αντιμετωπίσει τη νέα απειλή. Δέν μπορει να αναχαιτίζονται φτηνά drones με πυραύλους Patriot και AMRAAM. Προσωπικά δέν πιστεύω ότι τα τουρκικά προγράμματα HALE UAV Akinci και μή επανδρωμένου μαχητικού-drone Kızılelma "θα πιάσουν τα λεφτά τους". Ειδικά τώρα που είναι αδύνατη η παραγωγή φτηνών ουκρανικών κινητήρων. Ένα παράδειγμα είναι το HALE UAV Yabhon United 40 των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων που ειναι σε τεχνικά χαρακτηριστικά κοντά στο τουρκικό Akinci. Κοστίζει πάνω απο $30 εκ δηλαδή όσο περίπου ένα μεταχειρισμένο F-16C.

Αν η Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται μη επανδρωμένα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη θα μπορούσε να τροποποιήσει κάποια T-6A Texan II με κύρια αποστολή την αναχαίτηση τουρκικών drone σε μεγάλα ύψη.

Εικόνα

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Δευ Αύγ 01, 2022 12:26 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 332
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από Togo »

Με αφορμή το ευρωπαϊκό αναπτυξιακό πρόγραμμα LOTUS πρέπει να πούμε ότι η αμερικανική Northrop Grumman έχει κατασκευάσει το αντίστοιχο UAV Bat απο το 2011. Έχει αεροδυναμική διαμόρφωση Blended Wing Body για μικρότερο RCS ίχνος και είναι κατασκευασμένο απο εποξική ρητίνη με υαλοβάμβακα.

Με μήκος 3.7 μέτρα και άνοιγμα πτερύγων 4.3 μέτρα έχει μικρότερο μέγεθος απο το Sperwer και μηχανή Hirth μικρού ακουστικού ιχνους μόλις 15.8 ίππων. Μπορεί να πετάει συνεχομενα για 8 ώρες με φορτίο 34 κιλών σε υψόμετρο μέχρι 17000 πόδια.

Το μέγιστο βάρος σε εξοπλισμό που μεταφέρει έιναι 45 κιλά. Εκτοξεύεται απο καταπέλτη και προσγειώνεται με χρήση κατακόρυφου διχτυ. Το πλεονέκτημα του Bat είναι το μικρό κόστος και η ποικιλία πολιτικών ή στρατιωτικών εφαρμογών. Πρόκειται για αναγνωριστικό UAV που πετά σε χαμηλό ύψος πάνω απο το εχθρικό έδαφος και μπορεί να μεταφέρει ποικιλία αισθητήρων.

Το Bat μεταφέρει με ευκολία εμπορικούς αισθητήρες για επιτήρηση συνόρων, περιπολία δασών για πυρκαγιες, μετερεολογία, χαρτογράφηση περιοχών μέχρι και ψυχολογικές επιχειρήσεις. Παράλληλα μπορεί το ίδιο εύκολα να μεταφέρει EO-IR κάμερες, καταδείκτες και αποστασιομετρητές laser, φωτοβολίδες,ECM και ανακλαστήρες radar, συστήματα τηλεπικοινωνιών, αισθητήρες βιολογικού-χημικού πολέμου μέχρι και εντοπισμού εκρηκτικών IED. Με άλλα λόγια είναι ένα πολύ ευέλικτο και εύκολο στη χρήση σύστημα που μειώνει το λειτουργικό κόστος μεγαλύτερων UAV. Συνεπώς όλα αυτά που διαβάζουμε στον ελληνικό Τύπο περί "προηγμένου εθνικού στέλθ drone" πάλι ανοησίες είναι.

Ωστόσο άν η Ελλάδα θέλει να αποκτήσει το πλεονέκτημα στον τομέα των UAV απέναντι στη Τουρκία θα πρέπει να επενδύσει σε stealth τεχνολογία. Ενδεικτικά να αναφέρω την επιτυχημένη προσπάθεια του Ιράν να κατασκευάσει drones stealth τεχνολογίας (Shahed-191) μετά απο αντίστροφη μηχανική του αμερικανικού RQ-170 Sentinel που εκλάπη το 2011.

Επομένως ένα απλοποιημένο stealth drone θα πρέπει να έχει flying wing σχεδίαση και να είναι κατασκευασμένο απο ειδικές μεθοδολογίες με υλικά RAM. Ακόμα θα πρέπει να είναι βαμένο με ειδική βαφή stealth τεχνολογιας. Μέχρι στιγμής το κόστος ήδη εκτοξεύεται! Οι διαστάσεις του θα είναι περίπου μήκους 4.5 μέτρων και άνοιγμα πτερύγων 6 μέτρων. Θα πρέπει να προωθείται απο ένα turboprop ή turbojet κινητήρα για να έχει εμβέλεια μάχης 450 χιλιόμετρα και ικανότητα παραμονής στον αέρα τουλάχιστον 3 ώρες. Για μείωση του συνολικού βάρους δέν πρέπει να έχει σύστημα προσγείωσης με ρόδες αλλά να αποπροσγειώνεται με καταπέλτη. Αν μεταφέρει 1-2 κατευθυνόμενες βόμβες micro-munitions βάρους 32 κιλών η κάθε μια θα πρέπει να μεταφέρονται σε ειδικές θέσεις εσωτερικά στην άτρακτο. Ωστόσο η κύρια αποστολή των stealth drones είναι η τακτική αναγνώριση (ISR) με χρήση πυργίσκου ΕΟ-ΙR.

Εικόνα

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Togo την Τρί Αύγ 02, 2022 10:39 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11231
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Προγράμματα UAV/UCAV/USV

Δημοσίευση από yandr »

Η ανάπτυξη ελληνικών αυτόνομων αεροχημάτων (drone), μέσω των προγραμμάτων «Αρχύτας» και «Γρύπας» βρίσκεται σε εξέλιξη υλοποίησης και «εξελίσσεται ομαλά», σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Αρχύτας», προς το τέλος του τρέχοντος έτους, με το πέρας των ελέγχων, η ΕΑΒ θα είναι έτοιμη να αναλάβει παραγγελίες κατασκευής αεροχημάτων, για διάφορες χρήσεις, ενώ όσον αφορά το πρόγραμμα «Γρύπας», η πρώτη του φάση προβλέπει την καταγραφή και ανάλυση των επιχειρήσεων, στις οποίες οι χρήστες επιθυμούν τη συμμετοχή του αεροχήματος.

Πηγή
Στρατός και θητεία
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες