Τουρκικό αεροπλανοφόρο

Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Πολυβολιτής

Τουρκικό αεροπλανοφόρο

Δημοσίευση από Πολυβολιτής »

Και για Harpoon και SUT καλό είναι.ΕικόναΧαρά που θα κάνει ο Παπανικολής...
Πολυβολιτής

Τουρκικό αεροπλανοφόρο

Δημοσίευση από Πολυβολιτής »

Για να υπάρξουν αεροπλάνα στο αεροπλανοφόρο, πρέπει να είναι της έκδοσης F-35B STOLV (το ξέρετε). Η Τουρκία έχει ήδη πληρώσει 16-17 δις. Για μία παρτίδα 100 αεροσκαφών τύπου F-35A οπότε ή θα πρέπει να τροποποιηθεί η σύμβαση, είτε να γίνει νέα παραγγελία. Ε πόσα θα πληρώσουν για αυτό το εκτός προϋπολογισμού και αμφιβόλου ποιότητας μηχάνημα; Βέβαια ακούγεται πως θα το χρησιμοποιήσουν και σαν ελικοπτεροφόρο μιας και τώρα θα αρχίσουν να εξοπλίζονται με τα Τ-129.
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11231
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Τουρκικό αεροπλανοφόρο

Δημοσίευση από yandr »

Επειδή ευτυχώς υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που ξέρουν να γράφουν, οπότε παραθέτω εδώ ένα κείμενο που συνοψίζει απόλυτα την άποψή μου για του τουρκικό αεροπλανοφόρο.

Να προσθέσω ότι πρόκειται για μία τεράστια οικονομική επένδυση που θα ενισχύει τρομερά την στρατιωτική βιομηχανία της χώρας και αποδεικνύει ότι η γειτονική χώρα βρίσκεται σε τροχιά κάθετης ανόδου. Δεν αποφασίζονται τέτοιες ενέργειες σε εποχές ισχνών αγελάδων.

Τη γεωπολιτική αναβάθμισή της και την είσοδο στο κλαμπ των ανερχόμενων δυνάμεων, όπως η Κίνα και η Ινδία (BRICS), επιχειρεί η Τουρκία, προωθώντας την κατασκευή του πρώτου της αεροπλανοφόρου. Εγχείρημα εξάλλου που, όπως λένε στα «ΝΕΑ» αναλυτές, συνδέεται περισσότερο με τη συμβολική του δύναμη και το κύρος που προσδίδει παρά με την επιχειρησιακή του σπουδαιότητα, ειδικά στο Αιγαίο.

Την ίδια ώρα διπλωματικές πηγές σημείωναν ότι δεν είναι τυχαίο πως τον τελευταίο καιρό το τουρκικό δόγμα περί «μηδενικών προβλημάτων» με τους γείτονες, το οποίο εγκαινίασε ο Αχμέτ Νταβούτογλου και φαίνεται να έφτασε στα όριά του, εμπλουτίζεται πλέον με έννοιες όπως η... Ανθρώπινη (ανθρωπιστική) διπλωματία (human diplomacy). Το μήνυμα αυτό εξέπεμψε ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών μιλώντας πριν από λίγες ημέρες ενώπιον του κατεστημένου της τουρκικής διπλωματίας. Εκεί, ο εμπνευστής των νεοοθωμανικών φιλοδοξιών της Τουρκίας παρουσίασε μια πιο διευρυμένη ατζέντα εξωτερικής πολιτικής.

Στην ατζέντα αυτή, έλεγαν οι ίδιες πηγές, εντάσσεται και το εγχείρημα για την κατασκευή του πρώτου αεροπλανοφόρου. Διότι μια Τουρκία με ισχυρό Στρατό και Ναυτικό μπορεί να παίξει ρόλο στη Μέση Ανατολή και στην Ανατολική Μεσόγειο. Ομως μια Τουρκία με δικό της αεροπλανοφόρο βγαίνει από το περιοριστικό κάδρο μιας περιφερειακής δύναμης και αναζητεί ρόλο στο παγκόσμιο στερέωμα. «Νομίζω ότι η κίνηση συνδέεται με τον στόχο της Τουρκίας να γίνει παγκόσμια δύναμη και ως εκ τούτου με την προσπάθειά της να έχει παρουσία σε διάφορες περιοχές του κόσμου, όπου η Αγκυρα έχει οικονομικά και πολιτικά ενδιαφέροντα», εξηγεί ο Γιάννης Γρηγοριάδης, επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μπιλκέντ της Αγκυρας.

ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ. Ο κ. Γρηγοριάδης εκτιμά ότι η Αγκυρα επιχειρεί να τοποθετηθεί πλέον στη λίστα των χωρών που ξεφεύγουν από την περιφερειακή και φθάνουν στην παγκόσμια επιρροή και θεωρεί ότι ένα αεροπλανοφόρο ως συμβολισμός την προωθεί σε αυτή την κατεύθυνση. Οπως σημειώνει, «προσπαθεί να πάρει θέση σε μια νέα κατηγορία κρατών που θα μπορεί να μεσολαβεί και να παίζει ρόλο σε κρίσεις, όχι μόνο στη Μέση Ανατολή, αλλά ακόμη και στην Αφρική».

Προφανώς η Αγκυρα θεωρεί ότι με νέες υποδομές ο λόγος της θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα. Και ο νέος της Λόγος, όπως τον εξέφρασε προ ημερών ο κ. Νταβούτογλου ενώπιον της αφρόκρεμας των τούρκων πρέσβεων, ξεφεύγει από τα ζητήματα της περιοχής και αναφέρεται πλέον σε ζητήματα όπως οι ανθρωπιστικές διαστάσεις της διπλωματίας. Η ανάγκη να εστιάσει η τουρκική εξωτερική πολιτική σε τέτοιου είδους ζητήματα διέρρεε προ ημερών σε τουρκικές εφημερίδες από πηγές του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών.

...

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας στον τουρκικό Τύπο τις τελευταίες εβδομάδες, το αεροπλανοφόρο δεν θα έχει τη δυνατότητα ενός κανονικού αεροπλανοφόρου, αλλά θα είναι μικρότερο και θα χρησιμοποιείται και για διοικητική υποστήριξη.

πηγή
Άβαταρ μέλους
elias17
Δεκανέας - Έφεδρος
Δεκανέας - Έφεδρος
Δημοσιεύσεις: 48
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 14, 2012 9:07 pm
Τοποθεσία: πολιτης
Επικοινωνία:

Τουρκικό αεροπλανοφόρο

Δημοσίευση από elias17 »

Η τουρκική Γραμματεία Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM) ανακοίνωσε την επιλογή του ναπηγείου Sedef Gemi İnşaat A. Ş ως αναδόχου του διαγωνισμού για το τουρκικό πρόγραμμα με την ονομασία "πρόγραμμα LPD" (Landing Platform Dock) που στην πραγματικότητα αφορά ελικοπτεροφόρο (LHD - Landing Helicopter Dock). Η πρόταση των ναυπηγείων Sedef αφορά μια σχεδίαση βασισμένη στο ισπανικό LHD Juan Carlos, σε συνεργασία με το ισπανικό ναυπηγείο Navantia. Μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για τη σύναψη της σύμβασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιλογή των ναυπηγείων Sedef, ιδιοκτησίας Metin Kalkavan, αντί των ανταγωνιστικών προσφορών των ναυπηγείων Desan (που βασιζόταν στη νοτιοκορεάτικη κλάση Dokdo) και των ναυπηγείων RMK Marine, ιδιοκτησίας του ομίλου Koç (που προσέφερε μια "τοπική" σχεδίαση) έχει και πολιτική χροιά. Τον τελευταίο χρόνο μαίνεται η σύγκρουση του Ερντογάν με τον επιχειρηματία Koç που υποστήριξε τους διαδηλωτές του πάρκου Gezi τον Αύγουστο, ενώ ο Kalkavan είναι γνωστός για τους πολιτικούς δεσμούς του με το κυβερνών κόμμα ΑΚΡ του Ερντογάν. Επίσης η κατακύρωση ενός διαγωνισμού από τον Ερντογάν εν μέσω της πολιτικής κρίσης μεταδίδει την αίσθηση ότι παραμένει ισχυρός, ενώ ενισχύει και τα ερείσματά του στο στράτευμα (σχετική ανάλυση εδώ ). Μέσα στη δίνη της κρίσης που διέρχεται η Τουρκία, όλα έχουν τη σημασία τους...

Το σκάφος αρχικά θα αξιοποιηθεί ως πλοίο αποβάσεων και ελικοπτεροφόρο, αλλά είναι κοινό μυστικό ότι η Τουρκία αποβλέπει στην αξιοποίηση αεροσκαφών VSTOL, με βασικό υποψήφιο το F-35. Αξίζει να αναφερθούν ορισμένες λεπτομέρειες:

Το ισπανικό ελικοπτεροφόρο Juan Carlos I (L-61) που είχε επισκεφθεί την Κωνσταντινούπολη το Μάιο του 2011 στα πλαίσια προώθησης της σχεδίασης του "Σκάφους Στρατηγικής Προβολής" (Strategic Projection Vessel) της Νavantia
στο Τουρκικό Ναυτικό, παραγγέλθηκε το 2003, άρχισε να ναυπηγείται το 2005, καθελκύστηκε το 2009 και τέθηκε σε υπηρεσία το 2010. Σχεδιάστηκε ως ένα σκάφος πολλαπλών ρόλων, για επιχειρήσεις ναυτικού ελέγχου με αεροσκάφη STOVL, είτε ως πλατφόρμα αμφίβιας επίθεσης με ελικόπτερα και αερόστρωμνα. Το μήκους 202 μέτρων κατάστρωμα πτήσεων (επί συνολικού μήκους πλοίου 230 μέτρων), δύναται να φιλοξενήσει οκτώ α/φ βραχείας αποπροσνήωσης (ΑV-8 Harrier,F-35Β) ή μεσαία ελικόπτερα και τέσσερα βαρέα ε/π μεγέθους CH-47 Chinook. Σε διαμόρφωση αεροπλανοφόρου, το σκάφος μπορεί να μεταφέρει συνολικά 30 αεροσκάφη, κάνοντας χρήση και του χώρου αποθήκευσης οχημάτων.

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει συνολικά προσωπικό 1.200 ατόμων (συμπεριλαμβανομένου πληρώματος 240-260 ατόμων και ενδεχομένως 170 ατόμων αεροπορικού προσωπικού), δηλ. Σε διαμόρφωση αποβάσεων μπορεί να φιλοξενήσει αποβατική δύναμη περίπου 900 ανδρών. Διαθέτει χώρο υποστέγων συνολικής έκτασης 6.000 τ. Μ. Σε δύο επίπεδα και η πρυμναία δεξαμενή μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα αποβατικά σκάφη (LCM-1) και τέσσερις λέμβους RHIB, ή εναλλακτικά ένα αερόστρωμνο (LCAC). Στο χώρο μεταφοράς βαρέων οχημάτων μπορούν να μεταφερθούν ως 46 άρματα μάχης τύπου Leopard ή περίπου 100 οχήματα γενικής χρήσης. Το πλοίο θα διαθέτει αυτονομία πλεύσης για 30 ημέρες και 1.700 ναυτικά μίλια. Η μέγιστη ταχύτητά του σε διαμόρφωση αεροπορικών επιχειρήσεων είναι 21 κόμβοι, ενώ σε διαμόρφωση αποβάσεων 19,5 κόμβοι.

Εν Κρυπτώ
Ποσο μεγαλη απειλη μπορει να ειναι ενα τετοιο σκαφος?
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11198
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Τουρκικό αεροπλανοφόρο

Δημοσίευση από Nassos »

Και δεύτερο τουρκικό ελικοπτεροφόρο - το όνομα αυτού: «Θράκη»Στις 30 Απριλίου 2016, κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης ναυπήγησης του πρώτου τουρκικού Ελικοπτεροφόρου Αποβατικού Δεξαμενής (LHD) TCG ANADOLU (L400), ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε προαναγγείλει τρία πράγματα: Το πρώτο, πως από το πλοίο θα επιχειρούν αεροσκάφη F-35B SVTOL, το δεύτερο, πως ζήτησε να επισπευτεί η διάρκεια κατασκευής του στα 4 έτη (από 5,5 αρχικά) και το τρίτο, πως θα ακολουθήσει η κατασκευή και δεύτερου πλοίου της αυτής κλάσης.

Το TCG ANADOLU, με εκτόπισμα 27.436 τόνων, θα είναι πανομοιότυπο με το SPS JUAN CARLOS I (L61) του Ισπανικού Ναυτικού και τα HMAS ADELAIDE (L01) και HMAS CANBERRA (L02) του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας. Μολοντούτο, σε αντίθεση με το προωστήριο σύστημα CODAG αυτών (συνδυασµένο σύστηµα κινητήρα Diesel και αεριοστροβίλου) , το τουρκικό πλοίο θα είναι εφοδιασμένο με 5 πετρελαιοκινητήρες MAN 16V32/40, κάθε ένας εκ των οποίων θα παράγει 7.680kW, προσδίδοντας μέγιστη ταχύτητα 21 κόμβων και ακτίνα δράσης περί τα 9.000 ναυτικά μίλια. Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με Σύστημα Εκτόξευσης Κατευθυνόμενων Βλημάτων (GMLS) RAM Mk49, δύο Mk-15 Phalanx Block 1B CIWS και πέντε σταθερές πλατφόρμες πυροβόλων των 25mm, ενώ θα μεταφέρει 6 αεροσκάφη F-35B,4 ελικόπτερα T-129 ATAK,2 ελικόπτερα S-70B Seahawk, καθώς και 2 UAVs.

Όπως αποκαλύπτουν έγκυρες τουρκικές πηγές, αποφασίστηκε η κατασκευή και δεύτερου πλοίου της κλάσης. Το ενδιαφέρον της είδησης δεν εξαντλείται εδώ: Το σκάφος αυτό θα φέρει το όνομα TCG ΤRAKYA (L401), δηλαδή Θράκη.

e-amyna.com

Να δω πόσα άλλα πλοία θα χρειαστούν για υποστήριξη-προστασία αυτών των 2 ελικοπτεροφόρων.

Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11231
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Τουρκικό αεροπλανοφόρο

Δημοσίευση από yandr »

Σύμφωνα με δημοσιεύματα τουρκικών μέσων, το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας παρέλαβε το πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων TCG «Anadolu» (L-400), το οποίο ναυπηγήθηκε από τα ναυπηγεία SEDEF.

Έχει μήκος 231 μέτρα, πλάτος 32 μέτρα και εκτόπισμα 27.436 τόνους. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα τουλάχιστον 20,5 κόμβων (38 χιλιόμετρα την ώρα) ενώ η τυπική ταχύτητα πλεύσης είναι 16 κόμβοι (30 χιλιόμετρα την ώρα). Με την ταχύτητα πλεύσης η εμβέλεια του πλοίου ανέρχεται στα 9.000 ναυτικά μίλια (16.668 χιλιόμετρα). Εσωτερικά, μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις αποβατικές ακάτους και συνολικά 94 οχήματα. Στο κατάστρωμα μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερα ή μαχητικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης/προσγείωσης ή UAV.
Ηλεκτρολόγος στο Χαλάνδρι - Δημήτρης Ανθής
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες