Το επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων |
Απάντηση ![]() |
Σελ. < 1 3 45 |
Συγγραφέας |
Μήνυμα
|
dn24 ![]() Στρατηγός ![]() ![]() Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010 Θέση: Εμπ. Ναυτικό Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η Πόντοι: 3047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
και να μαζεύουν ψήφους. Κι ο νοών νοείτο το γιατί.
|
|
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
|
|
![]() |
|
yandr ![]() Στρατάρχης ![]() ![]() Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003 Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η Πόντοι: 11146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Το ίδιο συμβαίνει σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα. Η αναλογία στην ιεραρχία είναι τραγική, με αποτέλεσμα τώρα που το χρήμα στέγνωσε να πρέπει να μοιράζονται λιγότερους πόρους. Αν αντί για 50 χιλιάδες διευθυντές (αυθαίρετο νούμερο) είχαμε 10.000, θα μπορούσαν να έχουν 2-πλάσιους και 3-πλάσιους μισθούς.
|
|
![]() |
|
dn24 ![]() Στρατηγός ![]() ![]() Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010 Θέση: Εμπ. Ναυτικό Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η Πόντοι: 3047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ας δούμε την φράση "επίπεδο των Ελληνικών Πανεπιστημίων" με μια άλλη έννοια, διότι ανησυχώ για την κατάντια-παραμέληση της χρηματοδότησης έστω και για τα βασικά που προ-απαιτούνται για την λειτουργία ενός Πανεπιστημίου. Παραθέτω ενα θέμα που πήρε τις διαστάσεις στην έκταση που έπρεπε καθώς μιλάμε για ένα εκ των σημαντικών Ελληνικών Πανεπιστημίων:
Απειλούνται με απόλυση 800 οικογένειες. Αυτό είναι το χάλι της Ελληνικής Κυβέρνησης. |
|
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
|
|
![]() |
|
dn24 ![]() Στρατηγός ![]() ![]() Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010 Θέση: Εμπ. Ναυτικό Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η Πόντοι: 3047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Θύελλα αντιδράσεων για το σχέδιο ''Αθηνά'' στην Παιδεία: Σε αυτή την περίπτωση η αλήθεια είναι κάπου στην μέση. Ναί μεν το πρόβλήμα της ανεργίας (με πτυχία σε πανεπιστημιακές ειδικότητες που έχουν κορεστεί) όντως υφίσταται, αλλά η προχειρότητα του μέτρου συγχώνευσης, μάλλον άλλο μας καταδυκνύει, πώς γίνεται καθαρά για μείωση των δαπανών, ας δούμε και το παράδειγμα του ΑΠΘ οπου το αρμόδιο υπουργείο καθυστερεί να καταβάλει τα χρήματα στους εργαζομένους. Όταν επιθυμείς καινοτόμες αλλαγές με σκοπό το καλό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, κάθεσαι μαζί με την Πρυτανεία και τους εκάστοτε Προέδρους των ΤΕΙ και κάνεις διάλογο.
|
|
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
|
|
![]() |
|
yandr ![]() Στρατάρχης ![]() ![]() Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003 Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η Πόντοι: 11146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Σιγά - σιγά ανακαλύπτουμε το αυτονόητο, ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα πανεπιστήμιο όταν οι αιώνιοι φοιτητές είναι περισσότεροι από αυτούς που παρακολουθούν τα μαθήματα.
Θα κάνουμε όμως τίποτα για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα;
|
|
![]() |
|
dn24 ![]() Στρατηγός ![]() ![]() Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010 Θέση: Εμπ. Ναυτικό Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η Πόντοι: 3047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Το πρόβλημα ορθώς περιγράφεται από το άρθρο. Κατα την προσωπική μου άποψη ο κύκλος σπουδών είναι μεγάλο πρόβλημα. Πλην λίγων περιπτώσεων ο φοιτητής δεν έχει τη δυνατότητα επιλογής για ωράριο φοίτησης. Αυτό σημαίνει πως θα χάσει παρακολουθήσεις, και όταν έρθει η ώρα να κληθεί να επικοινωνήσει με τον καθηγητή ως προς την θέληση για βοήθεια... Είναι θέμα τύχης. Τώρα ως πρός την εξεταστική και οι φοιτητικές άδειες είναι ένα μείζον πρόβλημα διότι αν εργάζεσαι, σύμφωνα με τη νομοθεσία δικαιούσαι 2 μέρες άδεια για κάθε μάθημα.(αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος). Και συγκεκριμένα την Παραμονή και ανήμερα. Το θέμα είναι πως εκτός του γεγονότος ότι αρκετές μεγάλες εταιρίες δεν αναγνωρίζουν την παραμονή, ας αναλογιστούμε το τι συμβαίνει με τις μικρότερες επιχειρήσεις που σε μία κατάσταση που η ανεργία στους νέους είναι 30%, θα ζητήσει ο φοιτητής 12 μέρες άδεια κάθε Ιούνιο, Φλεβάρη και Σεπτέμβριο. Με λίγα λόγια θέτει τον εαυτό του σε κίνδυνο, ως πρώτο επιλαχών για απόλυση... |
|
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
|
|
![]() |
|
Πολυδεύκης ![]() Πολίτης ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Καλησπέρα,
Αποφοίτησα πρόσφατα από τη σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Θέλω να πω λίγο τη γνώμη μου για το εν λόγω Πανεπιστήμιο, το οποίο ΔΕΝ είναι ένα καλό Πανεπιστήμιο γενικά, αλλά ένα Ανώτατο ίδρυμα με ΚΑΠΟΙΕΣ καλές σχολές. Προσωπικά πέρασα στη σχολή μου το 2005, τη χρονιά που άρχισε αργά και σταθερά η κατάρρευση της χώρας. Με το καλημέρα η σχολή μου έκλεισε με κατάληψη (δεν ξέρω ποια είναι η γενικότερη άποψη, αλλά κατά τη γνώμη οι καταλήψεις ήταν πλήρως προγραμματισμένες, δεν αποφασίστηκαν από τους ενεργούς φοιτητές αλλά από παραταξιακούς και εξωπανεπιστημιακές δυνάμεις) με πανελλαδικό ρεκόρ 1,5 χρόνο. Αυτές με μόνη αφορμή το άρθρο 16. Ακολούθησαν άπειρες με αφορμή την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας και την Παλαιστίνη, τις ΔΕΚΟ και διάφορες ρυθμίσεις όπως η αύξηση των επιλογών για τα συγγράμματα των μαθημάτων (η συγκεκριμένη ρύθμιση παρουσιάστηκε από τις παρατάξεις ως ''κόλπο'' για να αγοράζουμε τα βιβλία. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ και παράλληλα αύξησε τη δημοκρατία στην παρεχόμενη γνώση αφού οι καθηγητές δεν είχαν το δικαίωμα να σου πλασάρουν μόνο το δικό τους βιβλίο). Εξεταστική Ιανουαρίου έδωσα για πρώτη φορά σχεδόν 2 χρόνια μετά από την εισαγωγή μου στη Σχολή. Δεν κατάφερε σχεδόν ποτέ να προσαρμοστώ στην πανεπιστημιακή ζωή και να οργανωθώ ως φοιτητής. Φυσικά και δεν φταίνε μόνο οι καταλήψεις. Φταίει και το άθλιο διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστημίου Αθηνών (πραγματικά νιώθω τόσο μίσος για τους συγκεκριμένους) το οποίο δεν μπορεί να οργανωθεί έτσι ώστε να σου δώσει στην ώρα του ένα ΠΑΣΟ. Υπήρξαν φορές που τους τελείωναν κι δεν έβγαζαν καμία ανακοίνωση για αυτό και εσύ τελικά είχες πάρει πεντακόσιες συγκοινωνίες για να το παραλάβεις από τη γραμματεία, και σε ενημέρωναν εκεί. Μ'αυτά και μ'αυτά υπήρξαν φορές που άργησα έξι μήνες να πάρω το πάσο μου και μερικές φορές δεν το παρέλαβα καν. Η παραλαβή των συγγραμμάτων γινόταν από τους ίδιους τους εκδοτικούς οίκους, διασκορπισμένους στο κέντρο της Αθήνας λίγο καιρό πριν από την εξεταστική. Φυσικά και τύχαινε να περιμένουμε 3 και 4 ώρες στις ουρές για να τα παραλάβουμε και τελικά όταν φτάσει η σειρά μας να μας ενημερώσουν πως. Τελείωσαν και να περάσουμε την άλλη εβδομάδα. Φυσικά όλη αυτή η κατάσταση γινόταν ακόμα πιο απερίγραπτη με τις απίστευτες απεργίες στα ΜΜΜ με αποτέλσμα να μη γίνονται μαθήματα ή απλά να μην είναι προσπελάσιμο το Πανεπιστήμιο χωρίς ταξί. Οι καθηγητές, δεν έχουν καμία καθηγητική παιδεία και δεν αναλαμβάνουν το ρόλο του δασκάλου ποτέ. Δεν μου προκαλεί καθόλου έκπληξη πως το Ε. Κ. Π. Α που θα πρέπει να πάψει να είναι περιζήτητο, έχει τόσους αιώνιους φοιτητές. Δε σε εισάγει ποτέ στην ακαδημαϊκή ζωή και δε σε κάνει ποτέ να αισθανθείς μέλος της κοινότητάς του. Οι περισσότεροι δεν κατάφεραν ποτέ να προσαρμοστούν στο περιβάλλον αυτό και να οργανώσουν τη ζωή τους ως φοιτητές. Το Ε. Κ. Π. Α Είναι απλά ένα δύσκολα προσβάσιμο δίκτυο κτιρίων που πηγαίνεις όταν τα καταφέρεις για να πάρεις ένα πτυχίο. Τα επαρχιακά Πανεπιστήμια είναι σαφώς πιο οργανωμένα και ανθρώπινα με πραγματική πανεπιστημιακή κοινότητα φοιτητών και καθηγητών που λειτουργούν με υγειή τρόπο (ή τουλάχιστον με πιο υγειή τρόπο, από τα ιδρύματα της Αθήνας). Αποτέλεσμα το να προσαρμόζεσαι και να κινείσαι φυσιολογικά μέσα σε αυτόν τον τρόπο μάθησης (εγώ δεν ήξερα καν τι είναι η δήλωση μαθημάτων (!) και δεν μας εξήγησε ποτέ κανείς για παράδειγμα). Ακαδημαϊκά το Πανεπιστήμιο Αθηνών, μπορεί να έχει υψηλό επίπεδο σε αρκετές Σχολές, η αθλιότητα όμως στην οργάνωση και το ανθρώπινο δυναμικό και του τόπου που βρίσκεται (Αθήνα) το καταποντίζει πραγματικά. Πραγματικά είναι λυπηρό, το πρώτο Πανεπιστήμιο στα Βαλκάνια να λειτουργεί σαν το ΙΚΑ.
|
|
![]() |
|
yandr ![]() Στρατάρχης ![]() ![]() Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003 Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η Πόντοι: 11146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ανύπαρκτα είναι στις περισσότερες διεθνείς αξιολογήσεις τα ελληνικά πανεπιστήμια. Από ένα σύνολο 40 πανεπιστημίων της χώρας, μόλις πέντε εμφανίζονται και στις επτά αξιολογήσεις που γίνονται σε διεθνές επίπεδο. Οι βαθμολογίες μάλιστα που δίνονται στα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα είτε είναι πολύ χαμηλές, είτε η συντριπτική πλειοψηφία τους βρίσκονται εκτός του χάρτη των διεθνών αξιολογήσεων.
Εμένα πάντως μου αρέσει ότι βγαινει μία βαθμολογία με το καλύτερο ελληνικό πανεπιστήμιο στην θεση 150 και μερικοί πανηγυρίζουν!
|
|
![]() |
|
Terminator ![]() Α/ΓΕΑ ![]() Μέλος από: 11/Ιουλίου/2011 Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η Πόντοι: 1934 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yandr δεν έχουμε ακόμα ξεπεράσει άλα κόμπλεξ όπως το ζήτημα ΤΕΙ-Πανεπιστήμιο Ή ιδιωτικά πανεπιστήμια πόσο μάλλον για το θέμα της κατάταξης των πανεπιστημίων. Επεξεργάστηκε από yandr - 08/Οκτωβρίου/2020 ώρα 22:43 |
|
![]() |
Απάντηση ![]() |
Σελ. < 1 3 45 |