Συχνές ερωτήσεις Συχνές ερωτήσεις  Ψάξε στο Forum    Εγγραφή Εγγραφή   Σύνδεση Σύνδεση

Ιστορική αναδρομή από Mirage F1 έως Rafale

 Απάντηση Απάντηση
Συγγραφέας
Μήνυμα
  Θέμα  Αναζήτηση Θέμα Αναζήτηση  Επιλογές θέματος Επιλογές θέματος
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Avatar

Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Πόντοι: 11005
Επιλογές μηνύματος Επιλογές μηνύματος   Thanks (0) Thanks(0)   Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Θέμα: Ιστορική αναδρομή από Mirage F1 έως Rafale
    Αποστολή: 02/Αυγούστου/2021 ώρα 13:38
Επιστροφή στην κορυφή
Togo Δες τη Λίστα
Δεκανέας - ΟΒΑ
Δεκανέας - ΟΒΑ
Avatar

Μέλος από: 14/Ιουνίου/2021
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Πόντοι: 38
Επιλογές μηνύματος Επιλογές μηνύματος   Thanks (0) Thanks(0)   Παράθεση Togo Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Οκτωβρίου/2021 ώρα 02:11
To Mirage F-1 ήταν πολύ καλό μαχητικο και οικονομικό γιατί δέν ήθελε πολύ συντήρηση. Όταν μπήκε σε υπηρεσία στην ΠΑ είχε κερδιθεί η αεροπορική υπεροχή απέναντι στον πολύ μεγαλύτερο τουρκικό στόλο.
To radar Cyrano-4 είχε εμβέλεια 50 χλμ και είχε τα πιό προηγμένα γαλλικά ηλεκτρονικά.
Ωστόσο είχε περιορισμένη ικανότητα look-down/shoot-down που σημαίνει ότι δέν "έβλεπε" στόχους σε μικρότερο υψόμετρο. Σχεδιάστηκε για αναχαίτηση σοβιετικών βομβαρδιστικών!
Δυστυχώς το Mirage F-1 σχεδιάστηκε ώς ελαφρύ αναχαιτιστικό και τα όπλα του ήταν αναξιόπιστα.
Ο πύραυλος Matra R530 (Magic-1) χρησιμοποιήθηκε απο την αεροπορία της Νοτιας Αφρικής εναντίον MiG-21 και MiG-23 με τελείως απογοητευτικά αποτελέσματα.
Ο ΑΜ-39 Block-1 στο πολεμο των Φώκλαντς είχε μεγάλη επιτυχία αλλά διαπιστώθηκε ότι ο πύραυλος "έσκαγε" εκτός του κοίτους του πλοίου-στόχου.
Η ζημιά γινόταν περισσότερο απο τα καύσιμα που έλυωναν τα μέταλλα. Χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να ξεπεραστει το πρόβλημα.
Η ΠΑ για να βελτιώσει τις επιδόσεις του Mirage F-1 "πιστοποίησε" τον πύραυλο AIM-9P4 στο γαλλικό radar αλλά το αποτέλεσμα ήταν ανεπαρκές. Ξοδεύτηκαν άσκοπα πολλά χρήματα.

Μετά τον θάνατο του ηρωικού πιλότου Σιαλμά απο F-16 η ΠΑ προχώρησε σε αγορά Mirage-2000. Χωρίς σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου. Χωρίς οπλισμό. Χωρίς πολλά πράγματα. Διαπιστώθηκαν πολύ σοβαρά προβλήματα με το radar και τα μαχητικά έπρεπε να γυρίσουν στη Γαλλία για επισκευές. Συγκεκριμένα τα radar δέν είχαν look-down/shoot-down ικανότητα και υστερούσαν έναντι των τουρκικών F-16.
Εκείνη την περίοδο γινόταν χαμός με τις κλειστές αερομαχίες και ατυχήματα στο Αιγαίο.
Το σίγουρο είναι ότι το Mirage-2000 δέν προσέφερε το πλεονέκτημα της ποιοτικής υπεροχής που αναμενόταν.
Η κατάσταση άλλαξε δραματικά υπέρ της ΠΑ με το Mirage-2000-5 και τους πυραύλους MICA.
Όταν παραγγέλθηκαν και οι πύραυλοι cruise SCALP EG η Τουρκία ήταν σε κατάσταση υστερίας.
Ο AM-39 Block2 αγοράστηκε μετά την κρίση στα Ιμια. Δέν μπορώ να καταλάβω όμως τί πλεονέκτημα προσέφερε. Γιατι απο χαμηλό ύψος έχει εμβέλεια μολις 50 χλμ και στο Αιγαίο υπάρχουν ένα σωρό άλλες πλατφόρμες για αντιπλοϊκους πυραύλους.anyways
Πρέπει να πούμε ότι ο ερευνητής SARH του MICA-EM ανήκει στην ιδια οικογένεια με τον ερευνητή του Aster και Meteor...
Δηλαδή είναι ότι πιό προηγμένο υπάρχει στην ευρωπαΙκή αμυντική βιομηχανία. Μονο ο ερευνητής του IRIS-T έχει αντίστοιχες επιδόσεις.

Το Rafale είναι κομβικής σημασίας και προσφέρει όλα όσα δέν μπορούσαν να προσφέρουν τα παλαιότερα γαλλικά μαχητικά μαζί στην ΠΑ.
Πέρα απο την ποιοτική υπεροχή με το πανίσχυρο ρανταρ, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και τους πυραύλους Meteor έχει πολύ μεγάλη εμβέλεια.
Μπορεί να επιχειρεί σε ολόκληρη την ανατολική Μεσόγειο με τις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου! Εχει μικρότερο ίχνος στα ραντάρ απο το F-16... Και μπορεί να εκτελέσει 2 ή 3 διαφορετικές αποστολές ταυτόχρονα χωρίς να χρειαζεται να επιστρέψει στη βάση του όπως γίνεται με τα F-16/Mirage-2000.
Δηλαδή μπορεί να εκτελέσει ναυτική κρούση με πυραύλους Exocet, να βομβαρδίσει στόχους με "έξυπνες βόμβες" και στο καπάκι να καταδιώξει AWACS. Ιπτάμενα τάνκερ ή να εμπλακεί σε BVR αερομαχίες. Θα προσθέσω και το ρόλο του μινι-AWACS για να κατευθύνει "πακέτα κρούσης" με Viper απο την μεριά της Κύπρου...
Φυσικά αυτές τις τρομακτικές δυνατότητες μπορούσε να προσφέρει πολύ νωρίτερα (το 2000) το αμερικανικό F-15E που όμως οι ΗΠΑ μας αρνήθηκαν για να μην διαταραχτούν οι ισορροπίες με την Τουρκια. Που όταν λέμε "ισορροπίες" θυμόμαστε όλοι τί ισορροπίες ήταν αυτές. Εις βάρος της Ελλάδας για να συνεχίσει η Τουρκία να αγοράζει μαζικά αμερικανικά όπλα... Τώρα βέβαια οι ΗΠΑ "λούζονται" την τουρκική συμμαχία. Αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα


Επεξεργάστηκε από Togo - 26/Οκτωβρίου/2021 ώρα 02:18
Θαρσείν χρή ταχ' αύριον έσετ΄ άμεινον
Επιστροφή στην κορυφή
Nassos Δες τη Λίστα
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ


Μέλος από: 12/Νοεμβρίου/2005
Κατάσταση: Online
Πόντοι: 10959
Επιλογές μηνύματος Επιλογές μηνύματος   Thanks (0) Thanks(0)   Παράθεση Nassos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Οκτωβρίου/2021 ώρα 09:55
Η αγορά των Mirage 2000 έγινε πριν το 1992 που σκοτώθηκε ο Σιαλμάς. Και συγκεκριμένα Μάρτιο του 1985

Να μην ξεχνάμε επίσης πως πίσω στο μακρινό 1988 οι Γάλλοι μας έδιναν το RDM που σαφώς ήταν υποδεέστερο των προδιαγραφών που είχε θέσει η ΠΑ.

Και το γεγονός ότι είχαμε κάμποσα Super Matra 530D τα οποία ουδέποτε χρησιμοποιήθηκαν. Από τα Mirage μόνο ένα Magic 2 "έφυγε" και αυτό το 1996.

Το παρακάτω άρθρο που αφορά την προ 20ετίας απόφαση εκσυγχρονισμού μέρους των EGM/BGM αξίζει να διαβαστεί.


Τα Rafale κάνουν τη δουλειά που θα έκανε το δικινητήριο project Mirage 4000. Που φυσικά ακυρώθηκε γιατί ως συνήθως οι Γάλλοι θα ζήταγαν τα μαλλιοκέφαλα σου.


Επιστροφή στην κορυφή
 Απάντηση Απάντηση

??af?µ?ste?te st?? d??t?a?? t?p? Ellinikos-stratos.com